Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2004, 13:34   #121
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Superstaaf, jij doet hier op je ééntje véél meer voor de Belgische zaak dan ALLE BUB'ers samen. Hoewel ik geen Belgie-aanhanger ben, ben jij erin geslaagd om bij mezelf begrip te kweken voor sommige Belgicistische stellingen. Ik ga er niet altijd mee akkoord, maar heb er begrip en respect voor.

En ik kan het goed begrijpen dat jij als belgicist soms plaatsvervangende schaamte voelt als een van uw "medestanders" , en oppersmurf YANN in het bijzonder, wild om zich heen schoppen en gooien met termen als "nazis", "fascisten", etc. Jij, en enkel JIJ, blijkt door te hebben dat dit net het TEGENOVERGESTELDE effect heeft bij Vlaamsgezinden. I.p.v. begrip en sympathie te kweken, worden de anti-gevoelens aangewakkerd.
Beste Zeno, ik deel uw mening en de mening van Superstaaf volledig. Mag ik er echter ook op wijzen dat vele vlaams-nationalisten ons ook uitschelden voor al wat niet mooi is? Het feit dat wij hier constant te horen krijgen dat we francofiele debielen zijn, wekt ook niet echt een positief gevoel op jegens vlaams-nationalisten. Zoals het bij alles is: het moet van beide kanten komen.

Laatst gewijzigd door Kim : 17 oktober 2004 om 13:34.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 13:47   #122
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Beste Zeno, ik deel uw mening en de mening van Superstaaf volledig. Mag ik er echter ook op wijzen dat vele vlaams-nationalisten ons ook uitschelden voor al wat niet mooi is? Het feit dat wij hier constant te horen krijgen dat we francofiele debielen zijn, wekt ook niet echt een positief gevoel op jegens vlaams-nationalisten. Zoals het bij alles is: het moet van beide kanten komen.
Akkoord. Ik ga ook lang niet altijd akkoord met wat andere 'flaminganten' hier zeggen. Verre van! Hieruit kunnen we enkel besluiten dat je nooit "de" flaminganten of "de" belgicisten als één homogene groep kan beschouwen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 13:52   #123
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, denk dat we het voor één keer eens zijn!
Oud 17 oktober 2004, 13:53   #124
Tommy_
Schepen

Standaard

Sluit me aan die uitspraak aan.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 14:40   #125
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Ik denk dat vele Belgicisten voorstander zijn van doorgedreven taalonderwijs, en vooral dat franstaligen meer nederlands moeten krijgen, vanaf een vroege leeftijd. Enkel dan kan men de faciliteiten buitengooien, want ik zie mensen van 30/40+ niet meer een taal leren, zeker als het maar simpele zielen zijn. En vooral wanneer het gaat over officiele documenten zijn misverstanden te vermijden.

Je moet gewoon gaan naar een uitdoofscenario, waar men gewoon zegt: je hebt nog 10 jaar alles int frans, en dan niet meer. Zorg maar dat je je aanpast. Er worden gratis cursussen nederlands aangeboden. En als ze er dan nog niet naar boegeren hebben ze pech.
Inderdaad, daar ben ik het ook mee eens.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 15:27   #126
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat kan best kloppen, maar het is niet de grond van de discussie.
Probeer eens te vatten wat ik bedoel.
Ik vind het een totaal non-argument, om telkens je een discussie niet meer aankan, de tegenpartij in het nazi-hoekje te plaatsen.

Neen.
Je gebruikt het enkel te pas en te onpas als (m.i. waardeloos) 'argument'

Nou, om je te plezieren: okay!
Superstaaf, je snapt de essentie van deze discussie niet. Volgens de B.U.B. kan het niet dat anno 2004 bepaalde neo-nazi's ongestoord op "gematigde" Vlaams-nationale bijeenkomsten hun gang kunnen gaan. Bovendien willen wij benadrukken dat zelfs het Vlaams Blok (niet bepaald een kleine partij) ook sympathieën heeft voor nazi's.

Dat heeft niets met "nazificatie" te maken, maar is gewoon de naakte waarheid.

Nochtans wil dat niet zeggen dat alle Vlaams-nationalisten dit goedkeuren. Het strekt er wel toe ervoor te zorgen dat deze laatste dat niet meer tolereren op hun bijeenkomsten. Ze moeten ze zich er duidelijk van af zetten.

Punt uit. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 15:30   #127
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet te geloven maar er zit er hier ene die geen splinter of balk in de eigen ogen heeft maar een hoop !
Moet ik uit uw ontwijkende reacties afleiden dat u de nazi-verering door het Vlaams Blok goedkeurt? Want dat is de essentie van deze discussie, Knuppeltje.
Oud 17 oktober 2004, 15:34   #128
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Waarom pleit u er dan niet met evenveel plezier voor dat de franstaligen in de vlaamse rand zich aanpassen en een onmiddelijke afschaffing van de faciliteiten?
Sinds de creatie van de B.U.B. pleiten wij voor individuele tweetaligheid van alle Belgen. Maar daar heeft u blijkbaar een hekel aan.
Oud 17 oktober 2004, 15:37   #129
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Eindelijk ne keer zinnige klap!

Als de BUB in haar programma opneemt dat de faciliteiten binnen 10 jaar verdwijnen, ben ik nog bereid op hun te stemmen.
Franstaligen willen Nederlands leren, maar men moet vriendelijk zijn met elkaar en elkaar niet voortdurend beledigen. Bovendien moeten de nodige middelen gaan naar het onderwijs om tweetaligheid te creëren. Dat is de evidentie zelf.
Oud 17 oktober 2004, 16:11   #130
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Superstaaf, je snapt de essentie van deze discussie niet. Volgens de B.U.B. kan het niet dat anno 2004 bepaalde neo-nazi's ongestoord op "gematigde" Vlaams-nationale bijeenkomsten hun gang kunnen gaan.

Denk je nu werkelijk dat Vlaamsgezinde mensen geen problemen hebben met neo-nazi's??? Jongens toch, ik kots op dat gespuis! En het is niet omdat die kaalgeschoren leeghoofden op één of andere Vlaamsgezinde bijeenkomst aanwezig zijn dat daarom "de Vlaamse beweging besmet" is. We leven toch nog altijd in een vrij land dacht ik, dus iedereen kan gaan en komen waar men wil.

Als ik mij niet vergis waren er ook een aantal "white-power"-aanhangers aanwezig tijdens laatste de pro-Belgische betoging van Bplus. Wil dat dan zeggen dat "de belgicisten" geen problemen hebben met neo-nazi's?

Of mogen die verwijten maar in één bepaalde richting gaan, en niet andersom?
Oud 17 oktober 2004, 16:13   #131
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu werkelijk dat Vlaamsgezinde mensen geen problemen hebben met neo-nazi's??? Jongens toch, ik kots op dat gespuis! En het is niet omdat die kaalgeschoren leeghoofden op één of andere Vlaamsgezinde bijeenkomst aanwezig zijn dat daarom "de Vlaamse beweging besmet" is. We leven toch nog altijd in een vrij land dacht ik, dus iedereen kan gaan en komen waar men wil.

Als ik mij niet vergis waren er ook een aantal "white-power"-aanhangers aanwezig tijdens laatste de pro-Belgische betoging van Bplus. Wil dat dan zeggen dat "de belgicisten" geen problemen hebben met neo-nazi's?

Wat is dat nu? Belgicisten zijn helemaal geen racisten. Dat waren waarschijnlijk tegenbetogers van NSV.
Oud 17 oktober 2004, 16:19   #132
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Wat is dat nu? Belgicisten zijn helemaal geen racisten. Dat waren waarschijnlijk tegenbetogers van NSV.

Eentje voor het quote-archief!
Oud 17 oktober 2004, 16:31   #133
Superbelg
Partijlid

Standaard

Citaat:

Bewijs jij dat maar eens !
Oud 17 oktober 2004, 17:01   #134
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg

Bewijs jij dat maar eens !
Je snapt het niet hé....

Ik wilde gewoon aantonen dat het linken van neo-nazi's aan het belgicisme even belachelijk is, als het linken van neo-nazi's aan de Vlaamse beweging.

Snappie?
Oud 17 oktober 2004, 17:11   #135
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Klopt! Nu ja, dat is het recht van vrije meningsuiting zeker...

Er zijn vlaams-nationalisten waar je goed mee kan discussiëren en er zijn erbij die gewoon naar je spugen (en geloof me, ik heb het meegemaakt) wanneer je voorbij komt...

Alleen wel erg dat die Staf Declerck vereringen zoveel publiciteit halen. Men zou die beweging gewoon moeten doodzwijgen.

Laatst gewijzigd door Kim : 17 oktober 2004 om 17:12.
Oud 17 oktober 2004, 17:17   #136
Superbelg
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet hé....

Ik wilde gewoon aantonen dat het linken van neo-nazi's aan het belgicisme even belachelijk is, als het linken van neo-nazi's aan de Vlaamse beweging.

Snappie?
Jullie hebben wel last van neo-nazi's, wij niet. Snappie?
Oud 17 oktober 2004, 17:25   #137
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom ga je hier dan niet even hevig te keer tegen Vlaams Blokkers als tegen ons?
Oud 17 oktober 2004, 17:26   #138
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er waren zelfs TAK'ers bij, slimmeke.
Oud 17 oktober 2004, 17:29   #139
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet hé....

Snappie?
Klopt niet. Wij verdragen geen neo-nazi's in onze partij. Het Vlaams Blok, de grootste Vlaams-nationale partij, wel. Zelfs Hugo Schiltz (Spirit) had geen spijt deel uitgemaakt te hebben van de Hitlerjugend (DS, juli 2002) !!! Iemand die bij ons zoiets verklaart vliegt er direct uit. Bovendien laten de gematigde flaminganten hen met rust. Spreekt boekdelen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 17 oktober 2004 om 17:30.
Oud 17 oktober 2004, 17:37   #140
Superbelg
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Er waren zelfs TAK'ers bij, slimmeke.
Daar heb je het al!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be