Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 oktober 2004, 23:30   #121
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Toen het Vlaamsblok het regeringsvoorstel zelf naar voor schoof kon de splitsing B-H-V onverwijld, met een absolute meerderheid en zonder prijs te betalen gerealiseerd worden.

Wat bezielde de N-VA om hun staart dan in te trekken?
kom kom, niet zeveren hé: nog nooit gehoord van de alarmbelprocedure??
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 29 oktober 2004, 23:31   #122
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
ik denk niet dat je begrijpt hoe ons land werkt, een federale regering kan wetten stemmen zonder dat de vlaamse er veel kan aan doen.
Hoogst merkwaardig........
In de aanloop naar de verkiezingen beweerden N-VA'ers dat het stemmen van de splitsing B-H-V een minutenkwestie was die bij gewone meerderheid in het Vlaams parlement kon gebeuren.

Ik ben best bereid te geloven dat jij het bij het rechte eind hebt, maar in dat geval vertelden die N-VA'ers onzin.......

Citaat:
de nva houdt er rekening mee dat de federale regering misschien zal proberen een zoenoffer te brengen, dat willen we eigenlijk niet maar we weten niet eens waar verhofstadt precies op aanstuurt.
Dit 'rekening houden met zoenoffer' klinkt al héél wat timider, slapper, schuchterder dan: "....onverwijld, zónder een prijs, of wij stappen niet eens in een regering!!!........."

Citaat:
Dat wij op een zoenoffer aansturen is niet waar,
Sorry, maar ik borduurde voort op de tekst van Bart De Wever.
Misschien niet echt een gezaghebbend N-VA'er of heb ik het verkeerd voor?

Citaat:
we houden er gewoon rekening mee dat onze premier weleens rare bokkesprongen kan maken
Mooi blauw parapluutje wat je daar opentrekt.

Citaat:
en als hij een "zoenoffer" brengt dat wij te zwaar vinden zullen we er gepast op reageren.
Schilder eens een paar van die 'gepaste reacties'.
Die zijn blijkbaar reeds voorgeprogrammeerd. Zoals ook het voorziene 'zoenoffer'?
Of is dat top-secret?

Citaat:
De "eigenste regeringsploeg", de vlaamse dus zal in ieder geval GEEN prijs betalen en als het van ons afhangt de federale ook niet.
Mag ik dan, in het geval dat er wél een prijs voor B-H-V betaald wordt, (zowat het enige wat er dan nog van de stoere verklaringen vooraf overblijft), concluderen dat er van de N-VA eigenlijk niet al teveel 'afhangt'?
Oud 29 oktober 2004, 23:56   #123
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Nu, die is niet onoverkomelijk hoor. Kan maar één keer gebruikt worden en als de regering er zelf niet uit komt gaat het gewoon terug naar het parlement. De alarmbel is geen eindpunt, eerder een tussenstation. Als de franstaligen de alarmbel gebruiken, hoop ik dat die Vlaanderen eens flink wakker belt.
zorroaster is offline  
Oud 29 oktober 2004, 23:58   #124
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Toen het Vlaamsblok het regeringsvoorstel zelf naar voor schoof kon de splitsing B-H-V onverwijld, met een absolute meerderheid en zonder prijs te betalen gerealiseerd worden.

Wat bezielde de N-VA om hun staart dan in te trekken?
De VLD en de SP.A-Spirit zouden niet meegestemd hebben als CD&V en N-VA de motie gesteund zouden hebben. Wég Vlaams front en wég kansen voor een snelle splitsing.
zorroaster is offline  
Oud 30 oktober 2004, 00:12   #125
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
begrijp je nu waarom je in mijn ogen geen flamingant bent!
Ja, ik zit niet in het Vlaams Blok kamp. Dat is immers uw enige criterium.
Oud 30 oktober 2004, 13:31   #126
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De VLD en de SP.A-Spirit zouden niet meegestemd hebben als CD&V en N-VA de motie gesteund zouden hebben. Wég Vlaams front en wég kansen voor een snelle splitsing.
Gelukkig is dit niet gebeurt en STAAN we hier nu met een 'Vlaams Front' ()die ooit eens als het mag van Elio zal zorgen voor de splitsing, die een paar miljoeneuro zal kosten.

Geef toe, niemand luistert naar de n-va want jullie zijn misbaar. Behalve een paar symbooldossiertjes om stemmen niet naar het blok te laten afvloeien zijn jullie van nul en generlei waarde voor jullie 'politieke bondgenoten'.
Als jullie uit de regering stappen doen jullie enkel julliezelf pijn. Dus maak je liever jezelf wat wijs.
Van verraad naar verraad is in elk geval al verwezelijkt.
De Vlaamse staat zal voor een andere keer zijn (en een andere partij)
Oud 30 oktober 2004, 13:32   #127
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ja, ik zit niet in het Vlaams Blok kamp. Dat is immers uw enige criterium.
Hmm, het feit dat je al herhaaldelijk gezegd hebt geen nationalist te zijn heeft ook haar invloed denk ik.
Oud 30 oktober 2004, 13:41   #128
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hmm, het feit dat je al herhaaldelijk gezegd hebt geen nationalist te zijn heeft ook haar invloed denk ik.
Dat is correct: ik ben geen Vlaams-nationalist, maar een flamingant. Vlaams-nationalist noem ik me soms wel eens, maar dat is verkeerd woord voor een secessionist. Die begripsvervuiling is nu eenmaal een feit. En ik zal me er tegen blijven verzetten dat het Vlaams Blok het begrip Vlaamse Beweging wil vervuilen door ze zoveel mogelijk gelijk te stellen.
Oud 30 oktober 2004, 13:45   #129
C uit W

Standaard

Citaat:
Dat is correct: ik ben geen Vlaams-nationalist, maar een flamingant. Vlaams-nationalist noem ik me soms wel eens, maar dat is verkeerd woord voor een secessionist. Die begripsvervuiling is nu eenmaal een feit. En ik zal me er tegen blijven verzetten dat het Vlaams Blok het begrip Vlaamse Beweging wil vervuilen door ze zoveel mogelijk gelijk te stellen.
Dan raad ik je aan om uw onderschrift te wijzigen, de reden zal je zelf wel snappen en ik wil geen harde woorden gebruiken
Oud 30 oktober 2004, 14:26   #130
Tantist

Standaard

Citaat:
Dan raad ik je aan om uw onderschrift te wijzigen, de reden zal je zelf wel snappen en ik wil geen harde woorden gebruiken
Als je mijn commentaar op Koenraad M bedoeld: het Vlaams Blok beweert altijd dat ze flamingant en Vlaams-nationalist is. Of wat bedoel je, want echt duidelijk ben je niet en snappen doe ik het zeker niet.
Oud 30 oktober 2004, 16:17   #131
C uit W

Standaard

Citaat:
Als je mijn commentaar op Koenraad M bedoeld: het Vlaams Blok beweert altijd dat ze flamingant en Vlaams-nationalist is. Of wat bedoel je, want echt duidelijk ben je niet en snappen doe ik het zeker niet.
Het feit dat een nationalistische partij �* la Blok het flamingantisme achterwege laat is helemaal geen 'ontdekking' eerder een lepe strategie, die koenraad niet ten onrechte prijst. Iedereen weet trouwens dat ze meer nationalist dan flamingantist zijn.
Als je hieromtrent genuanceerd bent voor je zelf, moet je het ook zijn voor een ander.
Nu is het alsof je 'ze hebt', quod non.
Oud 30 oktober 2004, 18:48   #132
Tantist

Standaard

Citaat:
Het feit dat een nationalistische partij �* la Blok het flamingantisme achterwege laat is helemaal geen 'ontdekking' eerder een lepe strategie, die koenraad niet ten onrechte prijst. Iedereen weet trouwens dat ze meer nationalist dan flamingantist zijn.
Als je hieromtrent genuanceerd bent voor je zelf, moet je het ook zijn voor een ander.
Naar uw mening alleen, maar als nationalisme een synomiem is voor nieuw-rechtse ideetjes, dan pas ik. Sorry hoor!
Oud 30 oktober 2004, 20:31   #133
C uit W

Standaard

Citaat:
Naar uw mening alleen, maar als nationalisme een synomiem is voor nieuw-rechtse ideetjes, dan pas ik. Sorry hoor!
Zeg ik niet, ik vind gewoon dat je 2 maten - 2 gewichten toepast.
Oud 30 oktober 2004, 21:49   #134
Tantist

Standaard

Citaat:
Zeg ik niet, ik vind gewoon dat je 2 maten - 2 gewichten toepast.
Ah ja? Zeg me dan eens hoe, want ik zie het echt niet in...
Oud 30 oktober 2004, 23:29   #135
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]beste, hiermee bewijs je zwart op wit dat het Blok niet uit is op het Vlaams belang, maar op het belang van het (extreem) rechtse gedachtegoed. Hiermee bevestig je vooral, dat VLAAMS gezinden niks te zoeken hebben in het Blok als ze willen opkomen voor het Vlaams belang![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Flaminganten zijn niet voor een exclusief Vlaanderen, maar voor een inclusief Vlaanderen.[/size][/font]

Laatst gewijzigd door giserke : 30 oktober 2004 om 23:31.
giserke is offline  
Oud 30 oktober 2004, 23:47   #136
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
[font=Times New Roman][size=3]beste, hiermee bewijs je zwart op wit dat het Blok niet uit is op het Vlaams belang, maar op het belang van het (extreem) rechtse gedachtegoed. Hiermee bevestig je vooral, dat VLAAMS gezinden niks te zoeken hebben in het Blok als ze willen opkomen voor het Vlaams belang![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Flaminganten zijn niet voor een exclusief Vlaanderen, maar voor een inclusief Vlaanderen.[/size][/font]
Hewel, Giserke, ik denk dat ook.
Ik geef u gelijk.
Die Vlaamsblokkers dat zijn slechte Vlamingen.
Die doen de Vlaamse zaak meer kwaad dan goed, meer suers dan soet.
Hou jullie van die radicale onbesuisden vérre weg, beste N-VA'ers.

Maak liever gemene zaak met de crypto-flaminganten van de CD&V.
Die kadodders lijken stilaan weer in de running te geraken.
Vroeger leken die CVP'ers goeie Belgen, maar sinds ze met die mannen van Bourgeois pinten drinken, zijn die potdekke tot geweldige secessionisten geëvolueerd!
Ief Letherm is begot den beste Vlamingant aller tijden.
't Is begot ook een splitser geworden!

Ge kunt u niet verbeteren qua companie.
Wacht maar als die Leterm zijn zinnen op B-H-V zet.
Die splitst dat arrondissement als een stuk stoofhout dat 40 jaar gedroogd heeft.
En die gaat daar zelf(s) nikske voor betalen.
Integendeel.
Die verdient daar nog dik zijn boterham met beleg mee.
Enfin.
Dit om te zeggen: "Ge zijt goe bezig, ook al zeggen ze van nie."
Broeva! Harooooo!
Oud 30 oktober 2004, 23:49   #137
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Stoere flaminganten.
Roepen en tieren, tot de 'bel' gaat.
Oud 31 oktober 2004, 03:09   #138
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

hoi hoi

superstaaf:
Citaat:
Hoogst merkwaardig........
In de aanloop naar de verkiezingen beweerden N-VA'ers dat het stemmen van de splitsing B-H-V een minutenkwestie was die bij gewone meerderheid in het parlement kon gebeuren.

Ik ben best bereid te geloven dat jij het bij het rechte eind hebt, maar in dat geval vertelden die N-VA'ers onzin.......
wel, het parlement kan inderdaad die splitsing doorvoeren bij gewone meerderheid, dat klopt als een bus en die nva'ers vertelden geen onzin.
Stel dat een vlaamse meerderheid dit stemt, dan kan verhofstadt proberen om de walen iets te geven om ze te sussen. Anders zou zen regering wel eens kunnen struikelen.

Citaat:
Dit 'rekening houden met zoenoffer' klinkt al héél wat timider, slapper, schuchterder dan: "....onverwijld, zónder een prijs, of wij stappen niet eens in een regering!!!........."
neen, dat klinkt afwachtend, terughoudend, niet in de kaarten laten kijken,
als we nu al zeggen "hola, doe dat en we stappen uit de regering" (wat "dat" ook is) dan zal onze tegenstander dat net doen OM ons eruit te krijgen.
Dat heet jezelf niet op voorhand vastpinnen.
Natuurlijk zullen we conclusies trekken en gepast reageren,
maar op voorhand stoere praat verkopen helpt ons ook niks vooruit.

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat wij op een zoenoffer aansturen is niet waar,
Sorry, maar ik borduurde voort op de tekst van Bart De Wever.
Misschien niet echt een gezaghebbend N-VA'er of heb ik het verkeerd voor?

Ik gok erop dat je niet goed kan lezen, de wever heeft gesteld dat hij rekening houdt met een zoenoffer maar hij stuurt er niet op aan,
maw de mogelijkheid bestaat dat er één of ander zoenoffer komt en DAN zullen we wel zien wat we doen.

Citaat:
Citaat:
Citaat:
we houden er gewoon rekening mee dat onze premier weleens rare bokkesprongen kan maken
Mooi blauw parapluutje wat je daar opentrekt.
mijne paraplu is idd blauw, en dan ?
klopt men stelling soms niet misschien ?

Citaat:
Citaat:
Citaat:
en als hij een "zoenoffer" brengt dat wij te zwaar vinden zullen we er gepast op reageren.
Schilder eens een paar van die 'gepaste reacties'.
Die zijn blijkbaar reeds voorgeprogrammeerd. Zoals ook het voorziene 'zoenoffer'?
Of is dat top-secret?

Wel, die gepaste reacties kunnen eruit bestaan uit de regering te stappen, of in de regering de geldstromen naar wallonie te herbekijken, de solidariteit met brussel eens herbezien, er is de financiering van het franstalig onderwijs in vlaanderen, ...

mogelijkheden zat zou ik zeggen.

u vraagt, wij draaien, en de "top secret" ... wel dat heb je gemeen met een blokker, je zoekt overal komplotten achter, of: hoe de extremen elkaar terugvinden.

Citaat:
Citaat:

Citaat:
De "eigenste regeringsploeg", de vlaamse dus zal in ieder geval GEEN prijs betalen en als het van ons afhangt de federale ook niet.
Mag ik dan, in het geval dat er wél een prijs voor B-H-V betaald wordt, (zowat het enige wat er dan nog van de stoere verklaringen vooraf overblijft), concluderen dat er van de N-VA eigenlijk niet al teveel 'afhangt'?
Man, jij mag van mij concluderen wat je maar wilt.

Het klopt dat wij een relatief kleine partij zijn, wat dan weer niet strookt met de bewering dat we een machtspartij zouden zijn, maar dat wil niet zeggen dat wij geen dingen doorgedrukt kunnen krijgen, je zal wel zien.

Citaat:
Geef toe, niemand luistert naar de n-va want jullie zijn misbaar. Behalve een paar symbooldossiertjes om stemmen niet naar het blok te laten afvloeien zijn jullie van nul en generlei waarde voor jullie 'politieke bondgenoten'.
Als jullie uit de regering stappen doen jullie enkel jullie zelf pijn. Dus maak je liever jezelf wat wijs.
Als wij uit een vlaamse regering zouden stappen zou dat weldegelijk een effect hebben, want wat zal de cdv, tenslotte onze kartelpartner, doen ?

er mee uit ?
dan valt de regering
erin blijven ?
"omdat ze een machtspartij is" verderdoen zonder de kartelpartner kan ook, alleen zal dat rampzalig zijn voor haar vlaamse imago (dat ze volgens jullie nu al niet heeft) en de cdv beseft wel dat dat geen goed plan is. Daarmee zou ze zichzelf beschadigen op langere termijn.
Ik denk dat als wij eruit zouden stappen er wel gevolgen zouden komen.
Ik moet wel toegeven dat we die gevolgen niet precies kunnen voorspellen omdat ze niet helemaal in onze handen zouden liggen moest dat gebeuren, maar er zouden gevolgen zijn nontheless.

Citaat:
Van verraad naar verraad is in elk geval al verwezelijkt.
De Vlaamse staat zal voor een andere keer zijn (en een andere partij)
Een beetje sloganesk doen is mooi, maar vergeet niet, de vlaamse staat komt dichterbij in stappen. WIJ willen tenminste geen verrottingsstrategie.

superstaaf:
Citaat:
Hewel, Giserke, ik denk dat ook.
Ik geef u gelijk.
Die Vlaamsblokkers dat zijn slechte Vlamingen.
Die doen de Vlaamse zaak meer kwaad dan goed, meer suers dan soet.
Hou jullie van die radicale onbesuisden vérre weg, beste N-VA'ers.
beste superstaaf, wat maakt het u uit dat de blokkers de vlaamse zaak geen goed zouden doen ? u wil dat toch net ? vlaanderen braafjes aan het handje van di ruppo laten lopen om dit rotland bijeen te houden ...

wel interessante houding van u: ZIJ zijn radicalen,waarmee u impliceert dat WIJ het niet zouden zijn, hiermee deelt u de kritieken van blokkers die zeggen dat wij de "verraders" zijn.

Dat komt u natuurlijk mooi uit, u wil gewoon graag wat op ons inhakken. Alle argumenten zijn goed om op de concurrentie te schieten he ? u heeft nog meer met het blok gemeen dan ik dacht. Uitersten trekken elkaar echt aan he ?

Citaat:
Maak liever gemene zaak met de crypto-flaminganten van de CD&V.
Bedankt voor de goeie raad, u hoopt daarop he ? u zou niks liever willen.
U verraadt er uw vrees mee eigenlijk, u hebt schrik voor ons omdat u denkt dat zelfs cdv door onze invloed zou kunnen radicaliseren,
hoe rijmt u dat met de kritiek dat wij niks betekenen ?

volgens u moeten we het "conservatieve kartel" dan maar opblazen en alleen verderdoen ... daar komt het toch op neer he ? daar probeert u ook op alle mogelijke manieren op aan te sturen, u zou niks liever willen,
of: hoe de belgicisten de objectieve bondgenoot van het blok blijken te zijn.
(of is het andersom ?)

mvg.melf

Laatst gewijzigd door Melf : 31 oktober 2004 om 03:17.
Melf is offline  
Oud 31 oktober 2004, 09:41   #139
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
wel, het parlement kan inderdaad die splitsing doorvoeren bij gewone meerderheid, dat klopt als een bus en die nva'ers vertelden geen onzin.
Stel dat een vlaamse meerderheid dit stemt, dan kan verhofstadt proberen om de walen iets te geven om ze te sussen. Anders zou zen regering wel eens kunnen struikelen.
Mooi omschreven, maar het toont duidelijk aan dat het met de 'harde splitsingsactie' der N-VA'ers best meevalt.
De soep etc.....

Citaat:
neen, dat klinkt afwachtend, terughoudend, niet in de kaarten laten kijken,
Dus de verkiezingsbeloften waren blufpoker alvorens de volledige kaart gekend was?
Valt de uiteindelijke 'hand' dan tegen dat het spel plots een beetje 'verdoken' moet gespeeld worden?

Citaat:
als we nu al zeggen "hola, doe dat en we stappen uit de regering" (wat "dat" ook is) dan zal onze tegenstander dat net doen OM ons eruit te krijgen.
Wie zijn precies de tegenstanders die de N-VA 'eruit' wensen?
Toch niet de regeringspartners zeker?

Citaat:
Natuurlijk zullen we conclusies trekken en gepast reageren,
Klinkt even stoer als vaag.

Citaat:
maar op voorhand stoere praat verkopen helpt ons ook niks vooruit.
Wijze woorden.
Waarom worden die pas NA de verkiezingen gesproken?
Is de reden om stoer te doen verdwenen?

Citaat:
Ik gok erop dat je niet goed kan lezen, de wever heeft gesteld dat hij rekening houdt met een zoenoffer maar hij stuurt er niet op aan,
maw de mogelijkheid bestaat dat er één of ander zoenoffer komt en DAN zullen we wel zien wat we doen.
Deze nuancering verheelt niet dat er een groot verschil bestaat tussen het stoere discours van vóór de verkiezingen (géén prijs) en het nu reeds voorzichtige 'rekening houden' met 'zoenoffers' en 'afwachten' en 'eens kijken wat we dan kunnen doen' (om zonder al teveel schade de regeertermijn uit te doen?)

Citaat:
klopt men stelling soms niet misschien ?
Je geeft niet echt een stelling.
Je draait en keert om het schizofrene N-VA gedrag goed te praten en de zwarte piet door te schuiven.

Citaat:
Wel, die gepaste reacties kunnen eruit bestaan uit de regering te stappen, of in de regering de geldstromen naar wallonie te herbekijken, de solidariteit met brussel eens herbezien, er is de financiering van het franstalig onderwijs in vlaanderen, ...

Benieuwd of Dennis The Menace toegang krijgt tot de controlekamer waar op die knopjes gedrukt wordt......
Trek maar je paarse parapluutje open.
't Zal uiteraard andermans fout zijn als dat plaatje niet gedraaid wordt........

Citaat:
u vraagt, wij draaien, en de "top secret" ... wel dat heb je gemeen met een blokker, je zoekt overal komplotten achter, of: hoe de extremen elkaar terugvinden.
Okay.
Message taken.
't Heeft nog tamelijk lang geduurd.
De gemakkelijkheidsoplossing voor wie zonder argumenten valt, en niet genoeg 'jus' heeft om de schijn op te houden.
Wie op pijnlijke plekken duwt gaat het blok-hoekje in.

Citaat:
Man, jij mag van mij concluderen wat je maar wilt.
Wat een tolerantie.
En dat tegenover een pasbenoemde crypto-blokker.

Citaat:
Het klopt dat wij een relatief kleine partij zijn, wat dan weer niet strookt met de bewering dat we een machtspartij zouden zijn, maar dat wil niet zeggen dat wij geen dingen doorgedrukt kunnen krijgen, je zal wel zien.
Ik ben benieuwd hoe onverwijld de N-VA er samen met haar kartel- en coalitiepartners zal in slagen om de grondwet te laten respecteren.
In elk geval een Herculische prestatie.

Citaat:
Ik denk dat als wij eruit zouden stappen er wel gevolgen zouden komen.
Ik moet wel toegeven dat we die gevolgen niet precies kunnen voorspellen omdat ze niet helemaal in onze handen zouden liggen moest dat gebeuren, maar er zouden gevolgen zijn nontheless.
Hard roepen dat jullie 'gevolgen' kunnen veroorzaken, maar in feite hangt het dus af van de kartelpartner of jullie actie slechts een plensbuitje is dan wel een stevig onweer.

Citaat:
Een beetje sloganesk doen is mooi, maar vergeet niet, de vlaamse staat komt dichterbij in stappen. WIJ willen tenminste geen verrottingsstrategie.
Is dit laatste dan zoveel meer dan een 'slogan'?
Heeft de N-vA misschien geen ambitie om BELGIË te verrotten?
Dan heeft de kartelkuur nog iets goeds opgeleverd.

Citaat:
superstaaf:
beste superstaaf, wat maakt het u uit dat de blokkers de vlaamse zaak geen goed zouden doen ? u wil dat toch net ? vlaanderen braafjes aan het handje van di ruppo laten lopen om dit rotland bijeen te houden ...
Dat merk je goed op.
Ik zal nooit nalaten om welke formatie dan ook te attaqueren wanneer zij separatistische doelen nastreven.

Citaat:
wel interessante houding van u: ZIJ zijn radicalen,waarmee u impliceert dat WIJ het niet zouden zijn, hiermee deelt u de kritieken van blokkers die zeggen dat wij de "verraders" zijn.

Dat komt u natuurlijk mooi uit, u wil gewoon graag wat op ons inhakken. Alle argumenten zijn goed om op de concurrentie te schieten he ?
In love and politics, all is fair.
Ik leerde enorm veel van de scheldtirades van Clemens e.v.a. forum-N-VA'ers in de richting van het Vlaamsblok.
Jullie N-VA'ers pakken dat fijn aan, daar hoef ik niks meer aan toe te voegen: die tweespalt zit lekker.
Rest me enkel om jullie strapatsen te onthullen om aldus jullie credibiliteit te ondermijnen.
Piece of cake.

Citaat:
u heeft nog meer met het blok gemeen dan ik dacht. Uitersten trekken elkaar echt aan he ?
U zong dit liedje reeds halfweg uw tekst.
Geen hond gelooft het.
Argumenten prevaleren op etiketjes plakken..........

Citaat:
U verraadt er uw vrees mee eigenlijk, u hebt schrik voor ons omdat u denkt dat zelfs cdv door onze invloed zou kunnen radicaliseren,
hoe rijmt u dat met de kritiek dat wij niks betekenen ?
Een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik wed een beetje op twee paarden.
Enerzijds aantonen dat jullie onbeduidende restafval van de splinterbom VU zijn, opgeslorpt door CD&V als lokkebrood om minder racistische flaminganten hun stemmetje te ontfutselen.
Anderzijds de hetze tussen de 'goei' en 'slechte' Vlamingen levendig houden.

Citaat:
volgens u moeten we het "conservatieve kartel" dan maar opblazen en alleen verderdoen ... daar komt het toch op neer he ? daar probeert u ook op alle mogelijke manieren op aan te sturen, u zou niks liever willen,
of: hoe de belgicisten de objectieve bondgenoot van het blok blijken te zijn.
(of is het andersom ?)
En de haan kraaide voor de derde maal hetzelfde refreintje..........
't Voordeel van een partijloze is dat hij om het even wie gelijk mag geven als het hem uitkomt.
Mij in het blok-hoekje duwen brengt me hoegenaamd niet van mijn stuk zoals dat bij politiek correcten vaak met succes toegepast wordt.
Ik mag en kan probleemloos een Vlaamsblokker gelijk geven als ik dat wens.
Jullie behoren zelfs van nee schudden als een blokker beweert dat 1+1 gelijk is aan 2

Ik ben niet beperkt in het kiezen van 'bondgenoten'.
Als in de politieke visvijver de ene roofvis de andere verrot bijt, dan mag ik beurtelings beiden ophitsen tot ze mekaar gefileerd hebben.
Dan sta ik klaar met mijn grillpan.
Oud 31 oktober 2004, 10:42   #140
C uit W

Standaard

Citaat:
Ah ja? Zeg me dan eens hoe, want ik zie het echt niet in...
JIj mag genuanceerd zijn, maar de taktiek van het blok niet...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be