Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2015, 11:03   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar maak jij je eigenlijk écht zorgen om? Om de drainage van het familievermogen, of om de quasi nutteloze kleine flats waar ouder wordende mensen de voorkeur aan geven?

Wat wil jij eigenlijk wel? Dat ouder wordende mensen in hun veel te grote en arbeidsintensieve huis met tuin blijven wonen tot ze de pijp uitgaan? Dat ze daar nog en heleboel geld insteken aan aanpassingen?
Waarom? Om de drainage van het familievermogen te voorkomen?

Ik snap écht niet wat de onderliggende reden is om oude mensen in een onaangepaste en veel te grote huis te houden. Als het klopt dat een kleine, aan oudere mensen aangepaste flat duurder is dan een oude gezinswoning, dan blijft het zogenaamde "familievermogen" toch wat het is?
Tot pakweg 20 jaar geleden bouwde men nog normale flats. Die waren een waardig alternatief voor een gezinswoning. De vogelkotjes van 70 vierkante meter die men nu bouwt zijn daar niet langer een alternatief voor. Flats met slechts één slaapkamer, een 'living' van 35 vierkante meter... Plus absurd hoge gemeenschappelijke kosten. Rommel.
Ik heb daar dezelfde mening over dan mijn ouders hadden : nog liever doodvallen dan naar zoiets verhuizen.
Ik ken mensen die heel gelukkig zijn dat ze naar een flat verhuisden en hun villa verkocht hebben. Maar dan wel een flat met een logeerkamer die naam waardig erbij, en een living met ernstige afmetingen (50m2)
Ik ken ook voorbeelden van mensen die het zich achteraf zwaar beklaagden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 11:12   #122
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tot pakweg 20 jaar geleden bouwde men nog normale flats. Die waren een waardig alternatief voor een gezinswoning. De vogelkotjes van 70 vierkante meter die men nu bouwt zijn daar niet langer een alternatief voor. Flats met slechts één slaapkamer, een 'living' van 35 vierkante meter... Plus absurd hoge gemeenschappelijke kosten. Rommel.
Ik heb daar dezelfde mening over dan mijn ouders hadden : nog liever doodvallen dan naar zoiets verhuizen.
Ik ken mensen die heel gelukkig zijn dat ze naar een flat verhuisden en hun villa verkocht hebben. Maar dan wel een flat met een logeerkamer die naam waardig erbij, en een living met ernstige afmetingen (50m2)
Best van al zet men al die oude mensen tezamen op campings. Elk koppel, of alleenstaande in zo een mooie stacaravan, in het groen, onder de bomen, vogeltjes die fluiten enz enz.
Met dagelijks bezoek van de verpleegster, de kuisvrouw enz.
Dat kan voor weinig geld georganiseerd worden, want die campings bestaan reeds, en er bijbouwen kost niet veel.
Degenen die een huis hebben verkopen dat en betalen hun onderhoud zelf, de armen krijgen dat van de gemeenschap ( OCMW ), en zo is er toch een beetje gelijkeid en rechtvaardigheid voor de laatste dagen van hun bestaan.
Al die oudjes, gezellig samen, zonder onderscheid van afkomst en rijkdom ...
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 11:14   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Bij de Indianen in Amerika gingen oude mensen, die zich zwak en nutteloos voelden voor de stam, hun tent opslagen een eindje uit het kamp.
En als de rest van de stam een eind verder wilde verhuizen zoals ze de gewoonte hadden, volgden zij niet meer. Zij bleven alleen achter met een voorraadje eten, drinken en tabak.
Zouden de zeer oude mensen hier niet aan zoiets moeten beginnen denken, inplaats van het kapitaal van het land te blijven opsouperen ?
Straks zijn er hier meer ouden van dagen als jeugdige mensen. En wiens schuld is dat ? Nét die van deze oude mensen, die niet genoeg kinderen gemaakt hebben, omdat ze op hun gemak wilden zijn, en dat kinderen opvoeden lastig is en duur kost.
Knuppel, wat denk je ervan ? Iemand met het hart op de goede plaats gaat toch de Belgisch jeugd, die het al zo moeilijk heeft vandaag, niet opzadelen met uw onderhoud, dat héél duur kost ?
Dat is ook één van de redenen dat ik het binnen afzienbare tijd zal afbollen naar een ver land : om mijn jonge landgenoten niet ten laste te zijn in mijn oude dag.
Herken je jezelf dat je een welbepaald deel van je betoog in vetjes zet?

Hoeveel kinderen heb jij "gemaakt" en opgevoed?

Ik heb er drie. En geen van allen brengen ze hun tijd door met onder een parasol te zitten zuipen vanaf het moment dat ze hun bed uit komen. Ze hebben alle drie gewerkt vanaf de dag dat ze afstudeerden. Zelfs via interimkantoren als er niet meteen vast werk te vinden was. Als iedereen zijn kinderen zo opvoedt krijgen we geen "Belgische jeugd" die opgezadeld wordt met "uw onderhoud dat heel duur kost". Dan hebben ze, net als de ouders die hen tot voorbeeld dienden, voor hun eigen oude dag gezorgd, en is er niemand iemand tot last.
Oud 21 juli 2015, 11:30   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de bovenste verdieping van het appartementsblok waarin ik woon bevinden zich ook twee "vogelkotjes". In beide vogelkotjes wonen alleenstaande mannen. De oudere (een verlopen zuiplap) huurt het. De andere, een jong alleraardigst homootje dat wérkt, heeft zijn vogelkotje gekocht.

In twee van de acht overige appartementen is er ook maar één slaapkamer. Beide appartementen werden aangekocht door zéér jonge vrouwen. Binnen vijf of tien jaar maken die weer plaats voor iemand anders die vooruitziet en wonen zij in een grote woning. Met of zonder partner. Met of zonder kinderen. Als zij oud zijn hebben ze op eigen kracht een "familievermogen" opgebouwd waardoor ze terecht kunnen waar ze dat verkiezen.

Je hebt gelijk wat betreft de absurd hoge gemeenschappelijke kosten, maar ook d�*t hebben we voor het overgrote deel te danken aan de regelneverij van de roverheid.
Oud 21 juli 2015, 11:32   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen vertrouwen in uw kinderen ?
Aan jezelf denk jij de wereld te kennen. Zoveel is duidelijk.
Oud 21 juli 2015, 11:35   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen vertrouwen in uw kinderen ?
Ik zie mijn vader hier al aan de deur staan - hij weet niet waar ik woon, maar stel, daar zou ik op blijven stampen als hij al een kwartier stilligt.
Oud 21 juli 2015, 12:11   #127
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb er drie. En geen van allen brengen ze hun tijd door met onder een parasol te zitten zuipen vanaf het moment dat ze hun bed uit komen. Ze hebben alle drie gewerkt vanaf de dag dat ze afstudeerden. Zelfs via interimkantoren als er niet meteen vast werk te vinden was. Als iedereen zijn kinderen zo opvoedt krijgen we geen "Belgische jeugd" die opgezadeld wordt met "uw onderhoud dat heel duur kost". Dan hebben ze, net als de ouders die hen tot voorbeeld dienden, voor hun eigen oude dag gezorgd, en is er niemand iemand tot last.
Ja ik herken mij daarin ,natuurlijk.
Ik was slechts 6 maand getrouwd in heel mijn leven, en gelukkig zijn er geen kinderen van gekomen. Ik ben immers een veel te slecht voorbeeld !
Gij hebt er drie. En die gaan dan nog dag en nacht werken ook nog, zonder ooit eens onder een parasol te zitten zuipen ocharme...
Wel, wees zeker dat ze nog HEEL VEEL zullen moeten verderwerken, om al die oudjes van dagen te onderhouden die véél talrijker gaan worden dan de werkende jeugd.
En dat alles om waarschijnlijk zélf geen pensioen te krijgen...Ook al hebben ze heel hun leven afgedragen...
Schoon é, wat uw leeftijdsgenoten van Belgie gemaakt hebben ? Een openlucht-oumannekeshuis.
Wel, ik heb ook niet geholpen om Belgie te her-bevolken, dus ik ga voor mijn oude dag naar een ander land, met mijn eigen geld, kwestie van consequent te blijven.
Onder een parasol zitten zuipen, in het zwembad liggen, wandelen, lekker eten enz.
Tijdens mijn talrijke reizen heb ik landen leren kennen waar men goedkoop kan leven, w�*�*r gaat u niet aan, voor redenen die ik u al gegeven heb.
Het enige dat ik u kan zeggen, t'is niet in Spanje, niet in een moslim-land, en ook niet in Thaîland.
Dus ik herstel u de vraag : ga jij ook opstappen, of verkies je de Belgische jeugd te belasten met uw onderhoud tijdens uw poging om zo oud mogelijk te worden ?
Oud 21 juli 2015, 12:11   #128
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik was slechts 6 maand getrouwd in heel mijn leven, en gelukkig zijn er geen kinderen van gekomen. Ik ben immers een veel te slecht voorbeeld !
Gij hebt er drie. En die gaan dan nog dag en nacht werken ook nog, zonder ooit eens onder een parasol te zitten zuipen ocharme...
Wel, wees zeker dat ze nog HEEL VEEL zullen moeten verderwerken, om al die oudjes van dagen te onderhouden die véél talrijker gaan worden dan de werkende jeugd.
En dat alles om waarschijnlijk zélf geen pensioen te krijgen...Ook al hebben ze heel hun leven afgedragen...
Schoon é, wat uw leeftijdsgenoten van Belgie gemaakt hebben ? Een openlucht-oumannekeshuis.
Wel, ik heb ook niet geholpen om Belgie te her-bevolken, dus ik ga voor mijn oude dag naar een ander land, met mijn eigen geld, kwestie van consequent te blijven.
Onder een parasol zitten zuipen, in het zwembad liggen, wandelen, lekker eten enz.
Tijdens mijn talrijke reizen heb ik landen leren kennen waar men goedkoop kan leven, w�*�*r gaat u niet aan, voor redenen die ik u al gegeven heb.
Het enige dat ik u kan zeggen, t'is niet in Spanje, niet in een moslim-land, en ook niet in Thaîland.
Dus ik herstel u de vraag : ga jij ook opstappen, of verkies je de Belgische jeugd te belasten met uw onderhoud tijdens uw poging om zo oud mogelijk te worden ?
Oud 21 juli 2015, 12:11   #129
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie mijn vader hier al aan de deur staan - hij weet niet waar ik woon, maar stel, daar zou ik op blijven stampen als hij al een kwartier stilligt.
Daar kan ik inkomen, vergeet niet dat je 50% van zijn genen hebben....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 12:18   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Inderdaad.

En wees gerust, het is een gegeven dat me meer zorgen baart dan eender wat in de hele wereld.
Oud 21 juli 2015, 12:20   #131
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ben jij de zoon van Knuppel ?
Oud 21 juli 2015, 12:21   #132
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je kan genen hebben die niet tot uitdrukking komen heb ik eens gelezen...Gij lijkt mij nogal ne slimme, klopt dat volgens u ?
Oud 21 juli 2015, 12:38   #133
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan jezelf denk jij de wereld te kennen. Zoveel is duidelijk.
Hoe ? Ik vraag u of je geen vertrouwen hebt in je kinderen ? Wat heeft dat te maken met mij ?
Ik zie enkel dat je weer eens niet durft antwoorden...
Oud 21 juli 2015, 12:43   #134
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bubbelbad Bekijk bericht
Als men elke mens nu eens het recht gaf om op een waardige manier afscheid te nemen van het leven dan zou er al enorm veel opgelost zijn.
Als je dat echt wil kan niemand je stoppen hé. Behalve als je verlamd in een bed ligt natuurlijk.
Vanaf een jaar of 50 zouden mensen eigenlijk veel moeten roken en drinken,drugs pakken & ongezond eten enzo ,dat zou er voor zorgen dat ze geen honderd jaar worden.
Want zo stokoud worden, met al de ziekte's en zorg, dat kost stukken van mensen.
En met hoe minder hoe minder jeugd die werkt gaat dat onmogelijk worden om die allemaal te onderhouden.
Oud 21 juli 2015, 12:46   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder een parasol te zitten, in het zwembad te liggen, eten en zuipen, dat kunnen zich alleen mensen permitteren die daarvoor gewerkt hebben. Volgens je eigen zeggen doe jij geen klop. Kinderen heb je evenmin. Wie betaalt er dan voor jou onderhoud?

Mijn kinderen zitten op dit eigenste moment wél onder een parasol, in een zwembad, of ze duiken in de Caraïbische Zee. Ze zijn gisteren van Curacao naar St Maarten gevlogen. Allemaal betaald met geld dat ze zélf verdiend hebben. De oudste heeft nochtans een eigen verwarmd zwembad op zonnepanelen.

Voor mijn eigen onderhoud betaal ik zélf. Daar heb ik ook zélf voor gezorgd.
Hoe zit het jou, griezeltrol? Het is bijna 14 uur. Zit je met je pc onder een parasol of op een donker zolderkamertje? Ben je nog nuchter, of heb je al een stuk in kraag gezopen dat je zattemanspraat verkoopt?
Oud 21 juli 2015, 12:52   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Best van al zet men al die oude mensen tezamen op campings. Elk koppel, of alleenstaande in zo een mooie stacaravan, in het groen, onder de bomen, vogeltjes die fluiten enz enz.
Met dagelijks bezoek van de verpleegster, de kuisvrouw enz.
Dat kan voor weinig geld georganiseerd worden, want die campings bestaan reeds, en er bijbouwen kost niet veel.
Degenen die een huis hebben verkopen dat en betalen hun onderhoud zelf, de armen krijgen dat van de gemeenschap ( OCMW ), en zo is er toch een beetje gelijkeid en rechtvaardigheid voor de laatste dagen van hun bestaan.
Al die oudjes, gezellig samen, zonder onderscheid van afkomst en rijkdom ...
Die mensen zullen daar zelf wel over beslissen zonder jouw hulp hoor griezel. Zolang ze dat doen met hun eigen centen heb jij (gelukkig) maar ook al de anderen daar niets over te zeggen.

Dat is mijn kijk op deze discussie : het gaat niet op om ex cathedra naar de huidige demografische toestand te kijken en dan als een mislukte jesus christus vast te stellen dat "we niet klaar zijn voor..." om dan met onzin zoals jij doet af te komen.

Ons land kent een extreem hoog aantal bezitters van vastgoed.
Daar zit het grootste verschil tgo andere europese landen.
Niet de hoogte van de pensioenen is het belangrijkste criterium, wat het wel is in verschillende van onze buurlanden omdat men daar afhangt van de huurmarkt.

En het fenomeen dat jij beschrijft bestaat : tienduizenden antwerpenaars zijn in de jaren '70 en '80 een lapje grond gaan kopen in de kempen en nog meer in limburg en hebben daar met passieve steun van de gemeentes hun chalet op gaan zetten. Zonder de minste toelating, voor een appel en een ei. Ondertussen zijn er duizenden daarvan die reeds regularisatie kregen, aansluiting op alle nutsleidingen en die wonen daar nu in hun oude dag tussen de bomen in alle rust op grondgebied van dorpjes zoals Hechtel-Eksel.

Iedereen doet wat hij wil : ik zal tijdig mijn voorzorgen nemen om mijn woning aan te passen aan de ongemakken die onvermijdelijk meekomen met de leeftijd. Die kost is beheersbaar. Maar ervoor verhuizen ? No way.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 12:56   #137
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men elke mens nu eens het recht gaf om op een waardige manier afscheid te nemen van het leven dan zou er al enorm veel opgelost zijn.
Zoals in soylent green, met een schoon filmke en een muziekje naar keuze?
Nu ja, zo'n vaart zal het niet lopen en groene koekjes zullen het niet worden, eerder pink paste. Een fabriekje dat voor de ammoniak kan zorgen moeten we dan nog wel bouwen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 12:57   #138
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij noemt dat een waardig afscheid?

Griezelig.
Wel, noem het dan een " freakend afscheid " !
Maar dat zou werkgelegenheid scheppen hoor : speciale rockfestivals voor oude mensen, met muziek van in den tijd, met overlevenden zoals Iggy Pop, Johny Rotten, Rolling Stone's, en dan vollenbak LSD trips verkopen en speed, zoals 30/40 jaar geleden.
Speciale promotie op snelle brommers vanaf 60 jaar, 50 % afslag vanaf 10 pinten voor 60 plussers in de café's, gratis Viagra pillen bij de hoeren enz enz...
Men moet er �*lles voor doen dat de ouden van dagen zich kunnen amuseren, en hun poen uitgeven...
Oud 21 juli 2015, 13:00   #139
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
En het fenomeen dat jij beschrijft bestaat : tienduizenden antwerpenaars zijn in de jaren '70 en '80 een lapje grond gaan kopen in de kempen en nog meer in limburg en hebben daar met passieve steun van de gemeentes hun chalet op gaan zetten. Zonder de minste toelating, voor een appel en een ei. Ondertussen zijn er duizenden daarvan die reeds regularisatie kregen, aansluiting op alle nutsleidingen en die wonen daar nu in hun oude dag tussen de bomen in alle rust op grondgebied van dorpjes zoals Hechtel-Eksel.

.
Ik weet dat. Ik wou dat veralgemenen, met staatshulp.
Oud 21 juli 2015, 13:05   #140
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die zijn allemaal afgebroken. Daar staat geen enkele chalet meer, woont niemand meer, die 'regularisatie' werd jaren '90 ingetrokken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be