Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2015, 16:13   #121
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mag ik ook meedoen? Ik zou zo graag jou de strot afbijten...
Toch oppassen voor ziektes hé...
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:18   #122
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iemand die in Zimbabwe een vergunning duur betaald om een leeuw te schieten, die is niet op illegale jacht.
Bij die Afrikaanse vergunningen kan je je wel een beetje vragen stellen of niet ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:22   #123
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bij die Afrikaanse vergunningen kan je je wel een beetje vragen stellen of niet ?
Ik begrijp niet op welke manier?

De man koopt een vergunning en gaat op jacht, alles perfect wettelijk volgens mij.
Oud 31 juli 2015, 16:23   #124
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Als ik in het bos wandel en een onnozelaar valt mij aan met een speer en een mes, dan moet hij er toch voor zorgen dat hij me niet mist.
Want als hij mij mist zal ik hem niet missen.
Eerst en vooral al een goede steen tegen zijn bakkes, dat slingert overal rond in het bos, stenen, en stokken ook. Een in twee stukken gebroken stok richt veel meer schade aan als een mes als je dat in uw pens krijgt.
Want Vlaamse leeuwen die hebben handen, die kunnen OOK wapens vastpakken.
Maar eerlijk gezegd zie ik jou niet zo gauw iemand met een mes aanvallen.
Met een stokske achter een gekweekte fazant lopen, dat wel, dat zal wel op uw niveau zijn denk ik...
Maar als je DAT al een Olympische medaille waard vind, leg je de lat toch wel héél laag vind ik.
Als leerschool voor een jongen van 9, 10 jaar is een ongewapende fazantenjacht nochtans fantastisch : je moet zo'n fazant okaliseren, besluipen, opjagen en afmatten, dat kan gerust een halve dag of langer duren.
Meestal vang je ook niets, misschien 1 keer op 5 is het effectief prijs en kan je op zondag fazant eten.

Natuurlijk is dat immoreel en is het xbox-spelen of rondhangen met een joint of sigaret op een pleintje en vette hamburgers van mcdonalds vreten wat een goede jongen moet doen nietwaar?

Ik geef u geen schijn van kans beste griezel, tenzij je recent de opleiding voor paracommando hebt gevolgd, en dan nog.

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 juli 2015 om 16:24.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:29   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De man koopt een vergunning en gaat op jacht, alles perfect wettelijk volgens mij.
Als de wetten omtrent het uitreiken van die vergunning worden gerespecteert en indien die jager de bepalingen van zijn vergunning repecteert wel ja.
Ken jij de wetgeving in Zimbabwe...als die al bestaat en weet jij of die man ze heeft nageleefd ?
Oud 31 juli 2015, 16:31   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als leerschool voor een jongen van 9, 10 jaar is een ongewapende fazantenjacht nochtans fantastisch : je moet zo'n fazant okaliseren, besluipen, opjagen en afmatten, dat kan gerust een halve dag of langer duren.
Meestal vang je ook niets, misschien 1 keer op 5 is het effectief prijs en kan je op zondag fazant eten.

Natuurlijk is dat immoreel en is het xbox-spelen of rondhangen met een joint of sigaret op een pleintje en vette hamburgers van mcdonalds vreten wat een goede jongen moet doen nietwaar?

Ik geef u geen schijn van kans beste griezel, tenzij je recent de opleiding voor paracommando hebt gevolgd, en dan nog.
Wat jij hier beschrijft is niet direct wat mensen verstaan onder 'de' jacht op fazanten...Voor wat jij beschrijft zal wel iedereen respect hebben.
Ben je zeker dat je niet bezig bent over overlevingstechnieken in de natuur ??
Oud 31 juli 2015, 16:32   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de wetten omtrent het uitreiken van die vergunning worden gerespecteert en indien die jager de bepalingen van zijn vergunning repecteert wel ja.
Ken jij de wetgeving in Zimbabwe...als die al bestaat en weet jij of die man ze heeft nageleefd ?
Laat me raden, ik moet er een goed onderbouwde thesis over schrijven?
Oud 31 juli 2015, 16:34   #128
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat me raden, ik moet er een goed onderbouwde thesis over schrijven?
Sowieso heb ik al altijd sterke bedenkingen met vergunningen '' kopen'' en al zeker in die landen.
Oud 31 juli 2015, 17:58   #129
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Oud 31 juli 2015, 19:05   #130
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

- Voor een snotaap is dat beslist opwindend, een vogeltje opjagen en vangen, en het dan opeten.
Maar als een volwassene nog zulke dingen doet, vind ik dat toch een beetje belachelijk hoor...
-In mijnen tijd , als snotaap van 9, 10 jaar, bestonden er geen X-boxen & Mc Donalds.
Voor joints te roken was ik nog te klein.
En voor mij te amuseren en te lokaliseren, besluipen, opjagen en afmatten deden wij nachtspel met de scouts, als we op kamp gingen in de zomer. Zonder beesten te doden.
- Ge geeft mij geen kans ? Geen kans voor wat ? Om mij te verdedigen tegen u als je me aanvalt met speer en mes ? Wel, ik weet dat nog zo niet. Ik ben dan wel geen jager, maar bezit toch vuurwapens. Niet om onschuldige beesten mee omver te knallen, maar om mij te verdedigen tegen eventuele menselijke aanvallers..
.Mafketels die mij met messen zouden aanvallen bvb, daar zou ik wel op durven schieten. Daarvoor heb je geen paracommando opleiding nodig hoor...
Wie ben jij eigenlijk, dat je je voorstelt dat iemand MINSTENS een para-opleiding nodig heeft om zich tegen jou te kunnen verdedigen ?
De reïncarnatie van Tarzan, de Koning van de Jungle, die met zijn dolk uit ivoor een volwassen leeuw kon omleggen ?
Of een reïncarnatie van die beroemde ridder, hoe noemt hij weer... de Roze Ridder ?
Allee, ga nog wat gekweekt pluimvee pesten, dat is toch zo plezant...

Laatst gewijzigd door griezel : 31 juli 2015 om 19:06.
Oud 31 juli 2015, 19:10   #131
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:

Blijkbaar was het toch niet ZO wettelijk, vermits de beroepsjager die voor de Zotten Tandarts die leeuw moest lokken voor de rechtbank moet komen...
Ze hebben dat beest uit het Park gelokt, en d�*t is verboden.
Den Tandarts zegt wel dat hij niet op de hoogte was , dat hij van niks wist, maar dat zeggen alle delinquenten als ze gepakt worden : " Ikke niks gedaan, ikke niet weten "
Ik zou dat niet zomaar als bewijs aanvaarden, wat die onnozele allemaal uit zijn botten slaagt...

Laatst gewijzigd door griezel : 31 juli 2015 om 19:11.
Oud 31 juli 2015, 19:16   #132
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Sowieso heb ik al altijd sterke bedenkingen met vergunningen '' kopen'' en al zeker in die landen.
Ik denk dat je daar met geld alles kunt kopen. Nog gemakkellijker als hier bij ons. En vooral, minder duur.
Met 50.000 dollar koop je daar gelijk welke ambtenaar om denk ik, zelfs een hele ploeg.
Oud 31 juli 2015, 19:19   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Blijkbaar was het toch niet ZO wettelijk, vermits de beroepsjager die voor de Zotten Tandarts die leeuw moest lokken voor de rechtbank moet komen...
Ze hebben dat beest uit het Park gelokt, en d�*t is verboden.
Den Tandarts zegt wel dat hij niet op de hoogte was , dat hij van niks wist, maar dat zeggen alle delinquenten als ze gepakt worden : " Ikke niks gedaan, ikke niet weten "
Ik zou dat niet zomaar als bewijs aanvaarden, wat die onnozele allemaal uit zijn botten slaagt...
daar zit net het perverse van heel het verhaal. In zo'n Park is het verboden te jagen, dus werd Cecil uit het Park gelokt (waar wel mag gejaagd worden).
En daar heeft hij 50.000$ voor betaald. Ik hoop oprecht dat hij zelf het loodje legt bij een volgend jachtreisje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 19:43   #134
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
daar zit net het perverse van heel het verhaal. In zo'n Park is het verboden te jagen, dus werd Cecil uit het Park gelokt (waar wel mag gejaagd worden).
En daar heeft hij 50.000$ voor betaald. Ik hoop oprecht dat hij zelf het loodje legt bij een volgend jachtreisje.
Als op een mooie dag een wild beest die tandarts zijn bakkes uitéénrijt zullen we er inderdaad niet hard over wenen.
Boontje komt om zijn loontje zullen we dan zeggen.
Oud 1 augustus 2015, 22:45   #135
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Dit is gerechtigheid

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2404701

Citaat:
De man was gisterochtend in alle vroegte zijn tuin in de stad Marietta ingelopen waar hij het dier opmerkte. Hij nam een pistool en vuurde drie kogels af in de richting van het beest. Minstens één van de kogels ketste af op het harde pantser van het gordeldier en raakte de man in het gezicht.
Oud 1 augustus 2015, 22:58   #136
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deredactie.be
Het lot van het gordeldier in kwestie is onbekend. De politie heeft het alvast niet teruggevonden.

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2015, 23:54   #137
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Wat een hypocriet geleuter hier. Van werkelijk iedereen.

In België mogen jaarlijks 500.000(!) houtduiven afgeknald worden. En het aantal konijnen, hazen en fazanten zal niet veel minder zijn. Maar wanneer er iemand een leeuw afknalt voelt iedereen zich zwaar gepakt en moet die man hangen?

Je beseft toch dat een groot deel van dat natuur- en soortbehoud zwaar steunt op dit soort jachtsafari's? Die mensen betalen grof geld en met dat geld worden parken in stand gehouden en dieren beschermd. Dat men die specifieke leeuw uit een natuurpark lokt kan niet en is betreurenswaardig, maar dat maakt het concept niet slechter.

Iedere natuurliefhebber zou die man een kaartje mogen sturen dat hij voor zo veel geld mee aan 'conservation' doet, om eens een Engelse term te gebruiken.
Commentaar hierover in de pers :

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/art...ijke-gek.dhtml
Citaat:
Wat Vonk betreft, belandt de tandarts achter slot en grendel. ,,Als je een schitterende, prachtige mannetjesleeuw doodschiet met pijl en boog en vervolgens achter het lijk gaat zitten en breeduit gaat zitten lachen voor een foto, moet je wat mij betreft opgesloten worden. Dan ben je een gevaarlijke gek.''

Hij roept op in actie te komen tegen plezierjacht. ,,Argumenten dat jagen geld oplevert voor natuurbescherming, is natuurlijk totale onzin. Diverse studies hebben aangetoond dat met ecotoerisme veel meer geld wordt opgehaald en veel meer banen worden gecreëerd. Dus shut up op dit punt.''
Awel, Poekie ? Beestje -slacht spelen zoals de eerste de beste bloeddorstige mafketel, of ecotoerisme ?
Wat is het meest wenselijke volgens uw bescheiden mening ?
Oud 2 augustus 2015, 21:50   #138
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Het is veel cooler op vijf m. afstand van een beer te staan zonder gewapend te zijn, dan ernaast te staan met een wapen in je pollen.

Jagers zijn watjes.
Oud 2 augustus 2015, 22:28   #139
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Amerikanen zijn knettergek.
Wie begint er nu zijn dag met 's ochtends de tuin in te trekken met een geladen pistool?
WTF freaks!

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:46   #140
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Het is veel cooler op vijf m. afstand van een beer te staan zonder gewapend te zijn, dan ernaast te staan met een wapen in je pollen.

Jagers zijn watjes.
Met een wapen kan je dat wel meermaals doen, zonder wapen is het een gok.
Als het een ijsbeer is met een hongertje bedraagt uw toekomst nog hooguit 10 seconden.

Een vriendin van mij, een biologe, heeft een paar weken op groenland gewerkt en bij elke verplaatsing buiten het projectkamp moest iedereen gewapend zijn, basis veiligheidsrichtlijn. Allemaal watjes natuurlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be