Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 8 september 2015, 11:51   #121
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Gelovigen doen zoiets niet want dat is verboden. Atheîsten mogen dat.
En dat is niet eens grappig...
Ze hebben al eens een bisschop of zo die een hartaanval had gekregen tijdens prostituee-bezoek héél voorzichtig willen van de plaats-delict proberen weg te brengen! Was ergens in Frankrijk dacht ik...
En wat we weten over die "gelovigen" die anderen voor onnozelaars nemen die ze alles kunnen wijsmaken zal maar het topje van de ijsberg zijn...
Godsdienst zou wereldwijd moeten verboden worden wegens schadelijk voor het mensdom!
andev is offline  
Oud 8 september 2015, 11:52   #122
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ze hebben al eens een bisschop of zo die een hartaanval had gekregen tijdens prostituee-bezoek héél voorzichtig willen van de plaats-delict proberen weg te brengen! Was ergens in Frankrijk dacht ik...
En wat we weten over die "gelovigen" die anderen voor onnozelaars nemen die ze alles kunnen wijsmaken zal maar het topje van de ijsberg zijn...
Godsdienst zou wereldwijd moeten verboden worden wegens schadelijk voor het mensdom!
Gigantische 2!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline  
Oud 8 september 2015, 11:53   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dat was mijn vraag niet.
Maar ik zal je terwille zijn: kontje masseren, ik ken maar één man persoonlijk die aan "kontje masseren" deed en dat was een christelijke religioot.

Ik herhaal mijn vraag: ontken jij dat dat gebeurd is?
Met nog een paar duizend van die soort kunnen we weer een "godsdienstoorlog" opstarten zeker?
(...gericht tot Drukazz !)

Laatst gewijzigd door andev : 8 september 2015 om 11:54.
andev is offline  
Oud 8 september 2015, 11:56   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Dat is gebeurd en daar zullen zij hun straf voor krijgen van Hem, net zoals atheïsten die kinderen misbruiken.
"Hem" bestaat niet. Je kunt je even goed tot een stapel bakstenen wenden.
Resultaat idem.
andev is offline  
Oud 8 september 2015, 12:02   #125
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Hem" bestaat niet. Je kunt je even goed tot een stapel bakstenen wenden.
Resultaat idem.
Een stapel bakstenen is zinvoller. Daar kan hij namelijk een spiegel tegen hangen zodat hij kan zien wat voor soort kop die onzin wel verkondigt.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline  
Oud 8 september 2015, 12:02   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Wat een gezwam. Ik heb biochemie en geschiedenis gestudeerd, en hou me daarnaast bezig met slavistiek. Mijn IQ ligt boven het Belgisch gemiddelde, en ik ben wel een religieus mens. Een gnostische, dualistische Christen als je het weten moet, een neo-Cathaar.

De grootste idioten zijn de zgn. militante atheïsten, die alles reduceren tot een "chemisch proces" (hoewel ze verder meestal geen fluit inzicht in chemie of andere wetenschappen hebben) of "toeval". De grootste papegaaien, met een existentiële kijk die gereduceerd is tot het stompzinnige, het soort dat zich verlicht waant omdat ze eens een documentaire op National Geographic hebben gezien, en spottend iedere zin voor diepgang bij een ander mens weg joelen. Het spijt me als dit grof klinkt, ik wou u (andev) hiermee niet persoonlijk aanvallen, maar uw uitspraak na een paar andere, soortgelijke, van anderen dreef me toch tot reageren.
Proficiat met je studies!
Voor de rest gaan we er maar geen woorden aan vuil maken...
andev is offline  
Oud 8 september 2015, 12:06   #127
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met nog een paar duizend van die soort kunnen we weer een "godsdienstoorlog" opstarten zeker?
(...gericht tot Drukazz !)
Ik dacht net te zeggen dat ik nog altijd op mijn antwoord aan het wachten ben maar nu zie ik dat Drukazz een banneling is!
Maori is offline  
Oud 8 september 2015, 12:07   #128
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

nou ik haat ook IS strijders met alles erop en eraan!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 8 september 2015, 12:08   #129
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet helemaal mee akkoord. Het Christendom op zich is een vredelievende godsdienst. Wat de politieke Kerk er door de eeuwen heen van gemaakt heeft, is voor hun rekening. De Kerk is niet het Christendom en vice versa. De islam daarentegen heeft zijn oorsprong in het criminele, barbaarse en moorddadige leven van een zekere mohammed. Deze misdadiger kan men gerust op gelijke voet stellen met Hitler. Het is daarom dat vele moslims kicken op het nazisme. Deze strekking past perfect in hun kraam. Ik denk niet dat Jezus Christus, de basis van het Christendom, kan vergeleken worden met deze twee kornuiten. Vindt u zelf niet?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 september 2015 om 12:16.
Lukkas is offline  
Oud 8 september 2015, 12:11   #130
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Niet helemaal mee akkoord. Het Christendom op zich is een vredelievende godsdienst. Wat de politieke Kerk er door de eeuwen heen van gemaakt heeft, is voor hun rekening. De Kerk is niet het Christendom. De islam daarentegen heeft zijn oorsprong in het criminele, barbaarse en moorddadige leven van een zekere mohammed. Deze misdadiger kan men gerust op gelijke voet stellen met Hitler. Het is daarom dat vele moslims kicken op het nazisme. Deze strekking past perfect in hun kraam. Ik denk niet dat Jezus Christus, de basis van het Christendom, kan vergeleken worden met deze twee kornuiten. Vindt u zelf niet?
De vraag werd wel niet aan mij gesteld maar ik ga toch reageren

Voor mij is het grootste probleem het georganiseerde karakter aan godsdiensten. Dat en de reden waarom godsdiensten ontstaan zijn: macht hebben over het volk.

Spiritualiteit is beter volgens mij. En geloof in wat je wil, in wie je wil, maar hou het voor jezelf, hou het tussen jezelf en datgene waar je in gelooft.

Gesubsidieerde religies, tegemoetkomen aan religies waarbij de wetten van een land overtreden worden, het zou allemaal niet mogen.
Maori is offline  
Oud 8 september 2015, 12:12   #131
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Wauw. Biochemie en geschiedenis. En slavistiek komt er nog bij.

Ik buig nederig het ongelovige hoofd voor zoveel wijsheid.
dalibor is offline  
Oud 8 september 2015, 12:15   #132
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Dit vind ik een geweldige reactie!

Ik denk idd dat de poster jouw gebogen hoofd een normale en gerechtvaardigde reactie vindt!
Maori is offline  
Oud 8 september 2015, 12:16   #133
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet helemaal mee akkoord. Het Christendom op zich is een vredelievende godsdienst. Wat de politieke Kerk er door de eeuwen heen van gemaakt heeft, is voor hun rekening. De Kerk is niet het Christendom. De islam daarentegen heeft zijn oorsprong in het criminele, barbaarse en moorddadige leven van een zekere mohammed. Deze misdadiger kan men gerust op gelijke voet stellen met Hitler. Het is daarom dat vele moslims kicken op het nazisme. Deze strekking past perfect in hun kraam. Ik denk niet dat Jezus Christus, de basis van het Christendom, kan vergeleken worden met deze twee kornuiten. Vindt u zelf niet?
We hoeven ze niet eens te vergelijken, ze zijn allemaal nefast. Dienen vooral voor machtswellustelingen die dat begrip gebruiken om de mensen te misleiden
en naar hun hand te zetten! Niet zij maar "god" heeft het gezegd!
Zelfs het "christendom" heeft zijn zeer zwarte blz en is vooral vredelievend als ze niet veel meer te zeggen heeft!

Laatst gewijzigd door andev : 8 september 2015 om 12:17.
andev is offline  
Oud 8 september 2015, 12:41   #134
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
De vraag werd wel niet aan mij gesteld maar ik ga toch reageren

Voor mij is het grootste probleem het georganiseerde karakter aan godsdiensten. Dat en de reden waarom godsdiensten ontstaan zijn: macht hebben over het volk.

Spiritualiteit is beter volgens mij. En geloof in wat je wil, in wie je wil, maar hou het voor jezelf, hou het tussen jezelf en datgene waar je in gelooft.

Gesubsidieerde religies, tegemoetkomen aan religies waarbij de wetten van een land overtreden worden, het zou allemaal niet mogen.
De politieke Kerk heeft zware misdaden begaan en heeft daarvoor het Christendom misbruikt. Dat gaat er bij sommigen blijkbaar niet in. Als men een vergelijking maakt tussen de 'levenswandel' van Jezus Christus en die van mohammed, laat ons zeggen de stichters van beide godsdiensten, is er toch een 'merkbaar' verschil. Mohammed sprak meermaals pure oorlogstaal (onthoofden, vermoorden, slavernij, en nog van die leuke dingen), terwijl Christus een softie was.

Voor alle duidelijkheid ben ik christelijk opgevoed, zoals de meesten onder ons. Maar ik ga al 40 jaar niet meer naar de kerk, begrafenissen uitgesloten. Ik geloof zelfs niet meer in een 'opperwezen'. Maar ik wil enkel duidelijk maken dat de basis van het christendom enorm verschilt met de islam. Trouwens mag een christen het 'paradijs' van de moslims betreden en hun 72 maagden neuken? Neen, maar volgens het christendom kunnen andersgelovigen wel de hemel betreden. De christelijke god is vergevingsgezind, maar allah is veel kieskeuriger. Natuurlijk waren er nog geen moslims ten tijde van Jezus Christus.
Oud 8 september 2015, 12:47   #135
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wat is er jongen, gaat het uw petje te boven? Maar ik had niets anders verwacht.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 september 2015 om 12:49.
Lukkas is offline  
Oud 8 september 2015, 12:50   #136
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er jongen, gaat het uw petje te boven? De koran is natuurlijk veel duidelijker.
Alle gekheid op een stokje. We kunnen hier van mening verschillen. Zeer grondig zelfs. En het wordt zo nu en dan scherp en persoonlijk.

Maar we gaan toch niet elkaar met diploma's een IQ-testen om de oren slaan? Het siert u dat u dat zelf niet doet.
dalibor is offline  
Oud 8 september 2015, 12:54   #137
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alle gekheid op een stokje. We kunnen hier van mening verschillen. Zeer grondig zelfs. En het wordt zo nu en dan scherp en persoonlijk.

Maar we gaan toch niet elkaar met diploma's een IQ-testen om de oren slaan? Het siert u dat u dat zelf niet doet.
Uw reactie was belachelijk en volledig naast de kwestie.
Oud 8 september 2015, 12:57   #138
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw reactie was belachelijk en volledig naast de kwestie.
Ik vind dat eerder bij Paracelsus het geval. Ik bn slimmer want ik heb twee diploma's van de univ. Allez man...
dalibor is offline  
Oud 8 september 2015, 13:01   #139
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind dat eerder bij Paracelsus het geval. Ik bn slimmer want ik heb twee diploma's van de univ. Allez man...
Dan moet u in discussie gaan met Paracelsus. Dat is het doel van dit forum.
Oud 8 september 2015, 13:22   #140
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politieke Kerk heeft zware misdaden begaan en heeft daarvoor het Christendom misbruikt. Dat gaat er bij sommigen blijkbaar niet in. Als men een vergelijking maakt tussen de 'levenswandel' van Jezus Christus en die van mohammed, laat ons zeggen de stichters van beide godsdiensten, is er toch een 'merkbaar' verschil. Mohammed sprak meermaals pure oorlogstaal (onthoofden, vermoorden, slavernij, en nog van die leuke dingen), terwijl Christus een softie was.

Voor alle duidelijkheid ben ik christelijk opgevoed, zoals de meesten onder ons. Maar ik ga al 40 jaar niet meer naar de kerk, begrafenissen uitgesloten. Ik geloof zelfs niet meer in een 'opperwezen'. Maar ik wil enkel duidelijk maken dat de basis van het christendom enorm verschilt met de islam. Trouwens mag een christen het 'paradijs' van de moslims betreden en hun 72 maagden neuken? Neen, maar volgens het christendom kunnen andersgelovigen wel de hemel betreden. De christelijke god is vergevingsgezind, maar allah is veel kieskeuriger. Natuurlijk waren er nog geen moslims ten tijde van Jezus Christus.
Akkoord, indien je de 10 geboden volgt, ben je een degelijk mens; hetzelfde kan niet gezegd worden voor zij die de koran letterlijk volgen.
Maori is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be