Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2015, 08:10   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het eindigt (naar Vosselare toe) in een korte bocht naar een enkel-fietsers/wandelaars "jaagpad". Een gewone baan. Als je vanuit Vosselare daar aankomt, hinderen de struiken wegens de korte bocht het zicht zelfs totaal.
Hilarisch! Vooreerst gaat het niet om "een gewone baan", maar, zoals u eerst aangeeft, een jaagpad. Dat jaagpad is dan nog eens verboden voor gemotoriseerd vervoer. Daarnaast wordt het zicht niet door die struiken gehinderd, daar ze misschien al bij al een meter hoog zijn. En ten slotte, het is geen korte bocht, maar een lichte kromming.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 08:13   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het fietspad is niet "Slachthuisstraat", maar "Vaart Rechts".
Aan de andere kant van het Schipdonk kanaal, zijn ze trouwens OOK begonnen met dezelfde crap. Een gescheiden fietspad tot aan de Meulebroeckstraat (waar vroeger nog een brug was over het kanaal). Ze hebben wel (nog?) geen struiken geplant. Hetzelfde Staatsgeplande fenomeen daar.
Heel mooi fietspad. Enkele weken geleden er gebruik van gemaakt. Vroeger lagen daar de "zelfmoordstrookjes". Gelukkig is dat nu verleden tijd.
Oud 12 september 2015, 18:29   #123
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees toch eens wat een mens schrijft in plaats van uw zaken er bij te fantaseren. Wie van de rotonde van Aalter naar de zuidkant van het Loveld wil rijden, zal richting Lotenhulle rijden om dan langs de Ganzeplas over de brug te rijden. Dat is sneller dan door het Loveld zelf rijden. In tegenstelling tot wat u beweert, wordt die brug wel intensief gebruikt. Een andere oorzaak, naast die van de paardenmanege, is de mensen die met hun wagen naar de Kranepoel komen. Voor wie van de kant van Lotenhulle of Ruiselede komt, is dat de gemakkelijkste weg.
Ik las wat de mens Jan van den Berghe schreef, en die sprak niet van rotonde Aalter.
Door Loveld zelf, gaat veel meer verkeer dan over de E40 brug ten zuiden van de spoorwegbrug te Bellem. De toestand van de bermen in Loveld maakt dat al duidelijk. Er vaak passeren wordt dat gewoon "zien". Je ziet veel auto's komende van de rotonde in Aalter, de baan tegenover de Colruyt inslaan. Naar de "sjieke coté" Loveld.
Dat kruispunt tussen spoorweg brug in Bellem, en uw zogenaamd "drukke" E40 brug, wordt amper gebruikt. Dat veel mensen om naar Loveld te rijden richting Lotenhulle zouden rijden, om dan kort later linksaf te slaan, tot aan uw zogenaamd drukke E40 brug, om dan tot aan het kruispunt in de Bellemse bossen te rijden, om dan quasi even ver terug te keren naar Loveld, is gewoon niet waar.
Misschien is uw beeld van deze situatie dat van de recreatieve toerist die zomaar aanneemt dat wat hij doet, iedereen doet. Gewoon niet aannemen en constateren, schiet u dan weer naar de realiteit. Uw zogenaamde "gemakkelijkste weg" is gewoon een fabeltje. De vraag die dan overblijft is waarom u het fabeltje hier vertelt?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 18:45   #124
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hilarisch! Vooreerst gaat het niet om "een gewone baan", maar, zoals u eerst aangeeft, een jaagpad. Dat jaagpad is dan nog eens verboden voor gemotoriseerd vervoer. Daarnaast wordt het zicht niet door die struiken gehinderd, daar ze misschien al bij al een meter hoog zijn. En ten slotte, het is geen korte bocht, maar een lichte kromming.
Met "gewone baan" bedoel ik een baan zonder overheidsrommel.
Geen palen.
Geen scheidingen.
Geen drempels.
Geen struiken tussen asfalt of beton.
Zelfs geen wegmarkeringen.
Wat u "lichte kromming" noemt, is een korte bocht. Een scherpe wending over enkele meter. Komende van Vosselare rij je recht op de eerste struik in de rij af, die eventuele tegenliggers verbergt, je moet dan kort naar rechts, en pas op dat moment kun je zien of er tegenliggers zijn. Mensen die wat groter zijn kunnen vooraf even recht op de trappers staan om boven de struiken te kunnen kijken, tenminste als die gesnoeid zijn, wat niet of veel te laat op het jaar gebeurt (zoals gezegd las ik ergens dat 1 of andere wetgeving dat verbiedt).
De vraag die hier alweer overblijft is: waarom beweert u "lichte kromming"? Zijnde een vage vaagheid met een even grote interpretatieruimte als de kosmos. Ik ben duidelijker: een bocht die zodanig is dat ze je noopt tot abrupte/risicovolle maneuvres bij tegenliggers die daar opdagen.
In juli zijn de struiken daar meer dan 2 meter hoog. Zittend op een fiets zie je geen zak. Een auto zou erin kunnen rijden en je aanrijden zonder dat je hem ziet aankomen. Dat hele 2 km traject is een fiets-sukkelweg enkel goed voor goedweerbabbelfietsers die meer babbelen dan fietsen. Voor diegenen die door alle weer woon-werk rijden of koersen voor conditie is het een ellende, en dat is waarom veel van hen gewoon tussen de auto's rijden. Gevaarlijk. Ook voor de fietsers die wel op dat ellendepad rijden, vooral aan dat punt met die korte bocht op het einde van het traject. Je komt van Deinze Krommebrug, je gaat naar rechts de "gewone baan" / jaagpad op, waar je naar rechts wilt gaan, en plots daagt vanaf de andere kant van de struiken snelrijdende fietser(s) op, die dan snel naar links moeten sturen om niet pal in je gat te zitten.
Oud 12 september 2015, 18:57   #125
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel mooi fietspad. Enkele weken geleden er gebruik van gemaakt. Vroeger lagen daar de "zelfmoordstrookjes". Gelukkig is dat nu verleden tijd.
Ja, het is een mooi fietspad.
De struiken en paaltjes en drempels en in de weg staande verkeersbordjes (die sommige fietsers of wie dan ook koleirig uittrekken en in de berm dumpen) zijn eveneens mooi.
Ik heb veel over uw "zelfmoordstrookjes" gereden. En ik rij ook nu nog op de verdere "zelfmoordstrookjes", naar Meigem en verder naar Nevele toe. Eerder een verademing dan een zelfmoordpoging, na de kilometer overheidsrommel.
Vlak voor Nevele begint de rommel echter weer. Een asverschuiving, zo van dat soort waar de ene rijrichting genoopt is te stoppen om de andere te laten passeren. De fietser heeft daar zo een apart kort bochtje langs het hindernisseneilandje, waar de wind bergen takken op een hoop heeft geblazen. Vroeger waaiden die gewoon de berm op (en verder af in het kanaal) om daar weg te rotten. Nu ligt het opgestapeld tegen de overheidsrommel, in de weg van de fietser die van Staat net daar MOET passeren. Ik toon mijn middelvinger daar, ik rij er net als de auto's links van, en als er een tegenligger is ga ik nog meer naar links tot vlak voor het hindernisseneilandje van de andere richting, en geef ik teken aan de chauffeur dat hij eerst doormag. Chauffeur content, ik content, geslaagde en veilige samenwerking zonder overheid.
Oud 12 september 2015, 19:34   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kruispunt tussen spoorweg brug in Bellem, en uw zogenaamd "drukke" E40 brug, wordt amper gebruikt.
Natuurlijk niet, daar de inwoners van het Loveld alsook de mensen die naar de paardenmanege (daar zwijgt u in alle talen over, nietwaar?!) reeds afdraaien na de brug over de E40. Links naar het Loveld, rechts naar de paardenmanege.
Oud 12 september 2015, 19:35   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien is uw beeld van deze situatie dat van de recreatieve toerist die zomaar aanneemt dat wat hij doet, iedereen doet. Gewoon niet aannemen en constateren, schiet u dan weer naar de realiteit. Uw zogenaamde "gemakkelijkste weg" is gewoon een fabeltje. De vraag die dan overblijft is waarom u het fabeltje hier vertelt?
Helemaal geen fabeltje. Zet u gerust eens op het eerste bankje aan de Kranepoel - daar hebt u ook zicht op de brug over de autosnelweg - en begin eens een namiddagje te turven. U zult mij dan gelijk moeten geven.
Oud 12 september 2015, 19:37   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat u "lichte kromming" noemt, is een korte bocht. Een scherpe wending over enkele meter.
Neen, geen scherpe wending. Iedereen kan zich daarvan vergewissen ter plaatse, maar ook de satellietbeelden laten zijn dat er geen "korte bocht" te zien is op die plaats.
Oud 12 september 2015, 19:38   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komende van Vosselare rij je recht op de eerste struik in de rij af, die eventuele tegenliggers verbergt, je moet dan kort naar rechts, en pas op dat moment kun je zien of er tegenliggers zijn.
Dan moet ik concluderen dat u niet groter bent dan één meter en dus ook met een kinderfietsje rijdt. Een normaal gebouwde fietser op een doorsnee fiets kan moeiteloos over de struikjes kijken.
Oud 12 september 2015, 19:41   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor diegenen die door alle weer woon-werk rijden of koersen voor conditie is het een ellende, en dat is waarom veel van hen gewoon tussen de auto's rijden.
Wel, ik ondervind alleszins die noodzaak niet, alhoewel ik toch dagelijks naar en van het werk met de fiets rijdt. Ik zou er zelfs niet aan denken om tussen het drukke verkeer te rijden. Daarenboven maakt u een ernstige fout als u dat toch doet, wat, bij een ongeval, u wel heel duur te staan kan komen. Als er immers een verplicht fietspad is, dan is uw plaats niet op de rijbaan.
Oud 12 september 2015, 19:42   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je komt van Deinze Krommebrug, je gaat naar rechts de "gewone baan" / jaagpad op, waar je naar rechts wilt gaan, en plots daagt vanaf de andere kant van de struiken snelrijdende fietser(s) op, die dan snel naar links moeten sturen om niet pal in je gat te zitten.
Ooit geleerd dat je niet alleen op de weg - dus ook een fietspad - bent? Of klaagt u ook dat u soms achter het stuur moeten stoppen voor wagens of dat u wagens moet voorlaten?
Oud 12 september 2015, 19:43   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, het is een mooi fietspad.
De struiken en paaltjes en drempels en in de weg staande verkeersbordjes (die sommige fietsers of wie dan ook koleirig uittrekken en in de berm dumpen) zijn eveneens mooi.
Vertel me eventjes waar er struiken, paaltjes, drempels en verkeersborden in de weg van het fietspad staan?
Oud 12 september 2015, 19:45   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb veel over uw "zelfmoordstrookjes" gereden. En ik rij ook nu nog op de verdere "zelfmoordstrookjes", naar Meigem en verder naar Nevele toe. Eerder een verademing dan een zelfmoordpoging, na de kilometer overheidsrommel.
Heel weinigen zullen die zienswijze delen, beste. Onze Fietsersbond toont zich alvast geen voorstander van die "zelfmoordstrookjes" en als vereniging met bijna 24 000 leden denk ik toch wel dat zij weten wat er echt leeft onder de fietsers-leden.

Bent u trouwens lid van de Fietsersbond?
Oud 12 september 2015, 19:46   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... , waar de wind bergen takken op een hoop heeft geblazen.
Melden en de week erop is alles netjes opgeruimd. Kunt u niet enige burgerzin tonen?
Oud 13 september 2015, 05:36   #135
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, daar de inwoners van het Loveld alsook de mensen die naar de paardenmanege (daar zwijgt u in alle talen over, nietwaar?!) reeds afdraaien na de brug over de E40. Links naar het Loveld, rechts naar de paardenmanege.
U blijft in alle talen zwijgen over de rest van de wereld buiten uw Loveld-inwoners, paardenmanege en Hazelaar het konijn dat zijn hol heeft net onder de rustige want nagenoeg ongebruikte E40 brug.
Oud 13 september 2015, 05:40   #136
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal geen fabeltje. Zet u gerust eens op het eerste bankje aan de Kranepoel - daar hebt u ook zicht op de brug over de autosnelweg - en begin eens een namiddagje te turven. U zult mij dan gelijk moeten geven.
Kampeer er een jaar, u zal nog meer auto's "meten" en nog steeds evenveel per uur.
Oud 13 september 2015, 05:53   #137
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, geen scherpe wending. Iedereen kan zich daarvan vergewissen ter plaatse, maar ook de satellietbeelden laten zijn dat er geen "korte bocht" te zien is op die plaats.
Dat komt door de takken van de eerste boom van de rij bomen tussen Schipdonk kanaal en die gewone weg (dat jaagpad zonder overheidsrommel).
Het tweerichtingsfietspad tussen Krommebrug en die gewone weg heeft als scheiding met het kanaal enkel de aflopende berm van de rechteroever van het kanaal.
De gewone weg (traject tussen einde 2 km tweerichtingsfietspad en Vosselare) heeft daar nog een rij bomen bij. En dat is ook net de reden voor die korte bocht. Het is een asverschuiving. Efkes naar rechts net voor de eerste boom. Met de struiken door de asociale staatsbezigheidstherapisten geplant tot pal voor het bochtje.
"Iedereen kan dat vergewissen ter plaatse", kan ik hier eveneens zeggen.
Oud 13 september 2015, 06:02   #138
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel weinigen zullen die zienswijze delen, beste. Onze Fietsersbond toont zich alvast geen voorstander van die "zelfmoordstrookjes" en als vereniging met bijna 24 000 leden denk ik toch wel dat zij weten wat er echt leeft onder de fietsers-leden.

Bent u trouwens lid van de Fietsersbond?
Een beoordeling is een netto totaal van pro en contra.
Kan ik illustreren door uw eigen terminologie te gebruiken: zelfmoordpalen, zelfmoordstruiken, zelfmoordmodderpoelen, zelfmoorddrempels, zelfmoordtakken, zelfmoordijs-wantnietmeergestrooid, enzovoort, enzoverder.
Met en zonder Fietsersbond-partijkaart.
Oud 13 september 2015, 06:08   #139
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Melden en de week erop is alles netjes opgeruimd. Kunt u niet enige burgerzin tonen?
Nee, want diegenen aan wie wordt gemeld zijn asociale bezigheidstherapisten die excuses zoeken voor hun afwezigheid op de werkvloer van de samenleving, en ik ga hen niet helpen die te vinden. Het zijn zij die hun "burgerzin" niet tonen. Voelt u zich aangesproken?
Oud 13 september 2015, 06:33   #140
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Een goede fietspaden-vergelijkingstraject is de weg tussen Oosteeklo en Eeklo.
Daar zie je 3 bodems: beton, asfalt en rode klinkers.
De asfaltstukken in aan en uitloop van kruisende wegen met staatsrommel, zijn het ergst, je fiets schokt over putten, ribbels (allicht van vloeibaarder worden bij heet weer) en je moet bij het laveren tussen de staatsrommel opletten dat je band niet afglijdt naar de afgebrokkelde randen met putten.
De rode klinkers wat beter op dat vlak - ze schokken niet, maar overal ingedrukte delen (echt overal, je vraagt je soms af hoe het kan dat ze ook ingedrukt zijn waar er geen oprit is) en je gaat op en neer als een jojo.
Rode klinkers zijn wel de mega-pest in centra, waar ruimte beperkt is, en staatsrommel als drempels liggen. Auto's remmen ervoor, het gewicht concentrerende op de voorwielen, die zo de rode klinkers serieus indrukken. Dan staan ze in dwarsrichting zelfs in trappen als de nok van een dak, en een fiets met veel smallere banden schiet daar dan zijwaarts af, serieuze schokken.

De betonplaten zijn het best. Je voelt schokken van de met asfalt (uitzetting) gevulde overgangen tussen de platen maar die zijn peanuts vergeleken met het gesukkel over "geerodeerd" asfalt en de rode klinkers-jojo. En ook minst onderhoud.
Maar dat past natuurlijk niet in het wij-bezorgen-onszelf-een-bezigheid kraam van de staatsapparatisten-leeghangers.
Hun struiken die ooit baanbreedte waren zijn daar nog de "fraaiste" voorbeeld van, ik zie soms een dozijn man binnen 10 meter afstand al kruipende met de knieen op de grond kruid van 10 cm hoog vanonder de struiken vissen. Soms in oranje plunje, de eerste keer dat ik dat zag dacht ik dat er iets aan de hand was, een ongeval of zo. Maar het waren emmers onkruid geen kogels of stukjes vlees.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be