Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2020, 15:03   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ja, ben mee. Tis gewoon uw "tuin" eigenlijk. Wij hebben zo een bos achter ons huis, maar kerel wil niet verkopen en als ik nu lees dat die grond ook zo duur begint te worden ben ik precies niet meer zo happig om te kopen ook...
tja mss zijn het coronaprijzen, maar ik denk niet dat die nog gaan dalen.

Ik heb onlangs 17,5 euro de vierkante meter betaald, voor een ~9 are betaalde ik met alle kosten inbegrepen (registratie, notaris, landmeter) afgerond 18 k.

Hangt er natuurlijk vanaf hoe groot de eigen tuin achteraan is, en wat voor een ongestoord panorama je hebt als je door het extra bos kunt kijken vanuit je terras.
Dus achter het bos moet ook natuur of gegarandeerd weide/landbouwgrond zijn en best blijven.

Is je eigen tuin maar klein en wil je meer dan is het waardevoller, imo.
Ik ben nu van 5 are naar 14 are geraakt, maar ons totaal eigendom gaat nu ook flink in waarde stijgen, dan is die 18k eigenlijk relatief peanuts (als je ze even kunt missen)

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2020 om 15:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 15:10   #122
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Hier in Kraainem is de bouwgrond tussen de 800 en 1300 € voor een m2. Als je het nog kan krijgen. Meestal wordt een huis gekocht en platgegooid.

Eurocraten kunnen dat meestal niet meer kopen. Wel mensen die een dikke erfenis binnen halen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 15:15   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hier in Kraainem is de bouwgrond tussen de 800 en 1300 € voor een m2. Als je het nog kan krijgen. Meestal wordt een huis gekocht en platgegooid.

Eurocraten kunnen dat meestal niet meer kopen. Wel mensen die een dikke erfenis binnen halen.

dan weet men waarom men beter bouwgrond koopt in de rustige Kempen ofzo...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 16:51   #124
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aan huis-grondstuk direct grenzende landbouwgrond mag je maal 4 rekenen...
Dat is het geval.
Oud 8 december 2020, 16:53   #125
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat doe je daar eigenlijk mee? Ik heb altijd schrik gehad om landbouwgrond te kopen omdat ik het niet zie zitten om dat als particulier te verpachten aan een boer.
Verpachten Hou u daar ver van weg. Je krijgt die mannen daar enkel nog met veel geld weer af. Wat ik daar mee doe? Fruitbomen geplant. Enkele rijtjes knotwilgen ("gratis" hout om te stoken) Kippen, schapen, ganzen, eenden.....En wat er teveel aan gras is rij ik af met mijn tractor.

Best plezant zo wat land achter uw woning. Je zal tijdens een "blijf in uw kot" periode bv maar op een appartement zitten...Ik ging tot vanachter en was een half uur weg.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 december 2020 om 16:59.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 17:13   #126
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
.... Je zal tijdens een "blijf in uw kot" periode bv maar op een appartement zitten......
Daar waren wel de feestjes hoor. Wat dacht jij dan?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 17:59   #127
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verpachten Hou u daar ver van weg. Je krijgt die mannen daar enkel nog met veel geld weer af. Wat ik daar mee doe? Fruitbomen geplant. Enkele rijtjes knotwilgen ("gratis" hout om te stoken) Kippen, schapen, ganzen, eenden.....En wat er teveel aan gras is rij ik af met mijn tractor.

Best plezant zo wat land achter uw woning. Je zal tijdens een "blijf in uw kot" periode bv maar op een appartement zitten...Ik ging tot vanachter en was een half uur weg.
Ik had niet door dat het om landbouwgrond ging die aan uw tuin vastging. Ik dacht dat het om landbouwgrond elders ging en dan dacht ik inderdaad aan verpachten en de bijhorende miserie...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 21:13   #128
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had niet door dat het om landbouwgrond ging die aan uw tuin vastging. Ik dacht dat het om landbouwgrond elders ging en dan dacht ik inderdaad aan verpachten en de bijhorende miserie...
Enkel de eerste 50m van de straat wordt als bouwgrond beschouwd, de rest is landbouwgrond. Maar het perceel is +200m lang. Voor het kadaster zijn dat wel 2 afzonderlijke stukken.
Oud 8 december 2020, 22:44   #129
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als die landbouwgrond aan je eigen tuin grenst, en minder dan 20 are groot is kan je een pachter er wel afkrijgen.
Idd best plezant die landbouwgrond achter mijn woning. Wat die stedelingen ook mogen beweren. Dat is ook nog goed voor het milieu. Wij hebben een gans jaar vers fruit. Dat betekent geen vrachtwagens die winkels moeten bevoorraden zoals in de stad.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 19:17   #130
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Alles wat schaarser wordt, wordt duurder.
Bouwgrond wordt schaarser.

Alles waar meer vraag naar is, wordt duurder.
30.000 nieuwe Vlamingen-en-Walen elk jaar erbij, die ergens gehuisvest moeten worden, niettegenstaande een lager geboortecijfer.
Juist en hetzelfde voor woningen, misschien even een flauwte maar dat wordt nooit nog goedkoper.
Oud 9 december 2020, 19:23   #131
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb zo een 10a vrijstaande woning en vind dat te klein voor een gezin van 4.

Al is het maar om in mijn eigen huis de rust te kunnen opzoeken. Ik kan me niet inbeelden hoe het leven is in die 150 m2 rijhuisjes die men nu massaal neerzet in nieuwbouwwijken. Horror.
10 are is een goed compromis. Voldoende tuin en niet teveel werk aan.
Oud 9 december 2020, 21:29   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
10 are is een goed compromis. Voldoende tuin en niet teveel werk aan.
Voor ik verhuisde naar mijn appartement, woonde ik in een alleenstaand huis op 670 m², in een doodlopende straatje, op wandelafstand van een bos, een colruyt en een nmbs-station met redelijke frequentie.
Dat was al zeer mooi voor mijn drie onstuimige kinderen.
Wel het geluk dat twee percelen nog onbebouwd waren, met bomen waar ze vb. een boomhutje konden op timmeren ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 23:43   #133
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor ik verhuisde naar mijn appartement, woonde ik in een alleenstaand huis op 670 m², in een doodlopende straatje, op wandelafstand van een bos, een colruyt en een nmbs-station met redelijke frequentie.
Dat was al zeer mooi voor mijn drie onstuimige kinderen.
Wel het geluk dat twee percelen nog onbebouwd waren, met bomen waar ze vb. een boomhutje konden op timmeren ...

Van mij mogen ze ook landbouwgrond makenvan uw gronden.
Mij hebben ze dat gelapt en uw partij heeft er niet op gereageerd.
Zij vonden het normaal dat echte Vlamingen moeten gekloot worden.
PS : mijn gronden liggen in een dorpcentrum. En er was ruimte voor volwaardige 7 percelen. Een directeur van stedenbouw heeft er drie van gemaakt in opdracht van een Staatssecretaris.
De bedoeling was om mij te kloten. Lid van een slechte partij zeker?
Er liggen nu 3 bouwpercelen van veertig meter breed en 16 ,5 meter diepte.
Twee ervan zijn al bebouwd tot op 3 meter van de scheidingslijn.
Een zaak heb ik begrepen en dat is dat men best wegblijft bij de NVA als lid.
Als je er lid van wordt krijg je automatisch recht op gekloot worden.
Ik zal mijn kopke leggen. Ik trek mijn plan wel maar NVA zal zal dat ook moeten doen. Wat dacht je soms? Jullie mogen je laten kloten zoveel jullie dat zelf willen. Maar zoek dan maar anderen om met hun voeten te laten spelen. Nu is het gedaan. En ditmaal definitief. Die jullie ogen ditmaal eens open en zie wat er in Aarschot gebeurde. Ik vraag dat niet. Ik heb er genoeg van. Veel mooie woorden maar jullie partij is krot en kompanie.
En dat er in Aarschot alleen een droog vel achterblijft als partij hebben jullie vooral aan jezelf te danken.

Laatst gewijzigd door werkman : 10 december 2020 om 00:12.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 11:10   #134
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wallonie is het goedkoopste
Trouwens: in Duitsland houdt men rekening met de duurte van de woning voor de uitkering. En in principe zou je volgens mij moeten verplicht worden als je leefloon trekt om samen te wonen zodat je goedkoper begint te wonen. (een appartement beschouw ik nu nog als een vorm van samenwonen begrijp me du sniet verkeerd)

Concreet een leefloon in wallonie, en je huurt een huisje arato van 200euro per maand versus brussel 700euro per maand, heb je gewoon 500euro meer kwaliteit van leven voor dezelfde wedde

Dus het kan niet volgens mij dat we daar geen rekening mee houden. Hartz systeem zou beter zijn.
Inderdaad,een onderwijzer die in Antwerpen woont heeft minder te spenderen dan een leefloner in de Ardennen.
Oud 10 december 2020, 11:13   #135
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Inderdaad belast de arbeid nog meer (60% lasten op arbeid waarvan inderdaad in een bouw toch 2 jaar arbeid kruipt of dik 100.000euro ), en vind nog meer regels uit en fantasie van veiligheidscooridinators en stellingen die je moet bouwen , een huis bouwen kost dus alleen al door die fantasie 30.000euro meer...
Zwijg mij er van,en die dwaze verplichte verluchtingsinstallatie van ettelijke duizenden euro's ,Je kan ook 10 minuten per dag je raam open zetten.Ook de isolatienormen zijn doorgeslagen,van mei tot september krijg je je huis niet koel,zelfs met open deuren en ramen.
Oud 10 december 2020, 11:21   #136
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom niet? Is het onmogelijk om een appartement of huisje te kopen voor een vrijgezel? Ik denk het niet. Als je 1 of 2 slaapkamers te veel hebt kan je dat toch verhuren.
Ik zag dat men in Roeselare in het centrum nieuwbouwappartementjes met 1 slaapkamer kan kopen voor 135 000 tot 165 000 euro.Dat kan een alleenstaande zich toch veroorloven,en een jongere die thuis woont kan gemakkelijk meer dan 1000 euro per maand sparen (als hij niks moet afgeven).

Wij zijn ook begonnen in een klein huisje zonder garage,zonder auto,zonder telefoon en het vakantiegeld werd grotendeels gespaard want we gingen met de bus en rugzak naar het oostblok.
Oud 10 december 2020, 11:22   #137
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wegens afwezigheid van fatsoenlijk (overgesubsidieerd)openbaar vervoer, gecombineerd met de grotere afstanden maakt het noodzakelijk om een wagen te kopen en veelvuldig te gebruiken.
Woon in de buurt van je werk en ga met de fiets.
Oud 10 december 2020, 11:41   #138
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik zag dat men in Roeselare in het centrum nieuwbouwappartementjes met 1 slaapkamer kan kopen voor 135 000 tot 165 000 euro.Dat kan een alleenstaande zich toch veroorloven,en een jongere die thuis woont kan gemakkelijk meer dan 1000 euro per maand sparen (als hij niks moet afgeven).

Wij zijn ook begonnen in een klein huisje zonder garage,zonder auto,zonder telefoon en het vakantiegeld werd grotendeels gespaard want we gingen met de bus en rugzak naar het oostblok.
Voor die prijzen heb je een verouderd appartement in een versleten sociale woonblok.

Een afgewerkt nieuwbouw appartement ga je na alle kosten niet onder de 200k vinden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 12:07   #139
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Van mij mogen ze ook landbouwgrond makenvan uw gronden.
Mij hebben ze dat gelapt en uw partij heeft er niet op gereageerd.
....
Maar wat een pech heb jij toch op allerlei vlakken. Je kan maar iets bedenken, of ze hebben het je gelapt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 december 2020, 12:12   #140
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Zwijg mij er van,en die dwaze verplichte verluchtingsinstallatie van ettelijke duizenden euro's ,Je kan ook 10 minuten per dag je raam open zetten.Ook de isolatienormen zijn doorgeslagen,van mei tot september krijg je je huis niet koel,zelfs met open deuren en ramen.
Ik ben wel ferm tevreden over de verluchtingsinstallatie in mijn appartement. Een afzuigmond in het toilet, een in de living, een in de badkamer en een in de voorraadkamer.
Vb de badkamer (geen buitenraam): kwartier na de douche is het perfect droog.
Zoveel zal dat wel niet gekost hebben.
Draait 24/24 terwijl mijn elektriciteitsrekening toch behoorlijk laag is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be