![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb onlangs 17,5 euro de vierkante meter betaald, voor een ~9 are betaalde ik met alle kosten inbegrepen (registratie, notaris, landmeter) afgerond 18 k. Hangt er natuurlijk vanaf hoe groot de eigen tuin achteraan is, en wat voor een ongestoord panorama je hebt als je door het extra bos kunt kijken vanuit je terras. Dus achter het bos moet ook natuur of gegarandeerd weide/landbouwgrond zijn en best blijven. Is je eigen tuin maar klein en wil je meer dan is het waardevoller, imo. Ik ben nu van 5 are naar 14 are geraakt, maar ons totaal eigendom gaat nu ook flink in waarde stijgen, dan is die 18k eigenlijk relatief peanuts (als je ze even kunt missen) Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2020 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier in Kraainem is de bouwgrond tussen de 800 en 1300 € voor een m2. Als je het nog kan krijgen. Meestal wordt een huis gekocht en platgegooid.
Eurocraten kunnen dat meestal niet meer kopen. Wel mensen die een dikke erfenis binnen halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dan weet men waarom men beter bouwgrond koopt in de rustige Kempen ofzo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Best plezant zo wat land achter uw woning. Je zal tijdens een "blijf in uw kot" periode bv maar op een appartement zitten...Ik ging tot vanachter en was een half uur weg. ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 december 2020 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel de eerste 50m van de straat wordt als bouwgrond beschouwd, de rest is landbouwgrond. Maar het perceel is +200m lang. Voor het kadaster zijn dat wel 2 afzonderlijke stukken.
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Idd best plezant die landbouwgrond achter mijn woning. Wat die stedelingen ook mogen beweren. Dat is ook nog goed voor het milieu. Wij hebben een gans jaar vers fruit. Dat betekent geen vrachtwagens die winkels moeten bevoorraden zoals in de stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist en hetzelfde voor woningen, misschien even een flauwte maar dat wordt nooit nog goedkoper.
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was al zeer mooi voor mijn drie onstuimige kinderen. Wel het geluk dat twee percelen nog onbebouwd waren, met bomen waar ze vb. een boomhutje konden op timmeren ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van mij mogen ze ook landbouwgrond makenvan uw gronden. Mij hebben ze dat gelapt en uw partij heeft er niet op gereageerd. Zij vonden het normaal dat echte Vlamingen moeten gekloot worden. PS : mijn gronden liggen in een dorpcentrum. En er was ruimte voor volwaardige 7 percelen. Een directeur van stedenbouw heeft er drie van gemaakt in opdracht van een Staatssecretaris. De bedoeling was om mij te kloten. Lid van een slechte partij zeker? Er liggen nu 3 bouwpercelen van veertig meter breed en 16 ,5 meter diepte. Twee ervan zijn al bebouwd tot op 3 meter van de scheidingslijn. Een zaak heb ik begrepen en dat is dat men best wegblijft bij de NVA als lid. Als je er lid van wordt krijg je automatisch recht op gekloot worden. Ik zal mijn kopke leggen. Ik trek mijn plan wel maar NVA zal zal dat ook moeten doen. Wat dacht je soms? Jullie mogen je laten kloten zoveel jullie dat zelf willen. Maar zoek dan maar anderen om met hun voeten te laten spelen. Nu is het gedaan. En ditmaal definitief. Die jullie ogen ditmaal eens open en zie wat er in Aarschot gebeurde. Ik vraag dat niet. Ik heb er genoeg van. Veel mooie woorden maar jullie partij is krot en kompanie. En dat er in Aarschot alleen een droog vel achterblijft als partij hebben jullie vooral aan jezelf te danken. Laatst gewijzigd door werkman : 10 december 2020 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij zijn ook begonnen in een klein huisje zonder garage,zonder auto,zonder telefoon en het vakantiegeld werd grotendeels gespaard want we gingen met de bus en rugzak naar het oostblok.
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Woon in de buurt van je werk en ga met de fiets.
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een afgewerkt nieuwbouw appartement ga je na alle kosten niet onder de 200k vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat een pech heb jij toch op allerlei vlakken. Je kan maar iets bedenken, of ze hebben het je gelapt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vb de badkamer (geen buitenraam): kwartier na de douche is het perfect droog. Zoveel zal dat wel niet gekost hebben. Draait 24/24 terwijl mijn elektriciteitsrekening toch behoorlijk laag is.
|
![]() |
![]() |