![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dat klopt niet. De medewerkers aan de aanslagen op de WTC-torens hadden hogere studies achter de rug. Mensen met schijnbaar een perfect geïntegreerd profiel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij herinneren die vluchtelingen als de lafaarden die niets emancipatie kennen. We zouden hen moeten duidelijk maken dat ze later terug moeten om hunn land op te bouwen. Maar ze komen het hier afbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt ervan af, of dat zware implicaties (bvb fiscale) heeft of niet, he.
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder heb ik op dit forum gelezen dat er vb in Algerije geheime bekeringen van moslims die Christen willen worden, of vrijzinnig. En misschien dat nogal wat moslims die in westerse landen leven wat opsteken van de seculiere samenleving en Allah en de koran wat kunnen relativiseren of er misschienw at humor van gaan inzien, dat zou mooi zijn. De moslimintelligentsia in de westerse landen zouden meer aan de kar moeten steken en meer openheid en secularisme promoten. Maar daartegenover staan de Golfstaten die een absolute radicale en conservatieve lezing van de koran aanhangen en terugwillen naar de dagen van Mohammed. Die steken de rest van de islamitische wereld met hun wahabisme en salafisme aan, te beginnen met de moslimbroeders in de landen waar er een secularistische traditie bestaat (oa Egypte), maar ook terreurbewegingen als Al Queda en IS. Geschat wordt dat er 50.000.000 moslims zijn wereldwijd die de salafistische strekking aanhangen, en dat aantal stijgt. Het overgrote deel van de moslims mogen dan wel vredelievende mensen zijn, hun Koran is dat niet, en die mensen worden bewust dom gehouden door hun geestelijke en politieke leiders. Als islamtheologen en rechtsgeleerden zouden kunnen debatteren om de islam te amenderen zoals Ayaan Hirshi Ali dat voorstelt in haar boek "KETTERS PLEIDOOI VOOR EEN HERVORMING VAN DE ISLAM", zou dat in d eeerste plaats voor alle moslims een fantastische zaak zijn, en voor de rest van de wereld eveneens. http://www.knack.be/nieuws/boeken/ay...al-545019.html De 5 hervormen zaken zijn: 1. De semigoddelijke en onfeilbare status van Mohamed en de letterlijke lezing van de Koran, met name de delen die geopenbaard werden in Medina; 2.De investering in het leven na de dood in plaats van het leven voor de dood; 3. De sharia, de uit de koran en de hadith afgeleide wetgeving en de overige islamitische rechtsleer; 4.Het gebruik om individuele personen de bevoegdheid te geven de islamitische wet af te dwingen door het goede te bevelen en het kwade te verbieden; 5.Het gebod op het voeren van de jihad, ofwel de heilige oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder heb ik op dit forum gelezen dat er vb in Algerije geheime bekeringen van moslims die Christen willen worden, of vrijzinnig. En misschien dat nogal wat moslims die in westerse landen leven wat opsteken van de seculiere samenleving en Allah en de koran wat kunnen relativiseren of er misschienw at humor van gaan inzien, dat zou mooi zijn. De moslimintelligentsia in de westerse landen zouden meer aan de kar moeten steken en meer openheid en secularisme promoten. Maar daartegenover staan de Golfstaten die een absolute radicale en conservatieve lezing van de koran aanhangen en terugwillen naar de dagen van Mohammed. Die steken de rest van de islamitische wereld met hun wahabisme en salafisme aan, te beginnen met de moslimbroeders in de landen waar er een secularistische traditie bestaat (oa Egypte), maar ook terreurbewegingen als Al Queda en IS. Geschat wordt dat er 50.000.000 moslims zijn wereldwijd die de salafistische strekking aanhangen, en dat aantal stijgt. Het overgrote deel van de moslims mogen dan wel vredelievende mensen zijn, hun Koran is dat niet, en die mensen worden bewust dom gehouden door hun geestelijke en politieke leiders. Als islamtheologen en rechtsgeleerden zouden kunnen debatteren om de islam te amenderen zoals Ayaan Hirshi Ali dat voorstelt in haar boek "KETTERS PLEIDOOI VOOR EEN HERVORMING VAN DE ISLAM", zou dat in d eeerste plaats voor alle moslims een fantastische zaak zijn, en voor de rest van de wereld eveneens. http://www.knack.be/nieuws/boeken/ay...al-545019.html De 5 hervormen zaken zijn: 1. De semigoddelijke en onfeilbare status van Mohamed en de letterlijke lezing van de Koran, met name de delen die geopenbaard werden in Medina; 2.De investering in het leven na de dood in plaats van het leven voor de dood; 3. De sharia, de uit de koran en de hadith afgeleide wetgeving en de overige islamitische rechtsleer; 4.Het gebruik om individuele personen de bevoegdheid te geven de islamitische wet af te dwingen door het goede te bevelen en het kwade te verbieden; 5.Het gebod op het voeren van de jihad, ofwel de heilige oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat dat nou net de microwezentjes wezen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb haar maar gelijk gegeven dat de vrouwelijke ziel de manlijke geest baart (zoals de moeder haar kind).
Maar het omgekeerde (dat de ziel uit de geest voort komt) is wat te moeilijk voor haar. Laat staan mijn atoomtheorie. Helaas, ik heb haar niet weten te veroveren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je goed beschouwt is de democratie een dwaasheid, waaraan de wereld dan ook ten onder zal gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat Guinevere een slechte dag had en later deftig komt nuanceren. Ik ervaar geen strijd met de islam, ik ervaar een samenleving met moslims. Letterlijk dan. Mensen begroeten elkaar nog. Wat gaan wij onze kinderen meegeven, Guinevere? Ik hoop dat we allemaal tot bezinning en consensus mogen keren. We mogen ons nog zo groot wonen, eender welk ideologie prijzen, het zijn onze kinderen die er in voort moeten. Welke wereld gaan wij hen nalaten? In al onze kennis, al ons bewustzijn, heel ons verleden, gaan we werkelijk nogmaals een wereldoorlog beleven? Kan iedereen niet gewoon zichzelf blijven, zijn eigen cultuur beleven en van het principe uitgaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_regel_(leefregel) "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet." We zijn allemaal een beetje verdwaald van ons doel en dienen onszelf in elkaar terug te vinden. WHERE IS THE LOVE???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Akkoord met uw gulden regel. Waaróm zijn er vluchtelingen, denk je? En dan uitgerekend vanuit landen als Afghanistan, Irak en Syrië? Wat zou jij doen als de VS en Rusland uiteindelijk samen als vriendjes bommen droppen op uw land tegen de terroristen? In uw huisje blijven zitten tot er één op uw kop valt? Of nee wacht, in uw schuilkeldertje kruipen? Goh, er zijn er die dat doen maar ook zij die natuurlijk vluchten naar buurlanden en verder. Gulden regel van oorlog niet vergeten, hé. Wat betreft economische migratie: ik heb het al eens gezegd. Op kap van de rest van de wereld uw rijkdom in het westen opbouwen (=kolonialisme ipv eerlijke handel) en achteraf komen klagen over de migreerders, of nee, "kolonialisten" ![]() Niet dat ik daarom voor ongecontroleerde, ongebreidelde immigratie/emigratie ben maar ik begrijp het fenomeen wel. Ons huidig systeem waar dossier per dossier wordt bekeken vind ik wel goed. Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 november 2015 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Is dat niet even kort door de bocht als ik die de vinger wees naar de vluchtelingen?,
Ik kom er later uitgebreid op terug. Hoewel ik twijfel. The Force is pushing hard these Days. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 5 november 2015 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wedden dat ze bijdraait? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Amai...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Banneling
|
![]() Guinevere, allereerst. Ik vind dat U veel vragen openlaat.
Stel U hield de steen van de islam nu in uw handen op dit publiek forum, welke wijsheid zou U eruit putten deze "pickle" te overkomen ? Het leven op de aarde is een tijdelijk verblijf. Sommige kiezen ervoor kinderen te hebben, anderen niet. Een gegeven is, er is een geschiedenis van lijden en vreugde in alle culturen. Er is overal bikkelhard gewerkt om die na ons de beste zorgen te geven. Relativeren over het leven van ons en onze nabestaanden is hopelijk niet teveel gevraagd. Welke wereld gaan wij morgen nalaten? Gaan we met zijn allen de haat voeden en zo verder naar een onvermijdelijk conflict afstevenen, of gaan we eens relativeren en met zijn allen normaal doen? Citaat:
Reden te meer ervoor te zorgen dat daar een neutrale zone bereikt wordt dat iedereen terug in zijn vrede kan leven. Ik heb niets te maken met Bush, noch met Sarkozy, noch met Merkel. Ik ben gewoon een Europeaan. Ik ben geboren in een continent van vrijheid waar iedereen welkom is. Ik weet ook dat er de afgelopen jaren een slechte evolutie is geweest en ik ben daar nooit zacht van uitspraak voor geweest. Reden te meer terug naar ons oud Europa te gaan. Maar we hebben maar de middelen die we hebben he. Woont U hier dan niet graag? Zou u het niet zonde vinden moest het gewoon verdwijnen/verloederen? Citaat:
De zaak is intussen zo complex ontwikkeld dat het waarschijnlijk niet zo simpel meer is. Maar toch lijkt de witte vlag zwaaien mij de beste optie. Ik kan mij niet inbeelden hoe het zou zijn als er hier oorlog zou heersen. Ik heb de middelen niet eens te vluchten ![]() Citaat:
En geef toe, er zijn gewoon teveel mensen gemaakt op die locaties. Als men van de visvangst leeft en 20 kinderen maakt, die komen later grotendeels naar hier. Heeft het Westen die landen arm gehouden of heeft heel de wereld daar niet aan meegedaan? Denkt U dat uw cultuur gespaard is van gruwel wanneer het aankwam bij moslimfiguren in hoge posities? Net vandaag staan voor wij een tipping point. Wat wilt ge dat het wordt Guinevere? Wereldoorlog 3 of vrede? Laatst gewijzigd door Peche : 5 november 2015 om 14:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nochtans: om één man zal deze wereld onder gaan, en niet Marie Daenen alleen. Ik ben niet haatdragend jegens wie dan ook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 november 2015 om 15:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als zulk een moslimnazi/jihadist dan toch eens in dialoog gaat is dat alleen maar op een moment dat die zwak staat om tijd te winnen. jihad http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...randeren.dhtml How to Beat Jihad http://www.faithfreedom.org/oped/sina70723.htm STUDIE VAN DE ISLAM http://exmoslim.org/studie%20van%20de%20islam.html
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 5 november 2015 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() hoe debiel kan men zijn als men nog denkt dat de wereld plat is, dat god de mens heeft geschapen,
hoe hypocriet kan men zijn te denken dat als men getroffen is door griep dat dat de wil van allah is, maar men toch griepvaccins neemt? Moslims willen terug naar de 7de eeuw na christus maar rijden wel met Toyota's (vooral die van islamic state, dikke vrienden met de Saoedi's - wahabisten), hebben iphones, etc.. Is moet enkel besluiten dat islamideologen een kruising zijn van debielen en psychopaten. Wie wil daar nu bij behoren. Gelukkig zijn er steeds meer die zich van islam afkeren. Gelukkig maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is ook liefde voor de waarheid en de wijsheid, genaamd filo-sofie en die is goed. Amen. |
|
![]() |
![]() |