Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2015, 21:31   #121
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Diegene die het onderwijs financiert, mag bepalen wat er onderwezen wordt.
Aangezien ik stevig belastingen afdraag, vind ik het best ok als het onderwijs dat ermee betaald wordt o.a. anti-flamingantisch, eerder racistisch, en anti-relgieus is.
Ze zijn anti-vlaams, anti-Europees, racistisch en pro islam. Daar gaat uw belastinggeld.
Oud 13 november 2015, 22:11   #122
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ik ben een rechtse vlaams nationalist en beschouw me ook als wereldburger. Maar eerst identificeer ik mij als Vlaming, dan als Europeaan en daarna als wereldburger.
Ach, je kan je zelf best ook gewoon eerst als mens beschouwen. Maar dat is waarschijnlijk te hoog gegrepen voor je. Liever je zelf in een vakje duwen ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 22:19   #123
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ook fan van Aboe dinges ? Zou ik hem niet kennen.

'De AEL streeft naar een islamitische samenleving, dat leeft naar de sjaria'

De sjaria is niet van menselijke oorsprong, maar van goddelijke openbaring. Allah (swt), de allerhoogste en de unieke (tawhied) schepper zelf is de bron van het recht.

De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten.

In de islam zijn godsdienst en politiek niet van elkaar gescheiden. Pogingen om de islam tot de privé-sfeer te beperken (zogenaamde Euro-islam) zijn gericht op het uitschakelen van de islam. Secularisme wordt daarom afgewezen. Daarnaast is het van belang de strijdbaarheid van de islam te bewaren.

Abou JahJah (de afgod van weldenkend links)

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=160
Eigenlijk geeft u noch dat artikel een duidelijke bron.

Abou Jahjah is altijd een (seculier) Arabisch nationalist geweest hoor.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 22:25   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die doorstreepte hakenkruisen maken meer dan duidelijk dat er hier met opzet propaganda wordt gevoerd die voor de Vlamingen zo beledigend en kwetsend als maar mogelijk is.
Ik dacht dat het een verwijzing naar de islam doctrine was. Voor mij toch tegenwoordig het enige in Belgie dat ergens iets met nazisme en fascisme te maken heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 november 2015 om 22:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 22:27   #125
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Eigenlijk geeft u noch dat artikel een duidelijke bron.

Abou Jahjah is altijd een (seculier) Arabisch nationalist geweest hoor.
Dit inmiddels verwijderd schrijfsel stond op de voorpagina van de AEL site. Na een 'gesprek' heeft hij dit gewist (van moetes dus). Vanaf dan was het zogenaamd 'ne goeie'. Maar vergis u niet. Zijn doel is nog altijd hetzelfde.

Abou jah jah is een moslim, net zoals zijn vader (kan ook niet anders). En ik geloof er geen barst van dat ie dat nu niet meer zou zijn want dat zou betekenen dat ie ex-moslim is. En ex-moslims bekritiseren de islam, niet onze westerse samenleving en maken islamcritici en tegenstanders niet uit voor racist.

AEL wil sharia via democratie invoeren
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...invoeren.dhtml

Abou Jahjah verdedigt Sharia boven seculiere wetten
https://www.youtube.com/watch?v=0GVXMAcjLfc

Dit zijn ex-moslims
http://www.exmoslim.org/

Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2015 om 22:30.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 22:33   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Privatiseer dat en je hebt een grote kans dat de kwaliteit achteruit gaat, tenzij op een paar onbetaalbare elitescholen.
en zo hoort het. Niet alleen onbetaalbare elite scholen natuurlijk. Innovatieve onderwijs technieken ook, voor de slimmerikken. Dat het gros van het gepeupel maar zonder school zit. Ze zullen misschien leren te betalen voor goed onderwijs. En de anderen moeten maar domoren grootbrengen he. De sociaal-darwinistische strijd zal dan snel schoonmaak maken hiermee.
Oud 13 november 2015, 22:59   #127
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
en zo hoort het. Niet alleen onbetaalbare elite scholen natuurlijk. Innovatieve onderwijs technieken ook, voor de slimmerikken. Dat het gros van het gepeupel maar zonder school zit. Ze zullen misschien leren te betalen voor goed onderwijs. En de anderen moeten maar domoren grootbrengen he. De sociaal-darwinistische strijd zal dan snel schoonmaak maken hiermee.
In eerste instantie zou ik je durven gelijk geven, maar je verliest uit het oog datje dan een massa ongeschoold tuig ongecontroleerd op de maatschappij loslaat.
Ongeschoold tot daar aan toe, maar tuig blijft tuig.
Misschien is het toch beter dat de meesten daarvan een fiks aantal jaar min of meer gecontroleerd op schoolbanken hun broek verslijten in plaats van op de straat ons leven te verpesten met kleine en grote criminaliteit.
Ook ongeschoold tuig wil immers eten en luxe.
Als ze niks leren, en niet in een schoolhok zitten, dan komen ze ons eten en onze luxe inpikken.
Daarom ben ik dus bereid om mee te betalen aan een of andere vorm van beheersing van dat mogelijke gevaar.
Politie kan niet alles, en een korps futloze afgestompte onderwijzers is een kleinere kost.
Deze laatsten hebben immers geen wapens of uniformen of dure opleidingen nodig.
Oud 14 november 2015, 08:41   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een wereldburger voelt zich overal thuis. Werkelijk overal
Zoals de meeste Vlamingen dus...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2015, 08:45   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wie beslist daar dan over? Is Wereldburgerschap dan een officieek wettelijk vastgelegd statuut, of is er een macht die bij de feiten dat kan afdwingen?

Volgens mij is het antwoord in beide gevallen nee.
Wat zijn wereldburgers??? Hewel dat zijn mensen die hier op de wereld ergens geboren werden...
Dus als je Vlaanderen uitschakelt als niet tot de wereld behorend en jij bent hier geboren dan ontkent jij dus voor jezelf het wereldburgerschap...
Oud 14 november 2015, 08:49   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat vind ik niet, maar je antwoordt niet op mijn vraag. Mag een Vlaming zich van jou wereldburger vinden?
Sinds wanneer heb ik de toestemming van om het even wie nodig om mij wel of niet een wereldburger te noemen???

Mensen die met zulke uitlatingen afkomen bewijzen in eerste instantie dat zijzelf onmogelijk echte wereldburgers, en dan in de zin van verdraagzaamheid kunnen zijn...
Hun eigen bekrompenheid, niet die van de door hen toegeschreven bekrompenheid van de zogezegde Vlamingen, druipt hier van de muren af...

En inderdaad waar blijft het centrum tegen racisme??? Want zelden heb ik hier in Vlaanderen een grotere racistische uitlating gezien en dat bovendien in een Vlaamse school??? Of is het ook geen Vlaamse school en zullen we dan maar de Vlaamse subsidikraan dichtdraaien???
Oud 14 november 2015, 08:54   #131
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het probleem is dat inwoners van dit land die de pretentie hebben om zichzelf wereldburger te noemen, nogal vaak rabiaat anti Vlaams nationalistisch zijn, terwijl ze zelf wel lekker aanschurken tegen het Belgisch nationalisme.
Met welk recht noemt men zichzelf een wereldburger als men de voornaamste voorwaarde om wereldburger te zijn, nl geen last te hebben met de plaatselijke geplogenheden van de wereldburgers en er gewoon overheen te kijken, ontkent en zelfs als voornaamste voorwaarde tot zijn wereldburgerschap ophemelt...

Dat is hetzelfde als hier komen beweren dat de djihad de wereldvrede op het oog heeft...
Oud 14 november 2015, 08:58   #132
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
niet allemaal, je hebt ook linkse Vlaams-nationalisten die zich wereldburger voelen.
Wanneer ga jij begrijpen dat Vlaams zijn geen belemmering is op het wereldburgerschap, in tegendeel.
Wat wel een belemmering voor het wereldburgerschap is, is een ant-Vlaamse houding, waardoor men bewijst alles behalve een wereldburger te zijn...

Maar van onze linkiewinkies zijn we hun totaal uitgehold nihilisme gewend; zich links noemen en totaal niet links zijn, maar integendeel zelfs alle linkse waarden met de voeten treden...
Oud 14 november 2015, 09:01   #133
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een beledigende associatie inderdaad.

Wie bedacht deze muurschildering? Betaalde de school daar geld voor?

Wat als er gestaan zou hebben "Ik ben geen Belg maar wereldburger"? Is dat dan dezelfde boodschap die men wil geven? Of gaat het hier specifiek erom Vlamingen aan nazisme te linken? In dat (waarschijnlijke) geval dient deze racistische slogan misschien best verwijderd te worden. In de context van een school dient men zo'n boodschap niet te geven.

Echter, aangezien het over 'kunst' gaat zogezegd en aangezien we zo'n fervente verdedigers zijn in het 'westen' van de vrijheid om spotprenten te maken, zou men in plaats van een verwijderen van dit kunstwerk beter erop voortbouwen. Men kan boven het woord 'Vlaming' een bordje met het woord 'Belg' hangen en dat even lang laten hangen als dat de oorspronkelijke boodschap de muur heeft mogen sieren.

Als het hier echt om een boodschap van wereldburgers gaat zouden ze zich niet mogen storen aan deze insignificante en niet eens destructieve creatieve en betekenisverdiepende aanpassing.

Doe dit en men zal ontdekken wie de wereldburgers en wie de racisten zijn, wie de kunstenaars en wie de propagandisten.
Wat als ze er nog een bordje van, ik ben geen mohamedaan, maar ik ben een wereldburger bijhingen???

Zou het centrum tegen racismebestrijding dan niet onmiddellijk wakker schieten en in gang schieten???
Oud 14 november 2015, 09:03   #134
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die muurschildering is daar al ongeveer 10 jaar. Het is een werk van een leerling (vandaar ook waarschijnlijk dat er Karen bijstaat). Die school heeft immers ook een richting artistieke vorming. Natuurlijk zit er een politieke boodschap achter (mogen de leerlingen daar dan geen werken maken met politieke boodschap?!?) en die lijkt mij niet degene te zijn die sommigen er hier van maken. Voor mij is die boodschap duidelijk antiracistisch en niet gericht tegen Vlamingen. Indien Vlaams-nationalisten zich door dat werk geviseerd voelen, moeten ze vrees ik het hand in eigen boezem steken.

Hilarisch trouwens dat Rechts Actueel, VBJ en Voorpost 7 jaar langer nodig hebben om dit te ontdekken dan de N-VA die het al in 2007 aankloeg! (evenwel zonder succes, want het is er nog steeds)
Het zou misschien Anciaux kunnen zijn die dat daar neergeklad heeft, die man loopt ook zo hoog op met de Vlamingen...
Oud 14 november 2015, 09:05   #135
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Belgicisten... kan zijn, Ik ken er nog die niet vies zijn om Vlamingen met nazis of racisten te vergelijken. Sympathisanten van Abou jah jah en zijn Movement X bvb. Abou jah jah is nog steeds graag gezien in 'progressieve' kringen.
Je moet het niet zo ver zoeken; de PS, met woordvoerster Onckelinxs doet er ook alles aan om die boodschap in la Belgique levendig te houden...
Oud 14 november 2015, 09:07   #136
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou mi idd dezelfde boodschap zijn. Het feit dat er Vlaming en niet Belg staat is nota bene waarschijnlijk net omdat de leerling die het werk maakte zich meer nog dan als Belg, als Vlaming identificeert.

Wat zou jij ervan vinden moesten we jouw kunstwerken aanpassen wanneer ze ons niet aanstaan?

Verkeerde wereld. De Vlamingen moeten zich overal en steeds meer aan de anderen aanpassen in heel zijn doen en laten; maar nu komen wenen over de rechten van een kunstwerk; meer linkiewinkiespraat als deze vandaag nog niet gehoord.
Oud 14 november 2015, 09:13   #137
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is het jou ontgaan dat er nog wel wat andere mogelijkheden zijn. Niet alleen zijn er Vlaams-nationalisten die zich ook wereldburger voelen/noemen (zelfs ter rechter zijde), maar bovendien zijn er ook mensen die lak hebben aan nationalisme, of dat nu Vlaams, Belgisch, of wat dan ook is. En dat heeft niets met pretentie te maken.
Misschien dat tien jaar geleden deze boodschap inderdaad minder hard aankomt dan vandaag...
En waarom komt het vandaag dan wel harder aan????
Is er politiek dan zoveel veranderd in la Belgique op zo korte tijd???
En wat zouden dan de oorzaken zijn dat vandaag de Vlamingen zich wel meer bedrogen voelen dan dat ze zich tien jaar geleden voelden???
Hebben de Vlamingen hun blind geloof dat in la Belgique alles op de duur wel zou loslopen voor hen meer en meer verloren???
Hebben ze de adders die aan hun eigen borst zoogden te lang onderschat en met rust gelaten???

Als linkiewinkie zou ik mij wel enorm aangesproken voelen...
Oud 14 november 2015, 09:25   #138
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe definieer je Belgisch nationalisme? Ben nu wel heel curieus.
In ieder geval begrijp je duidelijk niet wat mensen die zeggen dat ze wereldburgers zijn willen zeggen. En een andere mening dan jou hebben staat dus blijkbaar gelijk met pretentie. Over pretentie gesproken!

Dus leerlingen in een artistieke richting mogen van jou geen werken maken met een politieke boodschap. Dan kunnen ze die richting beter opdoeken.
En wanneer ga je naar de kern van de discussie gaan ipv hier over van alles en nog wat bij te halen zoals artiestenvrijheid, Vlaams nationalisme, Vlaamse overgevoeligheid...

De kern van het verhaal is dat la Belgique de laatste jaren, met de hulp van de Vlaamse linkiewinkies en hun officiële propaganda kranten er alles aan doen om de Vlamingen monddood te maken...
Islam moeten we aanvaarden en het zijn wij die ons aan hen moeten aanpassen ipv omgekeerd...
La Francofonie staat weer hoog op het bord en de Vlamingen moeten stoppen met die brave franstaligen in Vlaanderen het leven lastig te maken; zij hebben toch verdomd een wereldkultuur tegenover de Vlaamse bekrompenheid...
De Vlaming bestaat niet... Onder bedoeld dat de Vlamingen moeten stoppen met hun eigenheid te verdedigen en deze moeten afleggen...
Oud 14 november 2015, 09:29   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zoals de meeste Vlamingen dus...
Als je Nederlanders of Vlamingen met veel andere volkeren in het buitenland bekijkt, stel je inderdaad vast hoe snel de eerste groepen zich aanpassen aan hun nieuw vaderland. Meestal spreekt de tweede generatie als geen Nederlands meer. Vergelijk dat maar eens met bijvoorbeeld de Grieken in de diaspora of de Marokkanen in West-Europa. Na drie, vier generaties is de huistaal nog altijd de taal van het voorouderlijk vaderland.

Op dat vlak valt er de Vlamingen (of Nederlanders) echt niets te verwijten, wel integendeel. Daarom ook slaat de uitspraak "wij zijn geen Vlamingen, maar wereldburgers" echt op niets. Het gaat veeleer om een goedkope aanval op de eigen, plaatselijke identiteit die blijkbaar bepaalde mensen ergert. Het "weg met ons"-syndroom.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2015, 12:43   #140
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hoe kan je nu fier zijn Vlaming te zijn? Met een vuile ziekte loop je toch ook niet te koop?
Heeft jouw moeder je in een verkeerde taal groot gebracht ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be