Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2015, 10:06   #121
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het ergste is dat diegenen die van mening zijn dat je best pas aan kinderen begint wanneer je in de mate van het mogelijke, zekerheid hebt dat je kan voldoen aan de ouderlijke plichten, als egoïsten worden bestempeld door diegenen die willens nietes het recht op ouderschap als absoluut beschouwen.

Tja..
Heeft niks met egoisme te maken.

Ik ben ook van mening dat je pas aan kinderen begint als je ze kan onderhouden. Maar het leven is niet steeds lineair: de ene dag heb je een goede job, en de andere dag niet meer. De ene dag word je onderhouden door je partner, de andere dag niet meer...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 10:17   #122
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heeft niks met egoisme te maken.

Ik ben ook van mening dat je pas aan kinderen begint als je ze kan onderhouden. Maar het leven is niet steeds lineair: de ene dag heb je een goede job, en de andere dag niet meer. De ene dag word je onderhouden door je partner, de andere dag niet meer...
Dat is niet wat de andere zei.

Hij vond zelfs dat zich voortplanten een recht betreft zonder plichten en vond het blijkbaar ook normaal dat je minder plichten hebt tav je eigen kroost in vergelijking met de verplichtingen betreffende een huisdier.
Oud 28 december 2015, 12:25   #123
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik had het gevoel dat U zou gaan zeggen 'ik ben een loser die op de man speelt als hij niet op de bal kan spelen'.
Volgens mij een persoonlijke aanval. Ik hoop dat hij dit meldt.
Oud 29 december 2015, 11:04   #124
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Volgens mij een persoonlijke aanval. Ik hoop dat hij dit meldt.
Niet meer of niet minder dan de opmerking waar het een antwoord op was.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2015, 20:11   #125
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet meer of niet minder dan de opmerking waar het een antwoord op was.
Ik zie niet onmiddellijk in waarom. Dat van jou daarentegen...
Oud 29 december 2015, 21:33   #126
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Misschien eens ter uwer informatie, maar die mensen hebben ook vaste rekeningen: stroom, water, gas, hospitalisatieverzekerig, brandverzekering (verplicht bij huren)..en zonder PC met internet kan je ook al bijna niks meer de dag van vandaag.

Met 300-400 euro per maand dan je ook nog eens kleden, verplaatsen, je voeden, je medicatie, etc...betalen. Doe het maar eens. Stroomfactuur alleen al is al snel 40-50 euro voor alleenstaanden de dag van vandaag.
Ik heb het zelf jarenlang met dat bedrag en vaak lager moeten doen Tavek. Ik weet waarover ik spreek en ik weet wat ik zeg.

Je zal klein wonen, misschien zelfs niet conform de sociale woonwetgeving en je zal besparen op �*lles, werkelijk �*lles wat gewone mensen als normaal ervaren. Om te beginnen met water en electriciteit namelijk. Te eindigen met allerhande merken van eten en overbodige voeding: frisdrank, snoep, koekjes, kruiden, luxebroodsoorten, ...

Die 800 euro is nu de eerste schijf je gratis krijgt van de overheid. Iedereen die werkt moet dus zijn inkomen (1500 euro) - 800 euro doen, om een idee te hebben van wat hij waard is.

Iedereen die niet meer dan 800 euro produceert, geraakt niet uit 800 categorie weg.
Mensen die werkervaring opdoen en werken zullen op den duur echter via anciënniteit meer verdienen en zo opklimmen. Of ze zullen hogere functies krijgen, opklimmen, rechten opbouwen: 13e maand, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, forfait om te gaan werken, ...
daarnaast moeten alle sociale rechten met name voor deze mensen gelden. Nogmaals dit systeem kan niet werken zonder dat werkende armen geen voorrang krijgen op alle sociale rechten met name sociale woningen, kortingen voor openbaar vervoer gebruik in privé (woon-werk wordt uiteraard terugbetaald), ...

medicatie = verhoogde tegemoetkoming en als je dokter je graag heeft krijg je alles van hem mee wat je nodig hebt, ziektefacturen = idem dito (verhoogde tegemoetkoming)
openbaar vervoer: -50% met de trein, 35 euro voor jaarabonnement de lijn voor alle bussen en trams incluis belbussen - geldt ook vandaag
fiets+ slot aankoopprijs 75 euro, herstelling bij fietspunt quasi gratis
wifi krijg je van de buurman, laptop krijg je ook, mogelijk van dezelfde buurman. Of ken jij niemand die voor sinterklaas zichzelf een nieuwe laptop cadeau deed?
Kleding kost vandaag niets meer. Maar er zijn solden en er is de kringloop. 7 euro per stuk voor broeken, 3 euro/stuk blousen, jas = 10, schoenen is 30, ...

In een studio hangen 1-2 led-lampen. Bad heb je niet, tv ook niet, noch allerhande aanbehoren (dvd, playstations, ...) geen micro, geen oven, geen afwasmachine of wasmachine, 90% vd kooktoestellen die een gemiddeld gezin heeft heb je niet... hoe wou jij die stroom graag verbruiken?
Stofzuiger ed heb je ook niet, er is weinig of niks om af te zuigen, decoratie idem dito: afwezig.

Eten: aldi, colruyt maar vooral ook markt. Een zak wat oudere en minder mooie seizoensgroenten voor 2-3 euro, ... je weet niet hoe goedkoop je jezelf kan voeden als gewoon mens.

Ik vrees dat jij een zodanig luxeleven gewend bent dat je de realiteit van veel mensen niet kan voorstellen.

Van dat laag percentage mensen dat aan het minimum leeft èn daarnaar leef, dus niet de massa die in schuldbemiddeling zit omdat ze daar niet in sloegen en niet met hun rekeningen naar het ocmw gaat elke maand? Ik schat het aantal mensen dat dit echt doet en zo leeft (tering naar nering) op 5% van de belgische bevolking? Al de rest kan dit niet vatten en geeft toch maar uit alsof ze 3 lonen hebben.

Wie werkt moet je belonen, anders heeft je systeem geen schijn van kans.

In de meeste landen organiseren ze dit systeem van ons niet met als enige argument:
in ons land zou NIEMAND werken met zo'n systeem! Meer woorden moeten ze daar niet aan vuil maken. Zeg dat hier maar eens hardop, en men bekijkt je nog erger alsof je een stuk vuil bent.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 29 december 2015 om 21:40.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2015, 21:43   #127
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Heu neen, de situatie is zoals hij ze beschrijft.

Gekwalificeerd gemotiveerd personeel is moeilijk, of zelfs niet te vinden.

En dan hebben we niet over het loon, he, want er komt gewoon geen reactie op je openstaande vacatures.
Voil�*.

En als je ze vindt zijn ze na een half jaar op zwangerschapsverlof.
Oud 29 december 2015, 21:45   #128
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Draai de vraag om.
Vind je dat je aan kinderen moet beginnen als je niet in staat bent om ze groot te brengen?
Dat is crimineel tov de kinderen zelf die 9/10 opgroeien voor rad en galg, hun ouders die nog ellendiger worden bij het aanzien van hetgeen zij opvoeden en merken dat ze zelfs daarover geen controle kunnen krijgen, zoals alles in hun leven en de samenleving als geheel die deze kinderen ten laste zal krijgen en er de uitwassen van mag ondervinden.
Oud 29 december 2015, 21:46   #129
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dit jaar werden er reeds 100.000 werklozen, invaliden, zieken, ... geschorst.
Dat aantal gaat enkel nog toenemen.
Op het einde vd legislatuur kom je dan aan een 500.000 mensen die geen inkomen meer hebben.
Met de vergrijzing komen er nu jaarlijks 10.000den gepensioneerden bij. Die hebben, tenzij ze statutair zijn, het laagste pensioen vd wereld.
Tel daar nog de vluchtelingen bij en je komt aan een gigantisch aantal sukkelaars in 2019.
Heb je hun mening daarover gevraagd?

Jij denkt dat die mensen naar hier komen om zich sukkels te voelen of zo te laten noemen?
Dat zijn de grootste winnaars van de planeet op dit moment.
Oud 29 december 2015, 21:48   #130
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En wat als je al kinderen hebt en in die 5 euro/uur situatie komt ?
Dat is uw netto hoger.

Een premie om te baren = 1000 euro ofzo van de overheid
ziekenkas: 200-500 euro er bovenop
kindergeld per maand: 80 euro

lagere afhouding van het brutoloon wegens een persoon ten laste = een hoger netto-inkomen.
Dit netto-inkomen zal natuurlijk niet lager zijn dan dat van een alleenstaande leefloner/minimumloner, komt op zo'n 1100 euro + kindergeld en de premies erbij waar ze hopelijk goed mee omspringen verdien je dan evenveel als een voltijdse postbode.

Noot: postbode is een knelpuntberoep
Noot II: ziektekosten voor kinderen zijn volledig terugbetaald zonder remgelden
Oud 29 december 2015, 21:49   #131
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee dat is niet kort door de bocht, dat is exact waar jullie naar toe gaan. Wel kindjes voor de rijken, de NVA gezinden, maar niet voor de overigen. Pure klassemaatschappij in het extreme.

En de vraag van Tavek is pertinent : wat doe je met mensen die hun job verliezen en kinderen hebben ?

Verder verwacht ik nog steeds hoe jij gaat uitleggen dat iemand met een loon van zo'n 800 € bruto (!) gaat toekomen. Ik ben curieus.
800 netto en zie mijn posts.
Oud 29 december 2015, 21:52   #132
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ergste is dat diegenen die van mening zijn dat je best pas aan kinderen begint wanneer je in de mate van het mogelijke, zekerheid hebt dat je kan voldoen aan de ouderlijke plichten, als egoïsten worden bestempeld door diegenen die willens nietes het recht op ouderschap als absoluut beschouwen.

Tja..
Ik denk dat het goed is dat kinderen leren om te gaan met mindere welstand om zo des te beter latere relatieve rijkdom te appreciëren door inspanningen van hun ouders. Kinderen rot verwennen is het slechtste wat er is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2015, 21:53   #133
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Poetsvrouwen krijgen via dienstencheques 10,28 euro (ongeveer 1200 netto per maand).

5 euro/uur is een halvering van dat bedrag. Welke arbeid hebben we het dan nog over ? Welke arbeid is zo weinig waard ?

Daarom dat ik afkom met jobs zoals flyeraar, greeter, karrenverzamelaar in supermarkten, enz....

Ik vraag mij oprecht af of er wel een vraag is naar 5 euro jobs, of het gewoon niet de poetsvrouwen en strijkdames gewoon nog minder zal doen betalen indien men afstapt van het minimumloon.
Trage poetsers.

De wereld bestaat spijtig genoeg niet enkel uit mensen met gemiddelde vaardigheden die gemiddeld intelligent, gemiddeld snel, gemiddeld leerbaar, gemiddeld vlot, gemiddeld onder zich uit, ... zijn, niet logisch of geheel niet nadenken.
Sommige mensen moet je alles 5x uitleggen en dan nog.
Dan is ze vervangen door machines of vluchtelingen en ze gewoon 800 euro zomaar geven wat onze economie kapot maakt en voor enorme inflatie + een werkloosheidsval heeft gezorgd (je loon is immers niet 1500 euro maar 700 euro, trek daar nog eens je kosten en de gederfde rechten vanaf?) interessanter volgens jou?
Oud 29 december 2015, 22:04   #134
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je maakt een denkfout: mensen zitten niet thuis. De meeste werkzoekenden volgen cursussen, gaan actief op zoek naar een job, doen vrijwilligerswerk, enz....omdat thuis zitten de hele dag deprimeert en een werkloosheidsuitkering ook niet echt een vetpot is. Werk geeft ook zin aan het leven, als je er mee vooruit kan.

Met een 5 eurojob kan je niet vooruit. Het is op zen best stilstand (tov leefloon) en forse achteruitgang tov een werkloosheidsvergoeding. En nuttige ervaring ? Als de job maar 5 euro/uur waard is, zal het ook niet echt nuttig zijn....
Dat is een kromme redenering.
Bedrijven hebben allerhande mensen nodig. Indien die mensen er niet zijn worden ze vervangen door machines. 1 machine = 100 jobs weg.

Kijk maar naar de post: mensen sorteerden brieven, per computer nog wel volgens postcode. Ze verdienden er een 1200 euro netto meer.
Jobs zijn er vandaag niet meer, machine is er gekomen... Deze mensen hadden kunnen blijven werken, maar aan een lager loon. Dit is een job die IEDEREEN kan ondanks de taal!!
Een nummer intikken dat voor je verschijnt kan ook iedereen, dit is in zoveel jobs nodig!

Brieven openen, nietjes uit enveloppen halen, dingen inscannen, schoonmaken, verpakkingen openen, verpakkingen sluiten, iets controleren met het oog op vorm of op bv aantal of aantal details ed en de fouten eruit halen, dingen verplaatsen van punt a naar b, dingen inscannen, kabels insteken, machines installeren, dingen tellen, volledigheid controleren, ...

Zoveel jobs die iedereen zou kunnen maar zoek er maar eens personeel voor.
Je moet ze 1500 euro netto per maand betalen maar dat is niet motiverend want de job is niet interessant en eentonig ja, en bovendien met 800 euro kunnen ze blijven liggen zo lang als ze willen.
Als ze dan nog naar hun werk moeten rijden (auto kost veel geld), kinderoppas moeten gaan zoeken, alle voordelen opgeven (spreken we nog niet over sociale woning) loont het zich totaal niet meer zo'n job aan te nemen of te houden.

Maar er zijn tal van jobs die vandaag de dag nodig zijn en moeten gedaan worden maar waar men geen personeel voor vindt.
De job is niet interessant genoeg. En het loon ook niet. Niet voor het bedrijf en niet voor de werknemer die al zijn voordelen ziet verloren gaan.

De pertinente vraag is eigenlijk niet: hoeveel kan een werkgever minimum betalen?

De pertinente vraag is wel: hoeveel moet de staat maximum geven aan iemand die de godganse dag lang NIETS doet!!
Dit in een land waar men smeekt om personeel !

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 29 december 2015 om 22:05.
Oud 30 december 2015, 00:05   #135
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Kijk maar naar de post: mensen sorteerden brieven, per computer nog wel volgens postcode. Ze verdienden er een 1200 euro netto meer.
Jobs zijn er vandaag niet meer, machine is er gekomen... Deze mensen hadden kunnen blijven werken, maar aan een lager loon. Dit is een job die IEDEREEN kan ondanks de taal!!
Als bij ons softwareprogramma's waren vastgelopen ("het systeem ligt plat") dan moesten wij naar een nummer in Canada bellen en die losten dat van daaruit op. Daar kwam geen belg aan te pas.
Op Discovery heb ik onlangs een reportage gezien over het grootste Legomagazijn vd wereld en de besturing van dat vol-automatisch magazijn gebeurde vanop 18.000 km afstand.
Wat postbodes betreft ; brieven per post zijn zoals telefooncellen ; binnenkort gebeurt dat volledig per e-mail, zelfs aangetekend (wetgeving is al ingediend).
Het verdwijnen van papieren kranten en tijdschriften betekent de volgende 5 jaar meer dan 1.000 overbodige fakteurs (bron : De Post).
Voor de weinige jobs die overblijven zal je moeten vechten met een goedkope buitenlander. Krijg je de job zal je moeten bijverdienen als uberchauffeur. De kleine man zal over 10 jaar geen wagen meer kunnen kopen aangezien die bijna vol-automatisch zijn en op stroom rijden en onbetaalbaar zijn zelfs in massaproduktie. Uw oudere wagen zal niet meer in het verkeer toegelaten worden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2015, 08:31   #136
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnR Bekijk bericht
Ik overweeg het in elk geval.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  imagination.jpg‎
Bekeken: 61
Grootte:  59,7 KB
ID: 100998  

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Oud 31 december 2015, 11:00   #137
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Voor een trol doe je het in elk geval goed.
Oud 31 december 2015, 11:10   #138
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Voor een trol doe je het in elk geval goed.
Wie is er de trol?

Gij hebt er geen enkel probleem mee als den John insinueert dat ik de concentratiekampen terug wil openen, maar als ik hem lik op stuk geef, dan is dat er over?

Gij zijt de trol kameraad.

Oud 31 december 2015, 13:38   #139
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Go John, go
Oud 31 december 2015, 13:57   #140
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnR Bekijk bericht
Dat was ook wat je bedoelde. Kan je nogal moeilijk ontkennen.
Neen, wat ik bedoel is wat ik schrijf.

Wat jij erbij fantaseert is verzonnen.

Als jij walgelijke dingen fantaseert, zegt dat meer over jou dan over mij.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be