Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2004, 15:39   #121
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen Valkje
de Vlaams Blok gezinde moderator sloot mijn topic, maar hier vundt u wat
meer uitleg...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=22805
U mag ook gewoon de rechtstreekse link naar de site www.vrtnieuws.net geven. Dat was een pure copy-paste en dat is dan ook de reden waarom het topic gesloten werd.
Misschien moet u ook even http://forum.politics.be/announcemen...ouncementid=10 lezen.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 15:59   #122
Jeroen

Standaard

Ook nog even verduidelijken en toevoegen dat we voortaan strenger optreden tegen copy/pastes en diegene die de c/p hier plaatsen.
Wie we herhaaldelijk moeten wijzen op de regels, die nu toch al een hele tijd van toepassing zijn, en er zich nog steeds niet kan aan houden krijgt voortaan een weekban.
Daarna hopen we dat je je hebt kunnen bezinnen en de regel omtrent c/p hebt kunnen doornemen zodat je er voortaan wel rekening meehoudt.

Om die reden zijn Bloxbuster en rechtsliberaal al geband.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 16:02   #123
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazybonies
De enige bocht die ik voorlopig bespeur is te vinden bij het VB. Daar waar ze eerst voorstander waren om de opkomstplicht af te schaffen, wordt het nu op hun website (waar ge hierboven trouwens een mooie copy/paste vindt) als een aanpassing van de regels die bedoeld zou zijn om het VB te nekken.
Men begint met de zin: ik heb de oplossing gevonden om het Blok te nekken, namelijk het voor de zoveelste keer aanpassen van de verkiezingsregels.
(citaat:"weg met die ouderwetse plicht")

Daar mag je dan vooral niet uit afleiden dat je oproept om verkiezingsregels te veranderen om het Blok te nekken?

Hier zegt de Dokter; "een antibioticum om de bacteriën te bestrijden"!
Leidt hier vooral niet uit af dat die dokter de bacteriën wil bestrijden hoor!

Citaat:
Ik denk dus niet dat ze voor een afschaffing zouden stemmen. Vreemd wel dat ander politici alweer worden verweten aan electorale spelletjes te willen doen.
Neen hoor! Dat zouden de andere politici nooooooooit doen, hoe kom je daar nu bij!?

Citaat:
Ten eerste, het gaat om journalisten en onderzoekers die dit onderzoek hebben gedaan, geen politici.
journalisten en onderzoekers... da's zeker datte...Dr Mengele was ook een huisdoktoor niwaar en Dutroux een kindervriend.
Komaan hé Lazy, je hebt het hier wel over het journaille van de Morgen hé, de partijvod van de sossen, de rioolkrant van Besmet...
Nooit gehoord van Notaris X, Regina Louf, Stevaert is God, en dies meer?

Citaat:
Ten tweede, het VB is voorlopig de enige partij die haar standpunt blijkbaar laat afhangen van deze peiling die ze zelf 'dwaas' noemen
Jij moet mij nu eens één programmapunt aanhalen waar het VB zich ooit door peilingen heeft laten leiden zie.
En komaan hé, toch niet op een "studie" van de rioolmorgen zeker; hilarisch.
Ik ben net eens gaan checken op hun site en jij moet mij maar eens één commentaar op hun toekomstige kiesintentie meedelen zie ivm kiesplicht.
Het Blok is in deze slim genoeg om op de trouw van hun kiezers te rekenen en deze niet te vergeten.

On topic nu!
Voor mij moet de stemplicht worden afgeschaft!
Oud 27 oktober 2004, 16:50   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor mij ook.

Dat de stemplicht al 100 jaar bestaat is geen excuus om ze te eeuwig te behouden.

En nu mogen alle pro-stemplicht democraten van mij heel hard beginnen te hopen dat die enquête van 'De Morgen' niet de invloed heeft die De Morgen daarmee dacht uit te kunnen oefenen en dat de stemplicht binnen een jaar of zo nog overeind is.

Volgens de reactie van Slimme Stevaert VANDAAG is de stemplicht nog even veilig. De liefhebbers kunnen dus op twee oren slapen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 oktober 2004 om 16:51.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 17:05   #125
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Voor mij ook.

Dat de stemplicht al 100 jaar bestaat is geen excuus om ze te eeuwig te behouden.

En nu mogen alle pro-stemplicht democraten van mij heel hard beginnen te hopen dat die enquête van 'De Morgen' niet de invloed heeft die De Morgen daarmee dacht uit te kunnen oefenen en dat de stemplicht binnen een jaar of zo nog overeind is.

Volgens de reactie van Slimme Stevaert VANDAAG is de stemplicht nog even veilig. De liefhebbers kunnen dus op twee oren slapen.
Bravo, Knuppel. Het doet me deugt dat er toch iemand blijk geeft van gezond verstand.
Oud 27 oktober 2004, 17:15   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bedankt voor de bijval Confucius.

Een mens geraakt op de duur nog 'confused' van al die tegenstand terwijl het toch zo klaar is als een klontje?
Oud 27 oktober 2004, 17:21   #127
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens geraakt op de duur nog 'confused' van al die tegenstand terwijl het toch zo klaar is als een klontje?
Niet iedereen ziet complottheorieën in gekristalliseerde suiker. Alsjemenou...
Oud 27 oktober 2004, 17:25   #128
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Men begint met de zin: ik heb de oplossing gevonden om het Blok te nekken, namelijk het voor de zoveelste keer aanpassen van de verkiezingsregels.
(citaat:"weg met die ouderwetse plicht")
Daar mag je dan vooral niet uit afleiden dat je oproept om verkiezingsregels te veranderen om het Blok te nekken?

Komaan hé Lazy, je hebt het hier wel over het journaille van de Morgen hé, de partijvod van de sossen, de rioolkrant van Besmet...
Ik begrijp er niks meer van . De Morgen publiceert een onderzoek waaruit moet blijken dat de opkomstplicht beter afgeschaft wordt. De partijvod van de sp.a gaat hier wel in tegen de mening van de sp.a, he! Ik hoop dat de politici aan hun standpunten vasthouden en zich niet laten leiden door partijpolitieke spelletjes.

Verwijten dat ze dat in het verleden wel hebben gedaan zijn geen argument in deze discussie. Voorlopig heb ik geen politicus opgemerkt die zijn mening heeft aangepast door deze peiling.

En denk je nu echt dat ALS het zover komt, dat het VB zich dan in zijn eigen voet zal schieten en de opkomstplicht zal afschaffen? Hun dubbelzinnige huiding ligt in het feit dat ze nu lopen roepen dat het poging is van allerlei duistere krachten om hen klein te maken, maar er tegelijk toch zelf achter staan ...

Degene die hun stukje op hun website nauwkeurig lezen, zien hier een mooi staaltje van VB's strategie. Insinuaties, associaties, ontkenningen, maar nooit een degelijk argument voor of tegen de opkomstplicht. Nogmaals: het gaat om een studie uitgevoerd door een bureau. Ik zie trouwens niet in wat de sp.a kan winnen uit deze discussie.
lazybonies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 17:27   #129
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

En als je dan toch over de opkomstplicht zelf wilt discussieren, antwoord dan eens op de hierboven aangehaalde argumenten over representativiteit, legitimiteit, gelijkheid, ...

Ik merk dat niet alleen het VB, maar ook heel wat forumgangers de discussie liever op strategische overwegingen ipv op redelijke argumenten willen winnen. En daar doe ik liever niet aan mee.
Oud 27 oktober 2004, 17:31   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Turkje, bekijk alleen de titels van de topics die er door deze en gene forummer over gestart werd en je kan toch niet ontkennen wat De Morgen op het oog had, maar wat ze enkel tussen de lijnen geschreven kreeg?
De boodschap was bedoeld voor Slimme Stevaert, daar blijf ik bij.
Dat die communistenvriend voorlopig niet bereid is gevolg te geven aan die verkapte boodschap maakt geen verschil.

Zoals het voor mij weinig verschil maakt ter wille van welke motieven ook het stemrecht voor nationaliteitsbezitters eerdaags wordt ingevoerd.

Bovendien ga ik toch blijven stemmen.
Oud 27 oktober 2004, 18:21   #131
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik begrijp er niks meer van . De Morgen publiceert een onderzoek waaruit moet blijken dat de opkomstplicht beter afgeschaft wordt. De partijvod van de sp.a gaat hier wel in tegen de mening van de sp.a, he! Ik hoop dat de politici aan hun standpunten vasthouden en zich niet laten leiden door partijpolitieke spelletjes.

Verwijten dat ze dat in het verleden wel hebben gedaan zijn geen argument in deze discussie. Voorlopig heb ik geen politicus opgemerkt die zijn mening heeft aangepast door deze peiling.

En denk je nu echt dat ALS het zover komt, dat het VB zich dan in zijn eigen voet zal schieten en de opkomstplicht zal afschaffen? Hun dubbelzinnige huiding ligt in het feit dat ze nu lopen roepen dat het poging is van allerlei duistere krachten om hen klein te maken, maar er tegelijk toch zelf achter staan ...

Degene die hun stukje op hun website nauwkeurig lezen, zien hier een mooi staaltje van VB's strategie. Insinuaties, associaties, ontkenningen, maar nooit een degelijk argument voor of tegen de opkomstplicht. Nogmaals: het gaat om een studie uitgevoerd door een bureau. Ik zie trouwens niet in wat de sp.a kan winnen uit deze discussie.
1. de Morgen wil enkel een sfeertje scheppen en een poging ondernemen (de zoveelste) om de Vlaams Blok kiezer te doen twijfelen aan het nu of wat dan ook om voor het Vlaams Blok te stemmen !
2. SPa en de Morgen weten niet meer van welk hout pijlen te maken om op het Vlaams Blok te schieten en bereiken enkel het omgekeerde !
3. het Vlaams Blok schiet niet in zijn eigen voet door de stemplicht af te schaffen, want ze weten goed dat hun kiezers overtuigde en trouwe kiezers
hebben !
4. In het verleden hebben andere onderzoeken net het tegendeel aangetoond. Bovendien zijn zowat alle politicologen het erover eens dat het Vlaams Blok veruit de trouwste en meest bewuste kiezers heeft van alle partijen. Wedden dat het verkeerd afloopt? En wat gaan ze dan doen? De verkiezingen afschaffen 'om de democratie te redden' ...? Dat is het enige wat ze nog niet geprobeerd hebben en wellicht ook het enige wat zou helpen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:24   #132
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Bovendien zijn zowat alle politicologen het erover eens dat het Vlaams Blok veruit de trouwste en meest bewuste kiezers heeft van alle partijen.
Zowat 60% van het huidige aantal 8) . De rest zijn "foertstemmers" 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:30   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
D�*t, Pietje, zullen we pas zeker weten als de stemplicht is afgeschaft, hé?

Of heb jij een onfeilbare kristallen bol?
Oud 27 oktober 2004, 18:30   #134
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
1. de Morgen wil enkel een sfeertje scheppen en een poging ondernemen (de zoveelste) om de Vlaams Blok kiezer te doen twijfelen aan het nu of wat dan ook om voor het Vlaams Blok te stemmen !
2. SPa en de Morgen weten niet meer van welk hout pijlen te maken om op het Vlaams Blok te schieten en bereiken enkel het omgekeerde !
3. het Vlaams Blok schiet niet in zijn eigen voet door de stemplicht af te schaffen, want ze weten goed dat hun kiezers overtuigde en trouwe kiezers
hebben !
Begrijp niet goed hoe zo een onderzoek de Vlaams Blok kiezer zou moeten doen twijfelen aan zijn keuze. Zeker niet omdat je niet de moeite neemt je zinnen degelijk te formuleren.

Citaat:
4. In het verleden hebben andere onderzoeken net het tegendeel aangetoond. Bovendien zijn zowat alle politicologen het erover eens dat het Vlaams Blok veruit de trouwste en meest bewuste kiezers heeft van alle partijen. Wedden dat het verkeerd afloopt? En wat gaan ze dan doen? De verkiezingen afschaffen 'om de democratie te redden' ...? Dat is het enige wat ze nog niet geprobeerd hebben en wellicht ook het enige wat zou helpen.
Fijn dat je je argumenten overneemt van de website van een politieke partij in plaats van er zelf een over te denken. Vroeger heeft men inderdaad gevonden dat het afschaffen van de stemplicht geen gevolgen zou hebben voor de uitslag. Dit gaat wel terug tot 1991, toen het VB nog maar 11% van de stemmen haalde. Ik ontken trouwens helemaal niet dat een deel van de VB-stemmers trouw is. Volgens deze peiling zou het VB nog altijd een uitslag behalen van om en bij de 18%!!! Dat zijn idd nog altijd 700000 �* 800000 stemmen. Er zijn echter heel wat proteststemmers die in dat geval niet meer de moeite zullen nemen om te gaan stemmen (het interesseert hen onvoldoende). En die zitten nu eenmaal meer bij het VB dan ergens anders.
Oud 27 oktober 2004, 18:32   #135
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
D�*t, Pietje, zullen we pas zeker weten als de stemplicht is afgeschaft, hé?

Of heb jij een onfeilbare kristallen bol?
Nee, maar ik ben er redelijk gerust in, dat ik er niet ver naast zal zijn 8)
Oud 27 oktober 2004, 18:37   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent dan ook wel een uitzonderlijke slimme heb ik gemerkt.8)

Waarom is je ondertiteling eigenlijk zo 'geweldig' vergeleken met je hogelijk intelligente bijdragen?
Oud 27 oktober 2004, 18:40   #137
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok zal amper 10 % verliezen aan stemmen.... blijft de grootste partij van Vlaanderen en België !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 27 oktober 2004, 18:42   #138
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is je ondertiteling eigenlijk zo 'geweldig'
Ik heb mij laten inspireren door oa je soortgenoot "Maesschalck" 8)
Oud 27 oktober 2004, 18:46   #139
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp niet goed hoe zo een onderzoek de Vlaams Blok kiezer zou moeten doen twijfelen aan zijn keuze. Zeker niet omdat je niet de moeite neemt je zinnen degelijk te formuleren.

Fijn dat je je argumenten overneemt van de website van een politieke partij in plaats van er zelf een over te denken. Vroeger heeft men inderdaad gevonden dat het afschaffen van de stemplicht geen gevolgen zou hebben voor de uitslag. Dit gaat wel terug tot 1991, toen het VB nog maar 11% van de stemmen haalde. Ik ontken trouwens helemaal niet dat een deel van de VB-stemmers trouw is. Volgens deze peiling zou het VB nog altijd een uitslag behalen van om en bij de 18%!!! Dat zijn idd nog altijd 700000 �* 800000 stemmen. Er zijn echter heel wat proteststemmers die in dat geval niet meer de moeite zullen nemen om te gaan stemmen (het interesseert hen onvoldoende). En die zitten nu eenmaal meer bij het VB dan ergens anders.
alle middelen zijn goed om het Vlaams Blok te schaden, de Vlaams Blok kiezer
via allerlei onderzoeken of peilingen of wat dan ook, proberen ze de Vlaams Blok kiezer tot een ander kiesgedrag te brengen !

Vermits pure copy/paste niet meer mag moet je teksten herwerken... als dat soms niet zo vlot geschreven is of de zin een beetje uit elkaar hangt is niet relevant... als de boodschap maar duidelijk is !

Laatst gewijzigd door ancapa : 27 oktober 2004 om 18:46.
Oud 27 oktober 2004, 18:48   #140
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
één voor Geert Hoste

ja ja... en Sinterklaas bestaat echt ! De kerstman ook !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be