![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En om je gerust te stellen, ik heb dat nog nooit gevraagd, alle partijen die de verkoop niet verbieden, waarschijnlijk ook de PVDA, hebben stront aan de knikker. Op bijeenkomsten, moeten rokers ook naar buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beslisser hoort de democratie te zijn. De volksvertegenwoordiger die in mijn naam beslist hoe ver de solidariteit moet gaan. Ik roep mijn vertegenwoordiger op om rekening te houden met mijn overtuiging, namelijk te vragen om een minimum zinnige tegenprestatie als er een dure behandeling moet komen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wel om mijn standpunten te trachten doorgang te doen vinden, door lid te worden en te stemmen voor die partij die het meest mijn standpunten in haar programma heeft staan. Zo was ik teleurgesteld dat mijn gedacht over het verbod om te roken in auto's waar kinderen in zitten, niet weerhouden werd door de nva. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik ken nog andere voorbeelden. In bepaalde overheidsberoepen moet men een attest van goed gedrag en zeden kunnen voorleggen. Indien men dat niet kan wordt men uitgesloten. Men wordt dus gestraft voor een levensstijl UIT HET VERLEDEN. Niemand die dat onrechtvaardig vindt. En in deze discussie gaat het niet eens over gedrag uit het verleden. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik denk helemaal niet dat mensen niet weten dat roken ongezond is, desondanks zijn er veel rokers, zo eenvoudig is het dus niet. Het is een blijft ook de taak van artsen, individueel te overtuigen.Het gedrag zelf echter is en blijft de verantwoordelijkheid van de persoon zelf, maar roken is een vorm van verslaving dus ondersteuning van de arts en goede begeleiding horen tot zijn takenpakket. De overheid verdient aan roken, dan gebruikers bestraffen, door uitsluiting enkel en alleen omdat ze roken heeft wel degelijk met mekaar te maken, omdat het RIZIV een overheidsinstelling is. Roken is geen strafbaar feit , uw vergelijking met strafbladen die geen toegang geven tot bepaalde beroepen slaat nergens op. Solidariteitprincipe is geen liefdadigheidswerk, iedereen betaalt dezelfde bijdrage, het verschil zit in de individuele kost van gezondheidszorg, je bent niet voor niets " rechthebbende". De bijdragen geven gelijke rechten en daar blijft de overheid gewoon vanaf omdat anders het hek van de dam is en je twee vormen van gezondheidszorg krijgt, voor armen en rijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel eenvoudig.
Wilt ge 30.000 euro winnen met de Lotto ? Dat kan ik u niet garanderen. Een noodzakelijke maar niet voldoende voorwaarde is dat ge een lotje moet kopen. Wilt ge 30.000 euro krijgen van de ziekenkas ? Dat kan ik u wel garanderen. Ik zeg het je nu, voor de behandeling: stop met roken en het is bingo. Stop niet met roken en het is je spaarboekje. Mijn centen, van mijn belastingen, voor de solidariteit met zij die ziek zijn: gaan enkel naar hen die op die ogenblikken een minimum inspanning doen opdat die grote som geld zou tot iets dienen. Dat is mijn boodschap, als één onnozel kiezerke, aan de volksvertegenwoordiging. .
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Menselijk gedrag wordt gestuurd door veel factoren, wil is er maar één van. Dat je die mensen blijft aanspreken, ok, maar uitsluiten? Nee. Laatst gewijzigd door alice : 21 februari 2016 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rijke stinkerd mag de zot uithangen op een circuit maar de arme stakker gaan we zijn sigaretje verbieden.....Goed zo ..met de kleine werkmens geen medelijden ![]() ![]() http://www.f1journaal.be/index.php/n...euro-per-week/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2016 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die mensen die gezond leven , leven statistisch een stuk langer en trekken bijgevolg jaren langer pensioen.
Dat terwijl ze tijdens hun werkend leven niet meer hebben bijgedragen dan diegenen die ongezond hebben geleefd. ![]() Het wordt tijd dat ze dat pensioen van die eerste categorie van mensen eens deftig gaan korten. Gezond leven betekent : minder pensioen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zouden al die niet-rokers en niet-drinkers moeten kunnen genieten van de taksen op die producten?
Als ze er ook willen van genieten moeten ze ook maar beginnen smoren en drinken. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||||
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, als de patiënt wil blijven roken, dan is het medicijn nog steeds ter beschikking. Hij zal het zelf moeten betalen. Citaat:
Citaat:
Ik zie ook geen uitsluiting. Citaat:
Het gaat om het principe van de levensstijl. U vindt dat een overheid iemand niet kan bestraffen op basis van zijn levensstijl. In de praktijk gebeurt dat al. U had het gewoon niet door. Citaat:
Belastingontduikers betalen minder dan mensen die dat niet doen. Citaat:
Ik zeg ja, want het gebeurt al zoveel. U zegt nee, maar u hebt geen idee waarom. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Ik begrijp ook niet waarom het zo'n verschrikkelijke opgave is om te stoppen met roken? Waarom we dat niet mogen eisen? Eisen dat ook niet van rokende vrouwen die zwanger worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men de lijn dan zou doortrekken zou men dus moeten besluiten dat gezien vrouwen gemiddeld tot 8 jaar langer leven dan mannen ze bijgevolg 8 jaar langer zouden moeten werken dan mannen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2016 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |