![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moeder kan die zoon ook gewoon alle klusjes laten doen in huis. Boodschappen halen, administratie doen als zoonlief dat zelfs niet wil doen heb je met een moeilijk handelbare zoon te maken. Als hij dat zelfs niet wil doen ja dan heb je een probleem; maar inderdaad als je geen problemen wil moet je geen kinderen nemen.
Het beste lijkt me die af en toe mee te sturen met verschillende nonkels die een vak kunnen. Als dat zelfs niet werkt. Dan stamp je hem een maandje buiten om te laten voelen hoe het is om in de goot te leven.... als dat allemaal niet werkt zul je hem maar in huis moeten houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkel kind heeft gevraagd om er te zijn.
Ze zijn er slechts vanwege een egoïstische wens van (een van) de ouders, of omdat de ouders hun rug te slap was om te weerstaan aan sociale of familiale druk. Wie ze dus op de wereld knikkerde, moet er maar voor opdraaien, zolang ze geen inkomen hebben, letterlijk voor alles tot amusement toe. Eens ze inkomen hebben, kan je bepaalde zaken afbouwen (amusement, transport, eten,...) Maar zolang ze geen huis hebben, is onderdak geven het minste wat zou moeten.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rechter besliste ook dat een meerderjarige zoon geen recht heeft onder het ouderlijk dak te blijven wonen. Dat deel van zijn beslissing bleef jammer genoeg onderbelicht. Maar daar dient de pers voor: om een rechterlijke beslissing partieel mee te delen zodat ze verkeerd overkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond het al vreemd, dat ik als redelijk zwaar gestoord persoon nog de enige normale was hier. We zijn dan toch nog met drie. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In veel landen wonen ouders kinderen zussen neven en nonkels al ganse generaties samen. 1 (oude) mens alleen in een enorm huis op een paar aren grond is (gelukkig) niet overal de gangbare manier van leven.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 februari 2016 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Fred erbij met vier.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn hier al met véél teveel.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het vreemd dat zelfs de meest simpele basisprincipes sommigen geheel onbekend zijn. Echte egoïsten willen trouwens geen kinderen, ze zijn te tijdrovend, te duur, te onvoorspelbaar en ze gaan met alle aandacht lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Ik zou het hem op voorhand vertellen hoe het met hem afloopt, nu goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Dus pijp maar raak over vrije wil, als hij zijn vrije wil wil doorvoeren mag ik mijn vrije wil ook doorvoeren en dat betekent weg van het "ouderlijk juk". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zorgt voor je kind, en je blijft er voor zorgen.
Maar als hij of zij teveel de aap uithangt, dan moet je een beetje wringen. Het is niet, bijvoorbeeld, omdat hij of zij niet veel verdient, dat hij geen kamer zou kunnen huren. Zelfs dan nog kun je en moet je er voor zorgen en blijven zorgen. Maar niet pamperen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
da's dus geen argument om een 80j te verplichten voor haar 60j zoon te zorgen of een 60j moeder te dwingen haar 30j zoon te pamperen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Er is een verplichting om voor je behoeftige familie te zorgen naar godsvrucht en vermogen, en dat vind ik eigenlijk geen slecht principe. Maar in hoeverre is een 27-jarige met een eigen inkomen nog behoeftig? In dat geval is het principe wederkerigheid, en is een deelname in de kosten van het huishouden volkomen terecht.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Ik bekijk voortplanting vanuit een biologisch standpunt, hetgeen een flink pak wetenschappelijker en objectiever is. Elke soort, inclusief de mensheid, probeert zichzelf zoveel mogelijk voor te planten, of jij nu baalt over je leven of niet. Emotionele argumenten opgooien inzake één van de hoofdkenmerken van leven is onzinnig en belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Treffen ze sporen van woonst van de persoon (zoon) aan bv tandenborstel, opgemaakt en zeker beslapen bed, kleding, ... kan de persoon niet ambtelijk geschrapt worden door de moeder. Dat is de regel. Of de gemeentes dit allemaal nakomen of hier slordig in zijn is een ander. Maar je wordt niet geschrapt op vraag van een ander persoon zonder dat je zelf hebt opgegeven van adres verandert te zijn. Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 28 februari 2016 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |