Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2016, 08:57   #121
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

De moeder kan die zoon ook gewoon alle klusjes laten doen in huis. Boodschappen halen, administratie doen als zoonlief dat zelfs niet wil doen heb je met een moeilijk handelbare zoon te maken. Als hij dat zelfs niet wil doen ja dan heb je een probleem; maar inderdaad als je geen problemen wil moet je geen kinderen nemen.

Het beste lijkt me die af en toe mee te sturen met verschillende nonkels die een vak kunnen. Als dat zelfs niet werkt. Dan stamp je hem een maandje buiten om te laten voelen hoe het is om in de goot te leven.... als dat allemaal niet werkt zul je hem maar in huis moeten houden.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 10:35   #122
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je uw kinderen niet bij u wil hebben, dan had je er geen moeten kopen.

Ze wonen bij u, het zijn uw kinderen, jij zorgt ervoor.
Vwalla, we denken er al met twee zo over.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 11:06   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Geen enkel kind heeft gevraagd om er te zijn.
Ze zijn er slechts vanwege een egoïstische wens van (een van) de ouders, of omdat de ouders hun rug te slap was om te weerstaan aan sociale of familiale druk.
Wie ze dus op de wereld knikkerde, moet er maar voor opdraaien, zolang ze geen inkomen hebben, letterlijk voor alles tot amusement toe.
Eens ze inkomen hebben, kan je bepaalde zaken afbouwen (amusement, transport, eten,...)
Maar zolang ze geen huis hebben, is onderdak geven het minste wat zou moeten.
Oud 28 februari 2016, 11:17   #124
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De rechter besliste ook dat een meerderjarige zoon geen recht heeft onder het ouderlijk dak te blijven wonen. Dat deel van zijn beslissing bleef jammer genoeg onderbelicht. Maar daar dient de pers voor: om een rechterlijke beslissing partieel mee te delen zodat ze verkeerd overkomt.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 13:39   #125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je kan altijd nog in de gevangenis gaan wonen.
Er bestaan slechte ouders, maar dan bestaat er opvang voor kinderen en iedere dag worden ze wel ergens uit huis geplaatst door een rechter.
Maar iemand van 27 die niet wil werken en dan zijn ouders nog voor de rechter daagt, dan zag die rechter mij misschien ook, maar voor moord.
Draden zoals deze escaleren altijd, eerst sjotten ze hun kinderen buiten omdat ze niet luisteren naar de regels zoals vaderlief ze opstelt, nu gaan we ze al kapotmaken met voorbedachtheid. 'Want ze luisteren niet naar mijn regels'.
Oud 28 februari 2016, 13:43   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vwalla, we denken er al met twee zo over.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ze zijn er slechts vanwege een egoïstische wens van (een van) de ouders, of omdat de ouders hun rug te slap was om te weerstaan aan sociale of familiale druk.
Wie ze dus op de wereld knikkerde, moet er maar voor opdraaien, zolang ze geen inkomen hebben, letterlijk voor alles tot amusement toe.
Eens ze inkomen hebben, kan je bepaalde zaken afbouwen (amusement, transport, eten,...)
Ik begon net te denken dat ik de enige normale was op dit forum toen ik jullie posts las.

Ik vond het al vreemd, dat ik als redelijk zwaar gestoord persoon nog de enige normale was hier.

We zijn dan toch nog met drie.
Oud 28 februari 2016, 14:12   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Intellectueel niet in staat om het betekenisverschil in "kinderen kopen" en 'een kast kopen' te vatten
Paard heeft dat ook, een woord met meerdere betekenissen
Mijn bejaarde moeder spreekt nochtans ook altijd van kinnekes kopen. Dat lijkt me een heel gangbare uitdrukking in het Vlaams
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 14:15   #128
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tja, ge vraagt erom hé

wilt gij echt dat een 80j nog steeds de plas, was en strijk gratis en voor niets voor haar 60j zoon doet? wilt gij haar zelfs daartoe dwingen?
In veel landen wonen ouders kinderen zussen neven en nonkels al ganse generaties samen. 1 (oude) mens alleen in een enorm huis op een paar aren grond is (gelukkig) niet overal de gangbare manier van leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 februari 2016 om 14:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 15:03   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begon net te denken dat ik de enige normale was op dit forum toen ik jullie posts las.

Ik vond het al vreemd, dat ik als redelijk zwaar gestoord persoon nog de enige normale was hier.

We zijn dan toch nog met drie.
Met Fred erbij met vier.
Oud 28 februari 2016, 15:40   #130
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn bejaarde moeder spreekt nochtans ook altijd van kinnekes kopen.
Probeer het uit haar hoofd te klappen!
We zijn hier al met véél teveel.
Oud 28 februari 2016, 17:03   #131
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Voortplanting is in de eerste plaats een instinct of een natuurlijke drift, en heeft niets te maken met egoïsme of sociale druk.

Ik vind het vreemd dat zelfs de meest simpele basisprincipes sommigen geheel onbekend zijn.

Echte egoïsten willen trouwens geen kinderen, ze zijn te tijdrovend, te duur, te onvoorspelbaar en ze gaan met alle aandacht lopen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 17:29   #132
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draden zoals deze escaleren altijd, eerst sjotten ze hun kinderen buiten omdat ze niet luisteren naar de regels zoals vaderlief ze opstelt, nu gaan we ze al kapotmaken met voorbedachtheid. 'Want ze luisteren niet naar mijn regels'.
Ik zou het hem op voorhand vertellen hoe het met hem afloopt, nu goed?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 17:38   #133
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In veel landen wonen ouders kinderen zussen neven en nonkels al ganse generaties samen. 1 (oude) mens alleen in een enorm huis op een paar aren grond is (gelukkig) niet overal de gangbare manier van leven.
Maar daar werken de jongeren voor de ouderen en niet vanaf 27, maar vanaf 7.

Dus pijp maar raak over vrije wil, als hij zijn vrije wil wil doorvoeren mag ik mijn vrije wil ook doorvoeren en dat betekent weg van het "ouderlijk juk".
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 18:26   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je zorgt voor je kind, en je blijft er voor zorgen.
Maar als hij of zij teveel de aap uithangt, dan moet je een beetje wringen.
Het is niet, bijvoorbeeld, omdat hij of zij niet veel verdient, dat hij geen kamer zou kunnen huren.
Zelfs dan nog kun je en moet je er voor zorgen en blijven zorgen. Maar niet pamperen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 18:41   #135
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Voortplanting is in de eerste plaats een instinct of een natuurlijke drift, en heeft niets te maken met egoïsme of sociale druk.

Ik vind het vreemd dat zelfs de meest simpele basisprincipes sommigen geheel onbekend zijn.

Echte egoïsten willen trouwens geen kinderen, ze zijn te tijdrovend, te duur, te onvoorspelbaar en ze gaan met alle aandacht lopen.
Dat laatste mag je weg laten, sommige mensenwillen nu eenmaal geen bloedbad tussen hun benen .... en een kinderhoofd die eruit komt die op hun lelijke schoonmoeder gelijkt ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 18:48   #136
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

de echte egoïsten zijn die die een mens op de wereld zetten... zonder te vragen of die dat wel wilt ... een strontleven ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 18:56   #137
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In vele landen misbruiken ze kinderen als pensioen, in veel landen verkopen ze hun kinderen (slavernij),...
da's dus geen argument om een 80j te verplichten voor haar 60j zoon te zorgen of een 60j moeder te dwingen haar 30j zoon te pamperen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 19:04   #138
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Er is een verplichting om voor je behoeftige familie te zorgen naar godsvrucht en vermogen, en dat vind ik eigenlijk geen slecht principe. Maar in hoeverre is een 27-jarige met een eigen inkomen nog behoeftig? In dat geval is het principe wederkerigheid, en is een deelname in de kosten van het huishouden volkomen terecht.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 19:08   #139
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
de echte egoïsten zijn die die een mens op de wereld zetten... zonder te vragen of die dat wel wilt ... een strontleven ...
Jij bekijkt het vanuit je eigen persoonlijke ervaring, hetgeen dus van nul en generlei waarde is.

Ik bekijk voortplanting vanuit een biologisch standpunt, hetgeen een flink pak wetenschappelijker en objectiever is. Elke soort, inclusief de mensheid, probeert zichzelf zoveel mogelijk voor te planten, of jij nu baalt over je leven of niet.

Emotionele argumenten opgooien inzake één van de hoofdkenmerken van leven is onzinnig en belachelijk.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 20:09   #140
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Nee een inschrijving is een ambtelijke notering van de ambtenaar van de burgerlijke stand in de registers van de burgerlijke stand van de laats waar een persoon zijn woonplaats (het centrum van zijn belangen) heeft, dat geeft op geen enkele manier een rechtsgrond tot verblijf.
Als de moeder/vermoedelijke eigenares van het huis thans op het stadhuis gaat beweren dat haar zoon al maanden niet meer inwoont, dient de bevoegde instantie dat te komen controleren indien er geen wijziging door de zoon zelf werd doorgegeven.
Treffen ze sporen van woonst van de persoon (zoon) aan bv tandenborstel, opgemaakt en zeker beslapen bed, kleding, ... kan de persoon niet ambtelijk geschrapt worden door de moeder.

Dat is de regel. Of de gemeentes dit allemaal nakomen of hier slordig in zijn is een ander.
Maar je wordt niet geschrapt op vraag van een ander persoon zonder dat je zelf hebt opgegeven van adres verandert te zijn.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 28 februari 2016 om 20:10.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be