![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat hij als werkloze huizen kon kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat men niet voor iedereen over dezelfde woning beschikt. Hoelang zou het duren voor er klachten komen omdat uw huisje iets minder knus is als dat van uw buur? Ge onderschat de afgunst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Eén vraagje: hoeveel maanden huur denkt ge dat er gemiddeld nodig zijn om de aankoop van een woning af te betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Huurprijzen te duur voor de huidige lonen, huurprijzen te goedkoop om de woning te betalen en te onderhouden. Waar zit weer het probleem? Ik denk niet dat ik daar een tekening moet bijmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
28 jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Dat komt waarschijnlijk al dichter in de buurt. Laten we zeggen dat dit nu meestal al 30 tot 35 jaar is.
Maar dan spreken we enkel over de netto aankoopprijs van een woning. Als we daar dan de echte kosten gaan bijtellen zoals daar zijn voor de aankoop notariskosten, leningskosten + intredsten, registratie rechten van 10% enz.. Daar moet je dan nog bijtellen de dagelijkse verhuurkosten van de woning: 1 maand huurgeld voor het verhuurkantoor per jaar, brandverzekering, voor een appartement ook nog de kosten syndicus, onderhoudskosten (verwarmingsketel, frigo enz vervangen als die kapot zijn), opgelegde veiligheidskosten zoals rookmelders enz. Vergeten we ook niet de jaarlijkse belastingen: grondbelasting (onroerende voorheffing)+inkomstenbelasting op verhuurd onroerend goed. Dan spreken we nog niet van onbetaald huurgeld.... Hoeveel jaren duurt het dan eer die woning betaald is door huurgelden? Ik denk een pak meer dan 40 jaar. Als je als verhuurder in België echt de rekening moet maken dan begin je toch te denken: huurder zoek het zelf maar uit en zorg maar dat ge zelf een woning koopt. Want met mijn spaargeld kan ik evengoed op een mooi strand gaan liggen in plaats van u een goedkope woning te bezorgen. Dan heb ik geen risico's. Dan heb ik geen last van huurders die denken dat ze zo maar een maand huur kunnen overslaan omdat ik door lang en hard werken een te verhuren onroerend goed heb kunnen kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Als extra kopzorgen voor de eigenaar worden op de koop toe, met de regelmaat van de klok, door de overheden de spelregels veranderd. Voor je het weet staat er een windturbine naast je tuin of komt de familie Flodder naast je wonen... En, al die mogelijke waarde vernietigende ingrepen of voorvallen zijn in België toch schering en inslag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Voor werkende jonge mensen is een hypotheek financieel het het beste, maar er zijn risico's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Wat hebt gij soms ooit voor hen gedaan, Eno?
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weeral een persoonlijke uithaal hé. Mij blauw betaald aan belastingen als werkend koppel, twintig jaar, en uiteindelijk alleen, vijf jaar, in de werkende armoede, waarin ik al mijn spaargeld gedesinvesteerd heb. Met de Staat bedoel ik de Staat, waar die zijn inkomsten ook vandaan haalt. Een rare/onhandige formulering, trouwens: "... Wat hebt gij soms ooit voor hen gedaan, Eno?" Ik ben geen politicus, ik hoef niets te doen voor de belastingbetaler. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2016 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() Maar u verwacht wel dat de staat en de belastingsbetaler alles voor U doet.
Laatst gewijzigd door Tashunka : 9 maart 2016 om 07:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Meer is het niet. In Finland lijken ze dat begrepen te hebben. Iedereen een minimum zonder vragen of eisen te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je huurt is dat pand altijd eigendom van iemand anders, en ja er zijn mensen die op hun tandvlees zitten, maar die hebben vaak recht op huursubsidies. Die krijg je wanneer je vijf jaar ingeschreven bent voor een sociale woning en nog op die wachtlijst staat. Het is trouwens niet de bank die koopt maar wel degene die een lening aangaat. Het probleem zit eerder in de beschikbaarheid van goedkopere appartementen, die wel goed in orde zijn. Er zijn teveel mensen die zeker met een uitkering, op de privaat markt niet terecht kunnen. Activeer mensen en trek minimum lonen op. |
|
![]() |
![]() |