![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vroeger hadden we half zoveel wetten, betaalden we half zoveel lasten en boetes en leefden we 2 x beter zonder al die pestwetjes verzonnen door Panama Papers adepten..
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn gedacht nog eens uitleggen, met een voorbeeld voor de simpelen onder ons: langs een kanaal van 5 km is het overal veilig om te zwemmen, behalve op één plaats. Wat doet de huidige machtshebber: hij vaardigt een verbod van zwemmen uit over gans het kanaal; hij is juridisch gedekt. Maar de kandidaat zwemmer wordt niet geïnformeerd. Ik zou op die ene plaats duidelijke borden aan brengen; en in het gemeentelijk reglement iets laten opnemen, zelfs al houdt het juridisch geen steek want bevoegdheid ..., dat zwemmen in de gevaarlijke zone verboden is, en in de andere zones altijd op eigen risico. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() eN DAN ,,,, DE ZEE IS OPEN terrein
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 10 mei 2016 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee vuile. De zee is geen open terrein. De zee is op de plaatsen waar je mag en kan zwemmen territoriaal terrein.
Dus als de overheid bepaald waar en wanneer er mag gezwommen worden dan heb je U daar naar te schikken. Een autostrade is ook geen open terrein. Je mag deze ook niet gebruiken als voetganger. Er zijn daar ook beperkingen bij de vleet om uw gedrag te kanaliseren. Sommigen hebben het moeilijk met die beperkingen. Ze vinden dat zij er mogen rijden aan ongelimiteerde snelheid. Ik ben geen gemakkelijk mens. Ik hou niet van dogma's die geen nut hebben. Maar voor wat betreft de hier besproken problemen mogen ze content zijn dat er nog een te lakse overheid is. Het zou bij mij geen waar zijn. Echte overdreven snelheid. Voertuig verbeurd verklaard en een fikse boete erbij en een paar jaar brommen. Gedrogeerde verstanden moet je tijd gunnen om af te kicken. Zo simpel kan het leven zijn. En als het je niet aanstaat kan je nog altijd aan Noord- of Zuidpool gaan zwemmen en in de Sahara aan 180 en meer per uur over het zand gaan vliegen. Zo dik lopen de kamelen er ook niet zodat je voor deze een gevaar zou betekenen. Nee nee, banjo in dus. Kasseien kapot kappen aan de ketting en een bewaker in de nabijheid die ja afknalt bij een poging om te vluchten. Korte metten dus mee maken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vrijheid blijheid, uiteraard, maar keuzes hebben gevolgen en voor keuzevrijheid pleiten zonder de gevolgen te willen dragen, is nogal flauw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 10 mei 2016 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets moeilijker hoeveel km er bijwijlen afgebakende zones zijn met reddingsdiensten. Denkt gij dat daarbuiten nooit gezwommen wordt ? En waar denkt gij dat het de redders opvalt dat er verboden gezwommen wordt? Juist, net naast die zone's. Wel, mocht onze kust echt zo gevaarlijk zijn, dan zou er in juli augustus elke dag één dode moeten zijn, ten westen van Oostende, en één ten oosten. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat de discussie niet over. De discussie gaat er over dat de overheid verkeerd beslist en verkeerd verbiedt. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 10 mei 2016 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben wel gevoelig aan het feit dat de redders
a) hun tijd niet zouden moeten verbeuzelen met 100 keer die drie keikoppen terug te toeteren naar de zone. b) daarvan gefrustreerd geraken c) want dat houdt hun aandacht weg van de zone die ze eigenlijk wel in het oog moeten houden, wat op zich al moeilijk genoeg is Maar hoe daartegen efficiënt reageren ? Ze dragen hunne pas niet in hun zwembroekje. En je kan er toch ook geen tien extra man tegen aansmijten, want dat kost wel veel belastingsgeld. Ik ben oud, en niet zo erg als het jonge volkje (beneden vb. 60 jaar) anti geweld (ik ben wel anti illegaal geweld .... bla bla ...) Van mij zouden de redders niet alleen de toelating, maar zelfs de plicht moeten krijgen om de hardnekkige "buiten"-zwemmer met een roeispaan op zijn kop te petsen tot hij terug in die zone is. En doorpetsen hé. Niet zomaar porren. Mikken naar zijn domme kop en als het even kan ook naar zijn domme kloten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 mei 2016 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wanneer gaat de overheid bepalen waar we al of niet nog rechtop mogen lopen en waar alleen op handen en voeten ? Je moest eens weten hoeveel (oudere) mensen kreupel zijn gewoon door te vallen opdat ze absoluut nog rechtop willen lopen ipv op handen en voeten.... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 mei 2016 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |