Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2016, 20:42   #121
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij verbaast dat het Westen blijkbaar al zo ziek in het hoofd is geworden dat heel wat mensen niet meer zien wat de waarde van een kind is voor onze maatschappij-opbouw. Geen kinderen, geen toekomst.

Hier lees ik in heel wat berichten een bijzonder negatieve ondertoon als het om kinderen gaat.
Het gaat niet over geen kinderen, trek het niet in het absurde.
Maar het kan toch ook niet de bedoeling zijn om de wereld dermate te overbevolken dat we op de duur op elkaars kop moeten gaan schijten en dat we dan nog eens een dergelijk onverantwoord voortplantingsgedrag nog eens niet gaan ontmoedigen ook ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:44   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is een gevaarlijke inmenging in het privé leven. Ontzegt u me bv het recht als 67jarige een kind te maken?
Ga uw gang, maar u weet dat de kans bestaat dat u op die leeftijd genetisch gezien grote kans hebt op afwijkingen bij uw kind en dat kind opzadelt met een erg oude vader, leeftijd van grootouder?
Maar wanneer u dat risico wilt lopen, en voldoende middelen bezit om dat kind naar behoren op te voeden, ga uw gang!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:44   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zucht..wat u beweert slaat nergens op, maar ik kan me voorstellen, dat u die tot het clubje behoort wat " kinderen als geschenk van God zien" het idee van gezinsplanning waarbij verantwoord ouderschap en niet het aantal kinderen centraal staat, al als een bedreiging ervaren.

Maar haal even diep adem, wanneer je de middelen hebt pakweg vijf kinderen groot te brengen is dit prima, gezinsplanning sluit dit immers niet uit en wanneer ouders hier voor kiezen, zie ik geen probleem, maar niet wanneer dan de kinderbijslag het centrale inkomen wordt wordt om dat gezin te onderhouden.
Gezinplanning houdt namelijk verantwoord ouderschap in, wat begrijp je daar niet van Jan?
Of moeten we terug naar de tijd van grote gezinnen en armoede? Denk dat we dit nu al genoeg hebben.
U bevestigt dus een elitaire gedachtegang waarbij kinderen enkel verantwoord worden vanuit de rijkdom van de ouders en waarbij niet de waarde van ieder kind benadrukt wordt.

U gaat er tevens verkeerdelijk van uit dat grote gezinnen gelijk staan met armoede.

Solidariteit bestaat in uw plaatje niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:45   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar het kan toch ook niet de bedoeling zijn om de wereld dermate te overbevolken dat we op de duur op elkaars kop moeten gaan schijten en dat we dan nog eens een dergelijk onverantwoord voortplantingsgedrag nog eens niet gaan ontmoedigen ook ?
Daar zijn we weer bij hetzelfde: de volkomen negatieve houding tegenover grote gezinnen.
Oud 29 mei 2016, 20:45   #125
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat uw pasgeboren kind snel (relatief gezien, ivg met een vader van 25) en goed (in uw geval) zal erven.

Over de rest spreek ik me niet uit want ik ken u niet.
Dat is de wens van mijn vrouw en dat zal bij elk koppel verschillen. Het gaat er hem eerder om dat het ontoelaatbaar is dat de wetgever zich moeit in het privé leven van de mensen. Temeer het aantal geboortes te laag ligt in het Westen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:47   #126
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt natuurlijk niet uitgeklaard welke culturele achtergrond die 23% heeft, waardoor het niet duidelijk wordt of de gezinssituatie dan wel andere factoren aan de basis liggen van het probleem.
Tja, men stelde daar een verband vast tussen "veel kinderen" en "kasarmoede". Men heeft in de studio dat ganse rapport niet voorgelezen.
Oud 29 mei 2016, 20:48   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is de wens van mijn vrouw en dat zal bij elk koppel verschillen. Het gaat er hem eerder om dat het ontoelaatbaar is dat de wetgever zich moeit in het privé leven van de mensen. Temeer het aantal geboortes te laag ligt in het Westen.
Het Westen is moe, levensmoe. Dat blijkt uit dat lage geboortecijfer. Dit verklaart volgens mij ook waarom er bepaalde mensen zo enorm negatief reageren tegenover moslims. De levensfilosofie staat diametraal op dat vlak tegenover die uitgebluste westerlingen.
Oud 29 mei 2016, 20:48   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, men stelde daar een verband vast tussen "veel kinderen" en "kasarmoede". Men heeft in de studio dat ganse rapport niet voorgelezen.
U zult het toch met mij eens moeten zijn dat je op basis van zo'n cijfer eigenlijk maar nauwelijks iets kunt besluiten.
Oud 29 mei 2016, 20:48   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt je wel afvragen wat iemands agenda is wanneer je een pleidooi voor verantwoord ouderschap als " negatieve ondertoon tegenover kinderen " ziet.
Ik vermoed dat voor Jan en zijn clubje mensen daar helemaal niet op mogen ingrijpen, want niet de mens maar God beslist immers! Gedachtengoed van religieuze fanatici...
God is vaak groot omdat mensen een ellendig leven leiden, waar mensen zelf hun lot in handen nemen boet God ( en dus het clubje)in aan macht...
Oud 29 mei 2016, 20:50   #130
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zou het kunnen dat de aversie voor grote gezinnen van sommigen hier te maken heeft dat vooral mensen met een bepaalde religie veel kinderen hebben?
U verwart aversie voor grote gezinnen met de aversie om een ander zijn kinderen te financieren.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:53   #131
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn we weer bij hetzelfde: de volkomen negatieve houding tegenover grote gezinnen.
Dat is helemaal niet waar, voor mijn part maak je 25 kinderen als je ze kan onderhouden, maar als jij er per se 25 wil moet de maatschappij daar niet voor opdraaien.
Voor mijn part mag er zelfs voor 4 kinderen een deftig kindergeld worden uitgekeerd maar ergens is er een bovengrens.
Oud 29 mei 2016, 20:54   #132
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Westen is moe, levensmoe. Dat blijkt uit dat lage geboortecijfer. Dit verklaart volgens mij ook waarom er bepaalde mensen zo enorm negatief reageren tegenover moslims. De levensfilosofie staat diametraal op dat vlak tegenover die uitgebluste westerlingen.
Nee echt? Daar zie ik weinig van, mensen hebben hier uitstekende gezondheidszorg, en vooral jongeren vinden de wereld zien, reizen, een loopbaan uitbouwen, iets wat ze doen voor ze aan kinderen beginnen, en eenmaal die stap gezet, nemen ze kinderen in functie van hun bestaan, meestal twee maar geen vijf.
UItgeblust kun je dertigers van nu echt niet noemen. Wel komt genieten van het leven voor de "plicht" een gezin te stichten en kinderen te krijgen wat religieuze clubjes een doorn in het oog is.
Oud 29 mei 2016, 20:55   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U verwart aversie voor grote gezinnen met de aversie om een ander zijn kinderen te financieren.
In beperkte mate vind ik dit niet erg, solidariteit mag best maar niet om het krijgen van kinderen rendabel te maken.
Oud 29 mei 2016, 20:57   #134
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat zegt u inderdaad niet.. maar kun je niet stellen dat het huidige systheem waar kinderbijslag oploopt naarmate er meer kinderen zijn juist armoede in de hand werkt bij ouders die leven van uitkeringen?

Vaak vormt naarmate het kinderaantal toeneemt, kinderbijslag de grootste vorm van gezinsinkomen, ook omdat voor die gezinnen er nog een toeslag is omwille van het beperkt gezinsinkomen.
Dat werkt zeker bij kansarme gezinnen armoede in de hand.
Akkoord, daarom zou ik zelfs durven pleiten voor een afname van kinderbijslag vanaf het 3e kind.
Sowieso zullen we de (kind)armoede enkel en alleen kunnen doen afnemen door armen minder kinderen te laten hebben.
Oud 29 mei 2016, 20:57   #135
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij verbaast dat het Westen blijkbaar al zo ziek in het hoofd is geworden dat heel wat mensen niet meer zien wat de waarde van een kind is voor onze maatschappij-opbouw. Geen kinderen, geen toekomst.

Hier lees ik in heel wat berichten een bijzonder negatieve ondertoon als het om kinderen gaat.
Ik zie hier weinig mensen die de waarde van een kind ontkennen.
Het gaat hier over het aanmoedigen van TE veel kinderen, zeker bij mensen die het niet aankunnen.
Waarom is er zoveel armoede in landen met veel kinderen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:59   #136
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga uw gang, maar u weet dat de kans bestaat dat u op die leeftijd genetisch gezien grote kans hebt op afwijkingen bij uw kind en dat kind opzadelt met een erg oude vader, leeftijd van grootouder?
Maar wanneer u dat risico wilt lopen, en voldoende middelen bezit om dat kind naar behoren op te voeden, ga uw gang!
Normaal gezien heeft de ouderdom van de moeder daar meer belang in. Anderzijds ben ik al een ervaringsdeskundige en toen ik terloops mijn kleine die nu 24 is van de kakschool afhaalde had ik ook al de ouderdom van grootvader ivg met de andere ouders. Overgrootvader is maar een klein stapje verder.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:59   #137
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er 3. Ik zou eigenlijk dus inleveren
Ik heb er ook drie, ruim voldoende om ons van uitsterven te behoeden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 21:01   #138
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hebt u kinderen? Als ik zulke redeneringen lees, dan bekruipt me de twijfel. Iemand die vader is, zou toch moeten weten dat mensen geen kinderen nemen omwille van het kindergeld.
Misschien niet omwille van het kindergeld, maar wel met de gedachte dat het kindergeld de kosten e.d. wel zal dekken.
Oud 29 mei 2016, 21:09   #139
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het dan niet beter om gezinnen aan te moedigen om voor twee kinderen te gaan ipv dat er gezinnen van 8 moeten gesubsidieerd worden?
Oud 29 mei 2016, 21:11   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor, alsof wat een individuele vader denkt, representatief is voor alle vaders in het land...
Al eens bedacht dat er wel degelijk ouders zijn die totaal niet nadenken over verantwoord ouderschap, en meer kinderen hebben dan ze kunnen opvoeden? En dat " daar geld voor krijgen" zeker voor wie uit landen komt waar dit totaal niet bestaat, zich daardoor aangemoedigd zien tot onverantwoord ouderschap?
Als ik alle berichten even samen leg, dan kom ik tot een bijzonder merkwaardige vaststelling:

Gaat het om arme of minder kapitaalkrachtige mensen, dan wordt uitgegaan van "onverantwoord ouderschap".

Gaat het om rijke of kapitaalkrachtige gezinnen, dan wordt zelfs de vraag niet gesteld.

Kortom, rijkdom staat blijkbaar gelijk met "verantwoord ouderschap". Of ouders niet betrokken zijn, liefdevol... is blijkbaar van geen enkele tel. Enkel het geld maakt dat mensen kinderen mogen hebben en andere niet.

Solidariteit?

Als het om kinderrijke gezinnen gaat, is dat blijkbaar een vies woord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be