Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2016, 15:49   #121
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe dommer kan je zijn als werkgever. Op 59 zijn de meeste mensen niet uitgeblust vooral als ze effectief werk zoeken. Maar het toppunt van dommigheid is de ouderdom van die man zwart op wit in een brief motiveren dat hij te oud is wat niet eens vereist is te vermelden.

De imagoschade voor Dovy is niet te schatten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 15:51   #122
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, moest er nu gestaan hebben Fernand Huts krijgt 25,000 Euro dan zou iedereen gezegd hebben: So What?
Of Mieke Vogels neemt vrijwillig ontslag om vervroegd met pensioen te gaan maar eist toch haar Ontslagvergoeding van 440.000 Euro op.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 15:53   #123
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hoe dommer kan je zijn als werkgever. Op 59 zijn de meeste mensen niet uitgeblust vooral als ze effectief werk zoeken. Maar het toppunt van dommigheid is de ouderdom van die man zwart op wit in een brief motiveren dat hij te oud is wat niet eens vereist is te vermelden.

De imagoschade voor Dovy is niet te schatten.
Ik ben Donald van Dovy keukens : "mijn kasten worden breder voor dezelfde prijs en mijn werknemers worden jonger voor minder loon".
Oud 30 mei 2016, 16:00   #124
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe wéét jij dat die "ouwe" niet mee kan ???
Mercedes heeft in 2 fabrieken een lijn met uitsluitend "oudjes".
Mercedes is er zeer content over: hun rendement ligt (een beetje) HOGER dan op andere gelijkaardige lijnen ! ! !
Door hun ervaring maken ze o.a. DUIDELIJK minder fouten.
BMW heeft zo'n lijn voor ouderen, Mercedes weet ik niet.
Ik weet wel dat voor het BMW-EXPERIMENT de oudste deelnemer 47 jaar was !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dat de proefpersonen de crème de la crème waren!
Oud 30 mei 2016, 16:48   #125
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat heeft dit te maken met de ouderen in die 2 Mercedes-fabrieken ?

???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 16:53   #126
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
BMW heeft zo'n lijn voor ouderen, Mercedes weet ik niet.
Ik weet wel dat voor het BMW-EXPERIMENT de oudste deelnemer 47 jaar was !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dat de proefpersonen de crème de la crème waren!
Et alors ???

Oud 30 mei 2016, 16:58   #127
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit te maken met de ouderen in die 2 Mercedes-fabrieken ?

???
Niks, ik dacht dat het over die zatlappen van 30-50 jaar ging, dat stond ook in de Standaard
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 17:16   #128
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is al zéér lang eieren lopen maar dit is echt oerdom. Niet zo lang geleden kwam in mijn bedrijf een moslimvrouw met hoofddoek zich aanbieden met haar man vergezeld. Ze sprak geen woord en op alle vragen antwoorde de man. Dan heb je zin om te roepen dat hij met zijn stinkend rotwijf kan ophoepelen. Maar je blijft beleefd lachend en geeft hen een briefje mee dat ze "werk kwamen zoeken" (briefje waarvoor ze uiteindelijk kwamen).

Dan kan je even dom zijn en op papier stellen dat ze niet geschikt is want dat ze haar mond niet eens heeft opengedaan en dat haar uiterlijk en gedrag niet past voor een goede samenwerking in het bedrijf.

Iemand ontslaan is dan nog meer op eieren lopen. Je vermijd dan inderdaad aan te werven en in geval van drukke periode beroep je op interims die je van de ene dag op de andere kan zeggen dat ze morgen niet meer moeten komen zonder dat het je een euro kost.
Kan je geen uithangbord plaatsen "wij zoeken geen medewerkers " gelieve niet te solliciteren.... verloren tijd voor beiden.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 17:23   #129
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kan je geen uithangbord plaatsen "wij zoeken geen medewerkers " gelieve niet te solliciteren.... verloren tijd voor beiden.
Ik was wettelijk verplicht een geprepensioneerde te vervangen (weeral zoiets) dan sturen ze zoiets. Die geprepensioneerde is al bijna twee jaar geleden en daarvoor zijn al 3 vervangers geweest (in totaal moet ze minimaal 2 jaar vervangen worden). Als ze dagen genoeg hebben om te doppen beginnen ze er hun eierstokken aan te vagen en vragen dat ge ze zelf ontslaat. Dat doe je want je bent machteloos en het kost je nog meer geld.
Oud 30 mei 2016, 17:29   #130
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was wettelijk verplicht een geprepensioneerde te vervangen (weeral zoiets) dan sturen ze zoiets. Die geprepensioneerde is al bijna twee jaar geleden en daarvoor zijn al 3 vervangers geweest (in totaal moet ze minimaal 2 jaar vervangen worden). Als ze dagen genoeg hebben om te doppen beginnen ze er hun eierstokken aan te vagen en vragen dat ge ze zelf ontslaat. Dat doe je want je bent machteloos en het kost je nog meer geld.
Wettelijk verplicht ?? maar als je beweerd geen opdrachten genoeg binnen te krijgen wegens economische terugslag ... komaan .... zeg ... niemand kan je verplichten aanwervingen te doen ???????????? wat is dat voor iets ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 30 mei 2016 om 17:29.
Oud 30 mei 2016, 17:41   #131
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wettelijk verplicht ?? maar als je beweerd geen opdrachten genoeg binnen te krijgen wegens economische terugslag ... komaan .... zeg ... niemand kan je verplichten aanwervingen te doen ???????????? wat is dat voor iets ....
Als buitenstaander zou ik dat ook denken. Welcome in the real world van tewerkstelling. Ik ben aangesloten bij een rekenbureau die de lonen en lasten berekenen en ook wettelijke raad geven. Ben aangesloten in mijn patronale sector vereniging en aangesloten bij de Unizo. Soms in geval van twijfel (ontslag, pensioen etc) neem ik advies bij alle drie verenigingen, enfin mijn verantwoordelijke) en het is dan nog opletten. Als je wat overmoedig bent kan het je tienduizenden euro kosten. Stapt een werknemer naar de arbeidsrechtbank krijgt hij in 99 procent van de gevallen gelijk zelfs al is het de grootste smeerlap geweest.
Oud 30 mei 2016, 17:44   #132
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als buitenstaander zou ik dat ook denken. Welcome in the real world van tewerkstelling. Ik ben aangesloten bij een rekenbureau die de lonen en lasten berekenen en ook wettelijke raad geven. Ben aangesloten in mijn patronale sector vereniging en aangesloten bij de Unizo. Soms in geval van twijfel (ontslag, pensioen etc) neem ik advies bij alle drie verenigingen, enfin mijn verantwoordelijke) en het is dan nog opletten. Als je wat overmoedig bent kan het je tienduizenden euro kosten. Stapt een werknemer naar de arbeidsrechtbank krijgt hij in 99 procent van de gevallen gelijk zelfs al is het de grootste smeerlap geweest.
Ik ben geen buitenstaander ... let op ,
Oud 30 mei 2016, 18:28   #133
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft alle oudere werklozen terug geactiveerd, enfin in Vlaanderen toch.
Die mensen zijn verplicht om minstens 5 sollicitaties per maand te kunnen voorleggen anders worden ze geschorst ook al hebben ze 40 jaar gewerkt.
Binnenkort moeten die tot 90 km van hun woonplaats solliciteren (nu 60 km), ook dankzij de N-VA.

Terecht!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 20:10   #134
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het aantal bedrijven en vooral hun bedrijfsleiding die hier zo hoog oplopen met hun scholing en tegelijk hun werk uitbesteed in landen waar ze hun naam nog niet kunnen schrijven is niet te tellen.

Als de prijs juist zit ligt de lat al heel wat lager.
Oud 30 mei 2016, 20:27   #135
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het aantal bedrijven en vooral hun bedrijfsleiding die hier zo hoog oplopen met hun scholing en tegelijk hun werk uitbesteed in landen waar ze hun naam nog niet kunnen schrijven is niet te tellen.

Als de prijs juist zit ligt de lat al heel wat lager.
Mijn Nederlands is niet perfect maar ik versta niet wat ge nu hebt willen zeggen.
Oud 30 mei 2016, 20:57   #136
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
[/b]

Terecht!
En als ze allemaal redeneren zoals donald muylle dan gaan die nog een miljard sollicitatiebrieven mogen sturen tot in alle uithoeken van het land, ze zullen nergens aangenomen worden.

Laatst gewijzigd door Rapture : 30 mei 2016 om 20:58.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 21:02   #137
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
En als ze allemaal redeneren zoals donald muylle dan gaan die nog een miljard sollicitatiebrieven mogen sturen tot in alle uithoeken van het land, ze zullen nergens aangenomen worden.
Ze redeneren NIET zoals Donald Muylle...
Ze willen geen 25.000 € afdokken...

Oud 30 mei 2016, 21:08   #138
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4 jaar geleden hebben ze in ons bedrijf een 59 jarige man van spaanse afkomst gevonden in het atelier vd mecaniekers, die was bezig met zich op te hangen.
Bleek dat die van zijn 12de reeds werkte en die had pas te horen gekregen dat die tot 65 moest werken omdat daar veel gewerkte jaren (oa in Spanje) niet van meetelde.
Allemaal dramaqueens, die latijnen.
Oud 30 mei 2016, 21:10   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze redeneren NIET zoals Donald Muylle...
Ze willen geen 25.000 € afdokken...

Jawel, maar niet openlijk. Ze geven er een andere draai aan om oudere werklozen te weigeren.

Maar ok, de man waarover het ging is 59 jaar, nog acht jaar vruchteloos solliciteren en hij kan op pensioen.
Oud 30 mei 2016, 21:12   #140
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Is het ook de schuld van de regering dat de werknemers ouder worden ?
En moeten deze dan volgens jou gedumpt worden in naam van steeds maar grotere winsten ?
Een beetje normale mens beseft dat hij niet zijn leven lang ongeschoolde arbeid kan verrichten.

Dat ge uw school niet hebt uitgedaan, dat kan iedereen overkomen.

Maar dan moet ge maar zien dat ge een stiel leert voor ge veertig wordt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be