Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2016, 02:22   #121
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden gaat dat hier op? Niemand wordt hier toch aangenomen of ontslagen omwille van zijn geslacht? Het gaat hier slechts om de werktijdindeling.
Slechts? Ja. Laten we vrouwen 's nachts werken en mannen overdag. Daar moet een werkgever mee weg geraken. Volgens een fundamentalistisch abrahamisch brein mischien.

In feite zou men enkel moeten letten op de bekwaamheid van de werknemer om het werk te doen en niet op het geslacht. Toegeven aan racistische eisen van de klant is illegaal of zou dat dienen te zijn. Als mijn ideologie zegt dat negers me niet mogen aanraken kan ik daarom nog niet eisen dat geen negers als redder ingezet worden in het zwembad dat ik afhuur. Dat is aanzetten tot discriminatie. Waarom dan niet spreken van discriminatie wanneer moslims racistische of sexistische eisen beginnen stellen rond de redders in het zwembad?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 juni 2016 om 02:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 07:48   #122
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zolang niemand klacht gaat inleggen wordt er niets gedaan.
Dus wie neemt het op zich?
Klacht indienen hoeft niet perse, toen JM Paff een zwarte man een trapje gaf tegen zijn kont stond De Witte van het toenmalige centrum te schuimbekken op tv hoe rascistisch dit was.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 08:36   #123
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Klacht indienen hoeft niet perse, toen JM Paff een zwarte man een trapje gaf tegen zijn kont stond De Witte van het toenmalige centrum te schuimbekken op tv hoe rascistisch dit was.
En is Pfaff daarvoor veroordeeld? Neen, waarom niet? Niemand legde klacht in.
Als het volk zich niet verenigd en enkel via online fora debat voert, wat ga je dan bereiken?
Maar tegelijk begrijp ik dat niemand dat op zich wenst te nemen.

Maar wat weerhoudt een organisatie als Pegida dingen in perspectief te stellen via de rechtbank?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 08:46   #124
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is Pfaff daarvoor veroordeeld? Neen, waarom niet? Niemand legde klacht in.
Als het volk zich niet verenigd en enkel via online fora debat voert, wat ga je dan bereiken?
Maar tegelijk begrijp ik dat niemand dat op zich wenst te nemen.

Maar wat weerhoudt een organisatie als Pegida dingen in perspectief te stellen via de rechtbank?
Veroordeeld niet, dat is juist, maar het centrum heeft er zich wel mee bemoeit, wat het nu niet doet.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 08:54   #125
Peche
Banneling

Standaard

Omdat ze bang zijn.
Ze willen het hydra monster niet ontwaken.
Maar dat is dus je laten leiden door angst.

Ik blijf het mij afvragen, ondernemen organisaties zoals pegida wel de juiste stappen?
Kan het niet gerechtelijk?
Oud 7 juni 2016, 08:55   #126
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is zoals een verbod op vrouwelijke katholieke priesters. Pure discriminatie, maar blijkbaar mag "een geloofsinstituut" meer dan gewone mensen, bedrijven of organisaties. Of is men soepeler met uitvoering van de wet als de overtreder een reden van geloof aanhaalt. Dat vind ik ontoelaatbaar en zou dringend moeten veranderen, voor elk geloof.
er zijn bijna evenveel mannelijke als vrouwelijke priesters en nu gij
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 10:47   #127
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden gaat dat hier op? Niemand wordt hier toch aangenomen of ontslagen omwille van zijn geslacht? Het gaat hier slechts om de werktijdindeling.
Kun je niet goed lezen Jan? Er staat UITDRUKKELIJK vermeld dat het VROUWELIJKE medewerkers moeten zijn! Welk woord in die zin begrijp je niet?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 11:58   #128
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
In dat geval hoeft er geen procedure opgestart te worden! Hup linea recta naar de galg!
Fijn toch, die democratie, die rechtsstaat.
Wat een gebazel.

Er wordt hier kinderen een samenlevingsmodel voorgeschoteld van sexuele segregatie. Deze 'opvoeding' is allicht een complement bij andere gelegenheden waar de haat tegen ongelovigen of Joden wordt aangekweekt. De structuur is namelijk dezelfde: het gebeurt in de verborgenheid 'na de uren', 'als de ongelovigen weg zijn'.

De wereld waarin sex als slecht wordt voorgeschoteld is die van de armoede, maar ook van het geweld. Er is een rechtstreekse lijn naar de sexuele gewelddaden waaraan moslims uit Belgie zich in het MO en Noord-Afrika in grote getale en met veel overgave aan overgeven.

Voor het eerst sedert de Hitlerjugend worden opnieuw kinderen in Europa op systematische en constante manier gehersenspoeld. Zoals opnieuw voor het eerst sedert WOII in West-Europa Joden worden vermoord op een systematisch geplande manier.

En alles lijkt zijn summum in Belgie te beleven.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 12:02   #129
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het is toch uitermate fantastisch om vast te stellen hoe stapje per stapje de islam 2000 jaar westerse cultuur opvreet. Bovendien gesponserd door de westese cultuur zelve!
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 12:31   #130
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Slechts? Ja. Laten we vrouwen 's nachts werken en mannen overdag. Daar moet een werkgever mee weg geraken. Volgens een fundamentalistisch abrahamisch brein mischien.

In feite zou men enkel moeten letten op de bekwaamheid van de werknemer om het werk te doen en niet op het geslacht. Toegeven aan racistische eisen van de klant is illegaal of zou dat dienen te zijn. Als mijn ideologie zegt dat negers me niet mogen aanraken kan ik daarom nog niet eisen dat geen negers als redder ingezet worden in het zwembad dat ik afhuur. Dat is aanzetten tot discriminatie. Waarom dan niet spreken van discriminatie wanneer moslims racistische of sexistische eisen beginnen stellen rond de redders in het zwembad?
2!
Oud 7 juni 2016, 16:31   #131
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U heeft geen probleem met een discotheek die mensen van een bepaalde kleur weert of bijvoorbeeld enkel blanken toelaat?

Of wacht. Een discotheek die moslims weigert of enkel voor blanken is, is racistisch. Een discotheek enkel voor moslims is dat niet. Eisen bediend te worden door een vrouw is niet racistisch als men een moslima is maar wel als men een atheïste is. Begrijp ik het zo goed?

Multiculturalisme begint aardig op vorm van racisme te lijken alzo.

Er zijn heel specifieke omstandigheden en contexten waarin wat als segregatie wordt ervaren - en binnen die context ook bewust is - niet noodzakelijk als discriminatie moeten worden getypeerd. Als jij niet toegelaten wordt tot een lesbo-bar dan kan je je terecht gediscrimineerd voelen. Als diezelfde lesbo-bar geen mannelijk personeel in dienst neemt dan mag dat zelfs volgens de letter van de wet discriminatie zijn. Het blijk evenwel dat velen zich een soortement van moreel pragmatisme aanmeten als het gaat over dergelijke contexten. Het voelt vertrouwd genoeg om zich te weerhouden van virulente oppositie.
Wat onvertrouwd aanvoelt, wat als bedreigend wordt ervaren verdient dan blijkbaar wel weer een rigoureuze Stasi-aanpak.

Als jouw morele gevoel voor gelijkheid zo oprecht en geloofwaardig is als je laat uitschijnen dan zou je minstens net zo gedegouteerd moeten zijn over de racistische, discriminerende verbale stront die menigeen hier neerplempt.

Voor alle duidelijkheid en voordat je mij van al te linkse sympathieën verdenkt, als er in deze zaak een klacht komt, dan moet die ten gronde behandeld worden. En zal ook het strafrecht correct moeten worden toegepast. Ik hoop dan wel dat die klacht van een van de vermeend gedupeerde werknemers komt. Zij zijn rechtstreeks betrokken, samen met de werkgever en de klant. Het zijn die partijen die tot een niet-eenzijdige overeenkomst zijn gekomen. Of tenminste, dat zou desgevallend moeten blijken.

Dat de tafelspringers en schreeuwers in de tussentijd hun onmiskenbaar discriminerend gewauwel voor zich houden.

Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 7 juni 2016 om 16:35.
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 16:41   #132
Mindset
Minister-President

Standaard

wat zegt het dinges van gelijke kansen en racismebestrijding.
Die doen alsof hun neus bleodt zeker?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 16:46   #133
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wat een gebazel.

Er wordt hier kinderen een samenlevingsmodel voorgeschoteld van sexuele segregatie. Deze 'opvoeding' is allicht een complement bij andere gelegenheden waar de haat tegen ongelovigen of Joden wordt aangekweekt. De structuur is namelijk dezelfde: het gebeurt in de verborgenheid 'na de uren', 'als de ongelovigen weg zijn'.

De wereld waarin sex als slecht wordt voorgeschoteld is die van de armoede, maar ook van het geweld. Er is een rechtstreekse lijn naar de sexuele gewelddaden waaraan moslims uit Belgie zich in het MO en Noord-Afrika in grote getale en met veel overgave aan overgeven.

Voor het eerst sedert de Hitlerjugend worden opnieuw kinderen in Europa op systematische en constante manier gehersenspoeld. Zoals opnieuw voor het eerst sedert WOII in West-Europa Joden worden vermoord op een systematisch geplande manier.

En alles lijkt zijn summum in Belgie te beleven.
Godwin is nooit veraf, zo blijkt maar weer.

Maar je hebt gelijk. Het is kwalijk als verantwoordelijke ouders hun kinderen indoctrineren met ideologische nonsens. Het tragisch grappige is dat 'zij' net zo denken over 'ons'.
Het is een illusie te denken daar iets te kunnen aan veranderen door middel van een repressieve aanpak.
Ik denk dat er intelligenter manieren zijn om tot een evenwicht te komen.

Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 7 juni 2016 om 17:02.
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 17:13   #134
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Opletten mensen, hier worden grenzen verlegd.

Verlangen dat mensen die in onze landen willen wonen, zich aanpassen aan onze waarden & normen, ook onze wetten respecteren & 't gelijkheidsbeginsel, verankerd in onze grondwet, naleven = 'n repressieve aanpak!

Hoe ver ben je dan al heen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 17:44   #135
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Verlangen dat mensen die in onze landen willen wonen, zich aanpassen aan onze waarden & normen, ook onze wetten respecteren & 't gelijkheidsbeginsel, verankerd in onze grondwet, naleven = 'n repressieve aanpak!

Artisjok is terug.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 17:48   #136
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Godwin is nooit veraf, zo blijkt maar weer.

Maar je hebt gelijk. Het is kwalijk als verantwoordelijke ouders hun kinderen indoctrineren met ideologische nonsens. Het tragisch grappige is dat 'zij' net zo denken over 'ons'.
Het is een illusie te denken daar iets te kunnen aan veranderen door middel van een repressieve aanpak.
Ik denk dat er intelligenter manieren zijn om tot een evenwicht te komen.
Wij gaan toch niet in SA onze levenswijze opeisen?
Of in een ander islamitisch land?
Het zou geen post pakken.
Je moet ook de rollen eens omdraaien he. Hoe zou het zijn als wij dat zouden doen bij hun?
Varkensvlees serveren op hun scholen.
Sexy gekleed lopen in SA

Wie hier woont is in de eerste plaats Europeaan en Allah staat daar niet op voorop.

Laatst gewijzigd door Peche : 7 juni 2016 om 17:50.
Oud 7 juni 2016, 17:58   #137
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wij gaan toch niet in SA onze levenswijze opeisen?
Of in een ander islamitisch land?
Het zou geen post pakken.
Je moet ook de rollen eens omdraaien he. Hoe zou het zijn als wij dat zouden doen bij hun?
Varkensvlees serveren op hun scholen.
Sexy gekleed lopen in SA

Wie hier woont is in de eerste plaats Europeaan en Allah staat daar niet op voorop.
Neen, tuurlijk niet.
En evenmin gaan we de SA levenswijze hier tolereren.
Maar die denkwijze is wat sommigen nu net wel in een zekere mate demonstreren.
Ik denk dat we beter kunnen. Wel ttz, ik hoop het.
Oud 7 juni 2016, 17:58   #138
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Artisjok is terug.
Lekkerrrrrr.
Oud 7 juni 2016, 18:02   #139
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Grenzen verlegd? Ik dacht het niet.

Ze liggen waar ze sinds geruime tijd liggen. Alleen pretenderen sommigen dat ze verder geëvolueerd zijn.
Oud 7 juni 2016, 18:03   #140
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, tuurlijk niet.
En evenmin gaan we de SA levenswijze hier tolereren.
Maar die denkwijze is wat sommigen nu net wel in een zekere mate demonstreren.
Ik denk dat we beter kunnen. Wel ttz, ik hoop het.
Maar scholen serveren wel halal.
Dat is hetzelfde als ginder varkensvlees op school serveren.

We dienen ons los te trekken van religieuze waanzin voor het te laat is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be