![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Google street view blijkt niet erg precies onder de zeespiegel.
Melbourne ligt iets verder uit de buurt dan die honderduizenden krabben dachten.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stomme krabben... 'k sta hier nu met mijn gloednieuwe mega grote diepvrieskist voor niks... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eetbaar, maar er zijn betere krabben hier te vinden in Aus. Anders zouden er al lang niet zo veel meer te vinden zijn. De Mud Crabs zijn mijn favoriet, heerlijk met pepertjes & tomaatjes uit de tuin: http://www.lifestylefood.com.au/reci...10/chilli-crab |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ook niets te zien. Het is nochthans volle maan precies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw video gaat het dan om tourteaux (ken de Nederlandse naam niet) die koop ik regelmatig levend in Frankrijk. Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 juni 2016 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Kunt ge die krabben van Aarschot wel opeten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Scylla_serrata |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet aan te raden. Er zitten teveel PCB's in.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier nu nog altijd geen krabben te zien... 't zal weer niks worden...
Straks in de Delhaize zelf het probleem aanpakken : ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 juni 2016 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=3GSg6Jpngx4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik hier in een restaurant al eens een kreeftenbak zie staan dan vraag ik me altijd af hoe lang die beesten daar al zitten te vernikkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Krabben weet ik niet eigenlijk, ik kan me niet herinneren ooit een krab gegeten te hebben toen ik nog in BE woonde (wel van dat krabvlees in blik maar da's niet hetzelfde). wat ik wel kan zeggen is dat die Australische mud crabs heeeeeeel lekker zijn, is 1 van mijn favoriete dingen hier. Balmain & Morten Bay Bugs zijn nog zo'n lekkernij, da's een soort schaaldier dat je daar in Europa helemaal niet vindt, iets tussen een kreeft en een krab, trekt een beetje op een grote kakkerlak (vandaar de naam bug): |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben hier al genoeg gwai-lo's. 'k mot ulle hie ni!
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verleden maand nog eens gekocht toen ik in B. was. Later terug thuis verwerkt in een crabslaatje. Het crabvocht in glaasje opgevangen en vers opgedronken. Mijn besluit: Was lekker, alhoewel dat de jus minder geprononceerd overkwam dan dat ik me meen te herinneren. Het vlees, niettegenstaande lekker, was duidelijk minder fijn dan vroeger en zeker de stukken poot waren duidelijk niet zoals de top uit het verleden. Een van de weinige dingen die de voormalige CCCP beter deed? (Zoals de kaviaar trouwens!)
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog recent gezien hoe de kat van de buren een grote spin "vernielde" en lekker opsmikkelde..
Zou ik ook eens zo een spin....?.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volledig mee eens. Nog steeds lekker, maar vroeger was het idd veel beter. Als ik me niet vergis was het percentage vlees afkomstig van de poten vroeger hoger dan nu het geval is. Dat zou moeten een invloed hebben op de smaak en textuur van het product. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Spanje in de delta van de Ebro heb je dat ook bijvoorbeeld. De mosselen en andere schelpdieren zijn biezonder smaakvol omdat ze zich voeden uit de rijke wateren die van binnenland komen. Die krab/kreeft die u hierboven laat zien is ook zéér lekker. In China is daar ook lokale soort volop aanwezig, veel smaakvol vlees in het lijf dat er gemakkelijk uitkomt. Laatst gewijzigd door Gipsy : 22 juni 2016 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |