![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik schreef anders dat ik vanuit een heel andere benadering alleen maar tot een gelijkaardige conclusie kwam, je gaat mij niet uit naam van volk of godsdienst horen argumenteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() ah ja, want het enige argument dat Jos aanhaalt sleurt er godsdienstoorlog bij in een discussie over het nut en bestuurlijke voordelen van een samensmelten van Vlaanderen en Nederland ... waarlijk een argument dat helemaal van toepassing is op dit gegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die reactie ivm met godsdienstoorlogen was een reactie op de argumenten die Jacob V.A. aanhaalde om een samengaan met Nederland te verrechtvaardigen. En zijn gezwans over (eigen) volk. Ik ben en blijf een groot voorstander van het nut en de voordelen van een groter geheel, een verenigd Europa. Maar ik zie weinig nut in een dure scheiding van België om dan samen te gaan met Nederland. Dat is geld- en energieverspilling. En rekening houdend met de argumentatie gebaseerd op het verleden van Jacob V.A. zou ik, gezien vanuit de geschiedenis van de streek (nu deel uitmakend van het Vlaamse gewest), de streektaal en de bevolking van een groot gedeelte van mijn voorouderlijke roots een hereniging met Duitsland meer logisch zijn. Daar is Jacob V.A. inconsequent. Enerzijds staatsstructuren uit het verleden aanhalen, maar anderzijds de huidige taalwetgeving aanhalen (en het verleden vergeten) om toch maar tot zijn gedroomd geheel te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat duur zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 19 juli 2016 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Echter niet met mij woorden in de mond te leggen om die nadien te bestrijden zoals hier: Citaat:
Wel heb ik een sterke identifikatie, met mijn moedertaal omdat taal de enige kulturele determinant is van wezenlijk belang in een steeds meer globaliserende wereld. Bijgevolg heb ik kultureel gezien een relatief grote affiniteit met diegenen die dezelfde moedertaal hebben als ik en dat zowel nu als in het verleden. Daarnaast heb ik een zeer grote sympathie voor elke gemeenschap die onderdrukt wordt in het beleven van zijn kultuur zoals inheemse volkeren die moeten wijken voor “kolonialisten” en die het slachtoffer zijn van (kultureel) imperialisme. En ook voor volkeren wiens zelfbeschikkingsrecht wordt ontkend en het slachtoffer zijn van staatsterrorisme zoals de Armeniërs en de Koerden. Uiteraard zij genetische banden daarbij van geen enkel belang. 2. IK heb in deze draad nergens een uitspraak gedaan over het Vlaams Gewest, laat staan dat ik zou beweerd hebben dat er geen verschil zou zijn tussen het grondgebied van de Verenigde Nederlandse Staten en het Vlaamse Gewest. De grenzen van het Vlaamse Gewest vind ik relatief onbelangrijk maar des te belangrijker vind ik die van de Nederlandstaligheid.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2° Wat is die meerderheidspositie waard als we ze niet kunnen verzilveren door grondwettelijke alarmbelprocedures en het inroepen van belangenkonflikten. 3° We leven in West-Europa in een parlementaire demokratie. De Vlamingen zouden in het parlement precies zoveel zetels krijgen waar ze demografisch recht op hebben én ze zouden kunnen mee gans Dietsland regeren. Bovendien is het te verwachten dat de grote politieke families in noord en zuid mekaar gaan vinden ipv dat noord en zuid steevast tegenover mekaar zouden staan. Leuven heeft ook een minderheid in de Brabantse provincieraad en de Brabanders hebben een minderheid in het Vlaamse parlement. Voor welke Leuvenaar en voor welke Brabander is dat een probleem ? Citaat:
PA joske schreef: Maar ik zie weinig nut in een dure scheiding van België om dan samen te gaan met Nederland. Dat is geld- en energieverspilling. Hetgeen een verarming betekende was nu net de scheiding der Nederlanden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgis...n_de_scheuring De Hereniging had alleen maar synergetische effekten in het voordeel van de beide landsdelen. 2° Ik wil graag mijn argumenten nog eens op een rijtje zetten: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=36151 Citaat:
Dat vraagt om nadere toelichting..! Benieuwd naar uw argumenten vrees ik dat ge hiermee moederziel alleen staat zonder medestanders, noch aan Duitse noch aan Vlaamse zijde. Integendeel, ge gaat iedereen met verstomming en verbazing slaan. Maar goed, ik ben één en al oor.... Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 juli 2016 om 23:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
België is dus reeds gescheiden en de kosten daarvoor zijn reeds gemaakt. Nog duurder kan het niet meer worden. Dat we intussen afgeraakten van de dure wafelijzerpolitiek is een andere diskussie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wafelijzerpolitiek Bovendien ben ik niet voor een scheiding van België, laat staan een dure. IK ben geen separatist zoals de Belgicisten destijds en de meeste Vlaamsnationalisten nu. Integendeel, ik ben net tegen een verdere desintegratie der Nederlanden. Mijn staatkundig ideaal verenigt een zg. Grootnederlandse visie met een zg. Heelnederlandse visie waarbij de te vormen konfederale Nederlanden bestaan uit Dietsland, de Franstalige Nederlanden en de Duitstalige Nederlanden. Irredentistisch kijk ik zelfs naar de Franse Nederlanden maar dat is de utopie aller utopieën. Uiteraard een konfederale staat naar aloude Nederlandse traditie: De 17 provinciën, het Bourgondische rijk, de Verenigde Republiek, de Verenigde Nederlandse Staten; het waren alle konfederale staten. Niet echter het VKN en daarom is het uiteindelijk ook jammerlijk mislukt. De konfederatie die ik beoog is er echter één, niet met als blauwdruk de middeleeuwse vorstendommen die hoe langer hoe meer aan geen enkele realiteit meer beantwoorden, maar naar Belgisch voorbeeld op basis van taalgemeenschappen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2016 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
504,de varkens hebben toegeslagen... Laatst gewijzigd door Svennies : 21 juli 2016 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Witte Kaproen;8170572]
Citaat:
Dus waarom je mijn naam vermeld in uw bijdrage is mij een raadsel. Dus let op wat je schrijft. En begin zeker niet met de doen zoals "vrijzinnige" en eigen gedachten aan anderen toe te schrijven. Ik ben daar heel gevoelig voor. Dus uw bijdrage is dubbelzinnig in opmaak en resultaat. Gelukkig niet waanzinnig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=werkman;8181178]
Citaat:
Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 juli 2016 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=werkman;8181178]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als nu blijkt dat ze met Engels heel goed hun weg kunnen vinden, waarom zou je dan een andere taal leren? Enige reden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een jongeman uit Tongeren huwt met meisje uit Hoboken, wat is dan wel de rol van de Vlaamse overheid in het feit dat de jonge vrouw, eens moeder, AN met haar kinderen spreekt? Enig antwoord achter de hand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
bron: HBVL 30/7/2016 pag. 8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Dat is die slavenmentaliteit die boven komt drijven om de Waalse parasieten niet te veel te bruskeren.
|
![]() |
![]() |