Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2016, 06:53   #121
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In een fragmenterende wereldmarkt (in tegenstelling tot een integrerende wereldmarkt) is dat inderdaad een gevolg.

We zien echter dat er een soort onderstroom zit (al goed duidelijk in de Amerikaanse verkiezingscampagne) om te remmen.Het houden op een systeem van handelsblokken die regelmatig overeenkomsten met elkaar sluiten.(de "vrije wereldmarkt" zal er NOOIT komen,in tegenstelling tot wat men 20 jaar geleden dacht)

Het is,zowel in de VS als de EU,steeds moeilijker uit te leggen dat zowat ieder ietwat item(van een rieten mandje om gedroogde bloemetjes in te presenteren tot een topmodel TV-toestel)niet meer door eigen mensen,op eigen grondgebied vervaardigd wordt,en terzelfdertijd er sprake is van bevolkingsgroei en structurele werkloosheid (we weten dat zowel in de VS als de EU de werkloosheidsscijfers niet de volle,harde,werkelijkheid weergeven,verdubbel ze maar gerust!)...

De "disruptie" dankzij de internethandel die zich voor onze ogen afspeelt,vernietigt tevens de illusie van een "services en handels-" gerichte economie als groeiende werkgever waar bevredigende en goedbetaalde (en dus goed belastbare-) jobs uit kunnen voortkomen.....forget it

We zien ook hoe de "financial industry" jaar na jaar verder gereduceerd wordt tot......een app.....

De overheid ondertussen KAN geen groeiende werkgever meer zijn.Het meeste overheidswerk is een gevolg van wetten,niet van economische wetmatigheden.Het is bijgevolg een KOST die gelegd wordt op de geringer wordende aantallen mensen die een privé-job hebben of ondernemer zijn.
We zien dat de meeste overheden het nog niet aandurven om wetten af te schaffen,en daarmee de kostenveroorzakende administraties op te heffen.Het heeft natuurlijk te maken met het feit dat de typische politicuis zelf een soort "ambtenaar" is gedurende zijn/haar ganse carriere.

Tenslotte,en ook dit argument is moeilijk tegen te spreken,moeten de "oude economien" proberen hun eigen problemen op te lossen,en NIET de Chinezen helpen hun eigen problemen (en verdorie,ze hebben er zo wel een paar) op te lossen.......hell...wat een illusie was me dat....

Een ietwat uiteenvallende wereldmarkt zal overigens Chinese bedrijven "dwingen" om te investeren in productiecapaciteit in markten waar ze willen aanwezig zijn.....Mogelijk zien we daar,gezien Chinese acquisities in zowat alle sectoren, zelfs al indicaties van....
Het economisch evenwicht in de wereld is drastisch aan het veranderen. Azie doet steeds de balans verder doorzakken tegenover de EU en de US. Men moet trouwens de groeiende economien van de golfstaten niet onderschatten waar het post-petrolium tijdperk al jaren geleden is ingezet. Europa moet vooral opletten dat ze de trein niet mankeren en zich niet teveel bezig houden met mensenrechten en andere zaken in die landen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 06:58   #122
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
200% gelijk.

Wat voor nut heeft het om een lijstje op te stellen met de universele rechten van de mens, als om geostrategische redenen en grondstoffen bezit, zeg maar gewoon om geld, al deze rechten geschonden worden?
Wel, het heeft al het voordeel van de duidelijkheid. Dat de intellectuele inspannng geleverd werd om een lijst van onvervreembare rechten op te tellen, is toch al geweldig, niet? En als gij al letterlijk schrijft 'deze rechten geschonden', betekent dat ge ze ook belangrijk vindt.
Citaat:
Jij weet net zo goed als ik dat al de ellende die we hier nu meemaken, het gevolg is van onrust zaaien en bewapenen van de zogenaamde "goeden" door het westen.
Maar dat weet ik helemaal niet. Dat is uw subjectieve mening. Degenen die zo dom zijn om de wapens te kopen en te gebruiken zijn minstens even verantwoordelijk.
Citaat:

Die "goeden" worden opgeleid tot religidioten en komen samen met de hier opgeleide religidioten de boel verzieken.
Hier snap ik niets van.
Citaat:

Dacht je dat er ook maar één Syriër hier zou zijn, als het westen de religieuze idioten niet bewapend had?
ja, waarom niet? Religieus extremisme stopt niet omdat ze geen wapens kunnen kopen.
Citaat:

Vraag jij je nooit af waar mensen, die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben, in Azië en Afrika de gesofistikeerde wapens en munitie halen en betalen?
Dan hebben ze blijkbaar wel een nagel aan hun gat, want ik denk niet dat wapenleveranciers wapens gratis weggeven. Wat is uw punt eigenlijk?
Citaat:

Degenen die hun bewapenen dat zijn de echte misdadigers.
En zonder de politiek kan er geen wapen trafiek bestaan, dus....
Dus als ik mijn keukenmes verkoop aan mijn buurman, en die steekt er zijn vrouw mee dood, ben ik de schuldige? Stopt met deze linkse flauwe nonsens, hé!
Citaat:

Maar de voornaamste vraag blijft altijd, waarom?

Het antwoord daarop is niet de rechten van de mens verdedigen, maar hebzucht.
Amai, hebt ge hier lang op moeten nadenken?
Ik weet ook wel dat mensen stout en hypocriet zij, en hebzuchtig. Maar ook ook af en toe nobel en altruistisch. We hebben in West Europa al 70 jaar geen oorlog meer gehad. En ook dat is het gevolg van een strijd voor de rechten van de mens.
Ik val absoluut niet voor uw destructief cynisme.
En ik geloof zelfs niet dat ge zelf gelooft wat ge schrijft.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be