![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij mij gaat er ook niks boven makreel hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij zijt dan ook misschien niet goed in ontmoetingen? Voor het overige: Gelul ad nauseum & ad infinitum.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 augustus 2016 om 04:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou me dan ook heel erg verbazen mocht er iemand bestaan die het zou zien zitten aan jou te willen ontmoeten.....blijf dus maar rustig lullen van waar je ook bent.... Maar als je ooit naar Vietnam gaat zie dat je dan hier of daar dat 85 jarig omaatje tegenkomt die je al lachend boinsoiur zal proberen te zeggen https://www.vietnamonline.nl/reisinf...nam/praktisch/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 augustus 2016 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toeval hé? Of komt gij daar op uw vele bezoeken enkel op plaatsen waar heel veel (Amerikaanse) toeristen komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vietnamezen die wat Frans kennen zijn meestal mensen die het in het buitenland hebben geleerd er hebben gewerkt of verbleven.....trouwens waar zouden ze het ook hebben geleerd ? Niet op school en de Fransen zijn er sinds de jaren 50 vertrokken..... Maar goed jij zal het wel weten na 1 keer 1 week.......ik ben er 6 x 4 maanden geweest. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 augustus 2016 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Oei!
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() P.S. : Sorry, 'k vergat het nog. Hoe was 't frans brood en de sandwichkes?
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 augustus 2016 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De persoon in kwestie was enkel jaren ouder dan ik. Hij was geboren in 1950/1951. Dus er was ook geen sprake van een oud menske van meer dan 80 jaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zal bij manier van spreken ook wel in Bolivië iemand kunnen vinden die Japans spreekt....maar om daarom nu te beweren dat Bolivianen ook wel Japans speken ?? Verder denk ik te weten het noedelzaakje te kennen.......en de man die de zaak nu runt.....zijnde de zoon van een oud Vietcong strijder. En die man kan inderdaad nu zo'n 65 zijn. Ik heb nooit Frans met hem gepraat of het hem horen praten...ik weet enkel dat hij een tijdje in Québec heeft verbleven. Of het dezelfde persoon is als waar u het over heeft weet ik natuurlijk niet met zekerheid. Ik weet dat het noedelzaakje bekend raakte opdat er veel amerikaanse officieren kwamen en het tegelijkertijd een geheime ontmoetingsplaats was voor Vietcongs. Maar het ging erover dat mijn stelling is dat je in Vietnam het gebruik van de Franse taal zo goed als nihil is. Wie naar Vietnam gaat en denkt daar vlot in het woord te worden gestaan in het Frans ? De jonge mensen praten er redelijk tot goed Engels maar Frans ....t'ja.... ![]() http://hochiminhcityhighlights.com/p...op-changed-war Maar goed we wijken af......open anders eens een draad over Saigon.... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 augustus 2016 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar vergeet weeral dat er ook komma's in een zin staan. Troost U Pa. Je wordt oud. Even oud als ik? Soms weten ook jongere mensen het beter. We zullen er dus rekening moeten mee houden. ![]() Misschien krijg je nu ook door dat de taal van Voltaire niet zoveel meer voorstelt op wereldvlak. Limburg of s'Gravenvoeren is de wereld niet hoor. Die is groter. Laatst gewijzigd door werkman : 5 augustus 2016 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[ ] Bewijs geleverd dat Vietnam niet Franstalig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Besluit: gij zelf zijt in Vietnam wel al mensen tegengekomen die Frans spreken. Dat is al meer dan ik wilde aantonen. Ge toont zelf aan dat ik mijn ervaring niet uit mijn duim gezogen hebt. Iets dat anderen hier mij al eens verwijten als ik mijn ervaringen n bv Brussel weergeef. Als ge niemand laat merken ook maar één woord Frans te spreken of begrijpen, is het normaal dat gij geen weet hebt van iemand die daar Frans spreekt. EN ja, de jonge mensen spreken daar ook beter Engels dan Frans zoals dat in Vlaanderen ook het geval is. Angelsaksisch taal- en cultuurmperialimse, weet ge wel. Dat is hetgene waarvoor flaminganten stekeblind zijn. Maar oeiaoi als er iemand een echte Europese taal spreekt zoals Frans.......... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel, de stad waar de politie op straat beschieten met Kalshnikovs, als een faits divers (dixit F. Thielemans, gewezen PS-burgemeester) geldt
![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 5 augustus 2016 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN