Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2016, 16:18   #121
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Eigen volk eerst is de situatie die geldt in alle landen. Het is op dat principe dat zelfs elke staat is opgebouwd...
Dat dat in la Belgique een schande is geworden is niet omdat de slogan niet klopt, want de francofonie stelt overal, over heel het land, ook het Vlaamse hun franstalige rechten boven die van de rest van de bevolking; maar juist omdat het Vlamingen zijn die die kreet gebruikten en daar kan la Belgique onmogelijk mee leven...
Vlamingen die durven vragen dat hun rechten geeerbiedigd worden ook door de grote francofonie is niet ene maar vele stappen te ver in Belgenland...

Waarom moeten moslimvrouwen zich door hun kledij onderscheiden van de niet gelovigen??? Een kledij die bovendien de ondergeschiktheid van de vrouw aan de man uitdraagt, wat regelrecht ingaat tegen het gelijkheidsbeginsel in onze landen.

Alsof dat niet uit het principe van eigen volk en eigen gebruiken eerst komt...

Nu spreken jullie nog over verdraagzaamheid, omdat jullie nog altijd een kleine minderheid uitmaken; maar jullie eisen worden, met uw groeiend aantal steeds draster en dringender en de dag dat jullie aantal groot genoeg is worden ze dringend, ook voor andersdenkenden...

en misschien slagen jullie daar wettelijk nooit in, maar door jullie ondergronds agressie en vervolgingen (zie wat hier gebeurde en nog gebeurd na de zogezegde mislukte staatsgreep tegen Erdogan en de ondergrondse vervolgingen die jouw fanaten instellen tegen andersdenkenden Turken)...

Mensen die hun God of om het even wat anders boven onze wetten stellen hebben hier geen plaats om te zijn... Ofwel passen ze zich aan aan onze wetten ofwel stappen ze op.

Jij verdedigt het feit dat Franstaligen hun cultuur opdringen aan anderen????

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2016 om 16:20.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 16:35   #122
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Uit een Sein kan nooit een Sollen worden afgeleid. Nog niet zo lang geleden gold hetzelfde voor slavernij, lijfeigenschap en dies meer. Met redeneringen als de jouwe waren slavernij of lijfeigenschap nooit afgeschaft. Elke staat discrimineert tegen niet-burgers, maar deze discriminatie wordt steeds minder als legitiem gezien nu de wereld als één dorp wordt gezien. Waarom zouden mensen verschillend behandeld worden als we allemaal mensen zijn?

De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens stelt in 1948 reeds onomwonden dat alle mensen vrij en gelijk in rechten en waardigheid worden geboren. Hoe kan men dan "eigen volk eerst" verdedigen?
Omdat we zogezegd in een democratie leven en de staat opgebouwd is bij de wil van het eigen volk...
Indien wij hier aan geboortebeperking doen omdat we de gevaren van overbevolking inzien, maar daarna de deuren wijd opengooien voor hen wiens buiken gezien worden als de zwaarden van hun overtuiging (wie respecteert wie?) en die dus niet genoeg kunnen baren, voor wie geldt dan de algemene rechten van de mens nog???
In ieder geval niet meer voor de eigen bevolking...

Nieuwkomers die de verworvenheden van het eigen volk respecteren mogen hier als volwaardige leden meeleven, maar niet zij die trachten, ook en vooral door hun aantal de democratische rechten en verworvenheden van het bestaande volk te verketteren.

'Eigen volk eerst' is een strijdkreet waar ik ook niet veel van hou, maar ik hou nog minder van hen die hem verketteren terwijl ze er zelfs honderd procent naar leven... maar dan geven ze plots een andere verschonende naam aan hun even bekrompen volksegoïsme...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 16:42   #123
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Jij verdedigt het feit dat Franstaligen hun cultuur opdringen aan anderen????
Ik verdedig niet het feit dat franstaligen hun kultuur opdringen aan anderen want voor mij zijn zij even ziek in hetzelfde bedje als de Islam...

Ik, ik, ik en nog eens ik en de rest kan de pot op...

De Islam zogezegd in naam van een opperwezen (terwijl als dat opperwezen werkelijk bestond hij van schaamte hen de rug zou toekeren over al hun onmenselijkheden) en zij in naam van een zogezegde superieure taal (wereldtaal), wat overeenkomt met zuiver racisme van het allerlaagste allooi.
Oud 23 augustus 2016, 21:16   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De Islam zogezegd in naam van een opperwezen (terwijl als dat opperwezen werkelijk bestond hij van schaamte hen de rug zou toekeren over al hun onmenselijkheden) en zij in naam van een zogezegde superieure taal (wereldtaal), wat overeenkomt met zuiver racisme van het allerlaagste allooi.
Goedkoop zwaaien met het woord "racisme". Of vindt u dat mijn mening dat de westerse beschaving hoger staat dan een aantal andere culturen op deze aardbol ook "racistisch"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 21:56   #125
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Als ik een Vlaams Blok -tshirt met opschrift "Eigen volk eerst" op het strand zie is voor mij de pret eraf, dan word ik herinnerd aan de verrechtsing van mijn land die volop aan de gang is, aan dingen die ik liever niet wil, aan normen en waarden die de mijne niet zijn.
Gewoon curieus, heb je datzelfde gevoel dan niet bij de islam dan bij rechts? Dat er een deel normen en waarden die ermee verweven zijn nogal discriminerend werken?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 22:08   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Gewoon curieus, heb je datzelfde gevoel dan niet bij de islam dan bij rechts? Dat er een deel normen en waarden die ermee verweven zijn nogal discriminerend werken?
Hebt u dan niet door wat hij aanbrengt? Nl. dat de subjectieve beleving van mensen bij wat ze zien en horen niet het richtsnoer kan zijn voor de wet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 23:11   #127
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebt u dan niet door wat hij aanbrengt? Nl. dat de subjectieve beleving van mensen bij wat ze zien en horen niet het richtsnoer kan zijn voor de wet?
Stop met uw geleuter over wetten. Heel onze rechtstaat is één groot fiasco. De criminaliteit kent nooit geziene hoogten. De Parketten en politiediensten verzuipen in het werk. Men kan het gewoon niet meer bolwerken. Het crimineel gespuis laat men terug vrij omdat er geen plaats is in de gevangenis. De brave burger krijgt zo goed als geen bescherming meer. De rechten van het uitschot zijn veel belangrijker geworden dan die van het slachtoffer. Ik kan zo nog eventjes doorgaan. U mag trots zijn op uw geliefde rechtstaat.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 augustus 2016 om 23:17.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 07:13   #128
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom mag ik dan niet naakt op het strand lopen?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 07:15   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goedkoop zwaaien met het woord "racisme". Of vindt u dat mijn mening dat de westerse beschaving hoger staat dan een aantal andere culturen op deze aardbol ook "racistisch"?
Mijn mening dat een niet-confessionele cultuur hoger staat dan een cultuur die gebaseerd is op religidiotie en fabeltjes, is geen racisme.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 09:09   #130
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

De maskers vallen af: Vlaams Belang en N-VA hebben zichzelf als franskiljons geuit door klakkeloos mee te gaan in de zoveelste Franse aanslag op vrijheden. Eerder een Verfransend Belang en een Nieuw-Verfransende Alliantie.

Wanneer het huidige rondje Islam-pesten voorbij is, zullen Christenen of Joden weer aan de beurt zijn. Er zal altijd wel een nieuw-verzonnen waarde of norm zijn die opgelegd zal worden.
Oud 24 augustus 2016, 13:35   #131
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Stop met uw geleuter over wetten. Heel onze rechtstaat is één groot fiasco. De criminaliteit kent nooit geziene hoogten. De Parketten en politiediensten verzuipen in het werk. Men kan het gewoon niet meer bolwerken. Het crimineel gespuis laat men terug vrij omdat er geen plaats is in de gevangenis. De brave burger krijgt zo goed als geen bescherming meer. De rechten van het uitschot zijn veel belangrijker geworden dan die van het slachtoffer. Ik kan zo nog eventjes doorgaan. U mag trots zijn op uw geliefde rechtstaat.
Ik heb toch de indruk dat onze Justitie volledig in de prak zit. Ik denk dat het te maken heeft zowel met de aard van ons strafrecht, met ons procedure recht dat zeer veel misbruik mogelijk maakt, met de hemeltergende inefficiënte werking van onze rechtbanken en parketten en onwil van de magistratuur om flexibel te zijn, met de schandelijke verwaarlozing van investeringen in gevangenis-infrastructuur.
Hoe komt het toch dat in Nederland een misdadiger (of het nu gaat om moordzaken, drugs of financieel gesjoemel) doorgaans op minder dan één jaar voor zijn rechters staat. Bij ons duurt het zodanig tergend lang dat dikwijls verjaring dreigt.
Oud 24 augustus 2016, 14:24   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Op bijgevoegde foto's staan menselijke wezens afgebeeld die écht vechten voor de vrijheden en rechten van ALLE vrouwen (ja, ook moslima's).

(En wat een geluk dat ik het recht heb hun bottines op te blinken, hun broeken te strijken, hun bedden op te maken, hun toiletten te kuisen, ...)

De "boerkini-trutten aller landen" - vooral de mannelijke - vechten voor iets héél anders, maar zullen nooit zo eerlijk zijn daar openlijk voor uit te komen.

Mogen zij voor eeuwig en altijd vervloekt blijven, en uiterst langzaam rotten in de hellen waar ze thuis horen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 augustus 2016 om 14:25.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 14:27   #133
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Op bijgevoegde foto's staan menselijke wezens afgebeeld die écht vechten voor de vrijheden en rechten van ALLE vrouwen (ja, ook moslima's).

(En wat een geluk dat ik het recht heb hun bottines op te blinken, hun broeken te strijken, hun bedden op te maken, hun toiletten te kuisen, ...)

De "boerkini-trutten aller landen" - vooral de mannelijke - vechten voor iets héél anders, maar zullen nooit zo eerlijk zijn daar openlijk voor uit te komen.

Mogen zij voor eeuwig en altijd vervloekt blijven, en uiterst langzaam rotten in de hellen waar ze thuis horen.
djimi, in jouw ogen, mag een vrouw zelf kiezen wat ze draagt?

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 24 augustus 2016 om 14:33.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 14:34   #134
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn mening dat een niet-confessionele cultuur hoger staat dan een cultuur die gebaseerd is op religidiotie en fabeltjes, is geen racisme.

.
maar betekent dat dat je die andere cultuur gaat verbieden?
Oud 24 augustus 2016, 14:37   #135
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
djimmi, in jouw ogen, mag een vrouw zelf kiezen wat ze draagt?
Wat mij betreft mag een vrouw uiteraard zélf kiezen wat ze draagt.

M.i. is dé vraag in dezen:

in hoeverre zijn door 'religie' besmette hersenen nog 'zélf'?

Nu moet u wel weten dat ik een 'radicaal naturist' ben: NAAKT waar en wanneer het KAN, bedekt als het écht MOET (omdat het te koud is, bijvoorbeeld).

Ik ben van mening dat iemand die per sé kleren wil dragen, dat in zijn/haar eigen woning moet kunnen doen.

Maar als iemand de publieke ruimte betreedt, geldt de regel: alle - ALLE - maskers af.

Als Allah het anders had gewild, was ik wel in een boerka geboren, niet?

Oud 24 augustus 2016, 14:40   #136
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat mij betreft mag een vrouw uiteraard zélf kiezen wat ze draagt.

M.i. is dé vraag in dezen:

in hoeverre zijn door 'religie' besmette hersenen nog 'zélf'?

Nu moet u wel weten dat ik een 'radicaal naturist' ben: NAAKT waar en wanneer het KAN, bedekt als het écht MOET (omdat het te koud is, bijvoorbeeld).

Ik ben van mening dat iemand die per sé kleren wil dragen, dat in zijn/haar eigen woning moet kunnen doen.

Maar als iemand de publieke ruimte betreedt, geldt de regel: alle - ALLE - maskers af.

Als Allah het anders had gewild, was ik wel in een boerka geboren, niet?

dat is jouw goed recht. Maar hebben andere mensen het recht om daar zelf over te beslissen?

Het gaat trouwens over de burkini, niet de burka.

Als een vrouw onder druk van de seculiere maatschappij zo naakt mogelijk moet gaan, is dat dan verderfelijk?
Oud 24 augustus 2016, 14:46   #137
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is jouw goed recht. Maar hebben andere mensen het recht om daar zelf over te beslissen?

Het gaat trouwens over de burkini, niet de burka.

Als een vrouw onder druk van de seculiere maatschappij zo naakt mogelijk moet gaan, is dat dan verderfelijk?
Niemand is verplicht zo naakt mogelijk te gaan en evenmin om naar het strand te gaan.
Maar in een uitstalraam gaan zitten en klagen dat men u bekijkt vraagt nu eenmaal om comentaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 14:50   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niemand is verplicht zo naakt mogelijk te gaan en evenmin om naar het strand te gaan.
Maar in een uitstalraam gaan zitten en klagen dat men u bekijkt vraagt nu eenmaal om comentaar.
er is verschil tussen commentaar krijgen als je een burkini draagt (wat ik niet erg vind) en het verbieden.
Oud 24 augustus 2016, 14:51   #139
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Als niks - maar dan ook écht helemaal NIKS - op aard' gebeurt zonder dat Allah (hiv) het wil,

en ik duw zo'n boerkini-mormel kopje onder tot ze verzuipt,

is dat dan Allah's Wil, of scheelt er toch één & ander aan het wereldbeeld dat sommige minderbedeelden-onder-ons koesteren?

PS: het hoeft zo extreem niet te worden, natuurlijk: ik kan ook een nog levende kwal gooien naar de klootzak(ken) die haar ertoe brengt(/brengen) 'omwille van de lieve vrede' in boerkini rond te lopen.

Oud 24 augustus 2016, 14:51   #140
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
'Hoger staan' is iets relatiefs. Maar als we naar de vroegere kolonisaties door de Westerse landen kijken en hoe ze de plaatselijke kulturen als minderwaardig behandelden en totaal negeerden en steeds hun eigen taal als de enige bruikbare taal opdrongen, dan kan men op dat moment inderdaad enkel van racisme spreken.
Indien iemand zijn eigen geplogenheden als hoogwaardiger beschouwd dan die van de anderen, moet dat niet altijd tot racisme leiden. Moest ik de geplogenheden van een andere als meerwaardig zien zou ik mij, indien ik verstandig was, toch aanpassen aan wat beter is.
Maar ik voel mij goed in wat ik ken en dat is geen racisme. Het kan racisme worden wanneer ik mijn eigen geplogenheden opdring aan derden, zoals de francofonie met alle middelen, wettige en onwettige, doet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be