![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Je zult het zeker niet lezen in de haatdragende Vlaamse media... want daar spreken ze alleen maar kwaad over de Vlamingen, nooit over het onheil dat Vlamingen wordt aangedaan... Dat bestaat in hun grote Belgische onderdanigheid natuurlijk niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat die Vlaamse media schrijven interesseert mij geen bal. Ik geef er ook geen euro aan uit. Wat ik wel weet is dat ik de mooiste jaren van mijn leven heb moeten werken in de taal van Voltaire. Wat ik ook weet dat is het feit dat ik het daar enorm moeilijk mee heb gehad. Wij hadden in de school een heel onderlegde leerkracht die.....geen les gaf. Maar wel de examenvragen meedeelde want anders waren alle leerlingen gebuisd. En dat is nu nog steeds bezig. Vlamingen moeten nog steeds Frans leren in de school. En Frans is geen wereldtaal. Men sluit ons nog steeds op in de Belux. En Walen krijgen wel Engels als tweede taal. Sinds het bestaan van dit land hebben sommigen onder ons ten onrechte geëist dat Walen onze taal zouden aanleren. Wat zijn ze met die taal? Worden ze daarmee betere Europese burgers of wereldburgers? Nochtans liggen de kansen voor het grijpen. Indien wij vooral Engels aanleren en dit stimuleren aan de volgende generaties spreken we binnenkort met de slimme Walen dus in het Engels. Met de domme Walen hoeven we niet te spreken. Die stellen trouwens evenmin als de dommen onder ons niks voor. De taalproblematiek in dit land kan dus op één generatie verdwijnen. En wij hebben de Belux zelfs niet meer nodig. De wereld is groter dan die koeienvlaai waarin men ons wil opsluiten. Onze toekomstperspectieven moeten dus gebaseerd zijn op realistische benaderingen die bruikbaar zijn. Met onzinnige eisen blijven stellen komen we er niet. We moeten er alleen over waken dat ze ons weeral niet blijven inpakken. De ellende duurt hier trouwens al lang genoeg. Want in de decennia die komen zullen velen tevreden zijn dat ze via hun kennis van een wereldtaal betere perspectieven bezitten om die koeienvlaai te ontvluchten. En als het moet leren we desnoods ook maar schoolfrans er bij. Ze hebben ons reeds generaties lang andere stupiditeiten aangeleerd waar we achteraf in het leven toch totaal niks meer van nodig hadden. En dan is kennis van de Franse taal mogelijk toch nog bruikbaarder dan te weten hoeveel kinderen Pepijn de Korte ooit had en wanneer hij geboren werd. Of te weten hoeveel kilogram vlas wij ooit hebben uitgevoerd en naar welke landen. Wij moeten dus logisch gaan denken en onze heug naar de meug zetten. Ik laat al die perszever dus aan mij voorbijgaan. Ik maak er mij dan ook niet druk meer om. Als de pers geen waarheden durft of mag schrijven heb ik dus geen euro meer over om hun onzin te lezen of te horen. Zelfs de zever hier op dit forum is niks meer voor mij. Vertoeven tussen hooligans is geen aangename tijdsbesteding. ![]() Daarom zeg ik nog eens heel uitzonderlijk mijn gedacht. Alhoewel ik vrees zoals voorheen dat het verkondigen van mijn zienswijze weeral niet veel zal uithalen. ![]() Dus ik ben er weeral mee weg. Voor een nog langere tijd hoop ik. Laatst gewijzigd door werkman : 28 augustus 2016 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |