Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2017, 00:42   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het zuiden van Kinshasa is een vreemd aandoende plaats.
Ter hoogte van de beruchte centrale gevangenis Makala.
In het oosten van de stad zijn de leefomstandigheden ook niet goed. In de richting van de luchthaven N'Djili.
Toch denk ik dat er wel degelijk vooruitgang is in Congo, Mobutu heeft de boel extreem verziekt en verwaarloosd, zo'n situatie en mentaliteit trek je niet in een keer recht.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 00:45   #122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wat je ook niet mag vergeten is de slechte mentaliteit van veel Afrikanen. Veel blabla, weinig verantwoordelijkheid, en het is altijd de schuld van een ander. Let wel, dat geldt zeker niet voor alle Afrikanen, maar jammer genoeg wel voor te veel.
Oud 17 februari 2017, 00:48   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel ik heb 12 jaar in Afrika gewoond en hoewel het bij tijden aangenaam was ben ik toch blij van er niet meer te vertoeven. Of zoals m'n moeder weleens zei: 'bouw er een hekken rond'. Niet dat Afrikanen niets zelf zouden kunnen verwezenlijken maar je moet er toch vaak achter zitten of er gebeurt niets of slecht. Op dat vlak zijn Aziaten anders. Dat heb ik in Azië ondervonden: hoewel het ook 3de wereldlanden betrof was de levenskwaliteit er stukken aangenamer omdat mensen er meer zelf deden/ meer het initiatief namen om er iets aangenaam van te maken. In Afrika was dat veel minder het geval.
Dat klopt jammer genoeg. Er is ook veel meer respect voor elkaar in Azië.
Soms heb ik er ook genoeg van, maar ik heb m'n familie daar nu.
Anderzijds ben je in Azië altijd een buitenstaander, in Afrika kun je echt integreren. Het probleem is dat ik me niet wil integreren in zo'n harde maatschappij, waar iemand die de bus niet kan betalen afgemaakt wordt.
Rusland is ook keihard vergeleken met België, er zijn veel uitwassen en excessen, net als Afrikanen kunnen veel Russen geen maat houden (heeft misschien te maken met het lijfeigenschap tot begin 20ste eeuw) maar is veel meer respect voor elkaar. Er zijn ongeschreven regels waar iedereen zich aan houdt. Ook meer dan in België trouwens, door de verzorgingsstaat en het individualisme op z'n Amerikaans in België geven mensen hier niets om de medemens, want men heeft die niet nodig om te overleven. En net diezelfde mentaliteit heeft het Westen geïmporteerd in Afrika, of toch zeker Kenia.
Kenianen zijn in hun hart Amerikanen, maar jammer genoeg voor hen is de realiteit anders. Toch zie je op tv vooral rijke mensen die op z'n Amerikaans leven, en dat steekt de ogen uit van de meerderheid die in miserie leeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 00:56.
Oud 17 februari 2017, 01:03   #124
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
polygamie is net zoals in België niet toegestaan in Congo, hier noemen ze het vreemd gaan, daar deuzieme bureau, maar dat wist u waarschijnlijk ook
In Kenia mag een man tot 6 vrouwen hebben volgens een recent gestemde wet.(een Keniaanse advocaat kwam onlangs in het nieuws omdat hij 50 koeien wilde betalen voor de dochter van Obama, Kenianen vinden dat zo normaal dat sommigen niet eens beseffen hoe belachelijk hij z'n land daardoor maakte).
Maar goed de meeste kunnen dat toch niet betalen, om nog te zwijgen van de stress. In Kenia is er ook een probleem met het erfrecht, vrouwen kunnen moeilijk erven, ik heb gehoord dat dat ook zo is in veel andere Afrikaanse landen.
In de betere families worden vrouwen daarom nog steeds uitgehuwelijkt.
Oud 17 februari 2017, 01:09   #125
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Het probleem dat ik heb als ik alleen enkel tussen enkel bosnegers voor langere periode begeef is dat ik mij ziels alleen voel. Die gasten hebben geen niveau. Alleen drank, sex of een passie voor een opdracht kan mij er door heen helpen. Anders word ik knetter en moet ik terug naar de stad. Sex kan op kappen van een houwer uitdraaien, je weet nooit of een vrouw een man heeft en daarvoor wraak neemt. Be carefull dus en niet doen of het moet een negerin buiten het dorp zijn, een onderwijzeres bijvoorbeeld.

Betreft integreren tussen de negers, het kan, maar je moet er veel voor opgeven.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 februari 2017 om 01:12.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 01:10   #126
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De eerste vrouw is de hoofdvrouw, en kan in sommige bepalen met welke jonge 'bruid' haar 'man' de nacht slaapt.

Snap je hem ?
In Kenia is dat allemaal niet zo strikt. Bovendien begint de maatschappij ook te veranderen, je ziet steeds meer lesbo's en homo's. Er is heel veel buitenechtelijke seks. Keniaanse vrouwen ook niet onderschatten. Een Keniaanse vrouw met geld zoekt voor zichzelf een gigolo om haar te verwennen.
In feite draait echt alles om geld, behalve bij de echt behoede families.
Het is niet ongebruikelijk dat een alleenstaande vrouw haar buurman uitnodigt om te eten, op voorwaarde dat hij haar seksuele gunsten verleent. En omgekeerd natuurlijk ook. Maar er is zo'n aanbod aan jonge vrouwen dat oudere vrouwen nog moeilijk aan de bak komen.
Oud 17 februari 2017, 01:16   #127
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Kenia is dat allemaal niet zo strikt. Bovendien begint de maatschappij ook te veranderen, je ziet steeds meer lesbo's en homo's. Er is heel veel buitenechtelijke seks. Keniaanse vrouwen ook niet onderschatten. Een Keniaanse vrouw met geld zoekt voor zichzelf een gigolo om haar te verwennen.
In feite draait echt alles om geld, behalve bij de echt behoede families.
Het is niet ongebruikelijk dat een alleenstaande vrouw haar buurman uitnodigt om te eten, op voorwaarde dat hij haar seksuele gunsten verleent. En omgekeerd natuurlijk ook. Maar er is zo'n aanbod aan jonge vrouwen dat oudere vrouwen nog moeilijk aan de bak komen.
Oudere negerinnen hebben een probleem inderdaad. Maargoed de maatschappij is ook niet echt ingesteld om bejaard te worden. Is hypertensie in Kenya ook een probleem ?
Oud 17 februari 2017, 01:16   #128
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem dat ik heb als ik alleen enkel tussen enkel bosnegers voor langere periode begeef is dat ik mij ziels alleen voel. Die gasten hebben geen niveau. Alleen drank, sex of een passie voor een opdracht kan mij er door heen helpen. Anders word ik knetter en moet ik terug naar de stad. Sex kan op kappen van een houwer uitdraaien, je weet nooit of een vrouw een man heeft en daarvoor wraak neemt. Be carefull dus en niet doen of het moet een negerin buiten het dorp zijn, een onderwijzeres bijvoorbeeld.

Betreft integreren tussen de negers, het kan, maar je moet er veel voor opgeven.
Ik ben min of meer geïntegreerd, Kenia is ook gemakkelijk op dat vlak omdat iedereen Engels spreekt en de stedelijke, "betere" milieus vrij verwesterd zijn.
Ik ben ook veel in Thailand, etc. geweest. Leuke landen met veel betere service en beter eten, goedkoper ook, maar je er integreren is zo goed als onmogelijk, je blijft voor altijd de "farang" en geldschieter. (in Kenia is dat niet noodzakelijk zo, zo hebben Keniaanse vrienden mij al financieel uit de nood geholpen, ze weten natuurlijk dat ik het vroeg of laat zal terugbetalen).
Het liefst had ik in Rusland gewoond, ondanks het klimaat, maar je kunt je leven niet altijd plannen.
Oud 17 februari 2017, 01:17   #129
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oudere negerinnen hebben een probleem inderdaad. Maargoed de maatschappij is ook niet echt ingesteld om bejaard te worden. Is hypertensie in Kenya ook een probleem ?
idd mensen worden niet oud. Ik ben 40 en dan ben je in Kenia al een "mzee", "meneer". De rijke Kenianen zijn meestal dik, de arme leven te miserabel om echt oud te kunnen worden.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 01:19.
Oud 17 februari 2017, 01:30   #130
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het liefst had ik in Rusland gewoond, ondanks het klimaat, maar je kunt je leven niet altijd plannen.
Zelf ben ik nooit in Australie geweest, ik denk dat dit het mooiste land is om in te wonen.

Ook bij mij is het anders gelopen. Inmiddels ben ik wel uitgekeken op de niet innoverende maatschappij waarin ik leef. Maar de persoonlijke situatie kan van de ene op andere dag omslaan in mijn groene landje. Zo ben je god, zo een krot, zo weer wat anders..
Oud 17 februari 2017, 07:02   #131
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De site van GB in Kinshasa werd nog niet zo lang geleden verkocht aan het Zuid-Afrikaanse Shoprite. Ik ben er geweest, in die supermarkt, om een paar inkopen te doen. De parking stond vol met zwaarbewapende bewaking. Bovendien is het een van de beste buurten van de stad. Het is de enige supermarkt die ik er ben tegengekomen.

Petit futé meldt het volgende:
L'ancien supermarché GB, qui a donné son nom au quartier, a cédé sa place �* ce groupe sud-africain. Le complexe comprend un grand supermarché �* l'occidentale, en plus de boutiques, fast-food et même les glaces N'ice Cream. Sur une superficie de 24 000 m². Bien utile dans le quartier, suite �* la fermeture de GB il y a quelques années. BRON
In de stad duiken wel fast-food ketens op hier en daar. Op twee plaatsen heb ik een fast-food restaurant bezocht. In een van die twee zat je te eten terwijl er binnen in het restaurant zwaarbewapende bewaking rondliep. KIN Délicieux heette die zaak. Zou ook gratis aan huis leveren.

Tripadvisor meldt het volgende:
Kindélicieux is located in the basement of Kin Marché grocery store (around the corner from KinMart, which is prominently located on the Blvd next to Rawbank). It is organized like a food court. You can choose pizza, fried chicken, Congolese specialties or even sandwich �* la carte made at their Subway sandwich-style bar. Plenty of choices. One corner is also a bakery with croissants, fresh bread, donuts, etc.. I sometimes stop by while shopping to get the onion rings. Not the best onion rings in the world, but one of the only place in Kinshasa to find them (they are better but more expensive at Le Palmier d'Or). The other nice thing about Kindélicieux is the free delivery. They deliver even all the way to Ngaliema. We don't recommend the pizza (fake cheese) but really like the chicken burgers and popcorn chicken. BRON
Congolese traditie is eigenlijk kraampjes langs de kant van de straat die in het openbaar staan te koken.
Toen ik 5 jaar geleden toekwam in Kinshasa was de shoprite reeds in handen van de Zuid-AFR, Heb 3 jaar in KIN gewoond, die zwaar bewapende bewakers heb ik dus nooit gezien, enkel de privé security firma met hun rood-bordeau pakje aan liepen daar rond, zonder wapens, het enige dat die gasten daar eigenlijk deden was hun schamele wedde proberen aan te vullen met de fooi die ze kregen als ze uw gevulde karretje mochten voortduwen tot aan uw wagen. De prijzen in de shoprite zijn zoals u zelf wel zal weten belachelijk, een bloemkool kost er ongeveer 15 dollar, dus niet toegankelijk voor de gemiddelde kin bewoner, er zijn meer richting bon-marché enkele andere grootwarenhuizen die meestal in handen zijn van IND of PAK, idd de locatie van shoprite is reatief veilig te noemen, tussen GOMBE (socimat) en BANDAL
Oud 17 februari 2017, 07:23   #132
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Toch denk ik dat er wel degelijk vooruitgang is in Congo, Mobutu heeft de boel extreem verziekt en verwaarloosd, zo'n situatie en mentaliteit trek je niet in een keer recht.
Er is absoluut GEEN vooruitgang in Congo, ben geen fan van Mobutu maar merk wel op dat hij graaide maar ook een heel klein beetje deelde, hij zorgde ervoor dat de buurt/straten een wekelijkse opruimbeurt kreeg (Solungu), nadien is het helaas enkel achteruit gegaan, vader Kabila deed nog een poging om een nationaal samenhorigheidsgevoel te bewerkstelligen en was daar deels in gelukt, zijn zoon (de huidige president) is vooral bezig om zijn bankrekening met hulp van Dan Getler te vullen, bronnen spreken van ongeveer 10 miljard US dollars geparkeerd op zuid afr bankrekeningen. Hoe het verder moet is onduidelijk er is zoiets als een politieke bloedarmoede momenteel, Bemba zit in den bak (den Haag), Tshisikedi is zoals we weten ondertussen overleden en zijn zoon is volgens mij maar een flauwe doorslag van zijn vader. waar we voordien een monochrome politiek hadden van oppositie en meerderheid, vallen we nu terug op de minderheid die helaas moet aanschurken bij de meerderheid om buiten het bestuurlijke, de postjes (goed betaalde postjes) moet verzekeren. Zou hier waarschijnlijk dagenlang kunnen over doorbomen maar ben zo moe

Trouwens de president Kabila heeft aangekondigd dat verkiezingen te duur zijn dus.... alles gaat blijven zoals het is
Oud 17 februari 2017, 07:25   #133
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oud 17 februari 2017, 09:26   #134
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is absoluut GEEN vooruitgang in Congo, ben geen fan van Mobutu maar merk wel op dat hij graaide maar ook een heel klein beetje deelde, hij zorgde ervoor dat de buurt/straten een wekelijkse opruimbeurt kreeg (Solungu), nadien is het helaas enkel achteruit gegaan, vader Kabila deed nog een poging om een nationaal samenhorigheidsgevoel te bewerkstelligen en was daar deels in gelukt, zijn zoon (de huidige president) is vooral bezig om zijn bankrekening met hulp van Dan Getler te vullen, bronnen spreken van ongeveer 10 miljard US dollars geparkeerd op zuid afr bankrekeningen. Hoe het verder moet is onduidelijk er is zoiets als een politieke bloedarmoede momenteel, Bemba zit in den bak (den Haag), Tshisikedi is zoals we weten ondertussen overleden en zijn zoon is volgens mij maar een flauwe doorslag van zijn vader. waar we voordien een monochrome politiek hadden van oppositie en meerderheid, vallen we nu terug op de minderheid die helaas moet aanschurken bij de meerderheid om buiten het bestuurlijke, de postjes (goed betaalde postjes) moet verzekeren. Zou hier waarschijnlijk dagenlang kunnen over doorbomen maar ben zo moe

Trouwens de president Kabila heeft aangekondigd dat verkiezingen te duur zijn dus.... alles gaat blijven zoals het is
Ik ken Congo niet zo goed als U, maar zie toch enkele tekenen van vooruitgang.

https://www.investindrc.cd/en/info-c...ty-in-kinshasa

Dat zie je bijna niet in Nairobi, nochtans de hoofdstad van een land dat welvarender is dan CDR.

Ik denk niet dat Mobutu veel gegeven had. De Belgen hebben een grote fout gemaakt door de zwarten niet te betrekken, maar het niveau van ontwikkeling in Congo was wel bij de hoogste van Afrika.
Congo kent gigantische problemen, en ik heb mijn twijfels bij Kabila, maar als je het positief bekijkt kan het land enkel vooruitgaan.

Nairobi, de hoofdstraat:

Je hebt wel Tika road gebouwd door de Chinezen, voor de rest zijn de wegen een ramp.

Enorme krottenwijken heb je in beide steden.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 09:41.
Oud 17 februari 2017, 09:33   #135
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik 5 jaar geleden toekwam in Kinshasa was de shoprite reeds in handen van de Zuid-AFR, Heb 3 jaar in KIN gewoond, die zwaar bewapende bewakers heb ik dus nooit gezien, enkel de privé security firma met hun rood-bordeau pakje aan liepen daar rond, zonder wapens, het enige dat die gasten daar eigenlijk deden was hun schamele wedde proberen aan te vullen met de fooi die ze kregen als ze uw gevulde karretje mochten voortduwen tot aan uw wagen. De prijzen in de shoprite zijn zoals u zelf wel zal weten belachelijk, een bloemkool kost er ongeveer 15 dollar, dus niet toegankelijk voor de gemiddelde kin bewoner, er zijn meer richting bon-marché enkele andere grootwarenhuizen die meestal in handen zijn van IND of PAK, idd de locatie van shoprite is reatief veilig te noemen, tussen GOMBE (socimat) en BANDAL
Wat ik inderdaad hoor is dat, als je wel leven als in Europa, het leven gigantisch duur is in CDR.
Maar ik ga naar lokale markten en ding er af net als zwarten, mijn kledij laat ik opsturen uit Azië. Ik ga uit naar lokale bars en eet in lokale restaurants. Liefst van al kook ik zelf, want het Afrikaanse eten vind ik niet zo lekker en Europese restaurants zijn te duur. Op de markten vind je alles, vlees (nog nooit ziek geweest), en alle groenten en fruit die je bij ons ook vindt.
Daarnaast heb je ook vrij moderne lokale supermarkten voor de middenklasse, maar ik heb gehoord dat zoiets in Congo niet bestaat, enkel voor de blanken en de elite.
Ik heb een appartementje gekocht in een wijk waar behalve mij geen enkele blanke woont. En niemand moet mij om een fooi vragen zonder iets voor me te doen. Wie dat wel doet kan zich aan een scheldpartij verwachten, in het Swahili.
Wat veiligheid betreft, ben in Europa al 2 keer overvallen en in Kenia nog nooit. Het eenvoudig appartementencomplex waar ik woon heeft een gewapende bewaker en is middenklasse naar Keniaanse normen. Geen luxe, geen lift, maar binnen wel alles dat je nodig hebt. Gemiddelde huurprijs van zo'n appartement is 120 euro per maand.
Veel Europeanen in Afrika zijn geobsedeerd door veiligheid, maar mijn ervaring is dat als je de sloppen links laat, 's nachts niet door lege donkere straten loopt(maar is in Brussel en Antwerpen ook niet aan te raden), en geen grote luxe tentoon spreidt, er weinig zal gebeuren.
Ik maak ook gebruik als een van de weinige blanken van het lokale publieke transport, matatus genaamd. Het is ruig, niet aan te raden voor bejaarden en voldoet zeker niet aan de Europese veiligheidsstandaard, maar wel efficiënt. Als je een auto wil met chauffeur, ja dan zal je betalen, is overal zo.

Wat in Afrika opvalt is het gebrek aan goede middenklasse hotels zoals in Azië. Ofwel betaal je minimum 100 euro (in Kinshasa meer heb ik me laten vertellen), ofwel 5 euro voor een absoluut goor krot. Maar goede hotels van rond de 25 euro bestaan amper, een groot gat in de markt.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 februari 2017 om 09:58.
Oud 17 februari 2017, 21:27   #136
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat ik inderdaad hoor is dat, als je wel leven als in Europa, het leven gigantisch duur is in CDR.
Maar ik ga naar lokale markten en ding er af net als zwarten, mijn kledij laat ik opsturen uit Azië. Ik ga uit naar lokale bars en eet in lokale restaurants. Liefst van al kook ik zelf, want het Afrikaanse eten vind ik niet zo lekker en Europese restaurants zijn te duur. Op de markten vind je alles, vlees (nog nooit ziek geweest), en alle groenten en fruit die je bij ons ook vindt.
Daarnaast heb je ook vrij moderne lokale supermarkten voor de middenklasse, maar ik heb gehoord dat zoiets in Congo niet bestaat, enkel voor de blanken en de elite.
Ik heb een appartementje gekocht in een wijk waar behalve mij geen enkele blanke woont. En niemand moet mij om een fooi vragen zonder iets voor me te doen. Wie dat wel doet kan zich aan een scheldpartij verwachten, in het Swahili.
Wat veiligheid betreft, ben in Europa al 2 keer overvallen en in Kenia nog nooit. Het eenvoudig appartementencomplex waar ik woon heeft een gewapende bewaker en is middenklasse naar Keniaanse normen. Geen luxe, geen lift, maar binnen wel alles dat je nodig hebt. Gemiddelde huurprijs van zo'n appartement is 120 euro per maand.
Veel Europeanen in Afrika zijn geobsedeerd door veiligheid, maar mijn ervaring is dat als je de sloppen links laat, 's nachts niet door lege donkere straten loopt(maar is in Brussel en Antwerpen ook niet aan te raden), en geen grote luxe tentoon spreidt, er weinig zal gebeuren.
Ik maak ook gebruik als een van de weinige blanken van het lokale publieke transport, matatus genaamd. Het is ruig, niet aan te raden voor bejaarden en voldoet zeker niet aan de Europese veiligheidsstandaard, maar wel efficiënt. Als je een auto wil met chauffeur, ja dan zal je betalen, is overal zo.

Wat in Afrika opvalt is het gebrek aan goede middenklasse hotels zoals in Azië. Ofwel betaal je minimum 100 euro (in Kinshasa meer heb ik me laten vertellen), ofwel 5 euro voor een absoluut goor krot. Maar goede hotels van rond de 25 euro bestaan amper, een groot gat in de markt.
Dan heb jij nondeju veel geluk gehad, ik was opweg van de Hilton in Nairobi richting East en ben er op 100 m 2 X overvallen (door fake agenten) gelukkig geen erg heb die mannen wat geld gegeven en ik kon verder...
Oud 18 februari 2017, 02:38   #137
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb jij nondeju veel geluk gehad, ik was opweg van de Hilton in Nairobi richting East en ben er op 100 m 2 X overvallen (door fake agenten) gelukkig geen erg heb die mannen wat geld gegeven en ik kon verder...
Dat komt omdat je uit de Hilton kwam, dan denkt iedereen dat je "cashloads of money" hebt. Iedereen denkt dat ik een "poor mzungu" ben, sommige houden me voor een Indiër (die zijn opvallend blank in Kenia, en ik heb geen typisch West-Europees gezicht) en dan laten ze je met rust.

Echt overvallen in Nairobi, dat gebeurt gewelddadig en met guns, waarschijnlijk waren het echte agenten, de Keniaanse politie is erg corrupt.
https://www.youtube.com/watch?v=vpOYhr8opok

Dit gebeurt er met dieven in Kenia die gepakt worden:
https://www.youtube.com/watch?v=AYLbAjrJI6Q

Eigenlijk zijn de armere wijken veiliger, want niemand vermoedt dat daar iets te rapen valt. Alleen de allerergste sloppen waar zelfs de politie niet durft te komen, daar blijf je beter weg.
Tegenwoordig valt het allemaal wel mee, overal zie je askari (gewapende bewakers) en dieven weten wat hen te wachten staat als ze gevat worden.
Ik vind Brussel gevaarlijker want de straffen zijn hier erg mild en er is weinig politieaanwezigheid.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 februari 2017 om 02:53.
Oud 18 februari 2017, 03:04   #138
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Reportage over de "election violence" van 2007, ik was toen in Kenia, en het dreigde volledig uit de hand te lopen. In augustus zijn er opnieuw verkiezingen en de vrees bestaat dat er opnieuw geweld uitbreekt.
https://www.youtube.com/watch?v=Qlw8Yfjl2Zw
Oud 18 februari 2017, 03:11   #139
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

the economist van vandaag heeft 2 artikels over Kenia, jammer genoeg niet erg positief:

http://www.economist.com/news/middle...9083042ad12e30
Oud 18 februari 2017, 05:54   #140
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
the economist van vandaag heeft 2 artikels over Kenia, jammer genoeg niet erg positief:

Klimaatprobleem - droogte- en Jihadi probleem.
Niet best.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 februari 2017 om 05:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be