Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2017, 10:18   #121
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
welke schokkende feiten over zijn effectief presidentieel beleid zijn er al bekend mss ?
hu?

Euhm, nog niet zo veel denk ik? Enfin, niet dat ik weet.

Daar gaat het toch niet over? Ik ben gewoon flabbergasted door heel dat gedoe rond de menigte. Het zou niet eens een issue moeten zijn
Oud 23 januari 2017, 10:21   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
hu?

Daar gaat het toch niet over? Ik ben gewoon flabbergasted door heel dat gedoe rond de menigte. Het zou niet eens een issue moeten zijn
ah ok, dan zitten we op dezelfde lijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:24   #123
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volti, hoe zit het met deze facts ?
weet jij of die juist zijn ?
Ik vertrouw erop dat die juist zijn? Afhankelijk van wie de claims maakt, zal ik de claim verifieren. Ik verwacht dat feiten die ik presenteer aan een discussiepartner, ook geverifieerd worden als er twijfel over bestaat.

Zo moet het toch zijn?, een discussie op basis van feiten. Verifieerbare feiten. Dermate verifieerbaar dat BEIDE discussiepartners ze accepteren en op die basis verder, diepgaander discussieren.

Welk punt wil je maken Anna?
Oud 23 januari 2017, 10:28   #124
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Kuch, daarmee dat Trump er zowat 3 miljoen minder had .
Dat is het systeem van de kiesmannen, Trump is verkozen, punt.
Citaat:
Los van het hele gedoe rond democraten versus republikeinen, is dit een teken aan de wand dat de verwachtingen rond Trump's presidentschap gewoon ingelost gaan worden en bol gaan staan van kleinzerig gedrag, voetgestamp en vooral massa's desinformatie. En als toetje op de taart, uiteraard, een massa's idioten die die kerel blind gaan verdedigen en even onnozele praat gaan verkopen.

Dat zie je hier al in dit topic. Eerst is het Photoshop, dan is het het weer, dan zijn het Trump's kiezers die geen 1000+ km gaan reizen, dan is het omwille van het feit dat Trump blank is en dan draait het eigenlijk allemaal niet om het aantal mensen die op zo'n inauguratie komen opdagen[/b]
Ge hebt volgers en niet volgers, de eerste zwarte president had die ook.
Citaat:
De realiteit is dat het eigenlijk inderdaad niet om het aantal mensen op die inauguratie draait, alleen zijn ze blijkbaar vergeten om dat tegen Trump en co te zeggen, en gaan ze nu in beserk-modus, enkel en alleen daarom. Dat wordt nog lachen in de toekomst als het over net iets belangrijker zaken gaat .

De Amerikanen gaan exact krijgen waar ze voor gestemd hebben: amateuristisch wanbeleid dat het establishement gewoon gaat bevestigen/versterken in hun doen en laten.
Het moet plezant zijn de toekomst te kunnen zien, ik wacht nog wat af.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:29   #125
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over "alternative facts":

http://www.nbcnews.com/meet-the-pres...=sm_fb_nbcnews

Het is al erg genoeg dat het aantal toeschouwers voor Trump een vermelding waard was, het is nog een pak erger om erover te liegen wat dan -in principe- eenvoudig te ontmaskeren is. dit is echt 100% "post-truth" politiek.

Het is interessant te zien hoe Trump-voorstanders in deze draad toch blijven volhouden dat het een leugen is dat er zo weinig volk was op de inauguratie. Beste heren, "Alternative facts" bestaan niet, dat zijn leugens. punt. Niet alles is een mening; de aarde is rond, de zon geeft warmte, glas is doorschijnend.

Ik zie het nog gebeuren dat Trump een screenshot van een verwijderde tweet van zijn officiele account zal afdoen als "fake news" en dat zijn aanhangers dat nog gaan geloven ook. Feiten, waarheid zijn niet meer belangrijk.

Ik vraag me dan af, een vraag voor de "Trumpisten" hier, onder welke voorwaarden aanvaarden jullie dat nieuws geloofwaardig is? Wanneer zijn jullie zeker dat iets niet gelogen is?, zowel door de mainstraim als "underground" media? Welke basis gebruiken jullie?
welkom in 2017, in a brave new world waar mensen geloven wat binnen hun wereldbeeld past, en al de rest "Fake News" is. Kritisch zijn wordt niet geapprecieerd. Zelfreflectie is not done. Polarisatie is essentieel. Hokjesdenken ook.
Oud 23 januari 2017, 10:29   #126
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Volti, hoe zit het met deze facts ?
weet jij of die juist zijn ?
Cherrypicking en framing.

Hier nog zo eentje:

Er zijn er die er hard op vooruit zijn gegaan, er zijn er die er op achteruit zijn gegaan. Of Obama daar verantwoordelijk voor is weet ik niet. Ik weet alleen dat protectionisme de groei zal remmen en nog meer mensen werkloos zal maken. En waarschijnlijk vooral bij Trump zijn kiezers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:30   #127
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vertrouw erop dat die juist zijn? Afhankelijk van wie de claims maakt, zal ik de claim verifieren. Ik verwacht dat feiten die ik presenteer aan een discussiepartner, ook geverifieerd worden als er twijfel over bestaat.

Zo moet het toch zijn?, een discussie op basis van feiten. Verifieerbare feiten. Dermate verifieerbaar dat BEIDE discussiepartners ze accepteren en op die basis verder, diepgaander discussieren.

Welk punt wil je maken Anna?
dat er nog nergens over beleid gediscussieerd wordt, alleen over stijl ... dat lijkt me niet heel nuttig.

het beleid van Obama kan al wel geëvalueerd worden ... algemene teneur daarover is dat hij weinig positiefs gerealiseerd heeft.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 januari 2017 om 10:30.
Oud 23 januari 2017, 10:30   #128
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mooi voorbeeld se, het is niet belangrijk voor de pers, Trump heeft er zelf een punt van gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=PRFVBJn0nuQ

Zie je?, de feiten worden helemaal omgedraaid
Ben jij ook zo iemand die 's nachts wakker ligt door het feit dat Trump president is?
Mij kan het geen bal schelen hoor en wat me zeker niet interesseert is hoeveel volk er was.

Wat ik wel grappig vind is dat de pers er zo een drama van maakt, en jullie er natuurlijk zoals volgzame schaapjes er achteraan huppelen. En als Trump zegt dat de media liegt, dan zal dat wel het gevolg zijn van die pers die er een item van gemaakt heeft, alle middelen zijn immer geoorloofd om Trump te beschadigen.
Voil�*.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:31   #129
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hu?

Is de media daar niet over begonnen, het moet dan toch wel belangrijk zijn anders berichten ze dat niet.
Maar je hebt gelijk, het zou niet eens een issue mogen zijn.

Laatst gewijzigd door alberto : 23 januari 2017 om 10:33.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:36   #130
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ben jij ook zo iemand die 's nachts wakker ligt door het feit dat Trump president is?
Mij kan het geen bal schelen hoor en wat me zeker niet interesseert is hoeveel volk er was.

Wat ik wel grappig vind is dat de pers er zo een drama van maakt, en jullie er natuurlijk zoals volgzame schaapjes er achteraan huppelen. En als Trump zegt dat de media liegt, dan zal dat wel het gevolg zijn van die pers die er een item van gemaakt heeft, alle middelen zijn immer geoorloofd om Trump te beschadigen.
Voil�*.
Weet ge wie er een drama van maakt? Trump
Tot hij op de press conf reageerde op de foto's was niemand er echt mee bezig. Nu is het een issue van geloofwaardigheid. Niet meer niet minder. Het gaat niet over beleid, inderdaad Anna List, het gaat over stijl, of beter, geloofwaardigheid

Laatst gewijzigd door Voltian : 23 januari 2017 om 10:37.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:38   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Cherrypicking en framing.

Hier nog zo eentje:

...

Er zijn er die er hard op vooruit zijn gegaan, er zijn er die er op achteruit zijn gegaan. Of Obama daar verantwoordelijk voor is weet ik niet. Ik weet alleen dat protectionisme de groei zal remmen en nog meer mensen werkloos zal maken. En waarschijnlijk vooral bij Trump zijn kiezers.
ik lees dat protectionisme vooral in de pers

als het gaat over 'heronderhandelen van trade deals met het oog op het vermijden van wegvloeien van arbeid' ... dan kan ik me nog wel wat anders voorstellen dan "protectionisme" ... ook daar zal het afwachten worden volgens mij.

een 'buy American' tweet, betekent volgens mij ook nog niet dat hij protectionistisch beleid zal installeren.
(de EU heeft de US daarin trouwens bijzonder weinig te verwijten ... de Europeaan koopt immers GEEN US wagens ...)

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 januari 2017 om 10:39.
Oud 23 januari 2017, 10:52   #132
Ben2
Schepen

Standaard

Het zou mij niet verbazen indien er inderdaad meer volk was bij de inauguratie van Obama. Dat was een zwarte president: een mijlpaal!

Indien binnen x-aantal jaar de eerste vrouwelijke president verkozen zal worden zal er opnieuw een record gebroken worden want opnieuw een nieuwe mijlpaal.

Blanke presidenten waren er al meer dan veertig andere en bovendien zit het kiezerspubliek van Trump vooral in het verarmde binnenland, dus die ga je niet zo snel richting Washington zien optrekken. Die mensen kijken niet naar woorden, maar wachten op concrete daden!

Wat mij wel teleurstelt bij bijvoorbeeld de tweets van Trump n�* de vrouwenmarsen is dat hij niet heeft gezegd wat zij willen horen, namelijk dat de vrouwenrechten niet geschaad worden en dat de vrouwen op gelijke voet staan van mannen.
Nu zijn er drie mogelijkheden: Ofwel is hij het vergeten, ofwel vindt hij dat niet dat vrouwen op gelijke voet staan ofwel vindt hij het de normaalste zaak van de wereld dat vrouwen op gelijke voet staan dat hij het niet eens vermeldt.
Oud 23 januari 2017, 10:56   #133
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Nu zijn er drie mogelijkheden: Ofwel is hij het vergeten, ofwel vindt hij dat niet dat vrouwen op gelijke voet staan ofwel vindt hij het de normaalste zaak van de wereld dat vrouwen op gelijke voet staan dat hij het niet eens vermeldt.
Of hij vindt 0,5% van de Amerikaanse bevolking niet zo significant om veel woorden aan vuil te maken ?
Zeker gelet op het feit als je ziet wie die mars heeft georganiseerd...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 11:00   #134
Ben2
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Of hij vindt 0,5% van de Amerikaanse bevolking niet zo significant om veel woorden aan vuil te maken ?
Zeker gelet op het feit als je ziet wie die mars heeft georganiseerd...
Hij heeft er wél woorden aan vuil gemaakt: In zijn eerste tweet vroeg hij zich luidop af waarom deze vrouwen niet gaan stemmen zijn en dat de verkiezingen voorbij zijn.

Ik vind dat geen verzoenende taal, dat stoort mij, het is ongepast, hij had dat beter kunnen aanpakken.
Oud 23 januari 2017, 11:04   #135
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Hij heeft er wél woorden aan vuil gemaakt: In zijn eerste tweet vroeg hij zich luidop af waarom deze vrouwen niet gaan stemmen zijn en dat de verkiezingen voorbij zijn.

Ik vind dat geen verzoenende taal, dat stoort mij, het is ongepast, hij had dat beter kunnen aanpakken.
hij heeft daarna toch getweet dat hij de rechten van die betogers ten volle respecteert ?!
Oud 23 januari 2017, 11:05   #136
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat is het systeem van de kiesmannen, Trump is verkozen, punt.
Je sais. Maar ik was hier niet diegene die stelde dat diegene met de meeste stemmen president wordt. (sic)

Citaat:
Ge hebt volgers en niet volgers, de eerste zwarte president had die ook.
En hij had er blijkbaar een pak meer dan Trump. De aanwezigen op de inauguratie geven die indicatie, zijn approval ratings geven die indicatie en Trump's wild voetgestamp inclusief ontkenning van plain reality geven de indicatie dat hij dat zelf ook goed genoeg beseft. Dat is nog niet eens een oordeel, gewoon een vaststelling.

Citaat:
Het moet plezant zijn de toekomst te kunnen zien, ik wacht nog wat af.
't Is nog plezanter blijkbaar om feiten uit het heden te ontkennen of niet te willen zien.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 11:09   #137
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij heeft daarna toch getweet dat hij de rechten van die betogers ten volle respecteert ?!
Hij zal onder zijn voeten gekregen hebben van Kellyanne hé.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 januari 2017 om 11:10.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 11:10   #138
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je sais. Maar ik was hier niet diegene die stelde dat diegene met de meeste stemmen president wordt. (sic)

En hij had er blijkbaar een pak meer dan Trump. De aanwezigen op de inauguratie geven die indicatie, zijn approval ratings geven die indicatie en Trump's wild voetgestamp inclusief ontkenning van plain reality geven de indicatie dat hij dat zelf ook goed genoeg beseft. Dat is nog niet eens een oordeel, gewoon een vaststelling.

't Is nog plezanter blijkbaar om feiten uit het heden te ontkennen of niet te willen zien.
Obama heeft 8 jaar tijd gehad om dat kiessysteem te verbeteren ... ga je nu Trump verwijten te hebben gewonnen in een systeem waar hij niks over te zeggen heeft gehad ?
Oud 23 januari 2017, 11:10   #139
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij zal onder zijn voeten gekregen hebben van Kellyanne hé.
dat kan gebeuren hé
Oud 23 januari 2017, 11:18   #140
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Een verschil in stijl?

Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be