Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2017, 01:42   #101
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Veel mensen werden tegengehouden door de politie.. ze wilden wel naar het feestje.. maar pepperspray enzo.....
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 05:58   #102
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als ik een verkeerd beeld wil neerzetten dan zou ik bij het begin van de inauguratie een foto nemen terwijl het volk nog aan het toestromen is, ipv op het moment dat ze voltallig zijn. Iemand daar al aan gedacht?

Maar dat zouden de onpartijdige mainstream media natuurlijk nooit durven..

En by the way. De vergelijking van de eerste zwarte president in de Amerikaanse geschiedenis tov gelijk welke blanke gaat helemaal niet op. Al zeker niet in Washington DC waar de meerderheid zwart is.
De opkomst stond 100% los van de kwaliteiten of de populariteit van Obama. Dat ging voor het grootste deel over zijn huidskleur. Laten we daar eerlijk over zijn
Eerst is het "overduidelijk" Photoshop, vervolgens is het een foto van eerder op de dag. Alles om je maar niet bij de feiten te moeten neerleggen...
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 07:12   #103
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Eerst is het "overduidelijk" Photoshop, vervolgens is het een foto van eerder op de dag. Alles om je maar niet bij de feiten te moeten neerleggen...
Dat somt dat laatste zielige resempje butt hurt-reacties hier inderdaad mooi op!
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 08:03   #104
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Amai ja, enorm verschil. Zeker als je bedenkt dat Washington DC 'n democratisch nest is, de gemiddelde Trump-stemmer geen 1000+ km's gaat afleggen om naar DC af te reizen, bij Obama's inauguratie 'n aangenaam zonnige dag was, en 20 januari ll. regenachtig & bewolkt, om nog te zwijgen over agressieve demonstranten die niet terugschrikken - zoals reeds werd bewezen - om geweld te gebruiken.
Maar kom, als 't jou blij maakt dat er miljoenen minder aanwezigen waren...ik lig er niet wakker van, jij blijkbaar wel.
De president wordt gekozen door de aantal kiezers niet door het aantal tegenbetogers, het blijft blijkbaar moeilijk voor democraten om deze democratische verkiezingen te aanvaarden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 08:28   #105
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
De president wordt gekozen door de aantal kiezers niet door het aantal tegenbetogers, het blijft blijkbaar moeilijk voor democraten om deze democratische verkiezingen te aanvaarden.
36 % van de Amerikanen hebben vertrouwen in Trump.
Het vertrouwen in een Amerikaanse president is nog nooit zo laag geweest.
Amerika is nu nog steeds een vrij land met het recht op demonstreren.
De demonstranten willen dat graag zo houden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 08:29   #106
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch significant dat blijkbaar het aantal betogers groter was dan het aantal supporters op de inauguratie.
Dat is volgens mij toch nog niet eerder voorgekomen.

De grote vraag is : hoe democratisch zijn deze verkiezingen nu echt geweest.
Er kunnen terecht vragen gesteld worden bij de legitimiteit van Trump als president volgens mij.

Ik geloof ook niet dat het al vaker is voorgekomen dat een man naar wiens adviseurs een FBI-onderzoek loopt voor connecties met russische inlichtingendiensten president wordt, of dat die man pertinent weigert zijn belastingsaangiftes vrij te geven, die hem zouden kunnen vrijpleiten van verdenking van belangenvermenging.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2869942

Ik zou niet weten waarom Trump niet bikkelhard zou mogen aangepakt worden, vanaf dag 1, jij wel?

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 januari 2017 om 08:30.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 08:38   #107
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Kuch, daarmee dat Trump er zowat 3 miljoen minder had .

Los van het hele gedoe rond democraten versus republikeinen, is dit een teken aan de wand dat de verwachtingen rond Trump's presidentschap gewoon ingelost gaan worden en bol gaan staan van kleinzerig gedrag, voetgestamp en vooral massa's desinformatie. En als toetje op de taart, uiteraard, een massa's idioten die die kerel blind gaan verdedigen en even onnozele praat gaan verkopen.

Dat zie je hier al in dit topic. Eerst is het Photoshop, dan is het het weer, dan zijn het Trump's kiezers die geen 1000+ km gaan reizen, dan is het omwille van het feit dat Trump blank is en dan draait het eigenlijk allemaal niet om het aantal mensen die op zo'n inauguratie komen opdagen...

De realiteit is dat het eigenlijk inderdaad niet om het aantal mensen op die inauguratie draait, alleen zijn ze blijkbaar vergeten om dat tegen Trump en co te zeggen, en gaan ze nu in beserk-modus, enkel en alleen daarom. Dat wordt nog lachen in de toekomst als het over net iets belangrijker zaken gaat .

Alleen zitten ze nu al met een persverantwoordelijke die letterlijk elke geloofwaardigheid verloren is en op dezelfde hoogte staat als Geubbels en Comical Ali, en met hem een hoopje extra vertrouwelingen die nu komen zeveren over "alternatieve werkelijkheden".

De Amerikanen gaan exact krijgen waar ze voor gestemd hebben: amateuristisch wanbeleid dat het establishement gewoon gaat bevestigen/versterken in hun doen en laten.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 08:42   #108
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als ik een verkeerd beeld wil neerzetten dan zou ik bij het begin van de inauguratie een foto nemen terwijl het volk nog aan het toestromen is, ipv op het moment dat ze voltallig zijn. Iemand daar al aan gedacht?
Dat zou inderdaad zomaar kunnen maar zou er dan echt niemand een foto genomen hebben toen het publiek voltallig was? Het is altijd makkelijk om achteraf te kwaken dat het verkeerd is voorgesteld maar dan mogen ze ook eens met bewijzen komen.

En voor de zoveelste keer: zijn die publieksaantallen zo levensbelangrijk? Voor het ego van Trump blijkbaar wel en dat is veelzeggend volgens mij.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 08:48   #109
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En voor de zoveelste keer: zijn die publieksaantallen zo levensbelangrijk? Voor het ego van Trump blijkbaar wel en dat is veelzeggend volgens mij.
Een clown meet zijn succes en eigenwaarde aan het publiek dat hij trekt,
bij een narcistische clown als DJT komt het hard aan als dat tegenvalt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 januari 2017 om 08:49.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 08:57   #110
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Kuch, daarmee dat Trump er zowat 3 miljoen minder had .

Los van het hele gedoe rond democraten versus republikeinen, is dit een teken aan de wand dat de verwachtingen rond Trump's presidentschap gewoon ingelost gaan worden en bol gaan staan van kleinzerig gedrag, voetgestamp en vooral massa's desinformatie. En als toetje op de taart, uiteraard, een massa's idioten die die kerel blind gaan verdedigen en even onnozele praat gaan verkopen.

Dat zie je hier al in dit topic. Eerst is het Photoshop, dan is het het weer, dan zijn het Trump's kiezers die geen 1000+ km gaan reizen, dan is het omwille van het feit dat Trump blank is en dan draait het eigenlijk allemaal niet om het aantal mensen die op zo'n inauguratie komen opdagen...

De realiteit is dat het eigenlijk inderdaad niet om het aantal mensen op die inauguratie draait, alleen zijn ze blijkbaar vergeten om dat tegen Trump en co te zeggen, en gaan ze nu in beserk-modus, enkel en alleen daarom. Dat wordt nog lachen in de toekomst als het over net iets belangrijker zaken gaat .

Alleen zitten ze nu al met een persverantwoordelijke die letterlijk elke geloofwaardigheid verloren is en op dezelfde hoogte staat als Geubbels en Comical Ali, en met hem een hoopje extra vertrouwelingen die nu komen zeveren over "alternatieve werkelijkheden".

De Amerikanen gaan exact krijgen waar ze voor gestemd hebben: amateuristisch wanbeleid dat het establishement gewoon gaat bevestigen/versterken in hun doen en laten.
Ge hebt het er echt moeilijk mee hé?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 08:59   #111
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat zou inderdaad zomaar kunnen maar zou er dan echt niemand een foto genomen hebben toen het publiek voltallig was? Het is altijd makkelijk om achteraf te kwaken dat het verkeerd is voorgesteld maar dan mogen ze ook eens met bewijzen komen.

Tja voor de pers wel blijkbaar, vermits ze zelfs het aantal toehoorders vervalsen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 09:33   #112
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja voor de pers wel blijkbaar, vermits ze zelfs het aantal toehoorders vervalsen.
En waar zijn de bewijzen dat de pers dit vervalst zou hebben? Voor zover ik er zicht op heb heeft de pers gewoon de optelsom van de metro, aantal verkochte tickets en nog gedaan en zijn ze zo aan die aantallen gekomen. Trump en zijn bende roepen dan dat het geen waar is en zijn aanhang neemt dit klakkeloos over.

Ik blijf het zeggen: dit zegt enorm veel over Trump en dit is zeker niet positief
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 09:40   #113
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ge hebt het er echt moeilijk mee hé?
Waarmee?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 09:58   #114
Anna List
Banneling

Standaard

ik heb Bjorn Soenens heel verontwaardigd horen verklaren dat de POTUS t eerste weekend al vrij nam en pas op maandag echt begint...

ik kan Bjorn melden dat t nog veel erger is, naar t schijnt gaat de president ook elke nacht gewoon slapen, en dat terwijl de wereld op zoveel verschillende plaatsen in brand staat !!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:11   #115
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is toch significant dat blijkbaar het aantal betogers groter was dan het aantal supporters op de inauguratie.
Dat is volgens mij toch nog niet eerder voorgekomen.

De grote vraag is : hoe democratisch zijn deze verkiezingen nu echt geweest.
Er kunnen terecht vragen gesteld worden bij de legitimiteit van Trump als president volgens mij.

Ik geloof ook niet dat het al vaker is voorgekomen dat een man naar wiens adviseurs een FBI-onderzoek loopt voor connecties met russische inlichtingendiensten president wordt, of dat die man pertinent weigert zijn belastingsaangiftes vrij te geven, die hem zouden kunnen vrijpleiten van verdenking van belangenvermenging.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2869942

Ik zou niet weten waarom Trump niet bikkelhard zou mogen aangepakt worden, vanaf dag 1, jij wel?
Ik zou eerst een half jaartje wachten en kijken wat hij doet.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 10:13   #116
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou eerst een half jaartje wachten en kijken wat hij doet.
Trump zelf last al 2 evaluatiepunten in ...

1 na 100 dagen
en een tweede na 200 dagen.

dit vind ik eigenlijk best ambitieus.
Oud 23 januari 2017, 10:13   #117
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Over "alternative facts":

http://www.nbcnews.com/meet-the-pres...=sm_fb_nbcnews

Het is al erg genoeg dat het aantal toeschouwers voor Trump een vermelding waard was, het is nog een pak erger om erover te liegen wat dan -in principe- eenvoudig te ontmaskeren is. dit is echt 100% "post-truth" politiek.

Het is interessant te zien hoe Trump-voorstanders in deze draad toch blijven volhouden dat het een leugen is dat er zo weinig volk was op de inauguratie. Beste heren, "Alternative facts" bestaan niet, dat zijn leugens. punt. Niet alles is een mening; de aarde is rond, de zon geeft warmte, glas is doorschijnend.

Ik zie het nog gebeuren dat Trump een screenshot van een verwijderde tweet van zijn officiele account zal afdoen als "fake news" en dat zijn aanhangers dat nog gaan geloven ook. Feiten, waarheid zijn niet meer belangrijk.

Ik vraag me dan af, een vraag voor de "Trumpisten" hier, onder welke voorwaarden aanvaarden jullie dat nieuws geloofwaardig is? Wanneer zijn jullie zeker dat iets niet gelogen is?, zowel door de mainstraim als "underground" media? Welke basis gebruiken jullie?
Oud 23 januari 2017, 10:14   #118
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Het is al erg genoeg dat het aantal toeschouwers voor Trump een vermelding waard was, het is nog een pak erger om erover te liegen wat dan -in principe- eenvoudig te ontmaskeren is. dit is echt 100% "post-truth" politiek.

Het is interessant te zien hoe Trump-voorstanders in deze draad toch blijven volhouden dat het een leugen is dat er zo weinig volk was op de inauguratie. Beste heren, "Alternative facts" bestaan niet, dat zijn leugens. punt. Niet alles is een mening; de aarde is rond, de zon geeft warmte, glas is doorschijnend.

Ik zie het nog gebeuren dat Trump een screenshot van een verwijderde tweet van zijn officiele account zal afdoen als "fake news" en dat zijn aanhangers dat nog gaan geloven ook. Feiten, waarheid zijn niet meer belangrijk.

Ik vraag me dan af, een vraag voor de "Trumpisten" hier, onder welke voorwaarden aanvaarden jullie dat nieuws geloofwaardig is? Wanneer zijn jullie zeker dat iets niet gelogen is?, zowel door de mainstraim als "underground" media? Welke basis gebruiken jullie?
welke schokkende feiten over zijn effectief presidentieel beleid zijn er al bekend mss ?
Oud 23 januari 2017, 10:17   #119
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mooi voorbeeld se, het is niet belangrijk voor de pers, Trump heeft er zelf een punt van gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=PRFVBJn0nuQ

Zie je?, de feiten worden helemaal omgedraaid
Oud 23 januari 2017, 10:18   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Volti, hoe zit het met deze facts ?
weet jij of die juist zijn ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  obama facts.jpg‎
Bekeken: 104
Grootte:  43,1 KB
ID: 105329  

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be