Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2017, 16:08   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En alsof de Engelsen en Fransen niet even erg handelden...

Niet dat dat de situatie in Congo toen goedpraat, maar de nodige hypocrisie, daarentegen, wordt door iedereen wél goedgepraat, uiteraard...
Is het daarom dat de oudbakken francofone kolonisatie maar moet doorgaan??? Ik dacht dat dat iets was uit het verre verleden... Niet dus???
Als wij Leopold II niet mogen aanvallen omdat hij een man van zijn tijd was en de Engelsen en Fransen niet beter waren... waarom moeten wij dan nu nog de gevolgen van die Franse veroveringszucht die nooit gestopt is door de eeuwen heen maar als de enige grote waarheid over ons heen laten gaan???

Francofonie is oudbakken kolonialisme en het is meer dan hoog tijd dat aan dat anachronisme en aan die haatpolitiek van verdeel en heers een kordaat einde wordt gesteld vooral daar we zien hoe economisch achterlijk in dit land die gebieden zijn die door die oudbakken francofonie worden beheerd...

Maar sst... de franse taal is een wereldtaal (mijn gat) en voor die wereldtaal moeten alle wetten van goed fatsoen en goed nabuurschap wijken...
Je moet al compleet achterlijk zijn om niet het groteske van die francofone waarheid in te zien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 16:12   #122
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Is het daarom dat de oudbakken francofone kolonisatie maar moet doorgaan??? Ik dacht dat dat iets was uit het verre verleden... Niet dus???
Als wij Leopold II niet mogen aanvallen omdat hij een man van zijn tijd was en de Engelsen en Fransen niet beter waren... waarom moeten wij dan nu nog de gevolgen van die Franse veroveringszucht die nooit gestopt is door de eeuwen heen maar als de enige grote waarheid over ons heen laten gaan???

Francofonie is oudbakken kolonialisme en het is meer dan hoog tijd dat aan dat anachronisme en aan die haatpolitiek van verdeel en heers een kordaat einde wordt gesteld vooral daar we zien hoe economisch achterlijk in dit land die gebieden zijn die door die oudbakken francofonie worden beheerd...

Maar sst... de franse taal is een wereldtaal (mijn gat) en voor die wereldtaal moeten alle wetten van goed fatsoen en goed nabuurschap wijken...
Je moet al compleet achterlijk zijn om niet het groteske van die francofone waarheid in te zien...
Wij zullen inderdaad niet rusten voor iedereen van de Spitsbergen tot Kaapstad Frans praat!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 16:15   #123
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
In 2001 presenteerde de N-VA zich als een partij die voortbouwde op 45 jarig succesvol Volksunie-werk.

Nou, die Volksunie was toch niet zuiver op de graat hoor. Zo verklaar ik hier op heden dat het als een paal boven water staat dat de de amnestie-eis vooraan in het Volksunie-programma stond en dit meteen na de stichting van de partij.

Onderzoek in verschillende provincies toont aan dat de VU-top aldaar MINSTENS tot de verkiezingen van 1965 voor MEER DAN DE HELFT afkomstig waren uit gezinnen die op één of andere manier in aanraking waren gekomen met de COLLABORATIE.

Laat me er nog een schep bovenop doen: Er bestaat GEEN TWIJFEL over onder serieuze historici dat de VU een PARTIJ WAS DIE GEDRAGEN WERD DOOR ZWARTEN en dat het daarom evident was dat die amnestie-vraag voor oud-collaborateurs de grootste mobiliserende werking had op de achterban van de partij.

D�*�*r bouwt de N-VA dus op voort!

Haal Degrelle al maar naar boven want geen erudiet man zal deze analyse aanvechten!
Jongens toch! Belgicisten bestaan blijkbaar uitsluitend bij de gratie van de tweede wereldoorlog. Meer dan zeventig jaar na het beëindigen van WO2 komen ze ook nu nog aandraven met "collaboratie, repressie en amnestie".

Denk jij nu echt dat je daarmee nog indruk maakt? Omzeggens al die collaborateurs zijn dood. Ga je misschien naar de kerkhoven trekken en proberen hun lijken op te graven? Pipo's zoals jij zijn daar inderdaad toe in staat.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 16:18   #124
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, Henri, de nazi's waren niet oké en dat heb ik nooit gezegd... maar de grote francofonie zelf is alles behalve oké en dus, in plaats van blijvend te provoceren, zou ze beter heel wat toontjes lager zingen en zich op haar eigen wandaden concentreren ipv anderen met hun facistische bemoeizucht het leven blijvend zuur te maken...
Schoofzak heeft het getal reeds gegeven : 242 gefusilleerde zwartzakken. Hieronder kun je de uitspliting vinden. (bron : Luc Huyse en Steven Dhondt - Onverwerkt verleden : collaboratie en repressie 1942 - 1952)

44% waren nederlandstalig
56% waren franstalig

Zou het hoger percentage franstalige gefusilleerde collaborateurs door de rechtbanken van "La Belgique" ook het gevolg zijn van de "grote francofonie" ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 april 2017 om 16:22.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 16:22   #125
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb je nu al de links gelezen die uw permanent gezever aantonen?
Oud 4 april 2017, 16:28   #126
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op een serene wijze, devoot aan de monarchie en de vlag, en in bewondering voor de nationale symbolen die zij met al hun kracht verdedigen.

Natuurlijk. Een mens moet er toch iets voor over hebben om de sossen een kloot af te trekken? En daarin zijn ze wonderwel geslaagd. Jullie zitten al bijna drie jaar te mekkeren in de oppositie. En als we tegenover de peilingen ons een beetje minder wantrouwig opstellen dan mogen we blijkbaar concluderen dat jullie nog zéér lang in de oppositie zullen vertoeven. Want bij het kiezerspubliek komen jullie allesbehalve aantrekkelijk en dynamisch over. Wie zou er voor deze grauwe figuur nog willen opkomen:

En blijkbaar hebben ze ten huize Van Der Maelen ook dynastieke ambities. Want de dochter is voorzitster van het OCMW in Geraardsbergen.

Laatst gewijzigd door quercus : 4 april 2017 om 16:33.
Oud 4 april 2017, 16:44   #127
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jongens toch! Belgicisten bestaan blijkbaar uitsluitend bij de gratie van de tweede wereldoorlog. Meer dan zeventig jaar na het beëindigen van WO2 komen ze ook nu nog aandraven met "collaboratie, repressie en amnestie".

Denk jij nu echt dat je daarmee nog indruk maakt? Omzeggens al die collaborateurs zijn dood. Ga je misschien naar de kerkhoven trekken en proberen hun lijken op te graven? Pipo's zoals jij zijn daar inderdaad toe in staat.
Hij heeft gelijk. Behalve Coppieters en nog een paar mensen was de VU zo zwart als roet.
En u moet niet schijnheilig komen aandraven van :" ...en na zoveel jaren oorlog komen ze daar nog altijd mee aandraven. "

Wie komt er mee aandraven? Wie gaat nog altijd naar feestjes van extreem-rechtsen?? Juist, NVA-ers! En meer bepaald: Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) en federaal staatssecretaris Theo Francken (N-VA)!

(di 14/10/2014 - 12:16
Update: di 14/10/2014 - 13:2)

Redactie. be.
Na de heisa over een uitspraak van vicepremier Jan Jambon gisteren duikt nu een foto op van twee N-VA-excellenties in gezelschap van Bob Maes, oprichter van de extreemrechtse Vlaamse Militanten Organisatie (VMO), de voorloper van de later verboden Vlaamse Militanten Orde. Verschillende politieke partijen eisen dat Francken opstapt.

Moet er nog zand zijn, monsieur Quercus?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 april 2017 om 16:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 16:45   #128
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zogenaamde vlaamse collaborateurs ?

Ontkent u de vlaamse collaboratie ?
Wat is het volgende ?
Wij ontkennen de collaboratie hoegenaamd niet en we hopen dat dit evenzeer erkend wordt langs de Waalse kant. Met feiten die vaststaan en als dusdanig erkend werden hoef je geen problemen te hebben.
Net zomin als we ons zorgen zouden maken omtrent het reactionair gedachtegoed van de rabiate belgicisten die denken dat ze dit feit na meer dan zeventig jaar nog steeds kunnen oprakelen en gebruiken om de Vlamingen de mond te snoeren. Die mayonnaise pakt al lang niet meer. It's over and out.
Oud 4 april 2017, 16:59   #129
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft gelijk. Behalve Coppieters en nog een paar mensen was de VU zo zwart als roet.
En u moet niet schijnheilig komen aandraven van :" ...en na zoveel jaren oorlog komen ze daar nog altijd mee aandraven. "

Wie komt er mee aandraven? Wie gaat nog altijd naar feestjes van extreem-rechtsen?? Juist, NVA-ers!

(di 14/10/2014 - 12:16
Update: di 14/10/2014 - 13:2)

Redactie. be.
Na de heisa over een uitspraak van vicepremier Jan Jambon gisteren duikt nu een foto op van twee N-VA-excellenties in gezelschap van Bob Maes, oprichter van de extreemrechtse Vlaamse Militanten Organisatie (VMO), de voorloper van de later verboden Vlaamse Militanten Orde. Verschillende politieke partijen eisen dat Francken opstapt.

Moet er nog zand zijn, monsieur Quercus?
Ik geen voorstander van welk soort "militanten" ook, of ze nu van het VMO waren of vakbondsmilitanten zijn, of militanten voor de beweging van Monseigneur Lefèvre.

Als Jambon (en wie dan ook) gesignaleerd werden op een verjaardagsfeest van de nu stokoude Bob Maes dan til ik daar hoegenaamd niet zwaar aan.

Een paar weken geleden is in Noord-Ierland Martin Mc Guiness gestorven. Een man die ooit een van de bevelhebbers was van IRA en verantwoordelijk voor veel doden en verminkten in Noord-Ierland. In de jaren negentig werd hij vice-premier van de Noord-Ierse regering o.l.v. zijn vroegere aartsvijand Ian Paisley. Hij is zelf op audiëntie ontvangen geweest bij de Britse koningin.

Tot zulk een serene en wijze houding zijn onze belgicisten volstrekt niet in staat. Ze zijn er doodeenvoudig te dom voor.
Oud 4 april 2017, 17:41   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geen voorstander van welk soort "militanten" ook, of ze nu van het VMO waren of vakbondsmilitanten zijn, of militanten voor de beweging van Monseigneur Lefèvre.

Als Jambon (en wie dan ook) gesignaleerd werden op een verjaardagsfeest van de nu stokoude Bob Maes dan til ik daar hoegenaamd niet zwaar aan.

Een paar weken geleden is in Noord-Ierland Martin Mc Guiness gestorven. Een man die ooit een van de bevelhebbers was van IRA en verantwoordelijk voor veel doden en verminkten in Noord-Ierland. In de jaren negentig werd hij vice-premier van de Noord-Ierse regering o.l.v. zijn vroegere aartsvijand Ian Paisley. Hij is zelf op audiëntie ontvangen geweest bij de Britse koningin.

Tot zulk een serene en wijze houding zijn onze belgicisten volstrekt niet in staat. Ze zijn er doodeenvoudig te dom voor.
°Negeren,
°°wegwuiven,
°°°minimaliseren,
°°°° de andere kant opkijken zo nodig,

kortom, het 4-puntenprogramma van monsieur Quercus in deze aangelegenheid.
Oud 4 april 2017, 17:50   #131
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
°Negeren,
°°wegwuiven,
°°°minimaliseren,
°°°° de andere kant opkijken zo nodig,

kortom, het 4-puntenprogramma van monsieur Quercus in deze aangelegenheid.
Zulk een houding (en beschuldigingen) die jij mij aansmeert staat gelijk met een soort intentieproces. Ik heb reeds lang geleden op dit forum een paar zaken gezegd omtrent mijn oorlogsjeugdjaren. Ik ga dat niet meer oprakelen maar het volstaat om jouw beschuldigingen aan mijn adres volkomen zinloos te maken.
Oud 4 april 2017, 18:02   #132
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zulk een houding (en beschuldigingen) die jij mij aansmeert staat gelijk met een soort intentieproces. Ik heb reeds lang geleden op dit forum een paar zaken gezegd omtrent mijn oorlogsjeugdjaren. Ik ga dat niet meer oprakelen maar het volstaat om jouw beschuldigingen aan mijn adres volkomen zinloos te maken.
Indien u bezoekjes van NVA-ministers aan verjaardagsfeestjes van extreem-rechtse typetjes afdoet als 'faits divers', dan wuift u weg, dan minimaliseert u, én ... dan kijkt u de andere kant op!

Vaneiges.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 april 2017 om 18:06.
Oud 4 april 2017, 18:07   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u bezoekjes van NVA-ministers aan verjaardagsfeestjes van extreem-rechtse typetjes afdoet als 'faits divers', dan wuift u weg, dan minimaliseert u, én dan kijkt u de andere kant op!
Welke "extreem-rechtse" typetjes ???

En in welke zin is dat erger dan Stevaert die op de koffie ging bij Fidel Castro ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 18:10   #134
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien u bezoekjes van NVA-ministers aan verjaardagsfeestjes van extreem-rechtse typetjes afdoet als 'faits divers', dan wuift u weg, dan minimaliseert u, én ... dan kijkt u de andere kant op!

Vaneiges.
Kom je je weer wat systematisch belachelijk maken ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 18:20   #135
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Welke "extreem-rechtse" typetjes ???

En in welke zin is dat erger dan Stevaert die op de koffie ging bij Fidel Castro ???
Tot scha en schande van wijlen Stevaert.
Oud 4 april 2017, 18:51   #136
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Bruno Yammine historicus?
Lijkt mij eerder hystericus...
Oud 4 april 2017, 19:07   #137
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vaneiges.
"Vaneiges" dat ik dat wegwuif. Om de eenvoudige reden dat we ons bevinden in het jaar 2017, mocht je er soms aan twijfelen. De oorlog is er geweest, de collaboratie is er geweest en de betrokkenen werden veroordeeld. We zijn nu drie generaties verder. De relevantie daarvan is betekenisvol als het over de geschiedenis van WO2 gaat. Maar als het gaat over de politieke situatie in het België van 2017 is de relevantie ervan 0,00. Als je dat nog steeds poogt te gebruiken in jouw belgicistische strijd tegen de Vlaamse natie dan maak je jezelf er alleen maar compleet belachelijk mee.
Oud 4 april 2017, 19:08   #138
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Bruno Yammine historicus?
Lijkt mij eerder hystericus...
Bent u het dan niet eens met het onomstotelijke feit dat minstens tot 1965 de Volksunie gedragen werd door zwarten???
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 19:09   #139
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Bent u het dan niet eens met het onomstotelijke feit dat minstens tot 1965 de Volksunie gedragen werd door zwarten???
Mij leken het vooral blanken.
Oud 4 april 2017, 19:11   #140
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mij leken het vooral blanken.
Door oud-collaborateurs dan.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be