Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2017, 10:32   #121
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Kinderen (meisjes-jongens) kiezen er ook niet voor om door hun ouders naar een bepaald verwachtingspatroon gehersenspoeld te worden omwille van het geloof in een bepaald opperwezen, of door de beperktheid van het sociaal inzicht van de ouders.
De kern van opvoeden is net dat de ouders de kinderen begeleiden naar volwassenheid. Dat impliceert nu eenmaal dat je tot een bepaalde leeftijd keuzes maakt voor het kind en dat je het kind in een bepaalde richting stuurt. Als jongere en jongvolwassene doet het daarmee wat het wil.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 10 april 2017 om 10:33.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:33   #122
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Onder moeders rokken blijven hangen is leuk maar hen van kindsbeen af onder leeftijdsgenoten laten vertoeven is naar mijn bescheiden mening goed voor hun ontwikkeling: zo leren ze sociale vaardigheden die in het volwassen leven nodig zijn en ze maken ook nog eens meer vriendjes. Crèches en kinderopvang zijn trouwen geen "stallingen" maar staan vooral voor leuke speelmomenten met vriendjes.
Ja, zo wordt het verbloemd en sussen de ouders hun geweten.
De realiteit is echter dat een crèche nefast is voor de ontwikkeling van een kind.
Geen enkele 'onthaalmoeder' (wie is dat trouwens? Hoe goed kennen de ouders die persoon?) die haar aandacht over 15 kinderen (die niet eens haar eigen kinderen zijn) moet verdelen kan de moeder vervangen.
Bovendien worden kinderen gedwongen om samen te zijn met een heleboel andere kinderen die geen familie zijn, waar ze niets mee gemeen hebben en waar ze doorgaans niet bij willen zijn.
Die sociale vaardigheden horen kinderen te leren door interactie met hun broertjes en zusjes, neefjes en nichtjes, buurjongens en buurmeisjes.
Niet met een heleboel wildvreemden.
Heel veel kinderen gaan niet graag naar de crèche en huilen wanneer ze daar gedropt worden.
Dat is geen aanstellerij, dat is volkomen normaal.
Een kind hoort op die leeftijd niet door zijn moeder verlaten en bij wildvreemden achtergelaten te worden.
Dat is zo onnatuurlijk als wat.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:37   #123
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Kinderen (meisjes-jongens) kiezen er ook niet voor om door hun ouders naar een bepaald verwachtingspatroon gehersenspoeld te worden omwille van het geloof in een bepaald opperwezen, of door de beperktheid van het sociaal inzicht van de ouders.
Nee.
Maar kinderen hebben behoefte aan liefhebbende ouders die hun normen en waarden meegeven die hen van nut zijn in het leven.
Aan opgevoed worden door vreemden, door een systeem, door de staat met haar zieke multicul propaganda, heeft geen enkel kind behoefte.
Oud 10 april 2017, 10:39   #124
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ja, zo wordt het verbloemd en sussen de ouders hun geweten.
Mijn vrouw en ik zijn in het reine met ons geweten wat onze kinderen betreft. Onze kinderen maken ons geen verwijten over de kinderopvang. Ze smeken in tegendeel regelmatig of ze wat langer mogen blijven want ze zijn net lekker aan het spelen.

Citaat:
De realiteit is echter dat een crèche nefast is voor de ontwikkeling van een kind.
Toch niet voor de onze.

Citaat:
Geen enkele 'onthaalmoeder' (wie is dat trouwens? Hoe goed kennen de ouders die persoon?) die haar aandacht over 15 kinderen (die niet eens haar eigen kinderen zijn) moet verdelen kan de moeder vervangen.
Bovendien worden kinderen gedwongen om samen te zijn met een heleboel andere kinderen die geen familie zijn, waar ze niets mee gemeen hebben en waar ze doorgaans niet bij willen zijn.
Onzin. Niks leukers dan met vriendjes spelen.

Citaat:
Die sociale vaardigheden horen kinderen te leren door interactie met hun broertjes en zusjes, neefjes en nichtjes, buurjongens en buurmeisjes.
Niet met een heleboel wildvreemden.
Waarom niet?

Citaat:
Heel veel kinderen gaan niet graag naar de crèche en huilen wanneer ze daar gedropt worden.
Dat is geen aanstellerij, dat is volkomen normaal.
Een kind hoort op die leeftijd niet door zijn moeder verlaten en bij wildvreemden achtergelaten te worden.
Dat is zo onnatuurlijk als wat.
Da's zoals de eerste schooldag. Die verlatingsangst verdwijnt later.
Oud 10 april 2017, 10:41   #125
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.
Maar kinderen hebben behoefte aan liefhebbende ouders die hun normen en waarden meegeven die hen van nut zijn in het leven.
Aan opgevoed worden door vreemden, door een systeem, door de staat met haar zieke multicul propaganda, heeft geen enkel kind behoefte.
Wij voeden onze kinderen op. En als we merken dat er weer één of ander groen of multicultureel gezwets is verkocht op school, dan leren wij hen daar vraagtekens bij te plaatsen.
Oud 10 april 2017, 10:49   #126
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die kinderen die in crèches gedumpt worden en overgeleverd aan het systeem kiezen daar niet voor.
Zo is dat.
Kinderen moeten niet overal over kunnen beslissen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:51   #127
Thuleander

Standaard

Citaat:
Onze kinderen maken ons geen verwijten over de kinderopvang.
Omdat ze niet beter weten dan gedropt worden in een crèche.
Ze denken dat dat normaal is.

Citaat:
Ze smeken in tegendeel regelmatig of ze wat langer mogen blijven want ze zijn net lekker aan het spelen.
Uw kinderen zijn kennelijk zodanig vervreemd van u dat ze de 'crèche' als hun echte thuis zijn gaan beschouwen.
Ze willen zelfs niet meer met u mee naar huis.
Proficiat.

Citaat:
Onzin. Niks leukers dan met vriendjes spelen.
Kinderen van 0-2 jaar spelen niet met 'vriendjes'.
Die kunnen dat nog niet.
Oud 10 april 2017, 11:03   #128
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ja? Terwijl jullie baby's in de crèche zitten dan?
Inderdaad. Daar zitten ze gezellig tussen leeftijdsgenootjes en kunnen ze sociale vaardigheden beginnen ontwikkelen.

Nog een pluspunt van vroeg naar de crèche en later kleuterschool gaan: de kinderen zullen Nederlands leren en niet van die marginale gevallen worden die wanneer ze 18 jaar oud zijn met een zwaar buitenlands accent spreken hoewel ze hier zijn geboren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 11:09   #129
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw kinderen zijn kennelijk zodanig vervreemd van u dat ze de 'crèche' als hun echte thuis zijn gaan beschouwen.
Proficiat.

Kinderen van 0-2 jaar spelen niet met 'vriendjes'.
Die kunnen dat nog niet.
Ach je moet maar denken dat die bepaalde kinderen binnen vijftig jaar het poets weder poets denken hanteren en hun ouders ook in de 'crèche' steken.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 11:50   #130
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En hiermee wordt mijn standpunt weer bevestigd : mannen kunnen er niet tegen dat vrouwen hun eigen mening zeggen. Mannen kunnen maar op twee manieren naar vrouwen kijken : ofwel verblind door hun seksualiteit, ofwel razend omwille van hun maturiteit.
Het eerste leidt tot macho-gedrag dat we allemaal wel kennen.
Het tweede maakt dat ze enkel op een gefrustreerde manier kunnen omgaan met vrouwen die voor hen niet aantrekkelijk zijn en dit vooral uiten door kleinerende opmerkingen.
DIT! Bedankt Marie.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 11:51   #131
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus U bepaalt wat MIJN kinderen moeten denken? Ze zijn absoluut niet getraumatiseerd door de crèche/kinderopvang, dus ik zie niet waar het probleem zit. Wees gerust, we steken nog meer dan tijd genoeg in onze kinderen!

Citaat:
Proficiat.
Ik wou nog een noot van sympathie voor uw standpunt uiten (jouw en mijn denken hebben dezelfde grondslagen, geloof me), maar nu vind ik u gewoon een rotzak met een gescleroseerd gedachtengoed.
Oud 10 april 2017, 11:54   #132
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bepaal niks.
Ik stel alleen maar vast dat er zo goed als geen vrouwen op politiek forums zitten.
En degenen die er zitten... tja.
Allez, merçi zenne!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 12:02   #133
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Allez, merçi zenne!

Denk dat hij het eerder op één iemand anders heeft. Jij bent natuurlijk één van dé grote uitzonderingen op de regel
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 12:02   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat? En staat er soms moslim op het voorhoofd van die mannen?
Maar je kan er zeker van zijn dat er voor hoerenlopen geen plaats is binnen een islamitisch gezin.
Niet naïef doen : als het 18 jarige moslim zoontje zijn potlood is gaan scherpen in de hoerenbuurt zal hij dat uiteraard niet vertellen thuis aan de ontbijttafel. Net zomin als een andere dat zou doen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 12:03   #135
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En hiermee wordt mijn standpunt weer bevestigd : mannen kunnen er niet tegen dat vrouwen hun eigen mening zeggen. Mannen kunnen maar op twee manieren naar vrouwen kijken : ofwel verblind door hun seksualiteit, ofwel razend omwille van hun maturiteit.
Het eerste leidt tot macho-gedrag dat we allemaal wel kennen.
Het tweede maakt dat ze enkel op een gefrustreerde manier kunnen omgaan met vrouwen die voor hen niet aantrekkelijk zijn en dit vooral uiten door kleinerende opmerkingen.
Oei Marie, ben je nu een dolle mina feministe geworden?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 12:06   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat mij vooral opvalt hier is dat we onzen eno niet meer zien, en met hem ons bemmeke (zou ze orders gehad hebben) en de perzik blijft ook redelijk weg daar tegenover staat dat de construct guinevere dan weer hyperactief is.
Toeval??
De strandzanger is misschien een wereldreis gaan maken met de winst van zijn fictieve beleggingen ?
Oud 10 april 2017, 12:07   #137
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus U bepaalt wat MIJN kinderen moeten denken? Ze zijn absoluut niet getraumatiseerd door de crèche/kinderopvang, dus ik zie niet waar het probleem zit. Wees gerust, we steken nog meer dan tijd genoeg in onze kinderen!

Ik wou nog een noot van sympathie voor uw standpunt uiten (jouw en mijn denken hebben dezelfde grondslagen, geloof me), maar nu vind ik u gewoon een rotzak met een gescleroseerd gedachtengoed.
Dat is mij al langer duidelijk.
Het gaat hem niet om zijn kinderen (als hij die al heeft) het gaat hem over zijn principes, ideeën waarbij het goede, de juiste keuze voor kinderen ondergeschikt is.
Oud 10 april 2017, 12:09   #138
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat? En staat er soms moslim op het voorhoofd van die mannen?
Maar je kan er zeker van zijn dat er voor hoerenlopen geen plaats is binnen een islamitisch gezin.
Hoeren kosten geld. Liever gratis, dan pak je maar...
Oud 10 april 2017, 12:12   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2 blokkers gaan vechten
Oud 10 april 2017, 12:21   #140
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
dominante ventjes .... ze zijn zo grappig ... ze delen kaartjes uit aan elkaar ... denken precies of dat wij niet kunnen lezen of schrijven...
Gij zijt een echte domina
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be