Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2018, 18:57   #121
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En de Vlaamse export kan alleen maar stijgen,eens we verlost zullen zijn van het Waals blok aan ons been.
Of ben je de stommiteiten van Waals politicus Magnette al vergeten,die de Canadezen zodanig op de heupen heeft gewerkt , dat de Canadese Premier de Belgische koning weigerde te ontmoeten tijdens zijn recente handelsmissie in Canada.

Zolang we in het Belgische keurslijf blijven zitten benadelen deze Waalse
"politici" ook ons imago in het buitenland.
Ik ben volledig met U eens.

Ik heb in het verleden veel op Buitenlandse beurzen gestaan om producten van bij ons aan te prijzen. Steeds was het moeilijkste punt, antwoord te geven op “waar ligt jullie bedrijf, waar word het geproduceerd”?

Strikt genomen moesten we België zeggen, echter veel keren heb ik moeten ervaren dat dit niet positief overkwam dit géén vertrouwen schepte. de interesse onmiddellijk verdween.

Terwijl: als we eerst de dichtst nabij gelegen stad vermelden, zo overgingen op Vlaams landsdeel kon uiteindelijk ook "België" uitgesproken worden.

Sorry, aan de Franstaligen maar door hen en hun fanatieke ijdelheid-koppigheid hebben wij meestal in met buitenland en slechte naam. Als we dan toch de kans krijgen, kan Vlaanderen dan door veel zwoegen en te bewijzen wie wij zijn goede zaken relaties uit gebouwd worden. Met wederzijds respect;
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 19:02   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
... vlaams blok vlaggetjes...

De 'Vlaams Blok'-vlag heeft een 'koude' (en eerder bleke) gele kleur.

Een 'warmere' gele kleur (méér cadmium) maakt er een andere vlag van.

Subtiel onderscheid, maar daar hebt u ongetwijfeld geen probleem mee

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 19:02   #123
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Van daag in de krant te lezen: Belgische tricolore is 'ongrondwettig'
Een artikel van de grondwet bepaalt dat 'de Belgische natie kiest als kleuren rood, geel en zwart' en dus niet zwart, geel en rood zoals wij onze vlag kennen. De later poging om de grondwet te herzien werd nooit geamendeerd.
Bijgevolg wappert onze Belgische vlag al bijna twee eeuwen 'ongrondwettig'.

Van sjoemel merk België gesproken, surrealisme om te kunnen sjoemelen, graaien en bedriegen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 22:24   #124
Strandkruier
Schepen

Standaard

[quote=Witte Kaproen;8683445]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Kijk maar eens naar dit product hier:
https://www.ah.nl/producten/product/...ink-biologisch
Ge ziet het daar al staan: "sans sucres ajoutés" en "noisette riz." De achterkant kan ik niet laten zien maar daar staat nog veel meer op. Ik heb er zonet nog van gedronken! Het is een drink van de firma "Wessanen" en die is beursgenoteerd bij Euronext Amsterdam.
Voil?*!!

Norbert de strandkruier[/QUOTE

En weer geen Franse tekst op dit product in Nederland ,
Dit zou in België niet kunnen .De extra opdruk in het Frans veroorzaakt extra kosten voor de Vlaamse consument in België

Bijlage 108684
Zijt gij wel zeker dat dit product in de AH-winkels in Vlaanderen verkocht wordt? Ik weet het niet maar ik vroeg mij onlangs in Sas-van-Gent om garnaalkroketten.. Die verkocht AH in Nederland niet, maar ze doen het wel in hun winkels in België.

Norbert de strandkruier
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 23:01   #125
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Strandkruier;8683599]
Citaat:
Zijt gij wel zeker dat dit product in de AH-winkels in Vlaanderen verkocht wordt? Ik weet het niet maar ik vroeg mij onlangs in Sas-van-Gent om garnaalkroketten.. Die verkocht AH in Nederland niet, maar ze doen het wel in hun winkels in België.
Norbert de strandkruier
Of bepaalde garnaalkroketten in België verkocht worden, is me worst. Het enige wat vastgesteld kan worden, is dat de Vlaamse wet om producten in het Nederlands op de etiketten verplicht te vermelden effect sorteert in de veeltalige EU en zelfs daarbuiten (Zwitserland ...). Kiene producenten gaan dan ook over tot drietalige etikettering. Zo dekken ze zowel de Franse, de Duitse als de Nederlandstalige markt. Ze dekken zo een markt van circa van bijna 200 miljoen consumenten.
Oud 6 april 2018, 15:06   #126
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met cijfers en statistieken kunt ge alles bewijzen! Het werkelijke leven is meer dan dat! Maar daar hebt gij misschien nog nooit in gestaan: in het werkelijke leven? 't Zou mij niet verwonderen!

Norbert de strandkruier
Hier komt dan een bijdrage van een Waals econoom,

die in het werkelijke leven staat.

"De economist en emeritus van de Luikse Universiteit, Jules Gazon, maakte op basis van cijfers van 2012 een analyse van de toestand van Wallonië, mocht Vlaanderen zijn onafhankelijkheid uitroepen.

Zijn vaststellingen laten geen twijfel bestaan: ‘Een onafhankelijk Wallonië zou een hoger overheidstekort vertonen dan dit van Griekenland in 2009. […]

https://doorbraak.be/waalse-oogklepp...jkse+Doorbraak

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 april 2018 om 15:07.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 15:32   #127
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Ah, de witte kopvod is tereugh!!!
Oud 6 april 2018, 16:27   #128
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"De economist en emeritus van de Luikse Universiteit, Jules Gazon, maakte op basis van cijfers van 2012 een analyse van de toestand van Wallonië, mocht Vlaanderen zijn onafhankelijkheid uitroepen.

Zijn vaststellingen laten geen twijfel bestaan: ‘Een onafhankelijk Wallonië zou een hoger overheidstekort vertonen dan dit van Griekenland in 2009. […]

Verdorie Witte, nu doet ge Norbert de Strandbelg toch weer wat aan, eh.
Oud 6 april 2018, 17:54   #129
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:

W
at diene Jules Gazon daar beweert interesseert mij niet!! 't Is aan u dat ik gevraagd heb of ge wel al ooit in het werkelijke leven gestaan hebt?! En daar heb ik tot nog toe geen antwoord op gekregen.

Norbert de strandkruier
Oud 6 april 2018, 17:55   #130
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Jules Gazon - geweldig.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 18:34   #131
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Jules Gazon - geweldig.
Waals professor van de Universiteit van Luik.

De Waalse evenknie van Mark Eyskens als het ware.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 april 2018 om 18:34.
Oud 6 april 2018, 18:35   #132
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

W
at diene Jules Gazon daar beweert interesseert mij niet!! 't Is aan u dat ik gevraagd heb of ge wel al ooit in het werkelijke leven gestaan hebt?! En daar heb ik tot nog toe geen antwoord op gekregen.

Norbert de strandkruier
Natuurlijk sta ik in het werkelijk leven.
Oud 6 april 2018, 18:48   #133
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

W
at diene Jules Gazon daar beweert interesseert mij niet!! 't Is aan u dat ik gevraagd heb of ge wel al ooit in het werkelijke leven gestaan hebt?!
In mijn ‘werkelijke leven’ zie ik jaarlijks – opgebracht door de niet-aflatende economische inspanningen van alle werkende Vlamingen - vele Vlaamse miljarden richting Waalbanië vloeien, om die Franssprekende bevolkingsgroep niet in Griekse toestanden te laten verglijden, mede te danken aan de corrupte bende die daar de politieke graaidienst uitmaakt.

Meneer Gazon, de economist en emeritus van de Luikse Universiteit – die u blijkbaar niet interesseert - doet er alvast geen Belgo-doekjes om:

“Zijn vaststellingen laten geen twijfel bestaan: ‘Een onafhankelijk Wallonië zou een hoger overheidstekort vertonen dan dit van Griekenland in 2009. […] De inspanning die alle Walen dan opgelegd krijgen, zou zo’n omvang hebben dat er een klimaat van oproer uit zou voortkomen.”

Herinner je je de chaos en onrust bij de Griekse bevolking nog ?
Hoe zullen uw Waalse poulains daarmee kunnen omgaan, denk je ?
Kortom, zonder jaarlijkse Vlaamse miljardentransfers zaten ze daar tot aan hun kinnen in de strnt, zo ver staat het dus in uw bejubelde Faallonië.
De Walen zitten dus eerder in zulke positie, dat ze alle dagen op hun blote knieën en in ’t Nederlands ‘Dank u wel, Vlaanderen’ zouden mogen prevelen en gemeend het vlgnd scht wensen, aan iedereen die Vlamingen gierigaards durft te noemen.
Citaat:
En daar heb ik tot nog toe geen antwoord op gekregen.

Norbert de strandkruier
’t Staat hierboven nochtans duidelijk omschreven, Strandmuiler.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 6 april 2018 om 18:49.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 19:23   #134
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Natuurlijk sta ik in het werkelijk leven.
Serieus? Wel, vertelt het ons 'n keer HOE!! Dan kan ik het gewicht daarvan beoordelen! Zo moeilijk is dat niet!

Norbert de strandkruier
Oud 6 april 2018, 19:49   #135
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ik ben volledig met U eens.

Ik heb in het verleden veel op Buitenlandse beurzen gestaan om producten van bij ons aan te prijzen. Steeds was het moeilijkste punt, antwoord te geven op “waar ligt jullie bedrijf, waar word het geproduceerd”?

Strikt genomen moesten we België zeggen, echter veel keren heb ik moeten ervaren dat dit niet positief overkwam dit géén vertrouwen schepte. de interesse onmiddellijk verdween.

Terwijl: als we eerst de dichtst nabij gelegen stad vermelden, zo overgingen op Vlaams landsdeel kon uiteindelijk ook "België" uitgesproken worden.

Sorry, aan de Franstaligen maar door hen en hun fanatieke ijdelheid-koppigheid hebben wij meestal in met buitenland en slechte naam. Als we dan toch de kans krijgen, kan Vlaanderen dan door veel zwoegen en te bewijzen wie wij zijn goede zaken relaties uit gebouwd worden. Met wederzijds respect;
Hebt gij eigenlijk wel ooit eens nagegaan waarom de roepnaam "België" geen succes was bij uw buitenlandse gegadigden? Ik zou dat zeker willen te weten komen moest ik in zulke positie gestaan hebben gelijk gij! Ik wil maar zeggen dat uw uitleg mij niet bevredigt! Ik wil daar bewijzen voor dat de slechte naam van België in het buitenland te wijten is aan de Walen maar ik zie dat niet zitten in uw berichtgeving. Wat schort er eigenlijk?

Norbert de strandkruier
Oud 6 april 2018, 20:16   #136
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Serieus? Wel, vertelt het ons 'n keer HOE!! Dan kan ik het gewicht daarvan beoordelen! Zo moeilijk is dat niet!

Norbert de strandkruier
Daar heb ik geen enkele behoefte aan .

Beoordeelt U maar het" gewicht van Uw eigen leven ",

als U dat zo graag doet.

Ondertussen blijf ik dan wel verder ijveren voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 6 april 2018, 20:21   #137
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt gij eigenlijk wel ooit eens nagegaan waarom de roepnaam "België" geen succes was bij uw buitenlandse gegadigden? Ik zou dat zeker willen te weten komen moest ik in zulke positie gestaan hebben gelijk gij! Ik wil maar zeggen dat uw uitleg mij niet bevredigt! Ik wil daar bewijzen voor dat de slechte naam van België in het buitenland te wijten is aan de Walen maar ik zie dat niet zitten in uw berichtgeving. Wat schort er eigenlijk?

Norbert de strandkruier
Nooit gehoord van Paul Magnette en zijn verzet tegen de CETA ?

"Paul Magnette (PS) blijft zich koppig verzetten tegen CETA en bezorgt België zo gigantische diplomatieke schade"

http://newsmonkey.be/article/72390

"PS en cdH gijzelen héél de EU en Justin Trudeau: ze weigeren handelsverdrag met Canada te tekenen"

http://newsmonkey.be/article/72122

De gevolgen hiervan hebben ook de Vlaamse zakenlui in Canada kunnen ondervinden.

Naam: Oli-Ceta-Europe-Canada-1200.jpg
Bekeken: 137
Grootte: 175,7 KB

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 april 2018 om 20:42.
Oud 6 april 2018, 21:01   #138
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Daar heb ik geen enkele behoefte aan .

Beoordeelt U maar het" gewicht van Uw eigen leven ",

als U dat zo graag doet.

Ondertussen blijf ik dan wel verder ijveren voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Als gij mij niet kunt beschrijven welke het gewicht is van uw dagelijkse deelname aan het werkelijke leven dan beschouw ik u hier verder als een totaal onbetrouwbare persoon. Derhalve zal ik ook niet meer antwoorden op uw berichten, hier.

Norbert de strandkruier
Oud 7 april 2018, 04:16   #139
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik geen enkele behoefte aan.
Beoordeelt U maar het "gewicht van Uw eigen leven", als U dat zo graag doet. Ondertussen blijf ik dan wel verder ijveren voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
IJveren is een werkwoord. Uw interpretatie houdt enkel wat klavier-getokkel in.
Baai de wee, FYI: 't heb je punctuatie hierboven wat gecorrigeerd. 't Was weeral hoooog nodig.
Oud 7 april 2018, 07:09   #140
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Vandaag staat er een interessant verslag van een gesprek tussen Bruno De Wever en Jan Peumans in HBVL. Het gaat o.a. over het onderwerp van deze topic.

Vooral hetgeen Bruno te zeggen heeft lijkt me belangrijk.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be