Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2017, 07:18   #121
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ze hebben toch maar lekker hun diploma middelbaar onderwijs. En de Vlamingen die krijgen hun diploma lekker niet als ze niet slagen voor het examen Frans.Die kunnen dan zelfs geen agent worden . Wederom ...zoals altijd ..domme domme Vlamingen
Daarom ook dat we de Vlaamse Onafhankelijkheid zullen uitroepen,dan hoeven die "slimme Walen" niet meer samen te leven met die "domme Vlamingen".
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 07:21   #122
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben toch maar lekker hun diploma middelbaar onderwijs. En de Vlamingen die krijgen hun diploma lekker niet als ze niet slagen voor het examen Frans.Die kunnen dan zelfs geen agent worden . Wederom ...zoals altijd ..domme domme Vlamingen
dus diploma's zeggen iets over de intelligentie van de mensen? Welk diploma heeft Gates in feite?
Oud 5 september 2017, 08:30   #123
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dus impliceert dat in de toelatingsvoorwaarden, die de Brusselse autoriteiten vooropstellen voor de functie van politieagent, de kennis van het Nederlands niet als vereiste werd opgenomen. Dat zegt veel zo niet alles over het totaal gebrek aan respect van de ouwe cocotte Bruxelles t.a.v. de belangrijkste deelstaat van dit land. In geen enkel ander Europees land tref je een toestand aan waarbij de taal van de meerderheid in een staat door de hoofdstad zo stiefmoederlijk behandeld wordt. Je kunt nu wel komen aandraven met de Zwitserse hoofdstad Bern die in het Duitstalig gedeelte van het land ligt. Maar in Zwitserland speelt Bern niet de rol die Brussel in dit onzalige land ambieert. Alle financiële activiteiten worden geconcentreerd in Zürich, veel industriële activiteiten in Basel, diplomatieke zaken vind je in Genève, Lausanne is gekend voor het culturele aspect.

Je mag het nu draaien of keren zoals je wilt maar de Brusselse houding t.a.v. Vlaanderen is allesbehalve correct. En ook niet verstandig.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 08:43   #124
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstalige Brusselse agenten spreken voor het merendeel geen Nederlands alhoewel ze het Franstalig Brussels onderwijs gevolgd hebben ,waar ze verplicht Nederlands zouden moeten geleerd hebben.
alle franstalige brusselse agenten zijn brusselaars die les hebben gevolgd in het franstalig brussels onderwijs?
Is dat uwen duim of uwen buik die spreekt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dit zegt alles over de zeer lage of onbestaande kwaliteit van de lessen Nederlands in het Franstalig Brussels onderwijs.
dat zegt just niks over de kwaliteit van de lessen nederlands
Oud 5 september 2017, 09:50   #125
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor of na de splitsing?

goeike.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 09:52   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb andere weet van Franstaligen die aan de KULeuven hun ir-diploma haalden.
vraag m eens waarom Waalse (web)bedrijven heel Nederland links laten liggen door geen Nederlandse webpagina te hebben.
Oud 5 september 2017, 10:31   #127
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb andere weet van Franstaligen die aan de KULeuven hun ir-diploma haalden.
uiteraard, ik ken ook Franstaligen die heel goed Nederlands spreken. Net zoals ik Nederlandstalige ingenieurs ken die nauwelijks Frans spreken.

Maar gemiddeld kan je toch niet om de vaststelling dat de kennis van andere talen in het Franstalig onderwijs dramatisch is en dat in het Nederlandstalig onderwijs pakken beter is?

Dat vaststellen gebeurt door internationale instanties, die kan je toch niet van Vlaams-nationalisme verwijten hé? Ook de Franstaligen zelf geven dat toe en willen er iets aan veranderen.

Ik snap dus niet waarom dat zo'n groot taboe is om over te praten.
Oud 5 september 2017, 10:42   #128
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, maar voor een meerderheid is het een taal die men nergens meer tegen komt, even dood en abstract als Latijn.
Frans wordt 10x (220 milj) meer gesproken dan het Nederlands (22 milj)...
het Nederlands is dus nog doder en abstracter dan het Frans.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 5 september 2017 om 10:43.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 10:52   #129
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
uiteraard, ik ken ook Franstaligen die heel goed Nederlands spreken. Net zoals ik Nederlandstalige ingenieurs ken die nauwelijks Frans spreken.

Maar gemiddeld kan je toch niet om de vaststelling dat de kennis van andere talen in het Franstalig onderwijs dramatisch is en dat in het Nederlandstalig onderwijs pakken beter is?

Dat vaststellen gebeurt door internationale instanties, die kan je toch niet van Vlaams-nationalisme verwijten hé? Ook de Franstaligen zelf geven dat toe en willen er iets aan veranderen.

Ik snap dus niet waarom dat zo'n groot taboe is om over te praten.
Een groot deel van de Vlaamse jongeren kunnen na hun humaniora amper ene eenvoudig gesprek in de Franse taal voeren. Dat heb ik zelf al meermaals ondervonden.

Onderzoek bevestigt dit:
Citaat:
e kennis van het Frans bij de Vlaamse jongeren is de voorbije twintig jaar spectaculair gedaald, zo blijkt uit cijfers van de Universiteit Antwerpen. Het bericht staat woensdag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
bron: http://m.standaard.be/cnt/b296628060118
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 10:54   #130
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 5 september 2017 om 10:55.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 10:55   #131
pajoske

Standaard

Citaat:
vraag m eens waarom Waalse (web)bedrijven heel Nederland links laten liggen door geen Nederlandse webpagina te hebben.
Dat is toch heel simpel. Een gevolg van het feit dat men in het Waalse onderwijs gekozen heeft om de leerlingen de keuze te laten welke ze als tweede verkiezen.
Dat vind ik dom. Evenals ik het dom vind dat mensen uit politiek overweging pleiten om in het Vlaamse onderwijs de vrije keuze te laten aan de (gemakzucht van) de leerlingen.
Oud 5 september 2017, 10:56   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een groot deel van de Vlaamse jongeren kunnen na hun humaniora amper ene eenvoudig gesprek in de Franse taal voeren. Dat heb ik zelf al meermaals ondervonden.

Onderzoek bevestigt dit:

Positief!
Oud 5 september 2017, 11:01   #133
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
maar de Nederlandse markt is een consumentenmarkt van 17 mio potentiële klanten binnen 150 km van Luik ... in een taal die Waalse ondernemers voor 65% van hun BE klanten ook nodig hebben ...

voor het Duits kan je ook zo'n opportuniteit stellen

en toch blijven die Waalse websites vooral ééntalig Frans, terwijl jij, pajoske, everytime en ik vergeet wsl nog enkele posters talloze ervaringen hebben met de Walen die graag Nederlands leren en spreken ...

ik begin te denken dat die Waalse ondernemers geen winst willen maken en/of niet willen groeien, immers aan misprijzen voor het Nederlands, of onkunde vh Nederlands kan het niet liggen.
Oud 5 september 2017, 11:02   #134
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch heel simpel. Een gevolg van het feit dat men in het Waalse onderwijs gekozen heeft om de leerlingen de keuze te laten welke ze als tweede verkiezen.
Dat vind ik dom. Evenals ik het dom vind dat mensen uit politiek overweging pleiten om in het Vlaamse onderwijs de vrije keuze te laten aan de (gemakzucht van) de leerlingen.
maar nee, dat kan het echt niet zijn, jij en everytime herhalen hier immers al jaren dat de Walen gekeerd zijn en dat ze massaal en goed Nederlands leren.
Oud 5 september 2017, 11:09   #135
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Wij hebben dan ook niet de grote internationale ambities die de Franstaligen verkeerdelijk hebben omtrent hun taal.

En wat uw "220 miljoen" betreft: forget it!.

De Franstaligen pogen krampachtig iedereen te doen geloven dat de helft van Afrika Frans tatert. Daar is niets van aan. In werkelijkheid gaat het telkens om een kleine elite die in staat is, als erfenis van het koloniaal verleden, Frans ter spreken. Eén voorbeeld maar: je denkt toch niet dat het Frans de taal is in Marokko, Algerije en Tunesië? Ja, als toerist zul je in een hotel aldaar wel geholpen worden met het Frans. Maar de werkelijk gehanteerde taal, óók op hoog regeringsniveau is Arabisch. En in de overige ex-Franse kolonies dringt het Engels steeds meer door. Zie maar naar Ruanda. Idem voor Congo.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 11:11   #136
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar de Nederlandse markt is een consumentenmarkt van 17 mio potentiële klanten binnen 150 km van Luik ... in een taal die Waalse ondernemers voor 65% van hun BE klanten ook nodig hebben ...

voor het Duits kan je ook zo'n opportuniteit stellen

en toch blijven die Waalse websites vooral ééntalig Frans, terwijl jij, pajoske, everytime en ik vergeet wsl nog enkele posters talloze ervaringen hebben met de Walen die graag Nederlands leren en spreken ...

ik begin te denken dat die Waalse ondernemers geen winst willen maken en/of niet willen groeien, immers aan misprijzen voor het Nederlands, of onkunde vh Nederlands kan het niet liggen.
Ze mogen me nog aanspreken in zo mooi en correct Nederlands dat van een niveau is waar ik alleen kan van dromen. Ik koop zoveel mogelijk in Nederland, veel goedkoper dan Belgie, voor 23.00h besteld en de dag erna is het geleverd aan de deur.
Overtijd deed ik per uitzondering hetzelfde maar dan van een Belgische firma, ook iets dat thuis geleverd werd, duurde zes dagen, van een zaak op de Boomse steenweg, tien kilometer in vogelvlucht.
Oud 5 september 2017, 11:14   #137
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wij hebben dan ook niet de grote internationale ambities die de Franstaligen verkeerdelijk hebben omtrent hun taal.

En wat uw "220 miljoen" betreft: forget it!.

De Franstaligen pogen krampachtig iedereen te doen geloven dat de helft van Afrika Frans tatert. Daar is niets van aan. In werkelijkheid gaat het telkens om een kleine elite die in staat is, als erfenis van het koloniaal verleden, Frans ter spreken. Eén voorbeeld maar: je denkt toch niet dat het Frans de taal is in Marokko, Algerije en Tunesië? Ja, als toerist zul je in een hotel aldaar wel geholpen worden met het Frans. Maar de werkelijk gehanteerde taal, óók op hoog regeringsniveau is Arabisch. En in de overige ex-Franse kolonies dringt het Engels steeds meer door. Zie maar naar Ruanda. Idem voor Congo.
Idd
Oud 5 september 2017, 11:44   #138
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onderzoek bevestigt dit:

Wat zitten wij hier dan nog te doen samen met al die Franstaligen in één land?

Als zij onze taal niet meer willen leren

en onze jongeren hun taal nu ook al niet meer willen leren

Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 september 2017 om 11:47.
Oud 5 september 2017, 11:46   #139
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onderzoek bevestigt dit:

dat is zo, de kennis van het Frans gaat dramatisch achteruit. Maar dan nog is die kennis groter dan de kennis van het Nederlands bij Franstalige leerlingen.

Dat zijn toch zaken waar iedereen die zich een beetje wil inspannen voor een Belgische eenheid, zou moeten over wakker liggen?
Oud 5 september 2017, 11:48   #140
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is zo, de kennis van het Frans gaat dramatisch achteruit. Maar dan nog is die kennis groter dan de kennis van het Nederlands bij Franstalige leerlingen.

Dat zijn toch zaken waar iedereen die zich een beetje wil inspannen voor een Belgische eenheid, zou moeten over wakker liggen?
Het feit dat er niets verandert aan deze taal-toestanden

bewijst dat niemand nog een inspanning wil doen

voor de Belgische eenheid.

De Vlaamse Onafhankelijkheid is niet meer tegen te houden.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 september 2017 om 11:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be