Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2018, 11:33   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet voldoende.
U ging niet in op deze vraag:

Citaat:
U beweerde enkele berichten eerder dat ik "een aantal zaken vrij duidelijk heb gemaakt".

Trekt u die woorden dan terug?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 11:39   #122
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet, ik wijs op de tunnelvisie die u er in deze op nahoudt.
Helemaal niet. Het ging over Zwitserland. En Zwitserland heeft altijd onderdak gegeven aan belastingontduikers. Met veel plezier zelfs want het land verdiende er natuurlijk ook iets aan. U probeert dit te minimaliseren omdat u nu eenmaal een voorliefde heeft voor Zwitserland. Maar dat neemt niet weg dat Zwitserland zoals blijkt nu nog steeds een belangrijke haven is om geld te parkeren van mensen die financieel knoeien. Ten koste van de nationale staten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 11:45   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Het ging over Zwitserland. En Zwitserland heeft altijd onderdak gegeven aan belastingontduikers. Met veel plezier zelfs want het land verdiende er natuurlijk ook iets aan. U probeert dit te minimaliseren omdat u nu eenmaal een voorliefde heeft voor Zwitserland. Maar dat neemt niet weg dat Zwitserland zoals blijkt nu nog steeds een belangrijke haven is om geld te parkeren van mensen die financieel knoeien. Ten koste van de nationale staten.
Raar toch dat Zwitserland niet voorkomt in de overzichtslijst van belastingparadijzen die door de Europese Commissie werd opgesteld (laatste geactualiseerd in maart 2018).
Oud 5 mei 2018, 11:59   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raar toch dat Zwitserland niet voorkomt in de overzichtslijst van belastingparadijzen die door de Europese Commissie werd opgesteld (laatste geactualiseerd in maart 2018).
Zwitserland staat op een grijze lijst: Zwitserland beloofd van alles, maar eerst zien en dan geloven. Ondertussen pakeren de Zwitserse banken volop en massaal zwart geld.

Bovendien is de Europese lijst alles behalve geloofwaardig. Panama werd van de lijst afgevoerd.
Europees Parlementslid Pervenche Berès. “Een van de landen die van geluk kunnen spreken, is Panama, dat ons met het schandaal van de Panama Papers heeft opgezadeld. Het is moeilijk te begrijpen hoe een land dat in december nog op een zwarte lijst was gezet, zich op een maand tijd kan rehabiliteren.”

Als ik me niet vergis, stonden de Kaaiman-eilanden niet eens op de EU- zwarte lijst.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 12:09.
Oud 5 mei 2018, 12:13   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwitserland staat op een grijze lijst: Zwitserland beloofd van alles, maar eerst zien en dan geloven. Ondertussen pakeren de Zwitserse banken volop en massaal zwart geld.
Grijze lijst?

Waar vind ik bij de officiële EU-documenten deze "grijze lijst"?
Oud 5 mei 2018, 12:16   #126
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
U ging niet in op deze vraag:
Ik ga er van uit dat u kind van een collaborateur bent (of achtekleinkind), en dat dat de reden is waarom u problemen hebt met de negationismewetgeving.

U ontkent het niet, zelfs na aandringen. Het is het een of het ander.

Zodoende kan ik uw uitspraken nu kaderen in de toekomst.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 12:18   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga er van uit dat u kind van een collaborateur bent (of achtekleinkind), en dat dat de reden is waarom u problemen hebt met de negationismewetgeving.

U ontkent het niet, zelfs na aandringen. Het is het een of het ander.

Zodoende kan ik uw uitspraken nu kaderen in de toekomst.
U kunt niets kaderen, want ik deed nog steeds geen uitspraak. Dat hoef ik ook niet, want u wil overduidelijk uitgaan van uw eigen vooringenomenheid.

Kijk, u hebt overduidelijk gesteld dat ik "een aantal zaken duidelijk heb gemaakt". Zaken. Meervoud.

Welke zaken?

U gaf geen antwoord.

Dan lijkt het mij normaal dat u eerst eerlijk bent tegenover de personen aan wie u iets wil vragen. Indien ik "een aantal zaken heb duidelijk gemaakt", lijst dan ze op. Indien niet, heb de eerlijkheid om uw woorden in te trekken.
Oud 5 mei 2018, 12:21   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is trouwens niet de reden. Al meer dan eens heb ik uitgebreid uiteengezet waarom dergelijke vormen van wetgeving verworpen horen te worden. En dat heeft niets te maken met een door u verondersteld gegeven uit het verleden.
Oud 5 mei 2018, 12:23   #129
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grijze lijst?

Waar vind ik bij de officiële EU-documenten deze "grijze lijst"?
"Grijze lijst.
(...)Zo staan 47 landen die niet voldoen aan de Europese fiscale criteria maar wel hebben beloofd om mee te werken, nu op een grijze lijst.

Zij hebben beloofd om binnen 1 of 2 jaar tegemoet te komen aan de eisen van de Europese Unie. Hun beleid zal worden opgevolgd door Europa. Het gaat onder meer om Zwitserland en de Kaaimaneilanden. Die landen kunnen alsnog terechtkomen op de zwarte lijst, die de komende jaren verdere updates zal krijgen."

(VRT-NWS)

Toemaatje.
Citaat:
Kommentaar van Lars Bové, onderzoeksjournalist bij De Tijd:

Zucht... Je moet dat toch durven als Europese Unie zo'n zwakke, zwarte lijst met belastingparadijzen maken... Na #ParadisePapers... Geen Bermuda, Kaaimaneilanden,...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 12:24.
Oud 5 mei 2018, 12:30   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Grijze lijst.
(...)Zo staan 47 landen die niet voldoen aan de Europese fiscale criteria maar wel hebben beloofd om mee te werken, nu op een grijze lijst.

Zij hebben beloofd om binnen 1 of 2 jaar tegemoet te komen aan de eisen van de Europese Unie. Hun beleid zal worden opgevolgd door Europa. Het gaat onder meer om Zwitserland en de Kaaimaneilanden. Die landen kunnen alsnog terechtkomen op de zwarte lijst, die de komende jaren verdere updates zal krijgen."

(VRT-NWS)

Toemaatje.
Dat is toch iets anders dan wat u ervan maakte: landen die beloven maar niets doen.
Oud 5 mei 2018, 12:37   #131
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch iets anders dan wat u ervan maakte: landen die beloven maar niets doen.
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat we nog maar moeten afwachten of ze er iets aan gaan doen. U moet correct citeren.

Ik kan dit wel begrijpen van al die Zwitserse banken met hun zwart geld. Zwitserland drijft erop ... Men smijt zo maar niet zijn belangrijkste boterham weg. Met de verkoop van hun horloges zullen ze het niet redden. Te meer dat er nu ook even goede horloges (en misschien zelfs betere) geproduceerd worden in andere landen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 12:38.
Oud 5 mei 2018, 12:44   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat we nog maar moeten afwachten of ze er iets aan gaan doen. U moet correct citeren.

Ik kan dit wel begrijpen van al die Zwitserse banken met hun zwart geld. Zwitserland drijft erop ... Men smijt zo maar niet zijn belangrijkste boterham weg. Met de verkoop van hun horloges zullen ze het niet redden. Te meer dat er nu ook even goede horloges (en misschien zelfs betere) geproduceerd worden in andere landen.
U schijnt toch te vergeten dat belastingontwijking iets anders is dan belastingontduiking.
Oud 5 mei 2018, 12:51   #133
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U schijnt toch te vergeten dat belastingontwijking iets anders is dan belastingontduiking.
Bij mij is dat in de praktijk hetzelfde. In de zin dat de nationale staten een bom geld mislopen. Massaal veel inkomsten van superrijken langs hun neus zien voorbij gaan. Geld dat ze meestal verdorie goed kunnen gebruiken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 12:53.
Oud 5 mei 2018, 12:55   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, net alsof in alle andere landen het bankwezen uitermate proper en gladgestreken is (geweest).
Dat is de bewering dan ook niet. Maar het zwitserse banksysteem is in het verleden wel altijd de vluchthaven geweest voor crimineel geld en geld dat men om al dan niet legale redenen 'anoniem' wou houden. Vuchthaven van dictators o.a. Daar is nu al een tijd verandering in gekomen. De door de VS opgedrongen Fatca regeling speelt daar bv een belangrijke rol in.
Zwitserland heeft moeten plooien, en conformeerde zich aan het internationaal bankwezen en de bijbehorende controle. Iets wat ze voorheen systematisch weigerden. In 2014 is zwitserland zelfs tegen haar zin in meegestapt in de CRS regeling. (uniformisatie, en uitwisseling van gegevens)
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 12:56   #135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eén forummer wordt "nogal wat".

Van een veralgemening van formaat gesproken!
Wat was er juist onduidelijk aan het woord : "bijvoorbeeld" ?
Oud 5 mei 2018, 12:57   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zou het. Als men niet tevreden is over het beleid van zulke partij, dan stemt men deze partij gewoon weg bij de volgende verkiezing. Hetgeen in de UK ook regelmatig gebeurt.
Jouw keuze. Ik voel mij beter bij de weg van het politiek compromis.
Oud 5 mei 2018, 12:59   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat was er juist onduidelijk aan het woord : "bijvoorbeeld" ?
Niets. Wel in relatie tot uw bewering "heel wat". Ik lees slechts één voorbeeld. Blijkbaar hebt u er echter nog meer achter de hand. Mogen we dus vernemen voor wie "heel wat" nu eigenlijk staat?
Oud 5 mei 2018, 13:02   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mij is dat in de praktijk hetzelfde.
Niet voor de wet. Anders waren aftrekposten op je belastingformulier volgens uw redenering ook vormen van belastingontduiking.
Oud 5 mei 2018, 13:12   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets. Wel in relatie tot uw bewering "heel wat". Ik lees slechts één voorbeeld. Blijkbaar hebt u er echter nog meer achter de hand. Mogen we dus vernemen voor wie "heel wat" nu eigenlijk staat?
Ik geef gewoon mijn waarneming weer hoor Jan, maar als je het er niet mee eens bent is dat voor mij ook in orde.
Oud 5 mei 2018, 13:14   #140
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
Laat die gek maar doorrazen. Zijn Brexit is een groot fiasco geworden.

Op naar een eengemaakt Europa!
Meen je dit nu serieus? jij bent pro EU?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be