![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Het ging over Zwitserland. En Zwitserland heeft altijd onderdak gegeven aan belastingontduikers. Met veel plezier zelfs want het land verdiende er natuurlijk ook iets aan. U probeert dit te minimaliseren omdat u nu eenmaal een voorliefde heeft voor Zwitserland. Maar dat neemt niet weg dat Zwitserland zoals blijkt nu nog steeds een belangrijke haven is om geld te parkeren van mensen die financieel knoeien. Ten koste van de nationale staten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is de Europese lijst alles behalve geloofwaardig. Panama werd van de lijst afgevoerd. Europees Parlementslid Pervenche Berès. “Een van de landen die van geluk kunnen spreken, is Panama, dat ons met het schandaal van de Panama Papers heeft opgezadeld. Het is moeilijk te begrijpen hoe een land dat in december nog op een zwarte lijst was gezet, zich op een maand tijd kan rehabiliteren.” Als ik me niet vergis, stonden de Kaaiman-eilanden niet eens op de EU- zwarte lijst. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Ik ga er van uit dat u kind van een collaborateur bent (of achtekleinkind), en dat dat de reden is waarom u problemen hebt met de negationismewetgeving.
U ontkent het niet, zelfs na aandringen. Het is het een of het ander. Zodoende kan ik uw uitspraken nu kaderen in de toekomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, u hebt overduidelijk gesteld dat ik "een aantal zaken duidelijk heb gemaakt". Zaken. Meervoud. Welke zaken? U gaf geen antwoord. Dan lijkt het mij normaal dat u eerst eerlijk bent tegenover de personen aan wie u iets wil vragen. Indien ik "een aantal zaken heb duidelijk gemaakt", lijst dan ze op. Indien niet, heb de eerlijkheid om uw woorden in te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is trouwens niet de reden. Al meer dan eens heb ik uitgebreid uiteengezet waarom dergelijke vormen van wetgeving verworpen horen te worden. En dat heeft niets te maken met een door u verondersteld gegeven uit het verleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(...)Zo staan 47 landen die niet voldoen aan de Europese fiscale criteria maar wel hebben beloofd om mee te werken, nu op een grijze lijst. Zij hebben beloofd om binnen 1 of 2 jaar tegemoet te komen aan de eisen van de Europese Unie. Hun beleid zal worden opgevolgd door Europa. Het gaat onder meer om Zwitserland en de Kaaimaneilanden. Die landen kunnen alsnog terechtkomen op de zwarte lijst, die de komende jaren verdere updates zal krijgen." (VRT-NWS) Toemaatje. Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 12:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan dit wel begrijpen van al die Zwitserse banken met hun zwart geld. Zwitserland drijft erop ... Men smijt zo maar niet zijn belangrijkste boterham weg. Met de verkoop van hun horloges zullen ze het niet redden. Te meer dat er nu ook even goede horloges (en misschien zelfs betere) geproduceerd worden in andere landen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij is dat in de praktijk hetzelfde. In de zin dat de nationale staten een bom geld mislopen. Massaal veel inkomsten van superrijken langs hun neus zien voorbij gaan. Geld dat ze meestal verdorie goed kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwitserland heeft moeten plooien, en conformeerde zich aan het internationaal bankwezen en de bijbehorende controle. Iets wat ze voorheen systematisch weigerden. In 2014 is zwitserland zelfs tegen haar zin in meegestapt in de CRS regeling. (uniformisatie, en uitwisseling van gegevens) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat was er juist onduidelijk aan het woord : "bijvoorbeeld" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw keuze. Ik voel mij beter bij de weg van het politiek compromis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets. Wel in relatie tot uw bewering "heel wat". Ik lees slechts één voorbeeld. Blijkbaar hebt u er echter nog meer achter de hand. Mogen we dus vernemen voor wie "heel wat" nu eigenlijk staat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef gewoon mijn waarneming weer hoor Jan, maar als je het er niet mee eens bent is dat voor mij ook in orde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |