Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2018, 23:47   #121
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bij de CD&V heeft men precies geen ruggegraat. Voor elk akkefietje ontslag nemen... Bv. Jambon "bood" het gewoon maar halfhartig aan en dat was zelfs na heuse aanslagen in Zaventem en Brussel.
U was daarbij om dit te weten????

Wie was er eigenlijk verantwoordelijk voor al die slachtoffers....

De minister of de aanslagplegers...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 13:45   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Sommige mensen zijn tot hele slechte dingen in staat.

Sommige mensen zijn gewoon doorslecht.

Twee zaken die begeleiding en herintegratie nooit gaan oplossen.

Ik weet niet of "pampermaatschappij" de juiste uitdrukking is, maar de maatschappij is alleszins veel te mild.

Zo'n geradicaliseerden proberen te normaliseren, daar geloof ik niet in.
Citaat:
Iemand die in staat is tot of sympathie heeft voor daden zoals we ze te vaak zien heden ten dage, zou nooit nog de mogelijkheid mogen geboden worden terug vrij rond te lopen.
Daar gaan we sowieso naar toe, maar ik vrees dat er eerst nog een decennium zal moeten overgaan met heel wat kleine en nu en dan eens een grote gruweldaad.

Ik haat overigens dat woord: hij is "geradicaliseerd". Er zitten zoveel honderden "geradicaliseerden" in de gevangenissen.

Het lijkt wel een ziekte, ze durven het nog niet eens uit te spreken.

Het zijn geen radicale Hell's Angels of soccer moms hé.

Het zijn allemaal moslims, van de eerste tot de laatste.

Bruine, zwarte, gele, rode, blanke of groene: moslims.

Extreem gewelddadige, moordzuchtige gekken die allemaal denken dat ze de wil uitvoeren van Allah en zijn knettergekke profeet.
Beken bloed, afgehakte handen en hoofden, galgen en zelfmoordaanslagen: dat is hun islam.

En onderwijl maar lullen dat islam vrede is.
Oud 2 juni 2018, 13:58   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die Herman was niet eens moslim, laat staan geradicaliseerd toen hij de bak inging. Hij is dat geworden omdat men in ons gevangeniswezen in wezen een hoop mensen opsluit zonder ze actief te volgen.

Dat wel doen kost meer geld, hetgeen dan weer als gepamper zal worden uitgelegd. Herman was een drugverslaafd crimineel. Iemand die je mijns inziens perfect naar een normaal bestaan kan begeleiden.
Herman was een geradicaliseerde moslim. Dat zijn de ergste. Bovendien zat hij niet zonder reden in de bajes. Hij is te gek voor woorden om daar het gevangenisleven verantwoordelijk voor te stellen. Hij had zijn leerschool daarbuiten. Er hebben tienduizenden criminelen vastgezeten. Als dat allemaal geradicaliseerde moslims zouden geworden zijn stonden we er goed voor.

Wie gelooft dat van dit moslim crapuul nog iets goeds te verwachten is heeft ze niet allemaal meer op een rij. Maar niemand houdt jou tegen om de nodige centen op tafel te leggen voor zijn "heropvoeding", alsook om te verantwoordelijk te dragen voor zijn daden als je niet in slaagt in je opzet.
Oud 2 juni 2018, 14:01   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
jaja, t'is allemaal onze schuld
Zoooo typerend voor de hardleerse voorstanders van pamperbeleid. Maar wie de gevolgen moet dragen, zowel financieel als moreel, daar hoor je ze nooit over.
Oud 2 juni 2018, 20:33   #125
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
O.k., je hebt gelijk in die zin dat Geens het verdict van de strafuitvoeringsrechtbank blijkbaar zonder meer heeft goedgekeurd. Maar, dat wil nog niet zeggen dat daarmee de betrokken ambtenaren met de witte gewaden van de onschuld kunnen paraderen. Als zij aan Geens een idioot voorstel hebben overgemaakt en Geens slikt dat, dan is dat niet uitsluitend een blamage voor Geens maar eveneens voor diegenen die in eerste instantie het voorstel hebben geformuleerd.
Tenzij ze andere bedoelingen hadden?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 21:10   #126
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vraag mij toch af waarom zoveel criminelen zich aangetrokken voelen tot de islam.
Criminelen en krapul sympathiseren met de islam >>> om de eenvoudige reden dat de islam onze ordediensten verachten, onze wetten en regels verwerpen wat de criminelen uit eigenbelang natuurlijk ook doen! Bovendien verwerken de advocaten met islam achtergrond steeds onze wetten en regels gans anders, proberen onze wetten en regels zoveel mogelijk te bespotten door hen belachelijk te maken met allerlei procedure fout toestanden en vrije interpretatie van de geschreven wet en regel. Waardoor criminelen op die wijze er voordeel kunnen me halen bij de rechtsprocedure.

Anderzijds moesten de charia wetten hier toegepast worden op hen die stellen islam te verheerlijken, handen afkappen en de doodstraf zou de ze al veel minder geneigd zijn te islamiseren!!!

Fiet is wij laten onze verworven rechten die en opbouw kenden Van 2000 jaar gewoon verbrijzelen door de islam aanhang. De minister word hier uitgescholden zoals op en voedbalwedstrijd de scheidsrechter als er en fout door de ploeg of en speler gemaakt werd!

Far west toestanden: De minister >> “de pianist” moet zich behelpen in vijandige omgeving >> door aanvallen van partijen en belangengroepen die leven van de vreemdelingen industrie , met stok oude piano onze verouderde infrastructuur, in stok oud gebouw en stok oude mentaliteit wetgeving van Napoleon!
EN DAN SCHIETEN linkse populisten OP DE PINANIST!!!! Ter wijl ze jaren lang de boel verloederd hebben >>>>Belachelijk.

Feit en opnieuw!!!!:

Dit gaat verder… veel verder >>>> Als Koen Geens ontslag neemt heeft IS –Dash, de taliban, Salafiesten, moslimbroeders >> is de extreme islam geslaagd in hun opzet wat in hun strijdboek de koran beschreven staat, zijnde onze democratie ontwrichten, wetten en regels opblazen waar ze totaal gééééééén respect voor hebben via een constante van terreur in onze maatschappij in te pompen en angst/ wraak te introduceren zoals het bij hen al 1400 jaar aan toe gaat. Waardoor ginder iedereen minimum gewapend met messen rondloopt.

Niet alleen zijn er onschuldige doden gevallen, terug word door die moordende ideologie die repressie over de wereld brengt via repressie onze humane levenssfeer verknoeit en dynamiet onder ons democratisch denken gelegd waar minister zelfs voor zou opstappen. Einde democratie.....Als een minister door hun daden moet aftreden, en zoniet kan handelen wat gedaan moet worden.

Op de zelfde wijze worden grote delen van de wereld onbestuurbaar, onleefbaar worden mensen gegijzeld onder de bloederige ideologie die hypocriet en geloof genoemd word door bloeddorstige machtswellustelingen die alle andersdenkenden willen vernietigen en hun eigen gehersenspoelde slaven de dood injagen met beloftes voor na de dood!
Terwijl ze zelf er voor zorgen veilig haat te kunnen preken via Charia bescherming soms zelfs financieel gesteund van uit het buitenland!

Anderzijds moesten de charia wetten hier toegepast worden op hen die stellen islam te verheerlijken, handen afkappen en de doodstraf zou de ze al veel minder geneigd zijn te islamiseren!!!

Hoogdringendheid om “scheiding van geloof en staat” in de grondwet te zetten en de hypocriete dubbele nationaliteit af te schaffen!

Pas dan zullen onze wetten en regels gehandhaafd kunnen worden vanuit gelijk denkende aanpak. Kan ons westers denken het overleven.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 juni 2018 om 21:14.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 21:19   #127
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Geld die totaal verloren gaat om onze pensioenen zieken en invaliden te betalen, bruggen te herstellen en wegen op orde te brengen. Toch raar er worden miljarden uit gegeven aan de vreemdelingen industrie, aan hulp, opvoedingen enz. enz. jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan en stuk en dat blijkt nutteloos, de crimineel blijft crimineel.
Wonderbaarlijk blijken ze dan wel op en hik en hij te islamiseren…………soort kent soort zeker!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 3 juni 2018, 12:40   #128
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U voelt zich aangesproken. U vindt dus ook dat het de waarheid is.
Ik voel me aangesproken omdat je onzin vertelt. Je moet om te beginnen eens leren wat ironie is, nl het tegenovergestelde van hetgeen de forummer zegt. Wat jij de waarheid noemt is m.a.w. een grote leugen. Jij beweert dat Jambon verantwoordelijk is voor de meer dan dertig doden die te betreuren zijn n.a.v. de aanslagen van Zaventem en de brusselse metro.

Dergelijke waanzinnige bewering raakt natuurlijk kant noch wal omdat terroristische aanslagen altijd op een ogenblik plaats vinden dat je niet verwacht. De minister is geen man die met een glazen bol rondloopt die hem zegt op welk ogenblik de terroristen zullen toeslaan.

Het is trouwens opmerkelijk dat je alleen N-VA'ers viseert, zoals je crapuleuze avatar aangeeft. Naar aanleiding van de moorden in Luik lag Koen Geens, minister van justitie, zwaar onder vuur in de kamer en op sociale media. Ik heb je niet gehoord in dit verband, wat je geloofwaardigheid niet ten goede komt. Voor mij ben je één van de grootste leugenaars van dit forum en ik heb je al verwittigd. Een permban voor voortdurend herhalen van leugens lijkt me aangewezen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 13:23   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik voel me aangesproken omdat je onzin vertelt. Je moet om te beginnen eens leren wat ironie is, nl het tegenovergestelde van hetgeen de forummer zegt. Wat jij de waarheid noemt is m.a.w. een grote leugen. Jij beweert dat Jambon verantwoordelijk is voor de meer dan dertig doden die te betreuren zijn n.a.v. de aanslagen van Zaventem en de brusselse metro.

Dergelijke waanzinnige bewering raakt natuurlijk kant noch wal omdat terroristische aanslagen altijd op een ogenblik plaats vinden dat je niet verwacht. De minister is geen man die met een glazen bol rondloopt die hem zegt op welk ogenblik de terroristen zullen toeslaan.

Het is trouwens opmerkelijk dat je alleen N-VA'ers viseert, zoals je crapuleuze avatar aangeeft. Naar aanleiding van de moorden in Luik lag Koen Geens, minister van justitie, zwaar onder vuur in de kamer en op sociale media. Ik heb je niet gehoord in dit verband, wat je geloofwaardigheid niet ten goede komt. Voor mij ben je één van de grootste leugenaars van dit forum en ik heb je al verwittigd. Een permban voor voortdurend herhalen van leugens lijkt me aangewezen.
Dit was te vermijden geweest moet Jambon en zijn diensten hun werk gedaan hebben.

Ze hebben cruciale info uit Turkije genegeerd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 13:53   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit was te vermijden geweest moet Jambon en zijn diensten hun werk gedaan hebben.

Misschien stel je je best burgerlijke partij, anders geraken ze er misschien nog mee weg, de vuige N-VA'ers.
Oud 3 juni 2018, 14:17   #131
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die Herman was niet eens moslim, laat staan geradicaliseerd toen hij de bak inging. Hij is dat geworden omdat men in ons gevangeniswezen in wezen een hoop mensen opsluit zonder ze actief te volgen.

Dat wel doen kost meer geld, hetgeen dan weer als gepamper zal worden uitgelegd. Herman was een drugverslaafd crimineel. Iemand die je mijns inziens perfect naar een normaal bestaan kan begeleiden.
Herman was een halve zool met een attitudeprobleem en een ongelooflijke haat tegen onze maatschappij. Ideaal vee om lid te worden van een sekte, die onze maatschappij al even erg haat. Zo'n loser is ook ideaal kanonnenvoer dat zich zo gek laat maken om mensen te doden en zichzelf op te offeren.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 3 juni 2018 om 14:18.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 14:20   #132
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gewoon even terzijde: Jambon en Geens hebben vlak na de aanslagen hun ontslag aangeboden maar dit werd geweigerd. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160324_02200558
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 16:17   #133
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

So what? Neem nu aan dat Jambon rekening had gehouden met die info en een indrukwekkende troepenmacht had geïnstalleerd van politiemensen en militairen. Wat zou er gebeurd zijn? De terroristen hadden rustig hun tijd afgewacht en toegeslagen wanneer de aandacht verslapt was. De aanslagen van de laatste jaren bewijzen dat de terreur eenvoudigweg én voorlopig niet kan gestopt worden. Alleen ver doorgedreven samenwerking tussen de veiligheidsdiensten kan hier verandering in brengen, en dan nog...
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 18:27   #134
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Herman was een halve zool met een attitudeprobleem en een ongelooflijke haat tegen onze maatschappij. Ideaal vee om lid te worden van een sekte, die onze maatschappij al even erg haat. Zo'n loser is ook ideaal kanonnenvoer dat zich zo gek laat maken om mensen te doden en zichzelf op te offeren.
Heeeeeeel juiste conclusie
Oud 7 juni 2018, 05:50   #135
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Bedankt Geens :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...haar~a6f3b389/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 05:52   #136
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bedank ook het beleid van de voltallige regering.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:36   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedank ook het beleid van de voltallige regering.
Reageerde jij altijd maar even consequent.
Oud 7 juni 2018, 11:52   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de tweede "recidivist" in één week die gebruik maakt van zijn "recht" op penitentiair verlof om criminele feiten te plegen. Deze keer op een weerloze man.
Ik snap héél goed wat Henri precies bedoelt als hij niet alleen Geens, maar "de hele regering" verantwoordelijk stelt.....

Wat mij opvalt is dat er opeens geen rekening meer wordt gehouden met de "aanbevelingen" van het CGKR betreffende de berichtgeving over allochtonen. M’Hamed Lahzal is nochtans een naam die niet bepaald aan een autochtoon kan worden toegedicht.

"Toevallig" interesseerde dat Henri geen bal. Hoofdzaak is dat de N-VA, zonder te worden vernoemd, verantwoordelijk kan wordt gesteld. Nietwaar Henri?
Oud 7 juni 2018, 11:54   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lap.....
Oud 7 juni 2018, 11:55   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De overval op Luc gebeurde in de nacht van 22 op 23 januari 2018. “Rond half 12 werd er aangebeld”, vertelt Luc. “Aan de deur stond een man die zei dat hij hulpbehoevend was. Ik ben een goede mens en nam hem mee naar binnen. Hij kreeg eten en drinken. We keken zelfs wat televisie.”
De vraag die zich stelt is, moet die Luc niet geïnterneerd worden, om hem tegen zichzelf te beschermen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be