Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2018, 23:16   #121
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De zelfstandigen die ik ken, die leven nochtans niet echt arm. Tenzij je rijden met een BMW X5 en wonen in een villa met zwembad armzalig noemt ? Zijn uiteraard wel goed in klagen. Ik raad die mensen dan meestal aan om in loondienst te gaan werken of om in de ambtenarij te gaan. Maar dan blijft het meestal enorm stil aan de overkant ...

Het is al beter dan enige tijd geleden, maar vele van de dikke bakken die je ziet rondrijden worden in feite door de overheid - dus ons allemaal - gefinancierd. En dan vlak voor hun pensioen nog snel een dure luxewagen aanschaffen, zodat ze die nog volledig kunnen afschrijven. Pas op, ik zou in hun plaats waarschijnlijk hetzelfde doen, het systeem laat dit nu eenmaal nog altijd toe, maar ze zouden minstens het fatsoen mogen hebben niet altijd op de kap van de ambtenaren of werknemers te zeiken.
Die dure bakken zijn meestal niet eens gekocht want als de firma ze koopt kunnen ze niet volledig afgetrokken worden omdat het dan een investering betreft.

Voor een firma is het doorgaans veel interessanter van een leasing aan te gaan, dan is het een kost die wel 100% aftrekbaar is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 23:22   #122
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
HR klantendienst en personeelsadministratie rijden doorgaans niet rond met A6 firmawagens, hebben geen dikke bonusregelingen of allerhande perks.

De fout die menig ambtenaar maakt: kwa loon zich vergelijken met kaders en knelpuntprofielen in de prive.

Mijn vraag is: wat kan je dat geld oplevert ?
Drugs
Oud 27 juli 2018, 23:28   #123
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wie zelfstandige wordt doet dit niet uit noodzaak maar omdat hij kiest voor het grote gewin. Hij weet bij voorbaat wat er aan verbonden zit, de mogelijke meer opbrengst maar ook het bestaan van het risico. Hij kiest duidelijk voor het nemen van dat risico, dan moet hij ook niet staan zeiken wanneer het verkeerd uitvalt.

Ik las hier daarnet ergens van iemand die klaagde dat hij als zelfstandige ziek viel en wat hij maar als ziekte uitkering trok ten overstaan van zijn personeel. Dat hij misschien het drievoudige aan inkomen had van één van zijn personeelsleden, daar zal hij wel niet over hebben zitten klagen.

Niet alle zelfstandige worden rijk maar van de werknemers is er geen enkele die er van rijk wordt. De regel, "Van werken wordt je niet rijk, van doen werken wel", blijft een realiteit.

Het probleem met jullie is dat jullie simpelweg dwaas zijn en nergens veel van weten.
Maar alles met zekerheid vertellen.

Ach er is een reden waarom jullie zo zijn.
Kijk naar de bijen en de mieren en je zal het wel verstaan.
Oud 27 juli 2018, 23:31   #124
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die dure bakken zijn meestal niet eens gekocht want als de firma ze koopt kunnen ze niet volledig afgetrokken worden omdat het dan een investering betreft.

Voor een firma is het doorgaans veel interessanter van een leasing aan te gaan, dan is het een kost die wel 100% aftrekbaar is.
Andermaal geheel fout.

Bon ik ga het niet nog eens uitleggen.

In freespirit zijn klas gezeten misschien?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 juli 2018 om 23:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 23:36   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan nog het idee hebben dat de overheid ons financierd.

Behalve smakeloos ook nog ronduit idioot.
Oud 27 juli 2018, 23:40   #126
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ze wel goed kunnen die leraars is geld komen schooien bij de zelfstandigen.
Voor onnozele advertenties op hun tafelpapier als ze eens een soupe doen om geld te hebben.
Dan zijn we plots althans 1 dag wel aanspreekbaar.

De dag nadien snijden ze terug onze kloten af tegen hun studentjes.

Smerige zwijnen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 juli 2018 om 23:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 23:44   #127
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het probleem met jullie is dat jullie simpelweg dwaas zijn en nergens veel van weten.
Maar alles met zekerheid vertellen.

Ach er is een reden waarom jullie zo zijn.
Kijk naar de bijen en de mieren en je zal het wel verstaan.
't Is al erg genoeg dat ik naar uwe post moet zien.
Oud 27 juli 2018, 23:50   #128
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat ze wel goed kunnen die leraars is geld komen schooien bij de zelfstandigen.
Voor onnozele advertenties op hun tafelpapier als ze eens een soupe doen om geld te hebben.
Dan zijn we plots althans 1 dag wel aanspreekbaar.

De dag nadien snijden ze terug onze kloten af tegen hun studentjes.

Smerige zwijnen.
Van mij mag iedere zelfstandige hopen geld verdienen, ...maar het gaat hier niet over de zelfstandige, het gaat hier over de ziektedagenkwestie van de ambtenaren. En als gij buiten gezeik te posten ook had kunnen lezen hadden dat geweten.

Misschien eens inschrijven voor een cursus lezen bij freespirit of ergens een module NT2 volgen

Laatst gewijzigd door Garry : 27 juli 2018 om 23:56.
Oud 28 juli 2018, 00:33   #129
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Trouwens het nieuwe ziektesysteem voor de ambtenaren zal erger zijn dan het privé systeem. In de privé kan men 30 dagen ziek zijn in januari, betaald aan 100 % , in maart kan men weer al ziek zijn 30 dagen betaald aan 100%, enkele weken later nog eens indien nodig, er moet gewoon 14 dagen tussen zitten tussen elke ziekteperiode om het recht ter heropenen om 30 betaald te krijgen aan 100%,
En hoe veel keer denk je dat je dat kan flikken in de Privé?
Citaat:
een ambtenaar kan per jaar maar 1 keer 30 dagen tijdens ziekte aan 100% uitbetaald worden, heeft diezelfde ambtenaar pech om later in het jaar nog enkele keren enkele dagen uit te vallen dan valt die onmiddellijk aan 60% loon, wie gaat daar nog op afkomen op dergelijk statuut
Blijkbaar nog een hele hoop volk. 8% van de Belgische beroepsbevolking is Ambtenaar.
Citaat:
laag loon
Direkt gekoppeld aan het niveau van de ambtenaar. En ja, de laagste klasses zijn niet veel beter dan een leefloon. maar dan spreken we over reinigingspersoneel/klusjesmensen/koffiedragers van het type "met moeite kunnen lezen" of artikel 60'ers die hun stempelgeld willen opkrikken.
Citaat:
negatieve evaluatie is ook ontslag,
Beloven ja. Het kost maanden, zelfs jaren voor dat gebeurd, als het niet gewoon een oerplaatsing naar een andere dienst is.
Citaat:
privépensioen in de toekomst
Moet ik ook zelf voor sparen.
Citaat:
geen auto
Privé, yep, en een motorscooter. Betaald met zuurverdiend geld.
Citaat:
tankkaart
Die heb ik wel. Geeft me een korting van 1cent per liter.
Citaat:
groepsverzekering, deelname in de winst bonus enz enz ezn.....wie gaat daar nog op af komen....
Bij de meeste KMO's kan je dat ook vergeten.
Oud 28 juli 2018, 05:15   #130
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet ook dat wij als ambtenaar geen eigen salariseisen kunnen stellen. Ons loon ligt vast volgens statuut en barema's. Zelfs mijn overste of directeur - die tevreden is over mij - kan dat niet sturen.

Als u pleit voor een deel variabel loon voor ambtenaren (die goed presteren en hard werken), dan ben ik daar volledig voorstander van. En de minderheid potverteerders onder mijn collega's mogen gerust een stukje minder krijgen. Maar ik vrees dat zulks nog wel een tijd op zich laat wachten.
Er wordt serieus geschipperd met allerhande premies om de betere krachten* te belonen. Met bvb zondagswerk. Bij de politie, het openbaar vervoer, de witte sector, ... krioelt het van de mensen op zondag die er eigenlijk niets te zoeken hebben.

*dikwijls betreft het de 'socialere', beter netwerkende krachten

90% van de werknemers schat zich trouwens beter dan gemiddeld in
Oud 28 juli 2018, 06:01   #131
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
U weet ook dat wij als ambtenaar geen eigen salariseisen kunnen stellen. Ons loon ligt vast volgens statuut en barema's. Zelfs mijn overste of directeur - die tevreden is over mij - kan dat niet sturen.
Eigen keuze. Ge weet het als ge begint. Prima communistisch idee. Een ambtenaar op een postje krijgt wat het postje waard is volgens de leiders.
Citaat:
Als u pleit voor een deel variabel loon voor ambtenaren (die goed presteren en hard werken), dan ben ik daar volledig voorstander van.
Hoe meet ge prestaties van zaken die alleen maar negatief zijn voor initiatief, creativiteit of werklust?
Citaat:
En de minderheid potverteerders onder mijn collega's mogen gerust een stukje minder krijgen. Maar ik vrees dat zulks nog wel een tijd op zich laat wachten.
Tot we nog eens een remake van de Franse Revolutie doen. Ik kan op een middagje wel een Guilliotine maken. Maar ik zie niet in waarom. Een Dixie en een tank stikstof werkt even goed.
Oud 28 juli 2018, 06:27   #132
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ongelofelijk hoe een pervers systeem uit de vorige eeuw zou moeten in stand gehouden worden omdat er een minderheidje,waarvoor grondige opvangnetten BESTAAN,(we zijn Griekenland niet hé?)door het afschaffen ervan zogezegd extra in de problemen zouden kunnen komen...

DIT,mensen,is hoe het maatschappoelijk debat over onze toekomst,over het stoppen met smossen met overheidsgeld (ONS geld),al decennia dichtgetimmerd wordt..

Laatst gewijzigd door kelt : 28 juli 2018 om 06:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 06:35   #133
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Vakbonden zijn er in dit land enkel en alleen maar om hun zuilen te verrijken, dat is het enige hoofddoel van die organisaties.

Verder doen ze er alles aan om hun trouwste publiek te behouden: de ambtenaren. Werknemers uit de privésector hebben niks verloren bij een vakbond, zelfs niet om hun uitkeringen te betalen als ze werkeloos worden. Een werknemer uit de privésector snijdt in zijn eigen vel als hij zich aansluit bij een vakbond.

En verder is het natuurlijk een zeer schone zaak dat die overdracht van die niet gebruikte ziektedagen voor ambtenaren afgeschaft is. Steen voor steen moeten al die belachelijke faciliteiten voor ambtenaren afgebroken worden, enkel zo kan het systeem terug een beetje eerlijk worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 06:45   #134
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Er bestaan meer ambtenarenstatuten dan ambtenaren. Ik kan bvb geen ziektedagen opsparen.
Wat ik wel weet is dat het afschaffen van het systeem van ziektedagen opsparen in feite een dik cadeau is aan de profiteurs, opgevoed met de idee dat men elk jaar minstens 10 dagen dient ziek te zijn, die bij de minste snotvalling of 's maandag na een zwaar weekend thuis zitten. Men gaat nu eigenlijk mensen bestraffen die zwaar ziek worden op latere leeftijd na een loopbaan zonder geprofiteer of die het geluk hebben nooit ziek te worden (gezien men de lijntrekkers en hypochonders toch niet ontslaat).
Of hoe de politiek steeds het omgekeerde bereikt van wat ze beoogt.
Oud 28 juli 2018, 06:47   #135
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Vakbonden zijn er in dit land enkel en alleen maar om hun zuilen te verrijken, dat is het enige hoofddoel van die organisaties.

Verder doen ze er alles aan om hun trouwste publiek te behouden: de ambtenaren. Werknemers uit de privésector hebben niks verloren bij een vakbond, zelfs niet om hun uitkeringen te betalen als ze werkeloos worden. Een werknemer uit de privésector snijdt in zijn eigen vel als hij zich aansluit bij een vakbond.

En verder is het natuurlijk een zeer schone zaak dat die overdracht van die niet gebruikte ziektedagen voor ambtenaren afgeschaft is. Steen voor steen moeten al die belachelijke faciliteiten voor ambtenaren afgebroken worden, enkel zo kan het systeem terug een beetje eerlijk worden.
Wat hebt u eigenlijk gedaan en hoe lang ?
Oud 28 juli 2018, 07:06   #136
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat hebt u eigenlijk gedaan en hoe lang ?
Wat gaat u dat eigenlijk ook maar één hol aan? Of bent u één van die types die mensen persoonlijk gaat aanvallen omdat uw argumenten te schraal zijn?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 07:24   #137
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat gaat u dat eigenlijk ook maar één hol aan? Of bent u één van die types die mensen persoonlijk gaat aanvallen omdat uw argumenten te schraal zijn?
Neen ik ben één van die mensen die niet tegen de enorme hypocrisie van sommigen hier op het forum kunnen. Ik had graag van u vernomen of u daar misschien één van bent want ik heb zo'n vermoeden. Verlicht mij eens. Ben u het type schoofzak/eno2 waar ik kan voor opdraaien ? Wat hebt u gedaan in uw leven en hoe lang ?
Oud 28 juli 2018, 09:08   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mij mag iedere zelfstandige hopen geld verdienen, ...maar het gaat hier niet over de zelfstandige, het gaat hier over de ziektedagenkwestie van de ambtenaren. En als gij buiten gezeik te posten ook had kunnen lezen hadden dat geweten.

Misschien eens inschrijven voor een cursus lezen bij freespirit of ergens een module NT2 volgen
Kunnen jullie beter eens wat cursussen gaan volgen.
Ik ben niet begonnen over inkomsten.
Dat was het jaloerse leraar die "denkt" en niet weet ...maar zeker was.

En jij volgde hem...

Dus ga scholen. Hopelijk nu bij iemand die dingen wel weet en niet denkt te weten.
Oud 28 juli 2018, 09:29   #139
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ambtenaren moeten beschermd worden tegen politieke willekeur van hun oversten: van hun directe overste met een vakbondslidkaart annex politieke lidkaart, tot en met de schepen/burgemeester/minister.

Daarom is het uiterst moeilijk en delicaat om af te stappen van zeer algemene extra beloningen voor de betere onder hen.
Want die extra's zouden alleen maar gaan naar hen die de juiste kleur aanhangen.

Maar die bescherming met hun ziektedagen, dat heeft daar niets mee te maken.
Zeer correct nu van deze regering om hier het mes in te zetten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 09:42   #140
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie zelfstandige wordt doet dit niet uit noodzaak maar omdat hij kiest voor het grote gewin. Hij weet bij voorbaat wat er aan verbonden zit, de mogelijke meer opbrengst maar ook het bestaan van het risico. Hij kiest duidelijk voor het nemen van dat risico, dan moet hij ook niet staan zeiken wanneer het verkeerd uitvalt.

Ik las hier daarnet ergens van iemand die klaagde dat hij als zelfstandige ziek viel en wat hij maar als ziekte uitkering trok ten overstaan van zijn personeel. Dat hij misschien het drievoudige aan inkomen had van één van zijn personeelsleden, daar zal hij wel niet over hebben zitten klagen.

Niet alle zelfstandige worden rijk maar van de werknemers is er geen enkele die er van rijk wordt. De regel, "Van werken wordt je niet rijk, van doen werken wel", blijft een realiteit.

Dit hangt er natuurlijk van af welk werk je doet. Een manager die zaken moet organiseren moet ook werken, dit komt niet vanzelf. Alleen, de effecten van zijn beslissingen zijn veel groter dan die van iemand die het basiswerk verricht.

Hoe dieper hij/zij zich verdiept in de problematiek hoe groter de kans dat de juiste beslissingen genomen worden en dus hoe groter de opbrengst voor organisatie.

CEO's van grote bedrijven verdienen inderdaad veel geld maar ze werken ook wel heel hard en ze gebruiken daarbij hun verstand. Dus van werken kun je wel rijk worden maar je moet het juiste werk doen en dit is inderdaad maar weggelegd voor een kleine minderheid.

Ergens ook logisch want een basis kan nooit rijk zijn aangezien rijk zowat gedefinieerd wordt als veel meer hebben dan de basis.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be