Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2018, 18:00   #121
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wahaha. Maar hij heeft wel geen strings.

Zuckerberg is een klein aapje dat danst op refrein van het etablissement. Dance monkey, dance!
Hoezo hij heeft geen strings? Denk je dat hij geen geldschieters heeft naar wiens pijpen hij danst? Jongen toch, zoiets bestaat niet in de VS.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 18:36   #122
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je juicht dus toe dat Jones geband wordt van LinkedIn maar je weet niet waarom?
Als een halve gare verwijderd wordt van de één of andere site, voel ik me niet geroepen om die zaak uit te spitten. Zijn blinde fanatici zullen dat wel doen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 18:48   #123
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meningsuitingen kunnen gevolgen hebben. Pak die gevolgen aan, blijf van de meningen af.
Ja, wachten tot het te laat is, knappe houding !

Dus volgens jou mag iedereen zeggen wat men wil, waar men wil, wanneer men wil. FB en co hebben daar niets over te zeggen, ook al zijn zij de eigenaars van de kanalen...

Jouw logica volgende, kunnen IS-aanhangers zonder probleem berichten plaatsen op om het even welk online medium en kunnen de eigenaars van dit medium er niets aan verhelpen.

Citaat:
Die bedrijven bezitten een bijzonder groot deel van het publieke forum. Ik zekere zin kan je zeggen dat als je op enkele grote platformen niet aanwezig bent, dat je dan online commercieel niet bestaat. Wanneer deze platformen vervolgens op mekaar gaan afstemmen om mensen buiten te gooien, dan hebben ze eigenlijk de macht om te gaan bepalen wat veel mensen wel nog en niet meer te zien krijgen. De censuurschaar is zo eigenlijk verhuisd van de staat naar enkele grote bedrijven die aan niemand iets electoraal verschuldigd zijn.

Er gaan dan ook stemmen op om van die platformen openbare nutsbedrijven te maken die neutraal moeten blijven. Ik ben daar als liberaal instinctief geen voorstander van, maar in de huidige situatie loopt het wellicht ook mis.
Jij doet net alsof Jones de één of andere brave middenstander is die omwille een ietwat aparte mening geboycot wordt door de Evil Big Companies.

Waarom doe je zo naïef en knullig ? Misschien wordt het eens tijd om het over Jones en zijn oneindige reeks van gruwelijke beschuldigingen zelf te hebben, want het valt me op dat men het zeer zelden inhoudelijk over Jones heeft.

Een complot ?
Oud 7 augustus 2018, 18:58   #124
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Okay, dan zijn het niet meer dan slippendragers van het etablissement. Een handige loopjongen waar je de zweep op kan hanteren.

Kleine mannetjes dus... die het moeten hebben van censuur en de publieke opinie sturen.
Ik meen hier tussen ons een asymmetrische discussie te zien.

Ik herhaal: Deze termieten of mierenhoop in Silicon Valley hebben de macht. Dit zijn allesbehalve de loopjongens van de politieke macht in Washington. Deze nerds bepalen meer en meer de richting en censuur van de pers !

Dat er op slippers gelopen wordt of geitenkaas-pizza gegeten wordt in Silicon Valley doet er niets aan af.

Zij bepalen, inderdaad zij want 'zij' hebben geen keizer - zoals het geval bij de politieke macht in Washington of Bejing - maar werken nauw samen, hetzij wel of niet ongeschoren en gewassen, tot diep in de nacht aan, en in hun ondoorzichtige connectie netwerken. 'Ondoorzichtig', lees geniepig, maar wel zeer effectief.

Btw; soortgelijks heeft Bovenbuur dit in een vorige post beter weten te verwoorden. # post 107

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 7 augustus 2018 om 19:06.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 19:19   #125
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Daar is zijn ex-vrouw mee bezig.
47000 dollar per maand alimentatie...
Oud 7 augustus 2018, 19:36   #126
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik meen hier tussen ons een asymmetrische discussie te zien.

Ik herhaal: Deze termieten of mierenhoop in Silicon Valley hebben de macht. Dit zijn allesbehalve de loopjongens van de politieke macht in Washington. Deze nerds bepalen meer en meer de richting en censuur van de pers !

Dat er op slippers gelopen wordt of geitenkaas-pizza gegeten wordt in Silicon Valley doet er niets aan af.

Zij bepalen, inderdaad zij want 'zij' hebben geen keizer - zoals het geval bij de politieke macht in Washington of Bejing - maar werken nauw samen, hetzij wel of niet ongeschoren en gewassen, tot diep in de nacht aan, en in hun ondoorzichtige connectie netwerken. 'Ondoorzichtig', lees geniepig, maar wel zeer effectief.

Btw; soortgelijks heeft Bovenbuur dit in een vorige post beter weten te verwoorden. # post 107
Ok, jij weet meer dan mij van de hele zaak.
Oud 7 augustus 2018, 19:47   #127
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Dus volgens jou mag iedereen zeggen wat men wil, waar men wil, wanneer men wil. FB en co hebben daar niets over te zeggen, ook al zijn zij de eigenaars van de kanalen...

Jouw logica volgende, kunnen IS-aanhangers zonder probleem berichten plaatsen op om het even welk online medium en kunnen de eigenaars van dit medium er niets aan verhelpen.

Jij doet net alsof Jones de één of andere brave middenstander is die omwille een ietwat aparte mening geboycot wordt door de Evil Big Companies.

Waarom doe je zo naïef en knullig ? Misschien wordt het eens tijd om het over Jones en zijn oneindige reeks van gruwelijke beschuldigingen zelf te hebben, want het valt me op dat men het zeer zelden inhoudelijk over Jones heeft.

Een complot ?
Hmm. Natuurlijk speelt hij een rolletje ingekleed als criticaster van vanalles en nog wat. "Are you not entertained?" (En dan krijg jij een afgehakte kop van weet ik veel wie naar je gesmeten ofzo)

En zoals anderen hier al wisten te schetsen gaat het hier over allerlei afspraken tussen de techgiants onderling.

Ik zie dat u pleit voor een oligarchie, want dat is tenslotte wat de VS is.

De aristocratie is verjaagd. En de theocratie ook. En de militaire regimes zijn ook verjaagd.

Dan krijg je een regering van de rijken....
Oud 7 augustus 2018, 21:05   #128
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hoezo hij heeft geen strings? Denk je dat hij geen geldschieters heeft naar wiens pijpen hij danst? Jongen toch, zoiets bestaat niet in de VS.
Ik denk dat ie nog net een te kleine garnaal is.

Vanaf het grote geld lonkt gaan alle principes wel weg zoals bij de meesten.

Hetzelfde met militairen die vechten volgens een "code". Eenmaal op het slagveld is het puur op instinct en overleven.

Hetzelfde met arbeiders die zeveren over een echte vakman te worden. Als ze eenmaal werk hebben komt de routine en leveren ze ook prutswerk af.

Intellectuelen dat is al helemaal niets, die doen niets voor de maatschappij. Die denken na. Meestal het meest egoïstische volk maar ook het meest gefrustreerde omdat er nooit iets verandert.

De beste stuurlui staan aan wal natuurlijk...

Soms heel zelden kom je eens iemand tegen zonder strings, aangename mensen maar een rariteit.
Oud 7 augustus 2018, 21:24   #129
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, misschien moet ik daar inderdaad wat duidelijker in zijn. Voor de duidelijkheid: ik bedoel niet dat ze effe rond de tafel gaan zitten en beslissen wie er vandaag voor de bijl gaat (hoewel ik dit ook niet uitsluit). Maar ze zijn wel heel duidelijk op mekaar afgestemd, en de "breach of policy" is dan ook maar een excuus.

Van LinkedIn weet ik op dat vlak weinig. Van Twitter is het al langer bekend dat ze progressief links voortrekken en conservatief rechts viseren. Youtube is er dan weer op uit om kleinere content creators buiten te werken en enkel nog grote "serieuze" kanalen aan te bieden (lees: echte TV). Op Zuckerberg heb ik ook weer minder zicht, maar hij lijkt vooral voor het geld te gaan. Verschillende motieven, maar wel allemaal tegelijk hetzelfde excuus.
ik begrijp je bezorgdheid. De hipocrisie en de 2maten-2gewichten blijkt nog maar eens nal van de aanstelling van Sarah Jeong door de NYT, en de racistische tweets naar blanken toe, komende van Sarah. Toen Candace Owen Sarah's tweets herhaalde, maar blank verving door joods, werd Candace haar account wel tijdelijk geband...
Citaat:
“I actually AGREE with Twitter” said Owens, in a comment to Breitbart News. “These tweets are an example of hateful conduct. It begs the question — why was it okay when the hate was directed at White people? Why are her tweets still up?”

“In every way imaginable — Twitter has just proved my point. Racism in this country has been sanctioned against white people.”
https://www.breitbart.com/tech/2018/...jeongs-racism/

Candace is een jonge, zwarte, conservatieve vrouw
Oud 7 augustus 2018, 22:11   #130
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Dat de VS op Europa voorloopt mbt bepaalde tendenzen is geweten en gezien de EU en met name Duitsland het trouwste hondje is van Uncle Samuel, is het niet verwonderlijk dat ook (via) dit land de censuurmeesters hun slag aan ’t slagen zijn.
De Heksenhamer revisited:

Netzwerkdurchsetzungsgesetz

“The Network Enforcement Act (NetzDG, German: Gesetz zur Verbesserung der Rechtsdurchsetzung in sozialen Netzwerken, also known as the Facebook Act) is a German law aimed at combating agitation and fake messages (fake news) in social networks. The actual Network Enforcement Act, as Article 1, is part of the identically named Mantle Act. Article 2 of this also contains an amendment to the Telemedia Act, which affects not only social networks. The Bundestag passed the law in June 2017.”

https://en.wikipedia.org/wiki/Netzwe...setzungsgesetz

Die censuurwet (be-)treft dus niet alleen de sociale media, maar letterlijk álle media en als die niet snel genoeg ‘onwelvallige content aka fake news’ verwijderen, loeren er boetes tot 50 miljoen euro om de hoek, nog los alle andere mogelijke gevolgen van dat soort ‘rechtspraak’.

Er is dus wel degelijk een media/informatie-gijzeling aan de gang, waarbij de overheid bij voorbaat ‘de waarheid’ in pacht meent te hebben en elke tegenstem of andere visie van die zgn ‘waarheid’ brutaal het zwijgen oplegt, dmv laster, uitsluiting, broodroof en processen.
Kortom, de terugkeer van Torquemada is een feit, echter ditmaal met een ‘democratisch’ mombakkes.
2018 is 1984.
Oud 7 augustus 2018, 22:50   #131
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een halve gare verwijderd wordt van de één of andere site, voel ik me niet geroepen om die zaak uit te spitten. Zijn blinde fanatici zullen dat wel doen.

De blinde volger van censuurpolitiek die anderen blind noemt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 22:50   #132
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neem dan maar snel alle keukenmessen, vorken, schroevendraaiers en ijspriemen in beslag.

Citaat:

Amai, daar heb je heel mooi samengevat wat ik totaal niet gezegd heb.
Het valt mij in discussies steeds weer op hoe bedreven censuurliefhebbers zijn in het verdraaien van andermans woorden.

Citaat:
Ja, want niks zegt "brave middenstander" als iemand dorpsgek noemen.

Citaat:

Een complot ?
Omdat het principe van vrije meningsuiting los staat van de inhoud. Nu ja, eigenlijk is dat niet helemaal waar: ze bestaat net om compleet geschifte meningen zoals die van Jones te beschermen tegen dictators als jij.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 7 augustus 2018, 22:50   #133
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik begrijp je bezorgdheid. De hipocrisie en de 2maten-2gewichten blijkt nog maar eens nal van de aanstelling van Sarah Jeong door de NYT, en de racistische tweets naar blanken toe, komende van Sarah. Toen Candace Owen Sarah's tweets herhaalde, maar blank verving door joods, werd Candace haar account wel tijdelijk geband...

https://www.breitbart.com/tech/2018/...jeongs-racism/

Candace is een jonge, zwarte, conservatieve vrouw
Klopt, Owens legde hier heel mooi die hypocrisie bloot. Maar de bezorgdheid gaat verder dan dat. Dit soort zaken zien we ook op universiteiten, in traditionele media, in de cultuursector. Dit vergif is een hele genratie aan het verzieken en we zijn nog lang niet aan het einde van de rit.
Oud 7 augustus 2018, 23:01   #134
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat de VS op Europa voorloopt mbt bepaalde tendenzen is geweten en gezien de EU en met name Duitsland het trouwste hondje is van Uncle Samuel, is het niet verwonderlijk dat ook (via) dit land de censuurmeesters hun slag aan ’t slagen zijn.
De Heksenhamer revisited:

Netzwerkdurchsetzungsgesetz

“The Network Enforcement Act (NetzDG, German: Gesetz zur Verbesserung der Rechtsdurchsetzung in sozialen Netzwerken, also known as the Facebook Act) is a German law aimed at combating agitation and fake messages (fake news) in social networks. The actual Network Enforcement Act, as Article 1, is part of the identically named Mantle Act. Article 2 of this also contains an amendment to the Telemedia Act, which affects not only social networks. The Bundestag passed the law in June 2017.”

https://en.wikipedia.org/wiki/Netzwe...setzungsgesetz

Die censuurwet (be-)treft dus niet alleen de sociale media, maar letterlijk álle media en als die niet snel genoeg ‘onwelvallige content aka fake news’ verwijderen, loeren er boetes tot 50 miljoen euro om de hoek, nog los alle andere mogelijke gevolgen van dat soort ‘rechtspraak’.

Er is dus wel degelijk een media/informatie-gijzeling aan de gang, waarbij de overheid bij voorbaat ‘de waarheid’ in pacht meent te hebben en elke tegenstem of andere visie van die zgn ‘waarheid’ brutaal het zwijgen oplegt, dmv laster, uitsluiting, broodroof en processen.
Kortom, de terugkeer van Torquemada is een feit, echter ditmaal met een ‘democratisch’ mombakkes.
2018 is 1984.
Ook in het VK loopt het helemaal mis. CountDankula die wordt veroordeeld voor het maken van een grapje, Chelsea Russel die wordt veroordeeld omdat ze andermans rap lyrics met het woord "nigger" op haar instagram plaatste, Lauren Southern die uit het land wordt gegooid omwille van wat in essentie godslastering is. We zijn er nog lang niet....
Oud 7 augustus 2018, 23:08   #135
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook in het VK loopt het helemaal mis. CountDankula die wordt veroordeeld voor het maken van een grapje, Chelsea Russel die wordt veroordeeld omdat ze andermans rap lyrics met het woord "nigger" op haar instagram plaatste, Lauren Southern die uit het land wordt gegooid omwille van wat in essentie godslastering is. We zijn er nog lang niet....
Idd. We zijn er nog lang niet.
Hoog tijd dat ze nog wat strenger gaan worden.
Oud 7 augustus 2018, 23:08   #136
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Was nooit geen fan van die man, maar waar heeft ie ooit iets schadelijks gezegd over anderen eigenlijk? Voor mij is het alleen maar een brulkikkertje . Enfin,we gaan zien of het bij Jones blijft. Als andere gelijkaardige kanalen gaan volgen is er iets ernstig mis.
Oud 7 augustus 2018, 23:12   #137
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem dan maar snel alle keukenmessen, vorken, schroevendraaiers en ijspriemen in beslag.
Probeer je er maar uit te kletsen, feit is en blijft dat jij geen enkel initiatief neemt tot het te laat is.

Je verschuilt jezelf achter mooie theoretische principes, slaat jezelf moreel op de borst maar negeert volledig de kwalijke gevolgen die valse beschuldigingen kunnen hebben.

Citaat:
Amai, daar heb je heel mooi samengevat wat ik totaal niet gezegd heb.
Het valt mij in discussies steeds weer op hoe bedreven censuurliefhebbers zijn in het verdraaien van andermans woorden.
Wauw, en dit verwijt komt van jou.

Citaat:
Omdat het principe van vrije meningsuiting los staat van de inhoud.
Eh, neen dus. Vrije meningsuiting en inhoud zijn wel degelijk met elkaar verbonden.
Oud 7 augustus 2018, 23:12   #138
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Als een doorgedraaide zot al bedenkingen onlokt over de persvrijheid, vanwege aanhangers die weet hebben van zijn meningen zal het met de vrijheid van meningsuiting nog dik meevallen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 23:24   #139
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Was nooit geen fan van die man, maar waar heeft ie ooit iets schadelijks gezegd over anderen eigenlijk? Voor mij is het alleen maar een brulkikkertje . Enfin,we gaan zien of het bij Jones blijft. Als andere gelijkaardige kanalen gaan volgen is er iets ernstig mis.
Hij beschuldigde o.a. de ouders van de slachtoffers van de Sandy Hook shooting dat ze acteurs zijn, dat hun kinderen niet gestorven zijn, dat het fake was, false flag en dat soort voorspelbare nonsens.

Uiteraard had hij daar geen greintje bewijs voor, maar hij bleef het vele malen herhalen en heeft zijn volgelingen opgestookt om de families van de slachtoffers lastig te vallen en hun leven tot een hel te maken.

Er zijn zelfs ouders al vele keren moeten verhuizen omdat zijn aanhang hen stalkt, lastig valt en zelfs bedreigt. Die mensen hebben niet enkel een kind verloren, maar moeten letterlijk vluchten voor de aanhang van Alex Jones.

Oh, en ondertussen eist Jones 100.000 dollar van de ouders.

Maar allemaal onder het mom van "vrijheid van meningsuiting", dus laat ons allemaal de andere kant uitkijken want "vrijheid van meningsuiting" is absoluut en onaantastbaar.
Oud 7 augustus 2018, 23:26   #140
Tavek
Banneling

Standaard

Facebook, Twitter, Google....zijn ondernemingen met hun eigen gebruikersovereenkomst.

Hier is absoluut geen sprake van censuur.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be