![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Oostende en Antwerpen hebben al jaren dezelfde privé uitbater EGIS. Oostende zit éénmalig in de zwarte cijfer mits de éénmalig opbrengst nav. installatie mega zonnepaneelpark. Zonder dat, zaten zo ook in de rode cijfers. en wat Wevelgem in dat rijtje van "gepast afgewogen deelname van de overheid en de privé" komt doen weet ik niet, want deze wordt volledig door de overheden gedragen: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al bij al een leuke ervaring, jammer dat iedereen zaagt over dat onvermijdelijk lawaai. Ik woon naast een drukke weg, een van de drukste in België, met in de nabijheid een ziekenhuis en een brandweerkazerne. Op drukke dagen tot 40 keer sirene. Dus ik heb kloten van de schoof begrip voor zageventen omdat ze 8 keer per dag een vlieger horen overgaan.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat me raden: gij zijt een Antwaarpeneir!
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 18 oktober 2025 om 06:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me al jaren af waarom ze de Antwerpse luchthaven niet midden in de haven bouwen, vermits ze toch hoofdzakelijk daarvoor dient.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De luchthaven ligt daar IN een miljoenenstad. Meer dan 6.000.000 inwoners... Laatst gewijzigd door Boduo : 18 oktober 2025 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, omdat er een luchthaven in de sloppenwijken van een Braziliaanse stad ligt, is dat een reden om een historisch luchthaventje als een soort van rijkeluis speeltuin te onderhouden met geld dat van U en mij geroofd is?
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Gewoon" in de stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat maakt het beter voor Deurne, wat eigenlijk een tolhokje of reservelandingsbaan voor Zaventem is....
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 oktober 2025 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp trouwens uw relevantie niet met een relatief kleine stad zoals Antwerpen met een "luchthaven" die eerder aan de jaren vijftig doet denken totaal voorbijgestreefd en die bovendien onderhouden wordt door de belastingbetaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
50 jaar geleden waren ze hierover al aan het leuteren, maar zonder enige concrete actie of politieke wil. Terwijl 30 jaar geleden ze voor Charleroi en Luik in gang geschoten zijn om in luchthavens met 0 commerciële activiteit, massaal veel geld in te pompen en met overduidelijk succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
da's de dooddoener van de groene NIMBY's. Na middernacht zal het mss. net lukken op 30min., voor de rest forget it. Zeker anderhalf uur als je in de ochtendspits staat. En in Deurne moet je een uur minder op voorhand zijn tov. van Zaventem. Deurne van vliegtuig tot parking is 5 min. wandelafstand. En het NIMBY aspect, al eens een paar dagen in de omgeving van Zaventem doorgebracht? Ik wel en als luchtvaart fan, had ik daar dikwijls een WTF moment, want dat stopt daar precies nooit. Dus waarom zouden Antwerpse passagiers er nog een schepke bovenop moeten doen. Tja, zoals ik eerder al schreef, de Waalse overheid redt zelfs grasvliegveldjes van het faillissement. Maar ja, die hebben veel meer geld dan Vlaanderen zeker? En de bedragen voor Deurne verdwijnen absoluut in het niets tov. bv. de 5 miljard/jaar voor de luxe salariswagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er waarom de Vlamingen toch altijd keuterboerkes zullen blijven...
Neem nu bv. 'Breda International Airport'... jaren geleden een grote grasweide voor wat sportvliegtuigjes, waar ze gaandeweg toch wat geld tegenaan gesmeten hebben. Neem eens een kijkje in deze streetview (beelden van 2010) en met de zon in de rug, ga eens wat verder op dat zandweggeltje... Ondertussen is dat een infrastructuur geworden waar Deurne jaloers kan op zijn (behalve dat de baan nog veel korter is dan Deurne, er niet in slecht weer kan gevlogen worden, etc, etc.) Maar toch slagen die Nederlanders er altijd weer in om zaken te realiseren waar de keuterboerkes van versteld staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk gaat het wel over de ligging. Als die luchthaven in de haven lag, zou er geen kat over spreken. Charleroi ligt ook ver van de stad.
Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de massale meerderheid van de Antwerpenaren vliegt reeds vanuit Zaventem of Charleroi. Een paar tiental jaren geleden gebruikte ik soms de vluchten via Antwerpen naar Zwitserland. En totale absurditeit, een vlucht die ik boekte via KLM moest ik nemen in Antwerpen voor een korte vlucht naar Schiphol en vandaar naar China. Men is er zelf in geslaagd mijn valies te verliezen, die kon waarschijnlijk niet in dat klein oud rammelend vliegtuigje dat van Antwerpen de shuttle deed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, voor vluchten binnen de EU (en Noorwegen/Zwitserland) zou er een verbod moeten komen. De trein is daar een veel logischere optie voor.