Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2018, 14:54   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U slaat de bal mis. Pleiten voor een bepaalde staatsvorm is geen schending van die "elementaire mensenrechten" (trouwens, waar haalt u het vandaan om een rangorde te maken in de mensenrechten?).
Pleiten voor een bepaalde staatsvorm is een schending van de elementaire mensenrechten indien die staatsvorm ronduit tegen bepaalde elementaire mensenrechten opkomt... en ik maak daar geen onderscheid in, nog stel ik daar een rangorde in; alle elementaire mensenrechten zijn evenwaardig en hebben evenveel belang, vandaar dat we ze 'elementair' noemen

Citaat:
Ook de communist mag pleiten voor een samenleving zonder privaat bezit, alhoewel dat ingaat tegen artikel 17.
Is artikel 17 een elementair mensenrecht???

Citaat:
U verwart dus twee zaken.
Neen, ik verwar niets...
de algemene elementaire mensenrechten staan boven alles...
Zonder hen kan men niet van een democratie spreken en dus heeft men, in een democratie dan ook niet het recht om te ageren tegen hen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 14:56   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vrijheid houdt op daar waar het de vrijheid van de anderen beknot en beroofd en de islam zondigt voortdurend tegen dat principe...
"De islam"? Godsdienst is geen in de lucht zwevend element. Godsdienst kent slechts zijn vertaling door mensen die denken en handelen.

Mag ik u eens vragen: welke Belgische moslim beknot uw vrijheid? Welke moslim berooft u van uw vrijheid?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 14:56   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is artikel 17 een elementair mensenrecht???
Ik stelde al eerder de vraag: op basis van welk element rangschikt u de mensenrechten in "elementaire" en "andere"?

Uw eigen willekeur?
Oud 1 september 2018, 14:59   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik verwar niets...
de algemene elementaire mensenrechten staan boven alles...
Zonder hen kan men niet van een democratie spreken en dus heeft men, in een democratie dan ook niet het recht om te ageren tegen hen...
Jawel, u verwart weldegelijk twee zaken, nl. handeling met voornemen. Iedereen mag pleiten voor een bepaald politiek project. Dat is op zich geen strafbaar feit.

Natuurlijk mag iedereen binnen onze democratische orde kritisch zijn over bepaalde rechten.

U slaat echt de bal mis en, wat meer is, u beseft het totaal niet. Aldus opent u de deur naar een totalitaire staat, naar een politiestaat. De volkomen ontkenning van de vrijheid die u zogezegd verdedigt.
Oud 1 september 2018, 15:00   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pleiten voor een bepaalde staatsvorm is een schending van de elementaire mensenrechten indien die staatsvorm ronduit tegen bepaalde elementaire mensenrechten opkomt... en ik maak daar geen onderscheid in, nog stel ik daar een rangorde in; alle elementaire mensenrechten zijn evenwaardig en hebben evenveel belang, vandaar dat we ze 'elementair' noemen
Neen. De uitspraak "negers zijn dom" is ook geen discriminatie. Zwarten geen werk geven louter omdat ze zwart zijn, is dat wel.

Ziet u nu het verschil tussen handeling en mening, en wat bijgevolg strafbaar is en niet?
Oud 1 september 2018, 15:05   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Scheiding religie en staat, staat nochtans in de grondwet. na enkele eeuwen word het tijd dat dit rigoureus word toegepast voor alle religies.
Wat zal er in België concreet veranderen?
Oud 1 september 2018, 15:06   #127
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U slaat de bal mis. Pleiten voor een bepaalde staatsvorm is geen schending van die "elementaire mensenrechten" (trouwens, waar haalt u het vandaan om een rangorde te maken in de mensenrechten?).

Ook de communist mag pleiten voor een samenleving zonder privaat bezit, alhoewel dat ingaat tegen artikel 17.

U verwart dus twee zaken. Al dan niet bewust.
Ik denk dat als een partij als partijpunt heeft het afschaffen van alle privé bezit er redenen zijn om zo'n partij te verbieden.
Individuen mogen dat uiteraard in het kader van 'cafépraat' altijd.

Dus een partij die openlijk pleit voor discriminatie van vrouwen (verplicht gescheiden op bussen b.v.) mag m.i. ook verboden worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 15:06   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
"De islam"? Godsdienst is geen in de lucht zwevend element. Godsdienst kent slechts zijn vertaling door mensen die denken en handelen.

Mag ik u eens vragen: welke Belgische moslim beknot uw vrijheid? Welke moslim berooft u van uw vrijheid?
Het beeld dat ze ophangen van vrouwen wiens taak het is alleen en uitsluitend in dienst te staan van hun mannelijke despoten en zijn nageslacht en de eis die ze stellen om dat overal ostentatief te mogen tonen...

Hewel voor mij is dat enorm afstotend...
Oud 1 september 2018, 15:08   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. De uitspraak "negers zijn dom" is ook geen discriminatie. Zwarten geen werk geven louter omdat ze zwart zijn, is dat wel.

Ziet u nu het verschil tussen handeling en mening, en wat bijgevolg strafbaar is en niet?
Eisen dat ze met hoofddoek op aangeworven moeten kunnen worden is dat wel want zij eisen daarmee dat zij en niet hij die hen aanwerft het recht aan hun kant zouden hebben..., terwijl zij anti-vrouw racistisch zijn...
Oud 1 september 2018, 15:08   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
ISLAM zal een kleine partij blijven en zal helemaal niets kunnen doen. Heel goed dat de Franstalige partijen die partij willen verbieden.
Oproepen om een partij te verbieden, leidt meestal tot het omgekeerde resultaat: de betrokken politieke partij krijgt een ongeziene stroom aan publiciteit.
Oud 1 september 2018, 15:09   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eisen dat ze met hoofddoek op aangeworven moeten kunnen worden is dat wel want zij eisen daarmee dat zij en niet hij die hen aanwerft het recht aan hun kant zouden hebben..., terwijl zij anti-vrouw racistisch zijn...
Eisen?

Is het partijprogramma van de N-VA ook een "eisenpakket"?
Oud 1 september 2018, 15:09   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het beeld dat ze ophangen van vrouwen wiens taak het is alleen en uitsluitend in dienst te staan van hun mannelijke despoten en zijn nageslacht en de eis die ze stellen om dat overal ostentatief te mogen tonen...

Dat kan best, maar uw emotionele toestand vormt niet de referentie voor wat al dan niet kan geuit worden.
Oud 1 september 2018, 15:11   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat als een partij als partijpunt heeft het afschaffen van alle privé bezit er redenen zijn om zo'n partij te verbieden.
Kortom, u pleit voor een politiestaat. Laakbare meningen worden vervolgd en partijen met "ongewenste standpunten" moeten verboden worden.

De volledige ontkenning van het recht op vrije meningsuiting, op politieke organisatie.
Oud 1 september 2018, 15:11   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Begrijp ik het goed Jan, dat we moeten wachten tot de sharia is ingevoerd alvorens we mogen reclameren?

Want dan eerst beknot de sharia onze vrijheid.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 15:13   #135
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, u pleit voor een politiestaat. Laakbare meningen worden vervolgd en partijen met "ongewenste standpunten" moeten verboden worden.

De volledige ontkenning van het recht op vrije meningsuiting, op politieke organisatie.
Die politiestaat bestaat dan toch al vermits het VB vervolgd is?

Er zijn ook meningen die strafbaar zijn, de gedachtenpolitie is dus toch al een feit.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 september 2018 om 15:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 15:14   #136
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Partijen die strafbare standpunten propageren moeten inderdaad verboden worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 15:15   #137
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dát verwondert mij nu eens totaal niet.

Vooral de Parti Populaire wordt in Franstalige politiek-correcte kringen angstvallig in de gaten gehouden. Als daar ooit een competente partijleider aan de top van komt, zal ook de Fédération Wallonie-Bruxelles haar Zwarte Zondag(en) kennen.
Eerlijk gezegd, dat wordt al 20 jaar beweerd, en het is nog steeds wachten...
Ik denk immers dat de proteststemmen in Wallonië vandaag naar een véél gevaarlijkere partij gaan die veel meer schade kan berokkenen omdat zij zich een schijn van degelijkheid heeft kunnen aanmeten: het PTB...

"Parti Populaire", sorry, maar dat is een fait divers.

Citaat:
Al even erg is het feit dat indien het die Islampartij wordt verboden aan verkiezingen deel te nemen, de extremistische anti-demcraten onder de moslims er een argument bij krijgen, én een gratis propagandacampagne. Ik kan me toch maar moeilijk inbeelden dat net dat de bedoeling zou zijn
Dat zou hetzelfde zijn als beweren dat het proces tegen het VB de bedoeling had het VB sterker te maken, dat durf ik toch te betwijfelen.

Het is gewoon zo dat een aantal mensen de lessen uit het verleden niet kunnen trekken. Ze hebben de stommiteit gedaan om het VB niet politiek aan te pakken, en nu willen zij net hetzelfde doen met ISLAM. Hoe dom kan je zijn...
Oud 1 september 2018, 15:15   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Begrijp ik het goed Jan, dat we moeten wachten tot de sharia is ingevoerd alvorens we mogen reclameren?

Want dan eerst beknot de sharia onze vrijheid.
Moet ik nu concluderen dat u niet weet hoe het spel wordt gespeeld in een democratie? Hoe je ideeën met ideeën bestrijdt en niet met het wapen van de rechtbank?

Als de PvdA pleit voor een communistische staat en de meerderheid haalt, dan kan dit een aanslag betekenen op mij vrijheid (recht op privaat bezit). Gaan we de PvdA ook preventief verbieden?

Moeten belgicisten ook een procedure opstarten om Vlaamsgezinde partijen te verbieden? Want dat kan wel eens een aanslag inhouden op België. Ook preventief verbod?

Enzovoort.

Jullie beseffen overduidelijk niet welke impact het - nu nog maar - selectief bepleiten inhoudt van een verbod op een bepaalde partij.
Oud 1 september 2018, 15:16   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Partijen die strafbare standpunten propageren moeten inderdaad verboden worden.
Sedert wanneer is het strafbaar om gescheiden busvervoer te bepleiten bijvoorbeeld? Of voor de invoering van de sjaria?

Kunt u mij eens de wetteksten geven?
Oud 1 september 2018, 15:16   #140
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand verplicht jou om erop te stemmen, hé...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be