![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.bol.com/nl/p/bosch-high-...0000038436972/ Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2018 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch niet zoals het hoort in elk geval. In het beste geval dekt je garantie periode de maximale levensduur en dat wil zeggen dat ze dan na die periode nog bv 60 % van hun capaciteit zullen hebben. Je kan dan natuurlijk nog verder. Maar ja...versleten he?
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn manieren om dit te verwezelijken: deep discharge bvb voorkomen & temperatuursmanagement. Als je je auto tussen 20 en 80 % houdt kwa laden, sterf jij eerder dan je wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.ebay.de/b/12V-Heizung/bn_7000881967 Trafo is niet nodig, eventueel gewoon een spanningsdeler Of men haalt zich een zware Li ion van 12 Volt in huis: https://www.lithiumion-batteries.com...m-ion-battery/ en deze: https://www.ebay.de/itm/Kabinenheizu...r=441243433348 Lol. Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2018 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Als de stroom uitvalt ga ik vooral mijn wraak in het stemhokje laten voelen.
Wat een pure incompetentie in de regering. Nu goed, de anderen zijn ook randdebielen, dusja, wat blijft over.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we overal een beetje overdrijven komt er heel wat bij.
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk 1000 cycli dat is van heel laag tot heel vol .
En dat is een cycli. Maar in realiteit ontladen ze maar een stukje en laden ze weer bij. Heb je bv telkens 1/5 van een cycli gedaan. Op die manier kan 3 jaar gemakkelijk 6 of 7 jaar worden. En heb je de indruk dat het langer meegaat.
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Dat gezever van "batterij levensduur" ben ik ondertussen moe gehoord.
Batterijen gaan langer mee dan de carrosserie van de gemiddelde auto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien hebben die al minstens 5% dischargereserve waar nooit aangeraakt wordt. Een Tesla model 3 batterij heeft *80,5 kWh en ~ 75 kWh max kunnen maar echt gebruikt (indien volgeladen), maar men zal zelden een E-wagen leegrijden, doet men met een fossiele wagen ook nooit, zelfs als de motor stilvalt, lol. Dus een Tesla 3 heeft al 6,8 % (5,5/80,5) duurzame reserve: https://forums.teslarati.com/threads...document.4296/ met wat reserve rindt men dus in de regel tussen 10% en 80%. Bij lange afstanden eens af en toe 100%, maar ook niet nodig als ergens na 350 km een Supercharger wacht. Li ions kunnen ook 5000 of meer cycles meegaan. Hangt ervan welke. Maar dat heeft totaal geen zin voor autos. 20 jaar garantie op capaciteit, dezelfde worden ook in de BYD taxi-wagens gebruikt, 1 miljoen kms? Are you kidding ?: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2018 om 16:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand op onze aard heeft wat jij hebt. Face it.
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog weetjes.
Te hoge temperaturen zijn nadelig voor een EV-batterij. Vanaf 30 graden Celsius nemen de prestaties af. Dit is een tijdelijk fenomeen. Maar wanneer de wagen voor een lange periode hoge temperaturen moet doorstaan, dan kan dit een invloed hebben op de levensduur. Te snel optrekken of remmen is geen goed idee. Dit zorgt voor een lokale overhitting in de batterij. Te veel snelladen moet je vermijden. Een hoog voltage - dat nodig is om jouw batterij snel te laten laden - leidt ook tot hoge temperaturen. Veel gebruik van je elektrische wagen in bergachtige gebieden kan ook leiden tot een sneller verslijt van je EV batterij. ..... En het is 1000 cycli. En als je aan bovenstaande voldoet zou dat wel 500 maar kunnen worden. En tesla roest niet. Plastic en allu roesten niet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 september 2018 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die leugens altijd.
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gij schrijft hier soms ook gewoon vanalles om gewoon wat belachelijk te doen hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik mijn huis moeten verwarmen als de stroom maar enkele uren uitvalt? Vertel het toch eens. Als de temperatuur daalt van 22 graden naar 21 graden waarom zou ik dat moeten doen? Bovendien ga ik dat beginuur op voorhand weten zodat ik nog extra kan bijstoken tot pakweg 24 graden. Dan zit ik alvast de ganse avond safe, of nog langer. Op de slaapkamer zet ik nooit verwarming aan. Nog vragen? ![]() En koken doen we 's avonds nooit. Nog iets? Ik overstelp je met links en je leest er niets uit. Raar. Die post stond wel op een andere draad: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2018 om 18:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat gij wilt meegaan in al die goed nieuws spin van regering, politiek en energiesector, mij niet gelaten. maar ik heb de tijd nog geweten dat BE eigenlijk technisch en qua infrastructuur nog mee kon met de buurlanden (zelfs merkbaar beter wegen had dan frankrijk ![]() ondertussen lijken we met de dag meer op een ontwikkelingsland. nee, ik pik die toestanden dus niet en ik vind dat schandalig. vooral omdat we de hoogste belastingen betalen van heel de wereld ondertussen. Laatst gewijzigd door Anna List : 24 september 2018 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij en tavek verstaan veel niet.