![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Maar ik had er ook wel eentje in mijn Belgenlandse tijd in een vrijstaande woning met tuin rondom. Daar was het uiteraard gemakshalve en daar had ik echt ook niks op tegen.) ![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als wij echter alles binnen te drogen willen zetten, is het zigzaggen tussen de wasrekken. Onze factuur voor gas en elektriciteit (groepsaankoop via provincie) bedraagt overigens maar € 65 per maand. Ik denk eerlijk gezegd dat wij meer dan zuinig genoeg leven. We gebruiken die droogkast trouwens enkel voor handdoeken (te lange droogtijd + veel zachter als je via droogkast droogt) en voor ondergoed (geen zin om dat stuk per stuk op wasrek te hangen). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 oktober 2018 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 wasrek volstaat ruimschoots voor 2 hoor. Ik merk vooral een groot gebrek aan goeie wil in deze draad. Als 'zachte handdoeken' al een argument moet zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() In het huis van m'n ouders vroeger was er een wasrek (voor 5 pers! maar de was kon ook buiten opgehangen worden), toen we dan met 2 waren, hadden we een wasrek die we voor de cv zetten en nu we met 3 zijn gebruiken we het nog steeds. Macht der gewoonte?
Het is zeker te doen als je volle wasmachines draait. In het 1ste jaar van m'n dochter deed ik die elke dag andere kleren aan en gooide die gewoon op de vuile hoop. Natuurlijk als je zo'n perfectionist bent, incl mbt uw interieur, die niet tegen 'vuile hopen' ergens kan, heb je wel een droogkast nodig. Ik ben er niet tegen maar momenteel is het geen prioriteit. En heb ik ook de ruimte niet. Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 oktober 2018 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het duurt vaak veel te lang vooraleer handdoeken droog zijn. Wij verbruiken jaarljks 1800 KWH aan elektriciteit. Valt heel goed mee denk ik? Bovendien woon ik bewust op fietsafstand van mijn werk. Ik neem nooit maar dan ook nooit de auto naar mijn werk. Ik schaam me dus absoluut niet dat ik een droogkast gebruik. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 oktober 2018 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hou me ook maar op de hoogte van 'Effie' want 'k ben het moe om voor Filipina te spelen hier!
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, één ding bestaat er al: damesslipjes die opeetbaar zijn. Verder nog een bekentenis: ik wist helemaal niks van een verschil tussen een handdoek die gewoon gedroogd is aan een lijn, tegenover een die uit een droogkast komt. Ik droog me af, zonder meer. Ruw of zacht. Okee, behalve mijn eikeltje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezin van 4 personen, geen droogkas en toch, echt waar, de was droog krijgen in een appartement. Voordeel : geen vieze condensbakken en filters moeten proper maken ![]()
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ocharme, ocharme! Verwende sukkels!
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Modern textiel vraagt heel weinig strijk. Het is vooral een kwestie hoe het opgehangen wordt. Een bloes / hemd / T-shirt / jurk liefst niet met wasspelden ophangen maar aan kleerhangers, dat gaat ook nog vlugger en bespaart plaats! Keukenhanddoeken en badhanddoeken gewoon opplooien en de kast in. Let er wel op dat wat net gewassen in onder aan de stapels komt, door het gewicht van het andere goed wordt het platgedrukt. Lakens : hoeslakens hebben geen rimpels als ze over de matras getrokken worden, indien wel dan zijn ze te groot gekocht. Een kussenfluwijn kan een ijzer gebruiken maar schudt het goed uit, vouw het netjes en zet dan het ijzer erop. Het moet niet op iedere vierkante centimeter gestreken worden. Idem voor een dekbedovertrek. Manshemden moeten meestal gestreken worden maar die vindt men niet meer in mijn woning ![]() Heb ik iets vergeten? D'r zijn hier toch geen stommeriken die sokken en onderbroeken strijken, hoop ik? ![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw vrouw bezorgt zichzelf teveel werk! Waarom?
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef toe, toen mijn dochters in hun puberteit waren in de jaren '80 (tijd van die grote bloezen met schoudervullingen) heb ik ook serieus gefoeterd af en toe. Maar dat heb ik dus ook overleefd ![]() Waar een wil is, is een droogrek ![]()
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij ons is vrijwel alles gestreken. T shirts hemden broeken en noem maar op
![]() |