![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() scholieren beïnvloeden noem ik geen grote kunst ; en een dag "ongestraft" kunnen spijbelen is altijd meegenomen voor een zestienjarige (ongeacht de reden).
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn eerste reactie was uiteraard ook dat ik me afvroeg wat Schauvliege in hemelsnaam bezielde om zo'n onzin uit te kramen.
Maar aan de andere kant... wie gaat er nu de Staatsveiligheid erbij sleuren uit het niets? Men gaat toch niet zoiets verzinnen, wetende dat dit indien het niet waar blijkt te zijn, men volledig afgaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En je kan de vraag nog aanvullen met de vraag;
Welke politicus gaat die er bij betrekken als de andere politici en alle politieke partijen niet op de hoogte zijn van dat onderzoek en er geen resultaten bekend zijn bij de rest van de politieke wereld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dat is net mijn punt.
Men gaat toch de staatsveiligheid er niet bij verzinnen, wetende dat men volledig afgaat moest het niet waar zijn? Ik heb nooit een hoge dunk gehad van Schauvliege, maar zo dom kan ze toch niet zijn? Los van het feit of die informatie klopt of niet, ga ik er dus voorlopig toch van uit dat iemand haar moet verteld hebben dat de Staatsveiligheid één en ander bevestigt. Of dit opgezet spel is, dat weet ik uiteraard niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SZ splitsen zou juist een teken van goed bestuur zijn.
![]() |
#131 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik dus nog niet zeker van.
Publiekelijk tegen de boerenbond zeggen dat de staatsveiligheid bewijzen heeft dat de huidige betogingen een gevolg zijn van hun betogingen enkele jaren geleden, is niet iets dat je zomaar doet. De toespraak van Joke Schauvliege was duidelijk zichbaar voorbereid. Ze ligt zelfs een papier voor zich, om te kunnen nazien wat ze allemaal moet vermelden. Er zouden rond die spijbelbetogingen wel eens wat lijken uit de kasten kunnen gaan vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) als ik er staatsveiligheid bij haal, en daar is niks van aan, kom ik over als zo ongeveer het domste wezen dat men kan indenken, want natuurlijk val ik dan door de mand. 2) vermits dit zulke doorzichtige stommiteit zou zijn, gaat men denken dat er iets achter moet zitten, want zo dom kan ik niet zijn 3) wat staatsveiligheid nadien ook zegt, de twijfel is geschapen. Immers, het is in de natuur van staatsveiligheid om niet alles te zeggen. Dat gezegd, het is overduidelijk dat die klimaatsbetogingen "spontaan gestuurd" werden. Gezien de ma van Anuna een groene propagandiste is, moet je niet ver zoeken, en daar zelfs geen staatsveiligheid bij halen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2019 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou denken dat het veel logischer is om de SZ te splitsen als men ook al andere bevoegdheden gesplitst heeft. Immers, de SZ maakt deel uit van een beleid. Als men een beleid voert, heeft dat een impact op de SZ. Dus oftewel heeft men een unitair beleid, en een unitaire SZ, oftewel heeft men een beleid per deelstaat, en dus ook een SZ per deelstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik me de vraag stel wat Schauvliege zou bezielen om de Staatsveiligheid erbij te halen. De speech was ongetwijfeld voorbereid, dus wat ging er in haar hoofd om dat ze (of degene die de speech schreef) besloot dat er mee in te verwerken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad neen, het is al lang en al veel te lang veel en veel te ver gegaan... wie gelooft die volksveraders nog??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle, Keizer Van Luik Hendrik I maakt er hier weer iets anders van.
Kij niet verstaan wij over Joke Schouwvlieg spreke nu ier?
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 5 februari 2019 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je weet dat die betogingen sommige Groene politici de kop hebben gekost. Als je weet dat Groen! na die betogingen zware klappen hefet gekregen bij de daarop volgende verkiezingen. Als je weet dat de huidige regering in lopende zaken is en er verkiezingen aankomen. Als je weet dat Groen! nu in alle peilingen er op vooruit gaat. Waarom eist Groen! dan geen parlementair onderzoek? Maar direct het ontslag van iemand die al ontslag heeft genomen? Cenk dat Joke Schauvliege hier de waarheid verkondigd en Groen! nu bang is dat er nog meer boven water gaat komen rond die betogingen en de oproep tot burgelijke ongehoorzaamheid van minderjarigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen duidelijk maken dat er achter die oproepen tot burgelijke ongehoorzamheid veel meer zit en dat het vooral om politiek gewin gaat voor Groen!, niet om het klimaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar idd zo dom is nog een ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |