![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Staatssecretaris
|
![]() Groene T, ik hoop dat je ongelijk hebt maar ik vrees er wel voor. Eigenlijk had het cordon niet mogen bestaan. Het had hen waarschijnlijk net zo goed bekomen als de extreem rechtsen elders in europa. Nu hebben ze een zeker kapitaal kunnen opbouwen en hebben kunnen leren van hun mislukte zusterpartijen. Moeten we dan wachten tot ze op zichzelf een meerderheid hebben? In een coalitie met andere partijen kunnen ze het land , gemeenschap of gewest wel onbestuurbaar maken wat in het slechtste geval tot nieuwe verkiezingen leidt maar daar kunnen ze niets bij winnen. Zelfs vanuit de oppositie trachten ze in Antwerpen een bestuur onmogelijk te maken. Dat word hen natuurlijk wel gemakkelijk gemaakt door de huidige situatie. De enige manier om het blok te bestrijden blijft goede' politiek voeren, minder beloven, meer uitleggen maar waar maken hetgeen men belooft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Burger
|
![]() Citaat:
voor 't vetgedrukte... 'k denk dat ik kan volgen, want bij mij zou het juist hetzelfde zijn (als het al voor hetzelfde zou zijn) ! en voor 't onderlijnde : o ironie, want nu blijkt het blok goeie maatjes te zijn met de zionisten. Ze hebben trouwens een gemeeschappelijk kwaad uit te roeien. En de uitroeing van de joden dan vroeg de joodse gemeenschap aan Filip ? Daar hebben wij niets mee te maken, en verfoeien het evenals een ander zei De Winter. Maar de oprichter van jullie partij, vroeg de Joodse gemeenschap, heeft die niet aan een pro nazistisch boek gewerkt. ...enkel maar de vertaling heeft hij gedaan, hij had niets te maken met de inhoud van het boek... trouwens,we kunnen er niet aan doen dat er neonazi's meedraaien in een bepaalde partij, die zitten in elke partij beweerde De Winter, we kunnen ze enkel uit de partij zetten als blijk van ze is ! Ah, zei de Joodse gemeenschap, dan is het goed ! en dus is het ondenkbare van start, een pakt tussen de martelaar en de duivel om het ultieme kwaad aan te pakken !
![]() |
![]() |
#126 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Beperk je dan liever tot de berichten die aan jou gericht zijn. Wat dit betreft wacht ik nog steeds! Ik hoop alleen maar dat ze bij uw partij allemaal zo'n schijtbroeken zijn. Veel beloven en weinig geven. Je hebt de informatie om mij op mijn zwakste punt aan te vallen, je laat je toch niet de les lezen door de beheerders omdat ze een item afsluiten. Maarja das te verwachten hé, veel bla bla maar niks boem boem en voor één keer bedoel ik dat niet sexueel. t'gedacht alleen al BAH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() broes:
De stroom van vluchtelingen wordt veroorzaakt door onze rijkdom en hun armoede. Wij moeten er dus alles aan doen om die kloof te dichten. ydde: Als "wij" klein waren, spaarden we zilverpapier, flessendoppen en andere flut-voorwerpen. Wij stopten ook frankskens in ja-knik-negertjes ... Allemaal om de negertjes in Kongo te helpen. Als wij later wat groter werden, wisten wij van het bestaan van ABOS (algemeen bestuur voor ontwikkelingssamenwerking) en voelden er ons wel bij. Konden wij in die tijd weten dat "onze" centjes verdwenen in die zakken waar ze niet nodig waren? Wie er voor verantwoordelijk was? Alle toenmalige regeringen, en toen was er nog géén Vlaams Blok! broes: Iedereen weet ook dat die ideale multiculturele samenleving waar iedereen in vrede met mekaar samenleeft gewoonweg niet bestaat. ydde: Géén enkele politiek correcte weet dat, joenge. Uw ideeën zijn lovenswaardig, alleen zullen onze opeenvolgende regenboog-regeringen er evenveel rekening mee houden, als de toenmalige met de "onze"! Artikels uit het 70 punten plan: Artikel 61 Investeren in tewerkstelling 62 Investeren in huisvesting 64 Verbeteren van economische samenwerking met Turkije en Noord Afrika Daarom, en d'as de vierde reden, stem ik Vlaams Blok!
![]() |
#128 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Groene T:
Stel nu dat de partij (VB) zodanig veel stemmen wint dat ze onmogelijk nog de toegang tot het meehelpen besturen van dit land kan ontzegt worden, wat gaan al die andere partijen dan doen denk je ? ydde: Dat zullen wij in Antwerpen eens zien zie, iedereen neemt ontslag, men "taffelt" enkele weken, iedereen neemt terug zijn mandaat op ... crisis opgelost! Groene T: ... en ze mogen nog zoveel signalen geven dat ze willen, het linkse gedachtegoed (en dat bedoel ik nu in de positiefste vorm) zal nooit vaste grond krijgen bij arbeiders en lage midden- tot middenklasse... (van die laatste ben ik niet zeker). ydde: D�*�*r zou ik, in Uw plaats nog maar eens goed over nadenken !!!
![]() |
#129 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ten tweede ik stel de wet niet, ik respecteer ze net zoals VB altijd zegt dat allochtonen de wetten moeten respecteren maar blijkbaar moeten een aantal VB'ers dat ook maar beginnen te doen maar ik was vergeten dat VB'ers de Belgische GW niet erkennen, alleen de fictieve Vlaamse GW erkennen ze en mensenrechtenverdragen gelden ook niet voor hen am i right Vl72? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
het 70-punten programma had het niet alleen over de nieuwkomers maar wou zowel 1ste,2de en 3de generatie !!! terugsturen maw zelfs al heeft uw familie al meer dan 100jaar de belgische nationaliteit, toch wordt je niet als belg beschouwd ikzelf ben een allochtoon van de 2de generatie maar VL72 noemt me nog altijd vreemdeling , hoewel k hier ben geboren en belgische nationaliteit heb natuurlijk begrijp k dat massale migratie problemen kan zorgen, maar bepaalde politieke vluchtelingen kunnen we niet weigeren hé btw der veel nieuwkomers die op enkele jaren perfect geïntegreerd zijn en heel goe met autochtonen kunnen omgaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() moon:
ikzelf ben een allochtoon van de 2de generatie maar VL72 noemt me nog altijd vreemdeling, hoewel ik hier ben geboren en belgische nationaliteit heb natuurlijk begrijp ik dat massale migratie voor problemen kan zorgen, maar bepaalde politieke vluchtelingen kunnen we niet weigeren hé ydde: Vanzelfsprekend kunnen wij bepaalde politieke vluchtelingen niet in de kou laten staan. Hierover moet bij mij niemand komen zeveren! Ik neem aan dat gij tot die (grootste) groep van "aangepasten" behoort, en ik zou graag jouw mening over (zwaar) "criminele vreemdelingen buiten" horen. Mijn probleem met de meeste "aangepasten" bestaat eruit dat die toch zó begaan zijn met "hun" criminelen, en "hen" ten aller tijde tot slachtoffers van ons racisme uitroepen!
![]() |
#132 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen wil het Vlaams Blok niet regeren, want daarvoor moet het compromissen sluiten en dat wil het niet. De toelichting op de website van het VBJ laat daar geen twijfel over bestaan, en je kan je terecht afvragen: wie wilt werkelijk dat het cordon sanitaire behouden moet blijven?:
![]() |
#133 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ik weet niet hoe goed je het VB kent maar iedereen van niet-europese origine (ook al heb je al dan niet de belgische nationaliteit) wordt als vreemdeling beschouwd in 70-punten prog stond ook dat de 1ste,2de en 3de generatie op "menselijke manier " moesten terugkeren (dmv al die discriminerende maatrgelen), denk je echt dat iemand van de derde generatie nog niet de belg nationaliteit heeft? btw denk je dat ze met de slogan "eigen volk eerst" alle mensen bedoelen die de belg nationaliteit hebben? en nog iets als je me ni gelooft, ask VL72, zij noemt mij nog altijd vreemdeling ![]() voor als je me nog niet gelooft, nog aantal bewijzen : huidig partijprogramma p.17: "Minderjarige vreemdelingen van de derde generatie die na 1991 automatisch onze nationaliteit kregen,kunnen eveneens onderworpen worden aan de burgerschapsproef." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Piano Grande:
Alleen wil het Vlaams Blok niet regeren, want daarvoor moet het compromissen sluiten en dat wil het niet. ydde: Alléén wijzen veranderen al eens van mening; alléén kwallen veranderen voortdurend van mening, zie regenboogcoalitie ... Piano Grande: Het Vlaams Blok wil het hele scheefgegroeide zaakje veranderen, niet versterken of bevestigen. ydde: Schoon doelstelling, vind ik! Piano Grande: Alle andere partijen doen toegevingen op hun vage beloften en standpunten: er blijft dan niet veel meer over dan een slap afkooksel van het programma waarvoor zij een mandaat van de kiezer hebben gekregen. Het Vlaams Blok daarentegen is onvermurwbaar en staat stevig in de schoenen. ydde: Hebbde gij dat wel geschreven Grande Pi? d' as begot niet te geloven!!!
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moon schreef:
Citaat:
De vraag is natuurlijk, moeten zij allemaal een permanente verblijfsvergunning krijgen? Ons land besloot 1.500 vluchtelingen uit Kosovo op te nemen tot de rust aldaar herstelt was. Ondertussen zijn het er 15.000 en ze keren helemaal niet meer terug. België is te klein en te overbevolkt om alle vluchtelingen ter wereld op te vangen nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
wat betreft de zwaar criminele vreemdelingen ik denk dat je een onderscheid moet maken of die vreemdelingen al dan niet de belg nationaliteit hebben indien neen, dan is het logisch dat ze worden gerepatriëerd (wat ook nu gebeurd) indien ze wel de belg nationaliteit hebben, dan kan het niet dat we hun nationailteit zomaar afnemen en hen op vliegtuig sturen naar "thuisland" ik vraag me af of je wel van hun thuisland kan spreken indien die allochtoon al 3generaties hier woonde beste yddd: ik ga niet ontkennen dat er rascisme bestaat hé, het is waar dat allochtonen een veel moeilijkere weg moeten afleggen (ook voor grote deel schuld van 1ste generatie en die regeringen omdat ze hen niet verplichten om in te burgeren) maar ik vind rascisme nogal een groot woord, de meeste zijn niet rascistisch, ik noem het liever "allochtoononvriendelijk", sommige autochtonen hebben precies schrik om met allochtonen om te gaan ik weet dit uit eigen ervaringen uit mijn groep (btw ik zit op de unief ,2de kan) ik ken een marok meisje in mijn groep en een jongen uit onze groep noemde haar in haar gezicht "makak" als dit al gebeurt bij unief studenten!!! al goed dat er ook wat heel vriendelijke mensen zitten in onze groep btw we zijn niet allemaal zo begaan met ons "criminelen" , ik ben nogal een dissidente in mijn gemeenschap dus nogal kritisch in mijn ogen bestaat er niks als "ons criminelen", ik maak geen onderscheid tusse huidskleuren, ik verwacht alleen dat ook belgen van vreemde origine gelijk worden behandelt aangezien elke belg gelijk is voor de wet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moon schreef:
Citaat:
Citaat:
Van mijn kleinkinderen zijn er: 1 half Italiaan. 1 half fransman. 2 half Serviër. 2 half Noor. Citaat:
Ik denk dat ze haar partij meer schade toebrengt dan alle piano’s en toffe knollen samen. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ze haar partij meer schade toebrengt dan alle piano’s en toffe knollen samen. Even dacht ik zelfs dat zij één van uw nick’s was. ![]() Trouwens, racisten vindt je overal. De grootste die ik ken heeft zelfs een mandaat bij de VLD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Land besturen zonder het blok, zal zogoed als altijd mogelijk zijn, halen ze 80 procent? Alle waalse partijen samen met die 20 procent andere en het is bonnekes, zo tot ze 100 halen...
![]() |