Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2003, 22:50   #121
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groene T
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72

als jij nu eens moest zwijgen dat zou pas een zegen zijn!
als jij nu eens zou zwijgen... m'n beste...

toetsenbord weeral kapot ??
'TIS NIET VAN WILLEN MAAR VAN MOETEN! 8)
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 22:52   #122
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Wat deed Johan de Mol daar in Schaarbeek? Hij liet zijn agenten hier en daar ongemerkt pillen neerleggen en dan pas die Marokkaanse gasten voor drugbezit oppakken. Dit verzin ik niet hoor!
Niemand had zoiets verwacht, zoals jullie hier, van zo'n respectabele Vlaams blokker. Geef hen vrijspel en je zal wel zien.

Wat een onzin!

Het Vlaams Blok wil doodgewoon minder gezichtsverlies na een politiepoptreden met overdreven machtsvertoon.

Omdat nu vaak de verdachte na een aantal dagen weer vrijuit loopt (wegens onschuldig of niet zo prioritair) En dat bij sommige machtsgeile gewezen gendarmen natuurlijk enorm kwaad bloed.

Ah vrij normaal me dunkt!

Waar Vlaams Blokstemmers dus vooral allergisch voor zijn, lijkt mij, is:

- dat iemand als onschuldig moet blijven worden behandeld totdat zijn schuld bewezen is.
En vaak moet men inderdaad wegens allerlei (vaak rechtvaardige)

onrechtvaardige zeker!!!!!

redenen de betreffende burger weer vrijlaten, na hem met machtsvertoon te hebben opgepakt.

Heel hun poppenkast van discipline, uniformerie, petjes en hoogdravend taalgebruik wordt daarmee weer eens vierkant in het belachelijke getrokken door de zogenaamde 'misdadiger' die glimlachend zegt: salut en de kost!

Gewoon effe apart nemen !
Vl 72 op z'n best, schuldig of niet maakt niet uit, sla maar in elkaar die migranten, homo's, linksen enz.
Op HAAR best!
Oud 28 maart 2003, 22:53   #123
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de "serieuze" mensen hier. Schaf het cordon maar af. Enkel en alleen omdat het niet democratisch is. Ik weet dat het gevaarlijk is voor elke weldenkende vrije mens in België. Ik weet dat indien zij ooit voldoende politieke macht zouden krijgen het slechts een kwestie van tijd is dat ik in den bak vlieg of terechtgesteld wordt. Ik heb nog nooit een vlieg kwaad gedaan, ik heb ook nog nooit iemand echt geholpen, allee toch wel enkelen maar wel van het eigen volk. Ik maak echter geen onderscheid tussen Belgen/Vlamingen en vreemdelingen, niet tussen Europese en niet Europese vreemdelingen, ook niet tussen homo's en hetero's enz. Voor mij zijn het allemaal mensen en zolang ze mij respecteren, respecteer ik hen ook. Deze stelling is al niet verenigbaar met de principes van het blok want ongeacht of een niet europese vreemdeling "tot last" is of niet, ze moeten buiten. Bovendien ben ik zelf een halve vreemdeling, ik ben namelijk half duits. Momenteel is dat natuurlijk geen probleem maar gesteld dat het blok ooit aan de macht komt en hun plan kan doorvoeren voor zover het liberaal appel dat nog niet gedaan zou hebben dan zitten ze hier nog met europese vreemdelingen. Daartussen vind men echter niemand die de letterlijke en figuurlijke strondjobs wil doen dus moeten ze mensen verplichten om dat te doen en wie zijn dan de eerste?
Daarnaast zit dan nog met een ander probleem. De bevolkinggroei. De vergrijzing kost geld, veel geld en met de gemiddelde aangroei van natuurlijke XXX generaties zuivere vlamingen komen we er niet. Om dat op te vangen kan je de natuurlijke vlamingen wel onder dwang laten voortplanten of gaan klonen maar zover hoop ik niet dat ze gaan. Om deze raszuiverheid na te streven kunnen ze natuurlijk wel positieve maatregelen treffen voor grote gezinnen van vlaamse afkomst en negatieve maatregelen voor holebis, alleenstaanden, en niet natuurlijke vlamingen zoals ik.
Het vlaams blok zegt ook niet direct vrouw aan de haard maar beögen wel een loon voor de huisvrouw. Op zich heb ik daar niets tegen, ik weet ook wel dat de huiselijke taken, zeker met een paar snotneuzen, werken is maar nu bestaat dit ook al. Het noemt alleen anders en enkel als de man niet genoeg verdiend kan men er aanspraak op maken. M.a.w. zeggen ze maddammeke als ge thuis blijft krijgt ge uwen dop of uwen ocmw maar we noemen dat loon. Als ge dan een loon hebt zijt ge niet werkeloos meer. Das dan weer goe voor de statistieken natuurlijk en de madam van een meneer die maandelijks +3000 Euro net binnenbrengt is dat goe om ne keer meer te gaan shoppen maar voor de sloor die er alleen voorstaat met een stuk of 4 koters maakt het niet uit. Misschien dat deze laatste aan de hand van de stambomen nog een extra toeslag kan krijgen voor het in stand houden van de vlaamse identiteit.

Al bij al zou ik op zijn minst toch een en ander moeten missen. Ik ga namelijk wel eens graag uit eten bv Ik lust wel chinees (ook echt chinees), Indisch, Marokaans, Turks, Mexikaans, Braziliaans, Japans enz. eten. Niet alles uiteraard, muntthee bv. daar ben ik ook niet zo zot van. Zo ook met muziek, denk uit de hedendaagse muziek maar eens elke invloed van alles wat niet vlaams is weg. Enkel volksdansliefhebbers kunnen dan nog eens een avondje gaan stappen en dan nog, met een avondklok is het waarschijnlijk toch niet de moeite om nog te vertrekken.

Nee, sorry hoor maar ik zie dat niet zitten. Zo'n 2 jaar geleden heb ik de site van het blok eens goed gelezen en mijn vermoeden werd enkel bevestigd. Moslims zijn volgens hen de bron van alle kwaad, zelfs de files. Enkel op hun milieukritiek kwamen deze vreemdelingen niet ter sprake en namen ze de standpunten van hun grootste vijand over. Staat u mij dan toe om enig arwaan te koesteren m.b.t. de goede bedoelingen van het blok. Ik mag natuurlijk geen vergelijking trekken met de ideologie van een zekere Adolf maar de demonisering van moslims in het algemeen van het blok lijkt wel op de demonisering van joden in het algemeen van het nazi-regime. Natuurlijk gaat dit ook op voor de communisten die de kapitalisten demoniseren en andersom. Zolang iedereen de spelletje van die machtswellustelingen meespeelt zijn de laatsten natuurlijk tevreden en de volgelingen de pineut. Uiteindelijk ben ik ook de pineut maar op zijn minst kan ik dan toch zeggen dat ik er zelf niet aan heb meegeholpen en zeker de volksmenners niet heb geholpen. Zolang leiders mij als mogelijke volgeling slechts als kannonenvlees zien om hun doel te bereiken blijf ik liever anarchist.

Groetjes
Gelooft gij u eigen tsssssss !
Oud 28 maart 2003, 23:05   #124
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Groene T, ik hoop dat je ongelijk hebt maar ik vrees er wel voor. Eigenlijk had het cordon niet mogen bestaan. Het had hen waarschijnlijk net zo goed bekomen als de extreem rechtsen elders in europa. Nu hebben ze een zeker kapitaal kunnen opbouwen en hebben kunnen leren van hun mislukte zusterpartijen. Moeten we dan wachten tot ze op zichzelf een meerderheid hebben? In een coalitie met andere partijen kunnen ze het land , gemeenschap of gewest wel onbestuurbaar maken wat in het slechtste geval tot nieuwe verkiezingen leidt maar daar kunnen ze niets bij winnen. Zelfs vanuit de oppositie trachten ze in Antwerpen een bestuur onmogelijk te maken. Dat word hen natuurlijk wel gemakkelijk gemaakt door de huidige situatie. De enige manier om het blok te bestrijden blijft goede' politiek voeren, minder beloven, meer uitleggen maar waar maken hetgeen men belooft.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 23:08   #125
Groene T
Burger

Standaard

Citaat:
Voor de "serieuze" mensen hier. Schaf het cordon maar af. Enkel en alleen omdat het niet democratisch is. Ik weet dat het gevaarlijk is voor elke weldenkende vrije mens in België. Ik weet dat indien zij ooit voldoende politieke macht zouden krijgen het slechts een kwestie van tijd is dat ik in den bak vlieg of terechtgesteld wordt. Ik heb nog nooit een vlieg kwaad gedaan, ik heb ook nog nooit iemand echt geholpen, allee toch wel enkelen maar wel van het eigen volk. Ik maak echter geen onderscheid tussen Belgen/Vlamingen en vreemdelingen, niet tussen Europese en niet Europese vreemdelingen, ook niet tussen homo's en hetero's enz. Voor mij zijn het allemaal mensen en zolang ze mij respecteren, respecteer ik hen ook. Deze stelling is al niet verenigbaar met de principes van het blok want ongeacht of een niet europese vreemdeling "tot last" is of niet, ze moeten buiten. Bovendien ben ik zelf een halve vreemdeling, ik ben namelijk half duits. Momenteel is dat natuurlijk geen probleem maar gesteld dat het blok ooit aan de macht komt en hun plan kan doorvoeren voor zover het liberaal appel dat nog niet gedaan zou hebben dan zitten ze hier nog met europese vreemdelingen. Daartussen vind men echter niemand die de letterlijke en figuurlijke strondjobs wil doen dus moeten ze mensen verplichten om dat te doen en wie zijn dan de eerste?
Daarnaast zit dan nog met een ander probleem. De bevolkinggroei. De vergrijzing kost geld, veel geld en met de gemiddelde aangroei van natuurlijke XXX generaties zuivere vlamingen komen we er niet. Om dat op te vangen kan je de natuurlijke vlamingen wel onder dwang laten voortplanten of gaan klonen maar zover hoop ik niet dat ze gaan. Om deze raszuiverheid na te streven kunnen ze natuurlijk wel positieve maatregelen treffen voor grote gezinnen van vlaamse afkomst en negatieve maatregelen voor holebis, alleenstaanden, en niet natuurlijke vlamingen zoals ik.
Het vlaams blok zegt ook niet direct vrouw aan de haard maar beögen wel een loon voor de huisvrouw. Op zich heb ik daar niets tegen, ik weet ook wel dat de huiselijke taken, zeker met een paar snotneuzen, werken is maar nu bestaat dit ook al. Het noemt alleen anders en enkel als de man niet genoeg verdiend kan men er aanspraak op maken. M.a.w. zeggen ze maddammeke als ge thuis blijft krijgt ge uwen dop of uwen ocmw maar we noemen dat loon. Als ge dan een loon hebt zijt ge niet werkeloos meer. Das dan weer goe voor de statistieken natuurlijk en de madam van een meneer die maandelijks +3000 Euro net binnenbrengt is dat goe om ne keer meer te gaan shoppen maar voor de sloor die er alleen voorstaat met een stuk of 4 koters maakt het niet uit. Misschien dat deze laatste aan de hand van de stambomen nog een extra toeslag kan krijgen voor het in stand houden van de vlaamse identiteit.

Al bij al zou ik op zijn minst toch een en ander moeten missen. Ik ga namelijk wel eens graag uit eten bv Ik lust wel chinees (ook echt chinees), Indisch, Marokaans, Turks, Mexikaans, Braziliaans, Japans enz. eten. Niet alles uiteraard, muntthee bv. daar ben ik ook niet zo zot van. Zo ook met muziek, denk uit de hedendaagse muziek maar eens elke invloed van alles wat niet vlaams is weg. Enkel volksdansliefhebbers kunnen dan nog eens een avondje gaan stappen en dan nog, met een avondklok is het waarschijnlijk toch niet de moeite om nog te vertrekken.

Nee, sorry hoor maar ik zie dat niet zitten. Zo'n 2 jaar geleden heb ik de site van het blok eens goed gelezen en mijn vermoeden werd enkel bevestigd. Moslims zijn volgens hen de bron van alle kwaad, zelfs de files. Enkel op hun milieukritiek kwamen deze vreemdelingen niet ter sprake en namen ze de standpunten van hun grootste vijand over. Staat u mij dan toe om enig arwaan te koesteren m.b.t. de goede bedoelingen van het blok. Ik mag natuurlijk geen vergelijking trekken met de ideologie van een zekere Adolf maar de demonisering van moslims in het algemeen van het blok lijkt wel op de demonisering van joden in het algemeen van het nazi-regime. Natuurlijk gaat dit ook op voor de communisten die de kapitalisten demoniseren en andersom. Zolang iedereen de spelletje van die machtswellustelingen meespeelt zijn de laatsten natuurlijk tevreden en de volgelingen de pineut. Uiteindelijk ben ik ook de pineut maar op zijn minst kan ik dan toch zeggen dat ik er zelf niet aan heb meegeholpen en zeker de volksmenners niet heb geholpen. Zolang leiders mij als mogelijke volgeling slechts als kannonenvlees zien om hun doel te bereiken blijf ik liever anarchist.

Groetjes
En daarmee is je intellect meer dan bewezen...

voor 't vetgedrukte... 'k denk dat ik kan volgen, want bij mij zou het juist hetzelfde zijn (als het al voor hetzelfde zou zijn) !

en voor 't onderlijnde : o ironie, want nu blijkt het blok goeie maatjes te zijn met de zionisten. Ze hebben trouwens een gemeeschappelijk kwaad uit te roeien.
En de uitroeing van de joden dan vroeg de joodse gemeenschap aan Filip ?
Daar hebben wij niets mee te maken, en verfoeien het evenals een ander zei De Winter.
Maar de oprichter van jullie partij, vroeg de Joodse gemeenschap, heeft die niet aan een pro nazistisch boek gewerkt.
...enkel maar de vertaling heeft hij gedaan, hij had niets te maken met de inhoud van het boek... trouwens,we kunnen er niet aan doen dat er neonazi's meedraaien in een bepaalde partij, die zitten in elke partij beweerde De Winter, we kunnen ze enkel uit de partij zetten als blijk van ze is !

Ah, zei de Joodse gemeenschap, dan is het goed !

en dus is het ondenkbare van start, een pakt tussen de martelaar en de duivel om het ultieme kwaad aan te pakken !

Ik ben ook een onnozelaar omdat het kan...

Dit staaft waarom ik gelukkig en ongelukkig ben...
Groene T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 23:40   #126
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:

Gelooft gij u eigen tsssssss !
Wel scone vlaamsche van 't 72ste knoopsgat, dat bericht dat je hier quote was gericht aan "serieuzen" en "mensen". Je hoeft dus niet te reageren, zeker niet men woorden als "eigen" en ook niet met "geloof" in deze context. Ik weet dat deze begrippen voor jou immers een totaal andere betekenis hebben die vrijwel niets meer te maken heeft de verklaring van van Dale of zo.
Beperk je dan liever tot de berichten die aan jou gericht zijn.

Wat dit betreft wacht ik nog steeds! Ik hoop alleen maar dat ze bij uw partij allemaal zo'n schijtbroeken zijn. Veel beloven en weinig geven. Je hebt de informatie om mij op mijn zwakste punt aan te vallen, je laat je toch niet de les lezen door de beheerders omdat ze een item afsluiten.

Maarja das te verwachten hé, veel bla bla maar niks boem boem en voor één keer bedoel ik dat niet sexueel. t'gedacht alleen al BAH
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 07:41   #127
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

broes:
De stroom van vluchtelingen wordt veroorzaakt door onze rijkdom en hun armoede. Wij moeten er dus alles aan doen om die kloof te dichten.
ydde:
Als "wij" klein waren, spaarden we zilverpapier, flessendoppen en andere flut-voorwerpen. Wij stopten ook frankskens in ja-knik-negertjes ... Allemaal om de negertjes in Kongo te helpen. Als wij later wat groter werden, wisten wij van het bestaan van ABOS (algemeen bestuur voor ontwikkelingssamenwerking) en voelden er ons wel bij. Konden wij in die tijd weten dat "onze" centjes verdwenen in die zakken waar ze niet nodig waren? Wie er voor verantwoordelijk was? Alle toenmalige regeringen, en toen was er nog géén Vlaams Blok!

broes:

Iedereen weet ook dat die ideale multiculturele samenleving waar iedereen in vrede met mekaar samenleeft gewoonweg niet bestaat.

ydde:
Géén enkele politiek correcte weet dat, joenge. Uw ideeën zijn lovenswaardig, alleen zullen onze opeenvolgende regenboog-regeringen er evenveel rekening mee houden, als de toenmalige met de "onze"!
Artikels uit het 70 punten plan:
Artikel 61 Investeren in tewerkstelling
62 Investeren in huisvesting
64 Verbeteren van economische samenwerking met Turkije en Noord Afrika
Daarom, en d'as de vierde reden, stem ik Vlaams Blok!
Oud 29 maart 2003, 07:48   #128
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Groene T:
Stel nu dat de partij (VB) zodanig veel stemmen wint dat ze onmogelijk nog de toegang tot het meehelpen besturen van dit land kan ontzegt worden, wat gaan al die andere partijen dan doen denk je ?

ydde:
Dat zullen wij in Antwerpen eens zien zie, iedereen neemt ontslag, men "taffelt" enkele weken, iedereen neemt terug zijn mandaat op ... crisis opgelost!

Groene T:
... en ze mogen nog zoveel signalen geven dat ze willen, het linkse gedachtegoed (en dat bedoel ik nu in de positiefste vorm) zal nooit vaste grond krijgen bij arbeiders en lage midden- tot middenklasse... (van die laatste ben ik niet zeker).

ydde:
D�*�*r zou ik, in Uw plaats nog maar eens goed over nadenken !!!
Oud 29 maart 2003, 10:30   #129
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Beste Thomas, ook uw mening is subjectief. Het programma van alle parijen wordt af en toe bijgesteld. Bij het VB is dat niet anders.
Ik vraag me af of jij wel enkele punten kent van dat fameuze 70-punten plan. Noem er eens enkele waar jij aanstoot aan neemt.
Sommige werden door de huidige regering uitgevoerd bv terugsturen van criminele vreemdelingen.
Het valt me trouwens op dat de beschuldigingen tegen het VB meestal zeer vaag zijn.
Concrete beschuldigingen zijn meestal het tegenovergestelde van de werkelijkheid.
Wat de staatsveiligheid, om objectieve (!?) redenen zo allemaal uitspookt heeft Soetkin zopas nog kunnen vaststellen.
In alle ernst, Thomas, wat denk je dat de staatsveiligheid zoal zou kunnen ontdekken?
Mensenrechten kwamen hier ook al ter sprake. Daaronder valt ook recht op vrije meningsuiting.
aantal punten van 70-programma maar ik me aan erger:
‘Een programma voor de toekomst van Vlaanderen’, 1997p. 9: Rubriek 'Nieuw 70-puntenplan in een notendop' - Paragraaf 'Eigen volk
eerst': Vanzelfsprekend verblijft er op ons grondgebied een groot aantal
legale vreemdelingen die zich niet aan criminele feiten bezondigen. Deze
groep kan niet zonder meer het land uitgezet worden. Dat neemt niet weg
dat er wel een beleid kan gevoerd worden dat deze mensen ertoe aanzet
om naar hun land terug te keren. Zo moet er een belasting komen op de tewerkstelling van niet-Europese vreemdelingen en moet er voor de gastarbeiders een algemene arbeidskaart komen die beperkt is tot één
bedrijfstak. (…)
=> maw het VB wil allochtonen met belgische nationaliteit die zich aan de wetten houden discrimineren zodat ze vanzelf terugkeren

‘Vlaams Blok verkiezingsprogramma 13 juni 1999’p. 44: Niet-Europese vreemdelingen kunnen in ons land slechts een eigendom
verwerven na een verblijf van minimum vijf jaar in ons land. Zij kunnen die eigendom enkel verkopen aan personen van onze nationaliteit.
p. 161: Vermits het verwerven van eigendom een rem vormt op de terugkeer van vreemdelingen naar hun land van herkomst, moet de hulp voor de verwerving van een woning worden beperkt tot de eigen bevolking. Ook de leningsmogelijkheden bij het Vlaams Woningfonds dienen te worden beperkt tot de eigen bevolking.
=> schending : Recht op eigendom als grondrecht
Art. 17 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens
Art. 1 van het Eerste Aanvullend Protocol bij het Verdrag ter Bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden

en nog zoveel punten die in strijd zijn met GW en mensenrechtenverdragen zoals discriminatie wat betreft onderwijs, soc zekerheid,...

btw u vindt dus dat het recht op vrije meningsuiting niet mag worden beperkt? wat gaat dat worden als iedereen elkaar in publiek vol scheld?
Ik vind dat gij als vreemdeling hier de wetten niet moet stellen!
Als het je niet aanstaat daar is de grens en dag met het handje!
Als jij voor beperking bent van vrije meningsuiting begin dan maar al met te zwijgen!
ten eerste ik ben geen vreemdeling , net zoals jij heb k de belgische nationaliteit en wordt ik in theorie toch als een belg beschouwd
ten tweede ik stel de wet niet, ik respecteer ze
net zoals VB altijd zegt dat allochtonen de wetten moeten respecteren maar blijkbaar moeten een aantal VB'ers dat ook maar beginnen te doen
maar ik was vergeten dat VB'ers de Belgische GW niet erkennen, alleen de fictieve Vlaamse GW erkennen ze en mensenrechtenverdragen gelden ook niet voor hen
am i right Vl72?
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 10:41   #130
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Geachte Moon,
Volg even mijn redenering. De stroom van vluchtelingen wordt veroorzaakt door onze rijkdom en hun armoede. Wij moeten er dus alles aan doen om die kloof te dichten.
Vele goedmenenden (en anderen) doen al het mogelijke om zo veel mogelijk en zo goed mogelijk hier asielzoekers op te vangen. Deze mensen zijn de rappe met geld en relaties, en ook de sloebers. De meest hulpbehoevenden in die landen geraken hier nooit. Resultaat is dat die landen er nog slechter door worden en dat de maffia, de mensenhandelaars daar rijk worden. Met alsgevolg dat de vluchtelingenstroom en de problemen nog groter worden.
Daarbij komt nog dat onze eigen minstbedeelde bevolking meest geconfronteerd wordt met de overlast van massale immigratie. Het is sociologisch te verwachten dat ze zich daartegen verzetten. Zij willen niet uit hun buurt verdreven worden, en ervaren dat ook als een mensenrecht. Het is ook zo dat vele vreemdelingen hier niet aarden en mistevreden zijn.
Iedereen weet ook dat die ideale multiculturele samenleving waar iedereen in vrede met mekaar samenleeft gewoonweg niet bestaat. In tegendeel daar zijn juist de meeste conflickten en is de grootste sociale ongelijkheid.
Ik meen dat ik hier de toestand juist beschrijf.
Welke oplossing moet men nu nastreven op een efficiënte en humane manier? Doe nu maar eens enkele voorstellen.
Ik denk persoonlijk dat we immigratie zoveel mogelijk moeten afremmen, en dat we gelijktijdig maximaal ontwikkelingshulp moeten bieden. Dat laatste is natuurlijk zeer belangrijk en daar help ik zelf persoonlijk en met veel plezier aan mee.
Moon, ik zou het op prijs stellen als je mijn redenering op zijn geheel evalueert. Als ik ergens een fout maak, laat het me weten. Ik zal er goed over nadenken. Als je betere voorstellen hebt zal ik dat toejuichen.
Ik weet uit ervaring dat ik geen antwoord krijg op bovenstaande. Hopelijk ben jij de uitzondering!
wat ik dervoor heb aangekaart was dat vanalles niet kan in het 70-punten programma
het 70-punten programma had het niet alleen over de nieuwkomers maar wou zowel 1ste,2de en 3de generatie !!! terugsturen maw zelfs al heeft uw familie al meer dan 100jaar de belgische nationaliteit, toch wordt je niet als belg beschouwd
ikzelf ben een allochtoon van de 2de generatie maar VL72 noemt me nog altijd vreemdeling , hoewel k hier ben geboren en belgische nationaliteit heb
natuurlijk begrijp k dat massale migratie problemen kan zorgen, maar bepaalde politieke vluchtelingen kunnen we niet weigeren hé
btw der veel nieuwkomers die op enkele jaren perfect geïntegreerd zijn en heel goe met autochtonen kunnen omgaan
Oud 29 maart 2003, 10:58   #131
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

moon:
ikzelf ben een allochtoon van de 2de generatie maar VL72 noemt me nog altijd vreemdeling, hoewel ik hier ben geboren en belgische nationaliteit heb natuurlijk begrijp ik dat massale migratie voor problemen kan zorgen, maar bepaalde politieke vluchtelingen kunnen we niet weigeren hé

ydde:
Vanzelfsprekend kunnen wij bepaalde politieke vluchtelingen niet in de kou laten staan. Hierover moet bij mij niemand komen zeveren!
Ik neem aan dat gij tot die (grootste) groep van "aangepasten" behoort, en ik zou graag jouw mening over (zwaar) "criminele vreemdelingen buiten" horen. Mijn probleem met de meeste "aangepasten" bestaat eruit dat die toch zó begaan zijn met "hun" criminelen, en "hen" ten aller tijde tot slachtoffers van ons racisme uitroepen!
Oud 29 maart 2003, 11:00   #132
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Alleen wil het Vlaams Blok niet regeren, want daarvoor moet het compromissen sluiten en dat wil het niet. De toelichting op de website van het VBJ laat daar geen twijfel over bestaan, en je kan je terecht afvragen: wie wilt werkelijk dat het cordon sanitaire behouden moet blijven?:
  • Dit betekent niet dat het Vlaams Blok zo snel mogelijk aan de vleespotten wil zitten. Het Vlaams Blok wil het hele scheefgegroeide zaakje veranderen, niet versterken of bevestigen. Als het Vlaams Blok in de regering zou gaan zitten, dan is dit met zijn programma in de hand, zijn hele programma en niets minder. Alle andere partijen doen toegevingen op hun vage beloften en standpunten: er blijft dan niet veel meer over dan een slap afkooksel van het programma waarvoor zij een mandaat van de kiezer hebben gekregen. Het Vlaams Blok daarentegen is onvermurwbaar en staat stevig in de schoenen.
Oud 29 maart 2003, 11:03   #133
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Moon schreef:

Citaat:
aantal punten van 70-programma maar ik me aan erger:
‘Een programma voor de toekomst van Vlaanderen’, 1997p. 9: Rubriek 'Nieuw 70-puntenplan in een notendop' - Paragraaf 'Eigen volk
eerst': Vanzelfsprekend verblijft er op ons grondgebied een groot aantal
legale vreemdelingen die zich niet aan criminele feiten bezondigen. Deze
groep kan niet zonder meer het land uitgezet worden. Dat neemt niet weg
dat er wel een beleid kan gevoerd worden dat deze mensen ertoe aanzet
om naar hun land terug te keren. Zo moet er een belasting komen op de tewerkstelling van niet-Europese vreemdelingen en moet er voor de gastarbeiders een algemene arbeidskaart komen die beperkt is tot één
bedrijfstak. (…)
=> maw het VB wil allochtonen met belgische nationaliteit die zich aan de wetten houden discrimineren zodat ze vanzelf terugkeren
Inderdaad punten waar ik mij ook aan erger indien dit zou geïnterpreteerd worden zoals u schrijft.
Er staat echter:
Vanzelfsprekend verblijft er op ons grondgebied een groot aantal legale vreemdelingen die zich niet aan criminele feiten bezondigen. Deze groep kan niet zonder meer het land uitgezet worden.
Ik betwijfel dus dat daar allochtonen met de Belgische nationaliteit onder vallen.
Dan zijn het immers Belgen nietwaar.

Citaat:
Vlaams Blok verkiezingsprogramma 13 juni 1999’p. 44: Niet-Europese vreemdelingen kunnen in ons land slechts een eigendom verwerven na een verblijf van minimum vijf jaar in ons land. Zij kunnen die eigendom enkel verkopen aan personen van onze nationaliteit.
p. 161: Vermits het verwerven van eigendom een rem vormt op de terugkeer van vreemdelingen naar hun land van herkomst, moet de hulp voor de verwerving van een woning worden beperkt tot de eigen bevolking. Ook de leningsmogelijkheden bij het Vlaams Woningfonds dienen te worden beperkt tot de eigen bevolking.
=> schending : Recht op eigendom als grondrecht
Art. 17 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens
Art. 1 van het Eerste Aanvullend Protocol bij het Verdrag ter Bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden
Zelfde opmerking.
Er staat moet de hulp voor de verwerving van een woning worden beperkt tot de eigen bevolking
Er zijn ook gemeenten die goedkope bouwgrond reserveren voor inwoners van de eigen gemeente. Is dat dan ook schending van het recht op eigendom als grondrecht ?
beste Bobke
ik weet niet hoe goed je het VB kent maar iedereen van niet-europese origine (ook al heb je al dan niet de belgische nationaliteit) wordt als vreemdeling beschouwd
in 70-punten prog stond ook dat de 1ste,2de en 3de generatie op "menselijke manier " moesten terugkeren (dmv al die discriminerende maatrgelen), denk je echt dat iemand van de derde generatie nog niet de belg nationaliteit heeft?
btw denk je dat ze met de slogan "eigen volk eerst" alle mensen bedoelen die de belg nationaliteit hebben?
en nog iets als je me ni gelooft, ask VL72, zij noemt mij nog altijd vreemdeling
voor als je me nog niet gelooft, nog aantal bewijzen :
huidig partijprogramma p.17:
"Minderjarige vreemdelingen van de derde generatie die na 1991 automatisch onze nationaliteit kregen,kunnen eveneens onderworpen worden aan de burgerschapsproef."
Oud 29 maart 2003, 11:09   #134
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Piano Grande:
Alleen wil het Vlaams Blok niet regeren, want daarvoor moet het compromissen sluiten en dat wil het niet.

ydde:
Alléén wijzen veranderen al eens van mening; alléén kwallen veranderen voortdurend van mening, zie regenboogcoalitie ...

Piano Grande:
Het Vlaams Blok wil het hele scheefgegroeide zaakje veranderen, niet versterken of bevestigen.

ydde:
Schoon doelstelling, vind ik!

Piano Grande:
Alle andere partijen doen toegevingen op hun vage beloften en standpunten: er blijft dan niet veel meer over dan een slap afkooksel van het programma waarvoor zij een mandaat van de kiezer hebben gekregen.
Het Vlaams Blok daarentegen is onvermurwbaar en staat stevig in de schoenen.

ydde:
Hebbde gij dat wel geschreven Grande Pi? d' as begot niet te geloven!!!
Oud 29 maart 2003, 11:17   #135
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Moon schreef:
Citaat:
ikzelf ben een allochtoon van de 2de generatie maar VL72 noemt me nog altijd vreemdeling, hoewel ik hier ben geboren en belgische nationaliteit heb natuurlijk begrijp ik dat massale migratie voor problemen kan zorgen, maar bepaalde politieke vluchtelingen kunnen we niet weigeren hé
Bepaalde politieke vluchtelingen kunnen we inderdaad niet weigeren hé.
De vraag is natuurlijk, moeten zij allemaal een permanente verblijfsvergunning krijgen?
Ons land besloot 1.500 vluchtelingen uit Kosovo op te nemen tot de rust aldaar herstelt was.
Ondertussen zijn het er 15.000 en ze keren helemaal niet meer terug.
België is te klein en te overbevolkt om alle vluchtelingen ter wereld op te vangen nietwaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 11:20   #136
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
moon:

ydde:
Vanzelfsprekend kunnen wij bepaalde politieke vluchtelingen niet in de kou laten staan. Hierover moet bij mij niemand komen zeveren!
Ik neem aan dat gij tot die (grootste) groep van "aangepasten" behoort, en ik zou graag jouw mening over (zwaar) "criminele vreemdelingen buiten" horen. Mijn probleem met de meeste "aangepasten" bestaat eruit dat die toch zó begaan zijn met "hun" criminelen, en "hen" ten aller tijde tot slachtoffers van ons racisme uitroepen!
yep ik denk dat je me kan classeren tot de grote groep aangepasten
wat betreft de zwaar criminele vreemdelingen
ik denk dat je een onderscheid moet maken of die vreemdelingen al dan niet de belg nationaliteit hebben
indien neen, dan is het logisch dat ze worden gerepatriëerd (wat ook nu gebeurd)
indien ze wel de belg nationaliteit hebben, dan kan het niet dat we hun nationailteit zomaar afnemen en hen op vliegtuig sturen naar "thuisland"
ik vraag me af of je wel van hun thuisland kan spreken indien die allochtoon al 3generaties hier woonde

beste yddd:
ik ga niet ontkennen dat er rascisme bestaat hé, het is waar dat allochtonen een veel moeilijkere weg moeten afleggen (ook voor grote deel schuld van 1ste generatie en die regeringen omdat ze hen niet verplichten om in te burgeren)
maar ik vind rascisme nogal een groot woord, de meeste zijn niet rascistisch, ik noem het liever "allochtoononvriendelijk", sommige autochtonen hebben precies schrik om met allochtonen om te gaan
ik weet dit uit eigen ervaringen uit mijn groep (btw ik zit op de unief ,2de kan)
ik ken een marok meisje in mijn groep en een jongen uit onze groep noemde haar in haar gezicht "makak"
als dit al gebeurt bij unief studenten!!!
al goed dat er ook wat heel vriendelijke mensen zitten in onze groep
btw we zijn niet allemaal zo begaan met ons "criminelen" , ik ben nogal een dissidente in mijn gemeenschap dus nogal kritisch
in mijn ogen bestaat er niks als "ons criminelen", ik maak geen onderscheid tusse huidskleuren, ik verwacht alleen dat ook belgen van vreemde origine gelijk worden behandelt aangezien elke belg gelijk is voor de wet
Oud 29 maart 2003, 11:37   #137
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Moon schreef:
Citaat:
beste Bobke
ik weet niet hoe goed je het VB kent maar iedereen van niet-europese origine (ook al heb je al dan niet de belgische nationaliteit) wordt als vreemdeling beschouwd
Toegegeven moon, ik ken het blok niet goed, daarom probeer ik om er op dit forum meer over te vernemen.

Citaat:
btw denk je dat ze met de slogan "eigen volk eerst" alle mensen bedoelen die de belg nationaliteit hebben?
Ik hoop het, zoniet zullen on België niet veel inwoners meer overblijven.
Van mijn kleinkinderen zijn er:
1 half Italiaan.
1 half fransman.
2 half Serviër.
2 half Noor.

Citaat:
en nog iets als je me ni gelooft, ask VL72, zij noemt mij nog altijd vreemdeling
Slecht voorbeeld vindt ik.
Ik denk dat ze haar partij meer schade toebrengt dan alle piano’s en toffe knollen samen.

Citaat:
voor als je me nog niet gelooft, nog aantal bewijzen :
huidig partijprogramma p.17:
"Minderjarige vreemdelingen van de derde generatie die na 1991 automatisch onze nationaliteit kregen,kunnen eveneens onderworpen worden aan de burgerschapsproef."
Bedankt voor de tip, dat zal ik er eens op nalezen.
Oud 29 maart 2003, 11:47   #138
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Moon schreef:
Citaat:
beste Bobke
Toegegeven moon, ik ken het blok niet goed, daarom probeer ik om er op dit forum meer over te vernemen.
.
Lees dan vooral de replieken van vlaanderen72 die hier officiëel het standpunt van het Vlaams Blok verwoord. Je moet niet al die programma's lezen, nee, ga naar de mensen toe en hoor wat onder ze leeft, vooral vl72 dan 8)
Oud 29 maart 2003, 12:09   #139
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees dan vooral de replieken van vlaanderen72 die hier officiëel het standpunt van het Vlaams Blok verwoord. Je moet niet al die programma's lezen, nee, ga naar de mensen toe en hoor wat onder ze leeft, vooral vl72 dan
Ik heb wel beters te doen, dank u.
Ik denk dat ze haar partij meer schade toebrengt dan alle piano’s en toffe knollen samen.
Even dacht ik zelfs dat zij één van uw nick’s was.
Trouwens, racisten vindt je overal.
De grootste die ik ken heeft zelfs een mandaat bij de VLD.
Oud 29 maart 2003, 14:12   #140
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Groene T zegt: Inderdaad dus, het cordon volledig afschaffen,

Wat gaat het verschil maken, de "democratische" partijen willen toch niet samengaan met het VB, dus is het maar beter om op voohand te zeggen tegen de bevolking: Wij gaan niet samen met het blok! En politici noemen dat het cordon. Ok afschaffen het cordon, maar we gaan toch niet samen met ze.

Wat is het verschil daar tussen dan?
Je start ergens verkeerd denk ik,
Of dat de 'democratische' partijen nu willen of niet,

bij een opheffing van het cordon, zouden ze op basis van het politieke en democratisch spel wel verplicht zijn om te onderhandelen met het blok...
willen of niet...

Met het cordon hebben ze vrij spel om te zeggen : 'Nooit zullen we met jullie aan tafel gaan zitten'
Het is makkelijk om iemand uit te sluiten die de toegang a priori ontzegt wordt... maar laat die eens binnen !

Ergens klopt je logica niet in je statement, want het is het cordon die hen mogelijk maakt dit te zeggen, haal het cordon weg, en ze kunnen vergeten van ooit nog te zeggen : '...maar we gaan toch niet samen met ze'
Maar kijk,

neem nu, geen enkel partij, CD&V, sp.a, n-va, vld, vivant, agalev.... wil met het VB samengaan. Ok, wij noemen dat geen cordon, want dienen naam is niet goed. Maar door een signaal op voorhand naar de kiezer te geven, door te zeggen: Als je op ons stemt, dan weet je dat we niet met het VB zullen samengaan. Wat is het verschil om dit op papier te zetten, dit een naam te geven of het gewoon doen? Niks! Wat zal het afschaffen van het cordon voor zorgen? Dat dat papierke wordt verscheurd? Dat het eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomt?....
inderdaad, maar...

indien dit cordon wegvalt, dan zullen de media wel verplicht zijn om de letter van de democratie te volgen (er is immers geen cordon, dus open spel...wettelijk) en 't blok effectief inspraak te geven in politieke debatten ! Ze zullen dan normaliter ook verplicht (volgens de wet) moeten toegelaten worden tot vergaderingen in de universiteitsgebouwen.
Op die manier kan het echt niet anders of ze zullen aan kiezers winnen !

Dus normalerwijze zal het nog onmogelijk zijn om die partij tegen te houden in z'n groei (of verval)

Stel nu dat de partij zodanig veel stemmen wint dat ze onmogelijk nog de toegang tot het meehelpen besturen van dit land kan ontzegt worden,
wat gaan al die andere partijen dan doen denk je ? Zeggen dat ze niet met hen willen in coalitie gaan ? Gaat de regering dan gezamelijk haar ontslag indienen uit protest ? Dat is al te ondenkbaar in de realiteit denk ik... Het cordon inroepen zal trouwens verleden tijd zijn want reeds achterhaald door iedereen en niet meer toe te passen !
...en ze mogen nog zoveel signalen geven dat ze willen, het linkse gedachtegoed (en dat bedoel ik nu in de positiefste vorm) zal nooit vaste grond krijgen bij arbeiders en lage midden- tot middenklasse... (van die laatste ben ik niet zeker). Waarom niet ? Wel, daarvoor is een klein sociologisch inzicht nodig wat je zeker wel zal begrijpen (uit je antwoord af te leiden) maar wat te lang duurt om uit te leggen ! ('t heeft allemaal te maken met het volk 'dom' houden)
Ik denk echt dat het merendeel van de bevolking (die die je niet op straat ziet) meer naar het rechtse neigt dan naar de linkse... want zie maar naar de blauwe alwaar je soms slogans kan vinden die bijna rechtstreeks van 't blok komen! Ze weten dat ze ergens voor de intelligent minder bedeelden ook moeten vechten, want dat de meeste stemmetjes aldaar te rapen vallen ! Waarom denk je dat de cvp zolang aan de macht was... inderdaad, iedereen was christen op patriarchse wijze... nu zijn die op den dool (want god ligt met z'n klikken en klakken buiten) !
En daarom zullen ze dat cordon nog niet te vlug opzeggen, omdat ze weten dat ze niet meer kunnen aanhalen na het op te bergen... waarbij de bal niet meer zal te stuiten zijn...

... en dus weten ze maar al te goed dat het blok nog veel stemmen zou winnen en dus dat ze onmogelijk hun opmars nog zouden kunnen doen stoppen (kijk maar naar Oostenrijk)
daarom zijn ze verplicht om het op die manier te doen...

't Is natuurlijk goed mogelijk dat ik maar één kant van de zaak belicht !
Ben het met u gedeeltelijk eens.

Land besturen zonder het blok, zal zogoed als altijd mogelijk zijn, halen ze 80 procent? Alle waalse partijen samen met die 20 procent andere en het is bonnekes, zo tot ze 100 halen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be