Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2019, 10:38   #121
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat zou je juist voorstellen om aan te passen in die conventie ?
Uiteraard het gedeelte waarbij men dezelfde sociale rechten krijgt toebedeeld eender welke burger die zijn hele leven heeft bijgedragen aan het sociale systeem. Niet moeilijk dat ze allemaal naar hier willen komen. Economische migratie heet dat dan.
Oud 10 augustus 2019, 10:39   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eigenlijk waren dat dan 5 palletten stenen en een paar zakken cement in plaats van een huis.
Daar was pertang nog maar net een nieuwe kamer volledig ingericht ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 10:43   #123
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De N-VA meent dat niet ECHT van dat 'politiek proces' in Catalonië, dat is profilering, ten bewijze het gemak om in één fractie met VOX te zitten in de EU.
Ten eerste: die extreme vox-ers zitten ook zo maar bij ons,
en ten tweede: zo met gemak voelen we ons daar niet bij. Maar we hadden weinig keuze.

Stop dus maar met zo doorzichtig jennen. Zeg eerlijk wat je meent, durf dat: "ik ben een /?/sos/../../ en ik haat die centrum-rechtse viezelingen".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 augustus 2019, 16:33   #124
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en ten tweede: zo met gemak voelen we ons daar niet bij. Maar we hadden weinig keuze.

Stop dus maar met zo doorzichtig jennen. Zeg eerlijk wat je meent, durf dat: "ik ben een /?/sos/../../ en ik haat die centrum-rechtse viezelingen".
De N-VA zit liever met VOX dan met de o-vld in een Europese fractie.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 19:34   #125
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard, huizen hebben een eigenaar, en niemand mag dat zomaar afbreken.
Kan het gemeentebestuur dat huis niet onteigenen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 19:39   #126
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is die partijen hun probleem. Daar gaat het hier niet over.
Inderdaad: het gaat hier over martelen !
Oud 10 augustus 2019, 20:29   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Uiteraard het gedeelte waarbij men dezelfde sociale rechten krijgt toebedeeld eender welke burger die zijn hele leven heeft bijgedragen aan het sociale systeem. Niet moeilijk dat ze allemaal naar hier willen komen. Economische migratie heet dat dan.
De conventie van Genève is (dacht ik toch) gekende materie. Waar heb jij juist die door jou gesuggereerde rechten in die tekst gelezen ?

Weet je eigenlijk wel over wat de conventie van Genève gaat ? Heb je de tekst ooit gelezen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 20:59   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die VOX nazi's lachen jullie vierkant uit, en hun soortelijk gewicht in die 'fractie' is groter dan dat van jullie.

En het spijt me dat ik je moet op een grove leugen moet wijzen, maar jullie eigenste partijraad keurde met een overdonderende meerderheid de deelname van N-VA aan de conservatieve ECR fractie met VOX erbij goed.

129 partijslaven stemden pro
3 (drie !) stemden contra
7 onthoudingen

Nog pijnlijker voor Heert Bourgeois : het is niet eens tot een stemming gekomen binnen de fractie : VOX hun toetreding kreeg bij handgeklap goedkeuring.

edit : ik vraag me af wat het stemgedrag van reservespeler was over de samenwerking met de franco-partij VOX.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 augustus 2019 om 21:00.
Oud 10 augustus 2019, 21:14   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe zou het nu zijn met het martelprobleem ?
Oud 10 augustus 2019, 21:20   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die VOX nazi's lachen jullie vierkant uit, en hun soortelijk gewicht in die 'fractie' is groter dan dat van jullie.
...
De waarheid is evenzeer: wij lachen hen uit in hun gezicht.
De waarheid is evenzeer: hoezeer ze ons haten, met of zonder handengeklap krijgen ze ons er niet uit, in weerwil van hun groot aantal in de fractie.

We erkennen wel democratie: zij zijn talrijker (vooral in Andaluzië), dus zij hebben meer europarlementairen.
Niemand betwist dat, niemand stelt dat in vraag.

Tenzij sommigen die jennen belangrijker vinden dan ernstig politiek beleid voeren.

Oud 10 augustus 2019, 21:22   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De N-VA zit liever met VOX dan met de o-vld in een Europese fractie.
Die fractie is dan ook echt verafstotelijk. Hun Europese eenheidsworst idee is afgrijselijk.

Oud 10 augustus 2019, 21:26   #132
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Afgrijselijk ,
mensen martelen , vind ik ook afgrijselijk.
Oud 10 augustus 2019, 21:30   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De waarheid is evenzeer: wij lachen hen uit in hun gezicht.
De waarheid is evenzeer: hoezeer ze ons haten, met of zonder handengeklap krijgen ze ons er niet uit, in weerwil van hun groot aantal in de fractie.

We erkennen wel democratie: zij zijn talrijker (vooral in Andaluzië), dus zij hebben meer europarlementairen.
Niemand betwist dat, niemand stelt dat in vraag.

Tenzij sommigen die jennen belangrijker vinden dan ernstig politiek beleid voeren.
129 partijslaven zijn fan van VOX
3 tegenstanders...
7 hadden teveel schaamte en onthielden zich...

En dat is dan het 'democratische' orgaan van n-va...

beuââârk...

edit : ter staving van de geciteerde cijfers, zie hier de 'shame' van N-VA : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...-europees-par/

Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 augustus 2019 om 21:32.
Oud 10 augustus 2019, 21:42   #134
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die fractie is dan ook echt verafstotelijk. Hun Europese eenheidsworst idee is afgrijselijk.
Het werd zo verafstotelijk, dat de fractie de Guy op een zijspoor heeft gezet, omdat hij als fractie-leider iets teveel voor eigen rekening werkte :

https://www.demorgen.be/politiek/lib...w.google.be%2F

"Gij gaat hier niet met ons kloten spelen, eh manneke"
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1240.png‎
Bekeken: 32
Grootte:  648,0 KB
ID: 111147  

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 21:46   #135
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het werd zo verafstotelijk, dat de fractie de Guy op een zijspoor heeft gezet, omdat hij als fractie-leider iets teveel voor eigen rekening werkte :

Zou Verafstoot ook bij die 1/5 Belgen behoren ?
Oud 10 augustus 2019, 21:49   #136
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

Volgens mij is de VLD niet pro-martelen in tegenstelling tot de alt-right partijen VB en NVA maar ik kan verkeerd zijn.

En ik ben pro Verhofstadt op EU niveau.

Hit me.
Oud 10 augustus 2019, 21:51   #137
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens mij is de VLD niet pro-martelen in tegenstelling tot de alt-right partijen VB en NVA maar ik kan verkeerd zijn.

En ik ben pro Verhofstadt op EU niveau.

Hit me.
Niemand is perfect

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 23:54   #138
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wil niet dat dat in staatsverband gebeurt, maar prive heb ik daar niks op tegen. Ttz, als het uw dochter is die ergens opgesloten zit, dan vind ik dat die gast best aan U mag uitgeleverd worden en ge doet ermee wat ge wilt (of ge doet beroep op een professioneel die hiervoor zijn diensten aanbiedt).
Amateuristisch geklieder of aan ‘n profbeul uitbesteden, vrije keuze, als er maar info verkregen wordt.
Beter dan niets doen.
Citaat:
Maar niet door de staat. Want dan gaan we direct gefolter voor politieke doelstellingen krijgen.
Stamhoofden, koningen en maffia clans doen dat al ’n paar millennia zo, maar hou het wat stil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijft natuurlijk de wetenschap dat t niet helpt gewoon hé, en dat de info die ge krijgt geen info is. dus geen goed idee.

maar gewoon voor de fun of ter afschrikking van anderen zou het mogelijk wel efficiënt kunnen zijn, ik weet niet of dat al wetenschappelijk bestudeerd is.
Volgens onderzoek werkt folteren in de final niet, maar het zou kleinzerige potentiele daders eventueel nog kunnen afschrikken.
Anderzijds zou het mss mogelijk (moeten) zijn, om zo’n sujet te injecteren met ’n forse dosis oxytocine (vrouwelijk liefdeshormoon) zodat ie z’n emotionele controle verliest en uit compassie met de slachtoffers spontaan alles vertelt wat geweten moet worden.

Ik weet niet of zoiets ook onder de categorie ‘folteren’ zou vallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De caveat hier is dat je al iets moet weten, en foltering alleen kan gebruiken om al reeds verkregen informatie te bevestigen en mischien te verfijnen
Idd, basisinfo is belangrijk voor de bevestiging of er van de verkregen informatie iets klopt of niet.

Citaat:
Wat is er met de rijkswachter gebeurd, die in de kelder van Dutroux kinderen heeft horen roepen en toch is buiten gegaan zonder de kinderen die daar zaten opgesloten?

Niets.

Leve Belgie.
Geen idee over de gevolgen van die fatale fail, wsl kon ‘m niets ten laste gelegd worden, maar die gast moet zich voor de rest van z’n dagen dik miserabel gevoeld hebben, vermoed ik.
Oud 11 augustus 2019, 00:00   #139
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Amateuristisch geklieder of aan ‘n profbeul uitbesteden, vrije keuze, als er maar info verkregen wordt.
Beter dan niets doen.....
Juist één dingetje...

En wat als je 'toevallig' de verkeerde persoon aan het 'bewerken' bent ?

Ook zoiets dan ?

'....Geen idee over de gevolgen van die fatale fail, wsl kon ‘m niets ten laste gelegd worden, maar die gast moet zich voor de rest van z’n dagen dik miserabel gevoeld hebben, vermoed ik. ....'
Oud 11 augustus 2019, 00:06   #140
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Juist één dingetje...

En wat als je 'toevallig' de verkeerde persoon aan het 'bewerken' bent ?

Ook zoiets dan ?

'....Geen idee over de gevolgen van die fatale fail, wsl kon ‘m niets ten laste gelegd worden, maar die gast moet zich voor de rest van z’n dagen dik miserabel gevoeld hebben, vermoed ik. ....'
Zoals ik net stelde:

"Anderzijds zou het mss mogelijk (moeten) zijn, om zo’n sujet te injecteren met ’n forse dosis oxytocine (vrouwelijk liefdeshormoon) zodat ie z’n emotionele controle verliest en uit compassie met de slachtoffers spontaan alles vertelt wat geweten moet worden.

Ik weet niet of zoiets ook onder de categorie ‘folteren’ zou vallen."

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be