![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet dat ik eens met goede cijfers van school kwam en vroeg of ik ook, zoals vele vriendinnen, nu een cadeautje kreeg... 'Jij werkt voor jezelf' als antwoord kreeg... Het zult jijzelf zijn die daar later de vruchten van zult dragen... Ze waren wel fier en zeker niet onverschillig, maar ik moest het zelf doen... De omliggende sfeer was toen ook beter, Vlaanderen was in opmars, iedereen ging studeren, zoveel mogelijk mensen wouden naar de unif... en dat gaf uitwendige motivaties die niet niks waren en die nu, vooral dank zij het linkse mislopen, totaal ontbreken... Zoals je zegt, het mag geen moeite meer kosten, terwijl alles, zonder voldoende motivatie, moeite kost... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lesstof X aangereikt via een electronisch medium. Is dat nu gortdroog een saaie tekst lezen, of via een interactief spel, dat maakt weinig uit. Aan de hand van de opnamesnelheid en het begrijpen van de leerstof krijgt de leerling een beloning in de vorm van lekkerder eten en drinken. De lompstekloten of luie donders, die gaan hun leerstof dus mogen slikken met een trog bonenbrij en kraantjeswater. En wrijf het er maar goed in, met filmpjes van de betere leerlingen en de maaltijden die hun gegeven worden.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 1ste schooldag is voorbij.
Rond 5u was mijn vrouw in de Carrefour: ze hadden al geen kaftpapier meer... Organisatie met de computer ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De school was daar niet tevreden mee, tot mijn groot plezier.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=crKrGjGpjBw van 1980... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Marie, ik ga even uw kostbare tijd benemen. Een stinkdier heeft het opportuun geacht om de aandacht van de moderator te vestigen op mijn inbreng op deze topic. Lachen kan hij waarschijnlijk wel maar als je mee lacht kan hij dat niet verdragen. Wel; als het er zo aan toe gaat op dit forum zal mijn activiteit nog dalen. Ik pik dat niet. En zeker niet van een moderator. Voor hij beslissingen neemt om strafpunten toe te kennen moet hij onderzoeken wat er voorafgaand in de topic gebeurde. Dat was dus niet het geval. Het is niet de eerste keer dat mij dit overkomt. Als je het tegen een bende leugenaars opneemt dan loop je het risico dat een echte rotzak op het knopje drukt. Mij kunnen die punten uiteraard niet veel schelen maar de manier van handelen wel. En dat de moderator daar bewust in trapt is beneden alles. Wie op zulk een lage manier door het leven gaat is nu mijn zaak niet meer. Maar ofwel maakt de dader zichzelf bekend ofwel zal de moderator mij laten weten wie het is en voorafgaand onderzoeken wat die onnozelaar zelf op zijn kerfstok heeft in de bewuste topic voor hij partij trekt. Gebeurt dat niet dan trek ik mijn conclusies. Een karnaval-masker dragen is niet strafbaar maar voor uw daden blijf je altijd verantwoordelijk. En inderdaad; de reacties van sommigen zijn "laag". Een echt debat is meestal ver zoek. En die vaststelling is dodelijk. En zeker het besef dat er niets zal veranderen. De achterbaksheid en de valsheid wordt hier niet alleen veroorzaakt door sommige deelnemers maar op die manier door de moderator zelf. Foert dus. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 september 2019 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorbeeld; wij moesten vroeger zwijgen in de klas tijdens de lessen... Ga nu naar de ene of andere samenkomst en geen kat die nog zwijgt en als je een beetje hardhorig bent zoals ik dan versta je geen woord van de speaker vooraan... Iedereen zit ongezouten met zijn buurman of buurvrouw te praten en geef geen snars om de andere mensen die daar gekomen zijn om te luisteren naar de speaker... We hebben het hier duidelijk over allemaal volwassen mensen en geen kinderen... Zijn die dan nooit het minste fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel voor hun omgeving meegegeven??? Tien jaar geleden voor een vereniging in ons dorp moest ik wat gaan uitleggen in de klassen van het lager onderwijs... Die kinderen moeten niet meer zwijgen en die kinderen praten de hele tijd... De juffrouw voor de klas legt uit en herhaalt voor die die niet geluisterd hebben... en dat een heel uur lang als het nodig is... Er is dus een enorm verschil tussen zwijgen omdat je in de klas ziten omdat het moet of praten toelaten, toch zolang de juf niets aan het uitleggen is voor de ganse klas... De gewone beleefdheid vraagt dat, het gewone inzicht om ordelijk met elkaar om te gaan... Maar neen van het gebod hebben ze verbod gemaakt en het is nog maar de vraag welk van de twee het ergste is... Dit gaat over een onnozeliteit als zwijgen in de klas; maar onze linkse betweters komen overal met die verdraaide oplossingen af, verdraaide verontwaardigingen af, verdraaide vrijheid af die dikwijls meer dwang dan vrijheid blijken te zijn... en hun lompheid ligt in het feit dat ze niets bijleren van hun experimenten maar halstarrig vasthouden aan principes die in feiten alles behalve principes zijn, maar gewoon dwaasheden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw stelling, dat hoe meer dwang ze ondergaan op school, hoe onbeschofter ze later zijn omdat ze geleerd hebben aan de dwang te ontsnappen, is dus totaal omgekeerd vastgesteld in de praktijk he. Moest wat je zegt waar zijn, dan was het onmogelijk om 50 jaar geleden een vergadering met volwassenen te houden, want door al de dwang die die sukkelaars ondergaan hadden in hun jeugd, zouden die dan totaal onbeschoft kwetteren tegen de sterren op, en de jongere volwassenen van vandaag, die veel minder dwang hebben ondergaan, zouden dan braaf en stil naar U zitten luisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dus de vrijheid laat om "uw instincten te volgen" dan gaan die kinderen zich amuzeren en niks leren dat mentale moeite vraagt. Meer is daar niet aan. Men was destijds "geschokt" door het wat "brutale" van de dwang die uitgeoefend werd (lappen rond uw oren, aan uw haar trekken, met uw knieen op de rand van een regel moeten zitten, geen eten krijgen,....) en in een algemeen streven naar "vrijheid" was men de mening toegedaan dat kinderen ook "vrij" moesten kunnen leren, met volle plezier en uit vrije keuze. Er zijn zo een kinderen (ik was er zo een). En die mensen die waren zoals ik, die dachten dat andere kinderen ook zo waren, en dachten dus dat het volstond om: - kinderen vrij te laten - de leerstof "interessant" te maken - meer keuze te geven aan wat er geleerd moest worden opdat alle kinderen vrolijk en vrij hun leerstof zouden leren "aan hun eigen ritme, en volgens hun eigen interesse". Dat is bullshit voor 95% van de kinderen, doodgewoon omdat 95% van de kinderen mentale inspanningen vervelend vindt. Maar men is dan gaan zeggen dat dat kwam omdat de stof slecht gebracht was, omdat de manier van leren niet ludiek genoeg was, omdat het op school te dwingend was en weet ik veel. Nee. 95% van de kinderen hebben doodgewoon een hekel aan mentale inspanning, meer niet. Maar ze zijn er wel toe in staat als men dus wat gaat dwingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die uitzendingen waren best gieren. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 september 2019 om 06:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk voorstel van N-VA en O-VLD : in het secundair onderwijs godsdienst tot het minimum (= 1 uur) herleiden.
De liberalen willen het vervangen door een uur 'Levensbeschouwing, ethiek, filosofie' en de NVA wil het vervangen door een uur extra nederlands. Voor mij heeft NVA hier het beste voorstel. Dat ze het doen, enkel maar voor de katholieke koepel te couilloneren weet ik ook wel. Maar een uur extra nederlands is zinvol. Een uurtje wollige zever is dat niet. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-uur~a3234306/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2! Dat ze in de school levensbeschouwing moeten aanleren is al te gek. Wat ze van thuis uit niet mee krijgen zal er nooit komen. Moet er in de school ook al aan politiek worden gedaan soms? Want levensbeschouwing is voor veel lesgevers de kans om er een politiek kleurtje in te pompen. Het is zo al erg genoeg. Na twee woorden kan ik al vaststellen welke de levensbeschouwing is die van thuis uit wordt ingepompt. Gewoon door het gedrag van de ouders te zien. Dat is wat kinderen zien en onthouden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De scholen ingericht door openbare besturen bieden, tot het einde van de leerplicht, de keuze aan tussen onderricht in een der erkende godsdiensten en de niet-confessionele zedenleer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zever in pakskes! Tijdverlies! Van beide richtingen komt niet veel terecht wat zeden betreft. Vroeger mocht je niet neuken van de pastoor en heden moet je neuken of je bent achterlijk. Tja; de ene groep mag de pil gebruiken en de andere nog niet officieel. De ene groep mag leren dat we reeds met te veel zijn en voor de andere groep moet er nog altijd veel druiven aan de twijg hangen. De soep kan dus niet heet genoeg worden opgediend. En dat noemt men dus opvoeden? Jawadde! ![]() Neuk er maar veel bij; dan hebben we binnen kort meer kanonnenvlees. Daar dienen Godsdiensten toch voor ? Laatst gewijzigd door werkman : 3 september 2019 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |