![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat die armsten anders gaan stemmen dan u. Het is nu wachten tot dat de middenklasse serieus verarmd, ook zij zullen dan anders gaan stemmen. ![]() Je mag tegen die mensen "nazi" roepen tot uw klak afvalt, het zal niet helpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Jij zou graag in een kz/goelag eindigen zeker?
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(de nva beperkte zich tot: eerst moet het betaalbaar zijn ...) Uitkeringen moeten genereus zijn. Maar beperkt tot wie bijgedragen heeft in verhouding, of tot wie echt niet zelf zijn verantwoordelijkheid kan opnemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus we zijn nog niet aan de nieuwe patatjes, een schuld moet je ook wel eens afbetalen dacht ik ....
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neenee ik ben niet jaloers maar over pensioenen moeten ze bij mij niet afkomen; De sterkste schouders dragen de zwaartse lasten, tarara. Zo lang ik werkte wel ja maar nu zijn er schijnbaar geen sterke schouders meer krijg ik geen degelijk pensioen en kijken ze zelfs of ze niet aan mijn spaarcenten geraken.
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze moeten aan uw spaarcenten niet geraken. Ze zitten er al aan. Jaarlijks krijgen die spaarcenten de devaluatie op hun nek. En om het nog te verergeren krijg je van de banken geen intresten meer om die devaluatie te compenseren. En van Europa krijg je nog minder. De handel heeft het gemakkelijker. Komen ze niet aan de beoogde winst dan slagen ze de prijzen op. Of ze verhogen hun stock met devaluerend geld dat ze toch krijgen aan zeer lage intrest. De mier echter die dit jaar 100 euro spaart kan er volgend jaar wel voor de waarde van 90 euro goederen mee inkopen. Het uiteindelijk resultaat? Simpel. Binnenkort schuiven we allemaal aan; zowel mier als krekel; bij het OCMW. En ook die instantie zal over geen geld meer beschikken. En de zakkenvullers zoeken dan via hun jacht dan andere oorden op. Al denkend : "Houdt uw aalmoes. Wij moeten niet leven van een pensioen". Ge kunt de pot op. Armoezaaiers. Allemaal mooi geredeneerd en gefilosofeerd. Maar dat spelletje zal niet blijven duren. Grondstoffen hebben we niet. Dus we zullen langer en harder moeten werken. Het internationaal kapitaal heeft ons dus belogen. De machines gingen onze arbeid verlichten. De mens zou in de toekomst meer kunnen genieten van het leven en meer tijd krijgen voor zichzelf en kroost. De grote leugen beheerst dus ons leven. Dat is het geworden. Ze leggen een drol op ons bord. Maar ze verpakken hem nog in zilverpapier. Maar het is en blijft een drol. En stinken zal hij later. ![]() Voor mij is het simpel. We zijn een massa idioten en dus zal er niks veranderen. En dan is al die heibel die er hier verkocht wordt zinloos. En meer en meer mensen krijgen dat door en beseffen dat in de zetel gaan rusten iets is wat ze achteraf niet meer kunnen afpakken. Als dat appeltje voor de dorst toch gepotverteerd wordt; wie wil er dan nog voor werken? En zover zijn we! Den "arrivée" komt in het zicht. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 8 september 2019 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De werkmens heeft geld, en veel. Het is de ongemakkelijke waarheid. Vat eens post aan zaventem en kijk eens waar de werkmens allemaal op verlof gaat en met welke wagen hij rijdt.... De sukkelaars zijn inderdaad jullie, de uitkeringstrekkers die nooit geen vermogen hebben kunnen opbouwen. Maargoed, enige verantwoordelijkheid over een eigen leven heeft nog nooit niemand pijn gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vertrek vent met uw opgebouwd vermogen en blijf hier niet zagen. Het haalt toch niks uit. Even nadenken en dan zou je meer zwijgen. Hetgeen ik ook ga doen nu. Red maar verder de wereld alleen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 8 september 2019 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zoals je ziet, we verdienen steeds meer en afgelopen jaren. En dit blijft maar stijgen. De Belg behoort tot de rijkste Burgers ter wereld, zowel mediaan als gemiddeld, wat wilt zeggen dat we rijk zijn met een lage ongelijkheid. In feite het toonbeeld van een supergeslaagde staat. Alleen zijn we genetisch voortbestemd om altijd te zagen, te klagen en te mekkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp het niet.
Klagen, zagen, en met de Iphone een nieuwe LED lv van 65" bestellen op coolblue of een citytripje naar NY boeken met de vriendinnen. Dat is de Vlaming (Belg) bij uitstek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10074499.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is in ieder geval veel minder dan 100% wat Guinevere hier beweerde betreffende de Vlaming, die "dubbel zoveel uitgeeft als hij verdient". Dubbel zoveel uitgeven als ge verdient levert U een "begrotingstekort" op van 100% (zowel per dag, per week, per maand en per jaar natuurlijk, want als ge dubbel zoveel uitgeeft per dag dan ge per dag verdient, geeft ge dus ook dubbel zoveel uit per week als ge in een week verdient, en dubbel zoveel in een jaar als ge in een jaar verdient).
Het is raar dat gij als maxi-sos die 3% veel vindt, want het is de basis van het neo-Keynesianisme, een sossendoctrine. "geef de groei van morgen vandaag uit". Even uw economische geschiedenis opfrissen. Het Keynesianisme is het idee dat de vrije markt wild fluctueert en de staat die moet "afvlakken". Dat is een licht sossen idee, maar er valt iets voor te zeggen. Keynes stelde dus voor van als staat het omgekeerde te doen als wat de economie doet, om de pieken en dalen af te remmen en dus een gladdere constantere economie te bekomen. Als het economisch goed gaat, en men traditioneel TE optimistisch wordt (de vermoedelijke oorzaak van "booms"), moet de staat de belastingen opvoeren en de economie remmen. Als het economisch slechter gaat, en men traditioneel TE pessimistisch wordt (de vermoedelijke oorzaak van depressies), moet de staat geld uitstrooien en de economie stimuleren. Maar volgens klassiek Keynesianisme houden die twee zich in evenwicht: tijdens economische bloei heeft de staat overschot op zijn begroting ; tijdens depressies heeft de staat deficit. Dat was een nieuwe visie, want de klassieke economische visie was dat de staat een "goede huisvader was" die uitgaven en inkomsten in evenwicht hield: geen overschot op begroting (niet meer belasten dan nodig) en geen deficit op de begroting (geen Sinterklaas spelen). Keynes was de mening toegedaan dat de staat de enige agent is die wel zonder problemen schulden kan maken en overschotten opbouwen, om de economie te reguleren. Maar voor een Keynesiaan moet GEMIDDELD op lange termijn, nog altijd evenwicht zijn tussen inkomsten en uitgaven, en dus geen systematisch opbouwen van schuld. Maar dan zijn de neo-Keynesianen gekomen. Die gingen uit van eeuwige groei op lange termijn, en vonden dat het onnozel was om geen schulden op te bouwen. Zolang de schulden maar groeiden aan de eeuwige groei, en niet harder, was dat geen probleem. Het had het voordeel dat we vandaag al de belastingen van morgen konden uitgeven. Dat maakte dat men vandaag minder belastingen moest betalen, en toch meer kon uitgeven. En daar komt die 3% vandaan. Men dacht dat we gemiddeld 3% groei gingen kennen voor de komende 25 000 jaar of zo. Dus konden de schulden aangroeien met 3%, die werden gekompenseerd door grotere inkomsten in de toekomst, die ook met 3% groeiden. En dat viel op zijn bakkes natuurlijk van zodra de groei er niet meer was en de Sinterklaas gewoontes "verworven sociale rechten" waren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet eigenlijk naar de koopkracht kijken: ttz, hoeveel standaard mandjes men kan kopen daarmee, alles inbegrepen, extra-legale voordelen, belastingsverminderingen, BTW, inflatie en alles inbegrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, jij kent mij niet en ik ken jou niet, om te vergelijken. Maar ik ken wel al mijn studiegenoten uit het middelbaar. Ten derde, het onderwerp is dat gezinnen niet zouden zaaien naargelang hun zak.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezinnen hebben in veel gevallen nog wel een aardige reserve.
Die ze dan kunnen doorschuiven naar de volgende generatie. Wat ze blijkbaar toch veel doen. Zoals blijkt uit dit artikel van vandaag. Waar ook in staat dat de huidige jonge generatie volwassenen "alles in eens willen". Titel: Ouders schenken 37.000 euro bij aankoop huis https://www.hln.be/nina/familie/oude...6e3ca692d12d59 Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |