Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2019, 17:46   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ah ok, dan is t goed, laat ze dan maar traangas spuiten in t gezicht van iemand die al geboeid op de grond ligt...
Alzheimer??? Je vervalt wel in herhaaling hoor...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 07:11   #122
Anna List
Banneling

Standaard

over hoe mensen kleine Hitlertjes worden in een uniform, een links bestuur, naïeve snowflakes en onverantwoordelijke ouders :

Citaat:
Klimaatactivisten getuigen over agressief gedrag door de politie
‘Politieagent spoot met motor uitlaatgassen in ons gezicht’
Bij Extinction Rebellion liepen al dertig getuigenissen binnen over gewelddadig gedrag door de Brusselse politie. Vooral in het hoofdcommissariaat aan de Grote Markt zou het er hard aan toegegaan zijn.
Van onze redacteur Jef Poppelmonde
Brussel‘Met een veertigtal mensen zaten we na onze arrestatie geboeid in de garage naast het commissariaat van de Brusselse politie op de Grote Markt, in een cirkel op de grond. Plots deden enkele agenten – ze waren met een tiental – alle deuren dicht. Een van hen kroop met een brede grijns op zijn private motor – een zwarte met rode strepen – en richtte zijn uitlaat op ons. Op 50 centimeter van onze gezichten trok hij meermaals fors op. De uitlaatgassen spoten in onze ogen en mond, het lawaai was niet te harden.’
Quinten Vanagt, 19 jaar en student in Gent, vertelt gedetailleerd wat hem zaterdagnamiddag overkwam, nadat hij tijdens een actie van de klimaatbeweging Extinction Rebellion aan het Koninklijk Paleis van Brussel door de politie was aangehouden (zie hiernaast). Vier andere aanwezigen bevestigen onafhankelijk van elkaar zijn getuigenis.
Ook Joeri Happel, een 28-jarige Nederlander, doet dat. Hij heeft het over ‘een bijna sadistische performance’ door de agent en een ‘zeer bevreemdende ervaring’.
‘Toen we om water vroegen, zeiden ze: “Het is hier geen hotel.” Ze lachten met ons en intimideerden ons’
Quinten Vanagt
De politieagent in kwestie zou minutenlang met zijn motor rond de groep zijn blijven rijden. ‘Toen begonnen enkele anderen ook nog te roken, terwijl achter hun rug de verbodsbordjes hingen’, zegt ?*Vanagt. ‘Het werd zeer benauwd in die kleine ruimte. Toen we om water vroegen, zeiden ze: “Het is hier geen hotel.” Ze lachten met ons en intimideerden ons. Een meisje werd onwel, viel op haar zij en gaf over. Enkele anderen plasten in hun broek, omdat ze niet naar het toilet mochten.’
Volgens de getuigen zou het om ‘een vijftal’ agressieve agenten gegaan zijn, ‘maar de rest ging niet tegen hen in’. Vanagt en Happel zullen een klacht indienen bij de politie of bij het Comité P. Mogelijk doen ze dat samen met de rest van Extinction Rebellion. De organisatie verzamelt getuigenissen over agressief gedrag door de politiediensten. Ze zou er al meer dan dertig hebben. Die wil ze nadien eventueel bundelen tot een collectieve klacht.
‘Als deze verhalen correct zijn, kan dat gedrag natuurlijk absoluut niet door de beugel’, zegt politiewoordvoerder Olivier Slosse. ‘Wij zullen naar alle getuigenissen luisteren en ze, als dat nodig is, intern laten onderzoeken.’
Slag in gezicht
‘Een agent spoot van vlakbij pepperspray in mijn gezicht. Terwijl ik me op geen enkele manier verzette’
Linde Polfliet
De gebeurtenissen op het commissariaat van de Brusselse politie volgden op een al zeer geladen namiddag in de omgeving van het koninklijk paleis in Brussel, waar de manifestatie plaatsvond (DS 14 oktober).
Volgens verschillende aanwezigen verliep de ontruiming van het plein op een zeer agressieve manier. Ook Nicolas Cowez zal een klacht tegen de politie indienen. ‘Ik zag hoe een man op de grond stampen tegen zijn rug kreeg’, zegt hij. ‘Toen ik naar de agenten riep dat onze actie geweldloos was, kwam een agent in burger recht op mij af en gaf hij mij een slag, recht in mijn gezicht. Dat was de eerste keer in mijn leven dat ik geslagen werd. Ik was gechoqueerd, en ik heb nog altijd geen idee waarom hij dat deed.’
De meeste getuigen van agressief gedrag door de politie klagen over een ‘totale willekeur’ in het gebruik van pepperspray. ‘Toen de politie rond kwart voor zes naar voren kwam om het plein te ontruimen, was ik samen met enkele vrienden muziek aan het spelen’, zegt Linde Polfliet (24). ‘We wilden dat blijven doen, om de gemoederen te bedaren. Maar toen het waterkanon begon te spuiten, pakten we heel snel onze instrumenten. Toen ik me omdraaide, stond er een agent net achter mij en spoot hij van vlakbij pepperspray in mijn gezicht. Terwijl ik me op geen enkele manier verzette, ik wilde juist van het plein vertrekken.’
Mark Breddy (41) was samen met zijn tweejarige zoon op de actie aanwezig. ‘Ik had begrepen dat een deel ervan wel toegelaten was, dat ze soep gingen maken, en muziek zouden spelen. Toen we naar huis gingen, maar nog snel een wafel kochten aan de rand van het plein, zagen we de politie plots massaal het plein oprukken. Een grote wolk van pepperspray verspreidde zich, ook in de omliggende straten. Ze trok over mijn zoon heen. Zijn gezicht werd helemaal rood en hij begon te huilen. Ik zag hoe ook toeristen door pepperspray bevangen werden. De reactie van de politie op deze actie was echt volledig over the top.’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191014_04663475

-een blaam en een cursus agressiecontrole voor de agenten
-een transparante procedure voor de gemeenteraad
-en mss die onverantwoordelijke papa ontzetten uit zijn ouderlijke rechten en dat kind bij zijn mama plaatsen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 07:40   #123
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
over hoe mensen kleine Hitlertjes worden in een uniform, een links bestuur, naïeve snowflakes en onverantwoordelijke ouders :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191014_04663475

-een transparante procedure voor de gemeenteraad
-en mss die onverantwoordelijke papa ontzetten uit zijn ouderlijke rechten en dat kind bij zijn mama plaatsen.
Lijken me drie erg goede maatregelen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 10:11   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Lijken me drie erg goede maatregelen.
Citaat:
Daar zullen die eens goed mee lachen.

Ik begrijp ook waarom. Want tenslotte is dat geen straf maar een beloning voor het folteren/martelen/mishandelen van gevangenen.
Oud 15 oktober 2019, 10:12   #125
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar zullen die eens goed mee lachen.

Ik begrijp ook waarom. Want tenslotte is dat geen straf maar een beloning voor het folteren/martelen/mishandelen van gevangenen.
voorbij u geraakt ook niet veel langs hé

ik kon maar proberen hé

nu in dit geval, met dat links gespuis, niet veel compassie mee.

anderzijds, heb al genoeg op straat gelegen met tripkes rond, genoeg empathie om te beseffen dat er serieus wat crapuleus gespuis tussen de flikken rondloopt ook.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 oktober 2019 om 10:14.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 16:28   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het criminaliseren van protest is de eerste stap richting fascisme.
Dat klopt.
Maar het is tegelijk ook de eerste stap naar de vrijheid.

Met andere woorden: het hangt van de context af.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 16:33   #127
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt.
Maar het is tegelijk ook de eerste stap naar de vrijheid.

Met andere woorden: het hangt van de context af.
En nog meer, het hangt af van wie die mogelijkheid gebruikt... De staat of het volk...
Oud 16 oktober 2019, 16:59   #128
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat buske pepperspray zit in de handen van 1 flik. Niet in de handen van de 50 andere flikken die daar bezig waren.
...de rest van de flikken was een al nieuwe lading aan 't inslaan

Citaat:
Verder zie ik inderdaad niet in waarom die ene aap besproeid moest worden, als hij al geboeid op de grond lag.
Misschien had hij een minuut daarvoor gespuwd in het gezicht van de flik. Ja, daar zou ik ook zeer kwaad voor worden.
Ja dat is waar... een legitieme reden volledig in overeenstemming met onderstaande regels

"Er mag alleen geweld worden gebruikt als er geen andere opties zijn.
De politie mag ook niet meer geweld gebruiken dan nodig.
In geen geval mag politiegeweld als straf worden toegepast."
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 17:02   #129
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
https://sceptr.net/2019/10/politieva...l-dan-rechtse/

Politievakbond: “Linkse betogers mogen in Brussel meer dan rechtse”
Dat zal dan meteen de reden geweest zijn an hun optreden... gewoon terug in balans trekken
Oud 16 oktober 2019, 17:05   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Ja dat is waar... een legitieme reden volledig in overeenstemming met onderstaande regels

In geen geval mag politiegeweld als straf worden toegepast."
Wat en waarom al die zever over die peperspuit voor de camera's???
Is er reactie opgekomen vanuit de overheid of niet en tracht de overheid het stil te houden zoals ze met zoveel onrecht de burgers aangedaan al altijd doet???
Neen, de overheid heeft gereageerd dat het onderzocht gaat worden...
Dus de hele zaak opvolgen lijkt aangewezen voor degene die er een punt van willen maken...

Maar verdomme hier een hele draad verkloten door de hele tijd, altijd en opnieuw over dat ene geval te komen praten zonder ook maar het minste nut en alsof er verder niets gebeurd zou zijn...

Wie denken jullie hier mee in de verdomhoek te krijgen???
Wat willen jullie hier mee verbergen???
Oud 16 oktober 2019, 17:07   #131
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal dan meteen de reden geweest zijn an hun optreden... gewoon terug in balans trekken
Wil je zeggen dat ze daarmee de lakse politici's, die ze aanklagen, uit de wind willen zetten???
Toch wel vreemd, niet???
Oud 16 oktober 2019, 17:17   #132
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 18:46   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In geen geval mag politiegeweld als straf worden toegepast.
"
Ik ga ten volle akkoord met die principes.
Maar ik herhaal dat er verzachtende omstandigheden kunnen zijn. Want die linkse rakkertjes kunnen je echt het bloed van onder je nagels pesten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 oktober 2019, 18:47   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik herinner me nu een oude verdraaiing van een spreekwoord:

wie een stok heeft, gaat alras rond kijken of er niet ergens een hond te slaan valt.

Oud 16 oktober 2019, 18:50   #135
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je zeggen dat ze daarmee de lakse politici's, die ze aanklagen, uit de wind willen zetten???
Toch wel vreemd, niet???
neen...helemaal niet

Maar ik snap wel dat gij daar zoiets in leest om weer je mantra af te kunnen dreunen...ge vergat evenwel nog 'froncophone' erbij te vermelden

Wat denk je _naar eigen zeggen van de flikken van de softere behandeling van linkse groeperingen _ ook wat meer te kloppen op linkie-winkies ?
Oud 16 oktober 2019, 18:52   #136
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er reactie opgekomen vanuit de overheid of niet en tracht de overheid het stil te houden zoals ze met zoveel onrecht de burgers aangedaan al altijd doet???
Dus de hele zaak opvolgen lijkt aangewezen voor degene die er een punt van willen maken...

Maar verdomme hier een hele draad verkloten door de hele tijd, altijd en opnieuw over dat ene geval te komen praten zonder ook maar het minste nut en alsof er verder niets gebeurd zou zijn...

Marie ... adresseer Uw bezwaren dan misschien aan Schoof
Oud 16 oktober 2019, 18:58   #137
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah, hou toch op. Het zou moet Philippe Dewinter zijn die daar op de grond lag, het kot was hier te klein bij u. Maar nu het een linkse nitwit is, is het allemaal niet zo een probleem he?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:01   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga ten volle akkoord met die principes.
Maar ik herhaal dat er verzachtende omstandigheden kunnen zijn. Want die linkse rakkertjes kunnen je echt het bloed van onder je nagels pesten.
Ja maar om daar mee om te gaan krijgt de politie toch een opleiding neen ? Met die rakkertjes komen ook nog andere beroepscategorieën in contact dacht ik. Ik denk dan nog maar aan onderwijzend personeel en OCMW personeel maar die mensen mogen in tegenstelling nog niet vies kijken of ze hebben al een sanctie aan hun broek.

Maar wat mij opvalt dat is wanneer het echte Brussels crapuul op straat voor herrie zorgt dat ze daar dan wel een pak zachtaardiger tegen zijn....nog straffer ze druipen het af met als uitleg dat het beter was van niet tussen te komen om verdere escalatie te vermijden ....Ook met hooligans zijn ze een pak milder. Je hebt natuurlijk al vlug begrepen wie de vrienden zijn en wie niet van onze politie
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 19:16   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar om daar mee om te gaan krijgt de politie toch een opleiding neen ? Met die rakkertjes komen ook nog andere beroepscategorieën in contact dacht ik. Ik denk dan nog maar aan onderwijzend personeel en OCMW personeel maar die mensen mogen in tegenstelling nog niet vies kijken of ze hebben al een sanctie aan hun broek.

Maar wat mij opvalt dat is wanneer het echte Brussels crapuul op straat voor herrie zorgt dat ze daar dan wel een pak zachtaardiger tegen zijn....nog straffer ze druipen het af met als uitleg dat het beter was van niet tussen te komen om verdere escalatie te vermijden ....Ook met hooligans zijn ze een pak milder. Je hebt natuurlijk al vlug begrepen wie de vrienden zijn en wie niet van onze politie
Oud 16 oktober 2019, 19:38   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja ik denk dat maar he
Gij weet precies meer

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 oktober 2019 om 19:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be