Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2019, 10:48   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met dank aan het cordon sanitaire. Ooit weggestemd op een congres van de N-VA maar nooit rekening mee gehouden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 10:55   #122
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het goede nieuws is dat 'De Kiezer' nu pas écht (het begon wél tijd te worden) zowel 'informateur' als 'formateur' is geworden.

Het slechte nieuws is dat 'de politieke klasse' dat nog steeds niet begrepen heeft/niet wil begrijpen.

De volgende keer stem ik ofwel - opnieuw - PVDA, ofwel Vlaams Belang.

Alles hangt daarbij af van één welbepaalde forumgenoot.

Als die bijtijds z'n vuile bek gekuist krijgt, wordt het PVDA.

In het andere geval wordt het VB.

Ik weet wel zeker dat u weet wie u bent
Ben ik dat?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 11:03   #123
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat komt gewoon omdat de PS veel meer in staat is om andere partijen op hun hand te krijgen dan de N-VA. Immers, alleen is 1 miljoen kiezers even verwaarloosbaar als 600 000, op een land van 11 miljoen inwoners.

Het is het federerende van de PS dat hen incontournable maakt. De N-VA heeft er anders de laatste 15 jaar een sport van gemaakt om de partij waar ze het meeste mee zouden kunnen federeren, te vilifieren en achter een Chinese Muur te steken. Dat heeft de PS nooit gedaan met mogelijke partners.
Nog maals, de PS voert het mandaat uit dat ze van de Belgische maffia gekregen heeft... geen haar meer en geen haar mindere...

Op zoek naar de Belgische oorzaken van het debacle hield ik mij altijd één regel voor ogen... "Het water stroomt altijd naar de zee..."

Dan heerste de contradictie van hoe het kon dat economisch welvarend Vlaanderen steeds het onderspit moest delven tegenover profiterend Wallonië...

Tot mijn fank (in die tijd) viel en je de mogelijke opbrengsten van een goede Vlaamse of andere ondernemer vergeleek met de jaarlijkse vaste pot aan belastingsgeld...
Dus iedereen die wou ondernemen wist waar de grootste kans op winst lag... wat vriendjespolitiek, een beetje durf en je zat aan die enorme Belgische pot waar veel geld uit te halen viel...
Laat de Vlamingen zich maar doodwerken in zelfstandigheid, de Belgische pot zou er alleen maar groter om worden... en zelfs als men, de ogen zijn altijd groter dan de buik nog meer wou, met de Waalse sossen als verbrassers en de Vlaamse rijkdom als onderpand kon men zijn zakken nog jarenlang dik vullen met de intresten op de intresten op de intresten van de enorme staatschuldenberg die zo opbouwd werd...

En zo zie je dat de enige regel die ik nooit uit het oog verliet, nl. 'het water stroomt altijd naar de zee' mij naar de blijvende oorzaak van de gedwongen Vlaamse slavernij tot het nu failliete België bracht...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 11:04   #124
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
OK, dan stem ik opnieuw Vlaams Belang.
Krijgen de traditionele partijen nog eens een mokerslag.
Net zolang tot ze de belangen van Vlaanderen verdedigen, in plaats van hun persoonlijke carrière.
Richt een nieuwe partij op en noem ze Eigen Belang.
Gegarandeerd dat ze vol komt te zitten met uit gerangeerde van andere partijen.
Oud 22 december 2019, 11:05   #125
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Inderdaad, de frustratie zit enorm diep...
Oud 22 december 2019, 11:07   #126
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Richt een nieuwe partij op en noem ze Eigen Belang.
Gegarandeerd dat ze vol komt te zitten met uit gerangeerde van andere partijen.
Die partijen zitten toch al in franstalig Belgique... Niets nieuws onder de zon...
Oud 22 december 2019, 12:18   #127
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat je anders geen meerderheid kan vormen he. Als je een derde van de kiezers hebt die een rode auto willen, een derde die een groene auto willen, en een derde die een blauwe auto willen, dan is het onmogelijk om een meerderheid te vormen die de kleur van de auto zal bepalen. Tenzij om iets anders te doen met het mandaat van een kiezer, dan waar hij voor gekozen heeft.

Maar vroeger deed men dat wat meer dan nu. Dan ging de partij die een rode auto beloofd had, samenzitten met die die een blauwe auto beloofd had, en gingen ze een gele auto beslissen in een regeringsakkoord, met de mandaten van de kiezers die voor "rode auto" en voor "blauwe auto" hadden gestemd.

Want wat kon die kiezer die een rode auto wilde anders doen ? Om de partij die een rode auto beloofd had, maar een gele besliste "als compromis", af te straffen zou die dan voor een partij gaan stemmen die een blauwe of groene auto voorstelt ? Is "ik wil een rode auto, maar de enige partij die dat belooft, gebruikt mijn stem om een gele te hebben" het beste gediend met "ik ga nu voor een partij stemmen die een groene auto wil" ?

Het verschil is dat er nu dus "stemmen kluizen" zijn, waar je kan zeggen "mijn stem zal je alvast niet meer misbruiken".

De notie zelf van "meerderheidscoalitie" impliceert dat oftewel de burgers min of meer hetzelfde stemmen, met kleine variaties (dan is een compromis mogelijk), oftewel dat men bedrog zal plegen met kiezersmandaten.

Het idee zelf dat het heel goed mogelijk is dat de kiezers zodanig verdeeld zijn dat er geen meerderheid te vinden is voor niks - welke eigenlijk de meest verwachte zaak is - wordt niet echt beschouwd als mogelijk, want dat doet het masker van de regering die een mandaat heeft van de meerderheid, door de mand vallen.
Ik hoorde onlangs een interessant voorstel van de heer Tom Lenaerts, presentator van allerlei TV programma's. Volgens hem moeten OVLD, CD&V, spa, PVDA en Groen samensmelten tot één partij omdat dat volgens hem toch allemaal hetzelfde zou zijn Voor de duidelijkheid: de heer Lenaerts is een linksche lummel.

Ik zeg: doen!! Om dan na de eerstvolgende verkiezing vast te stellen dat die partij van kontendraaiers nog geen 10% haalt...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 12:21   #128
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat het mandaat van de meerderheid betreft...

De PS is met 640.000 stemmen incontournable.

De N-VA is dat niet met bijna 1miljoen honderd duizend stemmen.

Zelfs het zogenaamde mandaat van de meerderheid is fake in de Belgische apenmonarchie.
Dat komt ook voor een groot deel door de Vlaamse poco media. Die doen altijd alsof de PS een doorslaggevende factor is in de vorming van een regering. Door dergelijke berichtgeving krijgt zo'n partij ook een veel belangrijker elan dan ze eigenlijk waard zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 12:46   #129
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat komt ook voor een groot deel door de Vlaamse poco media. Die doen altijd alsof de PS een doorslaggevende factor is in de vorming van een regering. Door dergelijke berichtgeving krijgt zo'n partij ook een veel belangrijker elan dan ze eigenlijk waard zijn.
De PS is slechts de derde partij van dit land ,amper groter dan de vierde partij de CD&V;, maar zeer veel kleiner den de tweede ,het VB en amper de helft van de eerste partij van het land de N-VA.

Ook eigenaardig dat de Poco media steeds spreken van de N-VA als de grootse partij van Vlaanderen.

Alsof er nog een andere partij ,de PS dus, de grootste partij van België zou zijn .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 december 2019 om 12:48.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 12:47   #130
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben de vorige verkiezingen gezien hoeveel kiezers stilzwijgend VB stemden, en dat zullen er de volgende verkiezingen nog veel meer zijn.

Djimi is trouwens niet de enige gematigde kiezer die uitgerekend op één van de twee extreme partijen stemt. Niet uit overtuiging maar uit frustratie. Ik ken er zo persoonlijk nog. Belgicisten bovendien. Ze kiezen uiteindelijk voor het Blok. Uiteraard bazuinen die niet van de toren dat ze voor de nazi's stemmen. Het toont wel aan dat ze de buik vol hebben van het apenland waar een steeds kleiner wordende over het paard getilde minderheid krampachtig aan vasthoudt.
Dus hoeft men niet verbaasd te zijn dat een groeiend aantaal mensen tot de conclusie komt dat de enige uitweg is deze nep-staat op te doeken. Er zijn twee partijen die dat in hun statuten hebben opgenomen, N-VA en VB. De eerste heeft in ruil voor een deelname aan de Michel-regering dat principe tijdelijk weggeborgen en betaalt daar nu een prijs voor, zowel in de laatste verkiezingen als in de peilingen. De tweede heeft het niet gedaan en groeit als kool. De "staatsdragende" belgicisten daarentegen verschrompelen aan een angstwekkend tempo. Tot zware frustratie en woede uitvallen van figuren zoals Karel De Gucht die dan de kiezers begint uit te schelden. In navolging van hetgeen Berthold Brecht zei tegen de DDR-potentaten zouden we aan KDG kunnen suggereren om "een ander volk te kiezen".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 13:39   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Niet alleen Christophe Deborsu weet dat de media een grote rol spelen in het indoctrineren van de bevolking.
Na het journaal volgt het nieuws.

Voor de rest in het al demoniseren en culpabiliseren dat de klok slaat door de verzamelde "Kwaliteitsmedia". En nòg hebben de belzieke manipulatiemachines de SEPARATISTEN na tientallen jaren niet kapot gekregen. Integendeel! Ze hebben er het tegenovergestelde mee bereikt dan wat de bedoeling was.
Oud 22 december 2019, 14:21   #132
Anna List
Banneling

Standaard

Lezenswaard: https://doorbraak.be/het-voortschrij...box=1577016808
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 14:53   #133
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Citaat:
Magnette gaat door de knieën en aanvaardt een besparingsregering, op voorwaarde dat de N-VA ten tweeden male haar communautair programma (waar toch geen meerderheid voor bestaat) in de koelkast stopt.
Als BDW de N-VA hiervoor warm kan maken dan zijn we er volgende kiezing gelijk van af.

Dan halen ze de kiesdrempel niet eens of een OVLD verkiezingsuitslag of zo.

Ik ben heel benieuwd of dat BDW zo dom is van vrijwillig de N-VA te vernietigen, eens kijken of dat hij een Schiltz² gaat doen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 december 2019 om 14:54.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 15:06   #134
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Die partijen zitten toch al in franstalig Belgique... Niets nieuws onder de zon...
En evenveel in Vlaamstalig België bij Vlaamstalige partijen.
Niets nieuw onder de zon.
Oud 22 december 2019, 15:41   #135
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ben ik dat?
Neen.

Als ik u zou willen kloten, dien ik m'n stem aan de bazenpoepers van de 0-VLD te geven, hé, of aan die van de N-VA.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2019 om 16:02.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 16:48   #136
Guinevere
Banneling

Standaard

Cd&v moest zich ook gewoon bij paars-groen aansluiten. Sinds wanneer houdt die partij zich bezig met taktiek ipv een plan voor het land? Cd&v is precies ook niet meer centrum maar gewoon een rechtse partij.

Nva zit in kramp vanwege het Vb, Cd&v zit in kramp vanwege beide voorgaande partijen. En ondertussen hebben we nog steeds geen regering.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 22 december 2019 om 16:49.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 16:56   #137
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Cd&v moest zich ook gewoon bij paars-groen aansluiten. Sinds wanneer houdt die partij zich bezig met taktiek ipv een plan voor het land? Cd&v is precies ook niet meer centrum maar gewoon een rechtse partij.

Nva zit in kramp vanwege het Vb, Cd&v zit in kramp vanwege beide voorgaande partijen. En ondertussen hebben we nog steeds geen regering.
En, hebt u daar al last van gehad?

Edit: ik heb ondertussen vier 'regeringen' (en ik ben er vet mee) die zich op de ene of andere manier met mijn bestaan kunnen & mogen bemoeien: éne in scheeflopende zaken, een Brusselse, een Vlaamse, en dan nog die van de Fédération Wallonie-Bruxelles.

Als ik u er een plezier mee kan doen: kom ze maar halen; ik vraag er geen ene eurocent voor.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2019 om 17:02.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2019, 17:00   #138
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als BDW de N-VA hiervoor warm kan maken dan zijn we er volgende kiezing gelijk van af.

Dan halen ze de kiesdrempel niet eens of een OVLD verkiezingsuitslag of zo.

Ik ben heel benieuwd of dat BDW zo dom is van vrijwillig de N-VA te vernietigen, eens kijken of dat hij een Schiltz² gaat doen.
Ik begrijp het niet. Jij stemt Nva zodat de partij niet regeert. En verwacht dat andere kiezers deze schizofrene houding begrijpen? Hier alvast totaal geen begrip. Als je als partij geen verhaal meer hebt, of het programma spreekt de kiezers niet meer zo aan, dan moet je je daar neer bij leggen. Tijd voor iets anders dan... Deze onnozele taktische spelletjes om koste wat kost een % te behouden zijn nergens voor nodig.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 22 december 2019 om 17:03.
Oud 22 december 2019, 17:01   #139
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

https://m.standaard.be/cnt/dmf201912...=3402437416340

Bekijk de video onder het artikel aub.
Kernwoord: begroting.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 22 december 2019 om 17:01.
Oud 22 december 2019, 17:05   #140
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Edit: ik heb ondertussen vier 'regeringen' (en ik ben er vet mee) die zich op de ene of andere manier met mijn bestaan kunnen & mogen bemoeien: éne in scheeflopende zaken, een Brusselse, een Vlaamse, en dan nog die van de Fédération Wallonie-Bruxelles.

Als ik u er een plezier mee kan doen: kom ze maar halen; ik vraag er geen ene eurocent voor.
Het VB zal nooit een absolute meerderheid halen en ook geen soelaas voor uw probleem kunnen bieden.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 22 december 2019 om 17:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be