|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  4 januari 2020, 08:25 | #121 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
				 |   Citaat: 
 Ik heb je ook niet uitgenodigd om te huiveren. Ik deelde je wat mee. Doe met mijn poging van boodschap wat je meent te moeten doen. Mijn negeerlijst is nog volledig blanco. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles van iedereen lees. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 januari 2020 om 08:26. | |
|   |   | 
|  4 januari 2020, 08:30 | #122 | |
				 |   Nieuwe verkiezingen op komst? Is het dat wat Maggie GroteBlok aan het voorbereiden is? Geen opvang meer voor asielzoekers die Dublinregels niet volgden https://www.knack.be/nieuws/belgie/g...=6520835964368 Citaat: 

__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  4 januari 2020, 08:49 | #123 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 juni 2002 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Om het met de woorden van Jacques Brel te zeggen: Zwakke en te late reactie, madam. 't Zal wel aan de leeftijd liggen, zekers,... Leiau twie enzoe? 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | 
|   |   | 
|  4 januari 2020, 08:53 | #124 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 17 april 2014 
				 |   Kweetet, de normen zijn verandert. (isdani met een d?) Brel naar de nieuwe normen brengen is gelijk ne knuppel naar Vlaanderen de wereld te brengen. 
				__________________ ...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". | 
|   |   | 
|  4 januari 2020, 11:20 | #125 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd: 21 juni 2013 Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve 
				 |   Omdat De Wever maar 1 keer wil samenwerken met het VB en dat is om de boel te splijten. 
				__________________ Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp. | 
|   |   | 
|  4 januari 2020, 11:52 | #126 | 
				 |   Er zit hier een aandachtshoer die met opzet dt fouten maakt om aandacht te krijgen. 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | 
|   |   | 
|  4 januari 2020, 11:56 | #127 | 
				 |   Of dat klopt zullen we met zekerheid weten na de volgende verkiezingen. 
|   |   | 
|  4 januari 2020, 14:48 | #128 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 juli 2008 Locatie: GROOT LUIK (Liège) 
				 |   Als N-VA zijn derde pandoering op rij heeft gekregen ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 januari 2020 om 14:48. | 
|   |   | 
|  4 januari 2020, 16:30 | #129 | 
				 |   Een partij van 22% kan meer hebben dan een van nog 8%. Twee Vlaams-nationalistische partijen die samen 50% van de stemmen halen kunnen meer hebben dan vier belgicistische samen die nog goed 40% halen. Maak nu maar rap dat Henri weer ribbedebie is.  
|   |   | 
|  4 januari 2020, 18:43 | #130 | 
| Banneling Geregistreerd: 13 november 2007 Locatie: The Swamp 
				 |   | 
|   |   | 
|  24 januari 2020, 14:35 | #131 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 28 maart 2009 
				 |   Het VB verzamelt in VIJF DAGEN 50.000 handtekeningen voor nieuwe verkiezingen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200124_04819711 
				__________________ "Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)  | 
|   |   | 
|  24 januari 2020, 16:24 | #132 | |
				 |   Citaat: 
 Niet dat het verschil maakt. Zelfs met een half miljoen stemmen zal evenmin rekening worden gehouden als met de verkiezingsuitslag. Belgique is een democratie, dat weet je toch? 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | |
|   |   | 
|  24 januari 2020, 16:27 | #133 | |
				 |   Wat wél tot nieuwe verkiezingen zou  kunnen leiden is dat Bouchez niet buigt....en De Wever ook niet. Citaat: 

__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | |
|   |   | 
|  24 januari 2020, 16:38 | #134 | 
				 |   Boeiende tijden. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | 
|   |   | 
|  24 januari 2020, 17:57 | #135 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 26 augustus 2004 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  24 januari 2020, 18:06 | #136 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 maart 2014 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  24 januari 2020, 18:10 | #137 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd: 15 juni 2013 
				 |   | 
|   |   | 
|  24 januari 2020, 18:11 | #138 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 januari 2014 Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden 
				 |   Ik twijfel of ik ze ga tekenen. Aan de ene kant wil ik VB niet steunen (ik zou bij nieuwe verkiezingen bovendien hoe dan ook niet op hen stemmen) maar aan de andere kant vind ik verkiezingen enorm plezant. Zo'n zondagmiddag rustig verkiezingsuitslagen zien binnenkomen en luisteren hoe de partijtop van de verliezende partijen wanhopig probeert toch een positieve draai aan de uitslagen te geven... puur genieten.  | 
|   |   | 
|  24 januari 2020, 19:34 | #139 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 28 maart 2009 
				 |   t'is hem geraden, als hij niet wilt dat zijn partij minstens 10% verliest bij volgende verkiezingen 
				__________________ "Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)  | 
|   |   | 
|  24 januari 2020, 19:42 | #140 | |
				 |   Citaat: 
 Ik heb jou door, hoor.  
|   |   |