![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wauw ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan best begrijpen dat je verbittert bent Mambo, want op zo'n wijze je ouders moeten verliezen moet geen pretje geweest zijn. Ik kan ook alleen maar zeggen wat ik zie, hoe het er aan toe gaat in ziekenhuizen. Op de spoed heb ik bvb nog nooit gezien dat men mensen zo maar laat liggen, ook niet in een WE. Als je op een kamer ligt, is er in het WE wel een minimum bezetting, maar bij dringende gevallen kunnen ze dan wel beroep doen op hun eigen IC dienst die meestal 24/24, 7/7 draait. Soit. Ik weet er het fijne nu ook niet van van wat er juist met je ouders gebeurd is. Dat je nu wat opstandig bent in deze draad, daar kan ik dus ook wel inkomen.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het even kon zou hij er ook graag 200 willen worden Maar het blijkt dus dat die maxleeftijd doorheen de tijd niet of niet noemenswaardig is toegenomen ...tenminste zover dat ge dat kunt checken hé Wat wel onmiskenbaar is : de gemiddelde levensverwachting is in belangrijke mate toegenomen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allez ik vraag het nogmaals : is dat daar een traditie/gebruik of zo ? Zo niet wat heeft het in godsnaam te maken met je claim dat we een tendens hebben dat we mensen de dag van vandaag veel sneller zouden opgeven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren moesten we geen keuze maken, omdat vraag en aanbod op elkaar afgestemd was (door overheidsingrijpen weliswaar). De situatie is veranderd, waardoor vraag veel groter is geworden dan aanbod. Wie denkt u dat voorrang krijgt?
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet dat toch zelf dat er niet over gediscussieerd moet worden he? En het ergste is als deze of een andere pandemie niet onder controle geraakt die stappen nog veel meer zal versnellen.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de eigen kinderen als vader of moeder zéér oud zijn en zelf zeggen "Waarom leef ik nog ?". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens eerst naar de context van die verschillende posts,maddox Het ging erover dat mambo beweerd dat er een soort tendens ( algemeen dus en niet nu vanwege corona) was om mensen vlugger en vlugger af te schrijven voor nog een medische behandeling te geven. Dat is ronduit onwaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat doen ze al vrij veel jaren nu. En die leeftijden gaan ook stelselmatig naar beneden. Eerst was dat 80 jaar. Nadien zo 70 jaar. Nu 60 jaar. En laten we er toch maar bijzeggen dat dokters nu de keus maken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 maart 2020 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg dat eens uit Waarschijnlijk alludeer je op die zogenaamde uitbreiding van de euthansiewet ? Citaat:
Als het gaat over die uitbreiding daar wordt volop over gediscussieerd Citaat:
Nog meer oudjes zullen vlugger en voor minder niet meer medisch geholpen worden ? Da's een hellend vlak redenering waar de uitkomst dan nog moet dienen als een bewijs van je stelling op krediet Goe bezig mambo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik ben iemand die de keuze aan mezelf hou. Niet reanimeren dank u.
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wou stellen in die post van me is dat als het (= leven in korten door alles te stoppen tot en met het actief verkorten door extra toedienen medicijnen en spierverslappers, etc = laten inslapen in de volksmond ) op vraag gebeurd van de kinderen of familie en de dokters gaan daar op in dan is er noch sprake van euthanasie noch sprake van palliatieve sedatie...in feite is dat zelfs juridisch technisch als moord te beschouwen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel. Even kort en bot brengen. Hoeveel zelfmoordenaars zijn er?
Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat bedoelt ge ( en Boduo ) Dat als oudjes dat vragen ze het moeilijk zelf kunnen doen en ze op hun wenken bediend zullen worden door de familie en dokters In feite is dat dan gewoon euthanasie maar niet volgens het boekje Citaat:
En in zulke gevallen is het zeer moeilijk om betrapt te worden Geen aanklagers, nauwelijks aantoonbare feiten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kan ik wel ergens een tendens in zien op het forum hier : wie als onnuttig wordt aanzien of teveel kost Maar da's nog iets anders dan beweren dat in irl de maatschappij ook zo denkt en reeds handelt hé Citaat:
Ge weet maar nooit of gij plots een hartfalen krijgt op een forumbijeenkomstfeestje ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar niet, want ge hebt het goed begrepen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 maart 2020 om 00:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dat hun keus? Nee totaal niet natuurlijk.
![]() |