Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2020, 18:30   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat ze aan de andere kant van de taalgrens proactiever zijn dan wij. Maar soit, wat ze daar doen of niet doen verandert niets aan de puinhoop bij ons. veeg eerst voor eigen deur zou ik zeggen.
Doe ik, ik woon in Wallonië en ik weet dat als het alleen van de franstaligen zou afhangen la Belgique nog vlugger en nog dieper de put zou invaren...
Het is Vlaanderen die op alle gebied, zelfs op sociaal gebied dit land moet rechthouden...
Maar dat mag natuurlijk niet geweten worden door de Vlamingen anders zouden ze terecht nog meer noten op hun zang hebben om dit land in beter vaarwater te krijgen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 06:27   #122
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Gisteren zat Van Ranst alweer in de afspraak, wie had dat nu verwacht he Men zou dat programma beter "de afspraak met Marc Van Ranst" gaan noemen.

Daar werd het volgende argument in het voordeel van Beke op tafel gegooid: ja maar hij is nog maar zes maanden minister en hij had de job nog niet zo goed in de vingers...
WABLIEF? Waarom moeten zo'n clowns dan dergelijke wedde incasseren? Als ze eerst zes maanden of een jaar nodig hebben om alles on the job te leren dan moeten ze ook gedurende die periode als leerjongen-of meisje betaald worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 06:32   #123
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Gisteren zat Van Ranst alweer in de afspraak, wie had dat nu verwacht he Men zou dat programma beter "de afspraak met Marc Van Ranst" gaan noemen.

Daar werd het volgende argument in het voordeel van Beke op tafel gegooid: ja maar hij is nog maar zes maanden minister en hij had de job nog niet zo goed in de vingers...
WABLIEF? Waarom moeten zo'n clowns dan dergelijke wedde incasseren? Als ze eerst zes maanden of een jaar nodig hebben om alles on the job te leren dan moeten ze ook gedurende die periode als leerjongen-of meisje betaald worden.
gans de tafel hing aan kameraad van ranst zijn lippen

hij had zelfs de tijd gevonden een nieuw truitje aan te trekken
Oud 10 april 2020, 06:36   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Fundamentele vraag: moet de overheid zich veel aantrekken van de bejaardenhuizen?

Als ik mijn ouders opvang thuis bij mij, dan moet ik ongeveer voor alles zelf zorgen, behalve als ze ziek zijn; dan is het huisarts, thuisverpleegster, ziekenkas of hospitaal.

Waarom moet daar meer overheidsinterventie en belastingsgeld voor bijkomen, als ik mijn ouders in een woonzorgcentrum zou droppen?
Mits de opdracht van het ocmw te respecteren, voor mensen voor wie het vast staat dat ze niet genoeg zelf konden sparen in hun leven, om voor hun eigen oude dag te zorgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 06:43   #125
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet zeuren. En niet al te vlug een zondeboek zoeken. Bij onze noorderburen is het maar juist hetzelfde:

Mondkapjestekort in Nederland.
Het gebrek aan goede materialen bij dergelijke locaties is een zorg, zegt de deskundige ouderengeneeskunde. Ook Pieter van Foreest kampt met een tekort. Vorige week riepen ze ondernemers op om ongebruikte beschermingsmiddelen aan te bieden. Het gaat om mondmaskers, plastic schorten, spatbrillen en handalcohol.

(Het AD, 31 maart)

Gisteren op NPO 1 hetzelfde verhaal. Schrijnend tekort in bepaalde verzorgingstehuizen in Nederland. En in Frankrijk, Engeland, enz: idem dito.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 april 2020 om 06:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 06:45   #126
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat soort toestanden heb ik altijd al een probleem gevonden. Iemand kan een legislatuur minister van justitie zijn; de legislatuur erna minister van begroting om te eindigen als minister van onderwijs. Me dunkt, toch wel drie vrij uiteenlopende departementen op gebied van kennis. Dan zit iemand daar als minister (weliswaar met een heel team die wél over de kennis beschikt), van niets wetende, maar toch in functie om de knopen door te hakken ...
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 06:46   #127
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet zeuren. En niet al te vlug een zondeboek zoeken. Bij onze noorderburen is het maar juist hetzelfde:

Mondkapjestekort in Nederland
Het gebrek aan goede materialen bij dergelijke locaties is een zorg, zegt de deskundige ouderengeneeskunde. Ook Pieter van Foreest kampt met een tekort. Vorige week riepen ze ondernemers op om ongebruikte beschermingsmiddelen aan te bieden. Het gaat om mondmaskers, plastic schorten, spatbrillen en handalcohol.

in nederland zijn ze bezig met eigen productie

kan belgie er straks een bestelling plaatsen
Oud 10 april 2020, 06:53   #128
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dat soort toestanden heb ik altijd al een probleem gevonden. Iemand kan een legislatuur minister van justitie zijn; de legislatuur erna minister van begroting om te eindigen als minister van onderwijs. Me dunkt, toch wel drie vrij uiteenlopende departementen op gebied van kennis. Dan zit iemand daar als minister (weliswaar met een heel team die wél over de kennis beschikt), van niets wetende, maar toch in functie om de knopen door te hakken ...
Ze zitten daar niet met een team die wél over kennis van zaken beschikt, als ze geluk hebben dan zitten er op het departement hoogstens enkele ambtenaren die als ze hun motivatie al lang niet verloren hebben in het beste geval over enige kennis beschikken. Ministers hebben hun eigen kabinet maar die hun taak bestaat er vooral in de minister genoeg te informeren zodat laatstgenoemde vooral een goede indruk kan maken in de media.

Wat u in het begin van uw post aanhaalt is inderdaad ook een groot probleem: er zijn in dit land politieke dynastieën lopende die vrijwel onmogelijk uit te roeien zijn. Neem nu Hilde Crevits, zo'n brokkenparcours gereden op onderwijs maar nu toch mooi weer Vlaams minister voor Werk, Economie, Sociale Economie, Innovatie en Landbouw. Idem voor Beke: faliekant gebuisd als CD&V voorzitter maar nu toch mooi Vlaams minister van welzijn...
Oud 10 april 2020, 06:53   #129
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
in nederland zijn ze bezig met eigen productie

kan belgie er straks een bestelling plaatsen
Een bedrijf in Kruibeke doet maar net hetzelfde.
En er komen nog heel wat bedrijven bij die nu overschakelen op de productie van maskers.
Ook dit is het geval in andere landen. Niks uitzonderlijks dus.

Ik heb zo de indruk dat sommige Vlaams-nationalistische rekeltjes de corona-epidemie (ge) (mis) bruiken om aan platte politiek te doen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 april 2020 om 07:04.
Oud 10 april 2020, 07:07   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Fundamentele vraag: moet de overheid zich veel aantrekken van de bejaardenhuizen?
Ik denk hetzelfde van scholen.

Als ge uw kinderen zelf dinges kunt leren, doet ge dat op uwen eigen vrije tijd, met uw eigen middelen. Waarom moet de overheid zich moeien met kiekens die zo dom zijn dat ze hun kinderen aan 't school afzetten ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 07:09   #131
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En er komen nog heel wat bedrijven bij die nu overschakelen op de productie van maskers.
Ook dit is het geval in andere landen. Niks uitzonderlijks dus.

Ik heb zo de indruk dat sommige Vlaams-nationalistische rekeltjes de corona-epidemie (ge) (mis) bruiken om aan platte politiek te doen.
Ik heb de indruk dat sommigen hier de situatie niet al te ernstig nemen.

De dagelijkse "cijfers" zijn getallen.
Op het moment dat ze echter dichterbij komen worden het drama's.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 07:14   #132
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat sommigen hier de situatie niet al te ernstig nemen.

De dagelijkse "cijfers" zijn getallen.
Op het moment dat ze echter dichterbij komen worden het drama's.
en de cijfers van de facturen stoten we wel vooruit
Oud 10 april 2020, 07:17   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou verwachten (enfin, in de dwaze veronderstelling dat de overheid tot iets nuttigs dient), dat men dat vanaf midden februari zou georganiseerd hebben, he.

Dat is als een munitiefabriek beginnen bouwen, twee maanden nadat ge de oorlog verklaard hebt.
Oud 10 april 2020, 07:19   #134
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je zou verwachten (enfin, in de dwaze veronderstelling dat de overheid tot iets nuttigs dient), dat men dat vanaf midden februari zou georganiseerd hebben, he.

Dat is als een munitiefabriek beginnen bouwen, twee maanden nadat ge de oorlog verklaard hebt.
Toen werd het nog plus minus beschouwd als 'een griepje'.
Oud 10 april 2020, 07:20   #135
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

in het geval belgie lacht de vijand zich wel dood
Oud 10 april 2020, 07:34   #136
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mondkapjestekort in Nederland.

(Het AD, 31 maart)

Gisteren op NPO 1 hetzelfde verhaal. Schrijnend tekort in bepaalde verzorgingstehuizen in Nederland. En in Frankrijk, Engeland, enz: idem dito.
Dus als het u goed uitkomt dan moeten we naar de buurlanden kijken en zeggen: het gaat daar ook slecht dus moeten we maar aanvaarden dat het hier ook slecht of zelfs nog slechter is?

Ik had u graag eens bezig gezien had er een NVAer in Beke zijn plaats gezeten, we weten allemaal precies wat u hier zou zeggen en hoe u hier tekeer zou gaan.
Oud 10 april 2020, 07:47   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, het is gekend dat Chinezen hun land opsluiten en hun fabrieken stilleggen als er een griepje langskomt. Toen was de HOOP dat het hier niet zou passeren, en die hoop was wel degelijk bestaande, maar louter afhangend van het gegeven of de Chinezen het bij hen konden houden. Eens uit China en het verre Oosten ontsnapt, was de kans beduidend dat het overal zou komen.

Ik zeg niet dat men toen "drastische dingen" moest doen, maar je zou verwachten dat men toen redelijk weinig kostende maatregelen zou getroffen hebben, door ambtenaren die daarvoor dienen, simulaties van verschillende scenario's laten uit te werken, en te zien in welke gevallen men waar en hoe dik in de problemen kan komen. Zoals bij veiligheidsanalyses die men bijvoorbeeld tot het ongelofelijke toe, aan de nucleaire industrie oplegt, en die moeten voorzien zijn op een tsunami op 300 km van de kust... (het geval van mijn instituut bvb).

De voorraad van elementair beschermend materieel nagaan, en zien hoe men die kan aanvullen door lokale productie of bestellingen, leek mij een low risk high gain optie bijvoorbeeld. Had iemand daar tenminste over nagedacht, waar de overheid officieel voor dient.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 april 2020 om 07:48.
Oud 10 april 2020, 08:19   #138
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertaling: Toen was het nog niet voor iedereen duidelijk dat de Chicoms en hun WHO schandknapen aan het liegen waren dat ze zwart zagen.
Oud 10 april 2020, 08:21   #139
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als het u goed uitkomt dan moeten we naar de buurlanden kijken en zeggen: het gaat daar ook slecht dus moeten we maar aanvaarden dat het hier ook slecht of zelfs nog slechter is?

Ik had u graag eens bezig gezien had er een NVAer in Beke zijn plaats gezeten, we weten allemaal precies wat u hier zou zeggen en hoe u hier tekeer zou gaan.

Ik stel gewoon vast dat corona iedereen gepakt heeft in snelheid en dat zo goed als geen enkel land hierop voorbereid was. Dat zijn de feiten. De steen de werpen op Wouter Beke vind ik wat goedkoop en meer dan waarschijnlijk ingegeven door platte politiek van mensen zoals u.
Oud 10 april 2020, 09:11   #140
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Ik stel gewoon vast dat corona iedereen gepakt heeft in snelheid en dat zo goed als geen enkel land hierop voorbereid was. Dat zijn de feiten. De steen de werpen op Wouter Beke vind ik wat goedkoop en meer dan waarschijnlijk ingegeven door platte politiek van mensen zoals u.
kan zijn

als de ramp voorbij is, toch maar es proberen feiten en verantwoordelijkheden op tafel te smijten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be