Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2020, 10:30   #121
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Gij hebt het over sars ?
Zo gek is dat niet...toen is het redelijk vlug gelokaliseerd
Covid heeft een lange incubiatietijd id meer besmettelijk en minder dodelijk
(En dan hebt ge nog een aantal 'geluks'factoren die toevallig kunnen meespelen)
Het succes van een virus ligt net ergens in het feit of het zich 'stiekem' weet te verspreiden waardoor het

Sars is nooit in België geraakt

terwijl de ogen op China gericht waren had corona blijkbaar al voet aan wal gezet
Het blijft een vreemde ziekte. Over het ziekteverloop wordt weinig bericht. IK vond dit (uit het Duits vertaald).

Sterfte is iets hoger dan die van gewone griep, maar lager dan die van Sars.

Het probleem is dus niet het sterftecijfer, maar eerder de hoge mate van besmettelijkheid, ook als u (nog) geen symptomen heeft of tot de gelukkigen behoort die helemaal geen symptomen hebben. wat betekent dat ogenschijnlijk gezonde mensen veel andere mensen kunnen infecteren als ze bijvoorbeeld geen afstand houden. Dus zelfs als het sterftecijfer relatief laag is, nemen de sterfgevallen toe wanneer een groot aantal mensen besmet is.

Soms kent het een asymptomatisch ernstig verloop, waarbij men zich de hele tijd gezond voelt of slechts milde symptomen heeft, terwijl het virus hersenen, darmen, longen etc. aantast en plotseling sterft zonder waarschuwing. Met name het verloop van effecten in de hersenen is nog niet voldoende onderzocht. In sommige gevallen was dit de doodsoorzaak.

Er blijft een gebrek aan passende behandeling voor ernstig zieke mensen. Ondanks ventilatie op de intensive care sterft nog steeds meer dan 50% van de ernstig zieke mensen.

Ook de langdurige schade aan mensen die zich hebben hersteld is nog niet voldoende onderzocht . Er zijn tekenen dat de schade aan longen onomkeerbaar is. Er is weinig bekend over de schade die het virus in andere organen achterlaat. (nota. Ook bij andere beschadigingen bv. na inademen van fosgeen of nitrose gassen kan afhankelijk van de concentratie en de voorafbestaande toestand van de longen de letsels blijvend zijn.)

Eigenaardig is het feit dat vooral degenen met een sterk actief immuunsysteem een ??bijzonder ernstig beloop van de ziekte kunnen doormaken, omdat de overmatige immuunrespons precies de reden is waarom de longen niet langer voldoende zuurstof opnemen
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 10:36   #122
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben ook niet voor al dat getwitter en ik volg het ook niet, maar is het niet vooral Francken en zijn aanhang tegen Van Ranst. Kan ik wel begrijpen, Francken danst op een slappe (near alt-right) koord. In dat geval kan ik wel begrijpen dat niet politici hun verantwoordelijkheid opnemen en reageren.
Ik denk niet dat jij echt twitter volgt, ze noemen uw grote held Vanranzig daar. Omdat hij daar juist met zijn volgelingen tekeer gaat tegen iedereen met een mening die afwijkt van de hunne. Ik moet zeggen sinds de coronacrisis is hij wat getemperd daar hij teveel in de kijker loopt.
Maar geloof me je krijgt van zijn aanhang de grootste bagger naar je hoofd geslingerd zelfs tot bedreigingen toe. Maar ja linkse mensen zien niet echt in hoe fout ze dikwijls bezig zijn.

Laat je geen blazen wijsmaken door je linkse medemensen controleer zelf eenw wat er staat, verdeel even je tijd tussen dit en Twitter. Praat alleen over zaken die je zelf gelezen hebt en de dingen die voorgedragen zijn door het partijbureau.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 mei 2020 om 10:37.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 10:41   #123
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
..... Maar ja linkse mensen zien niet echt in hoe fout ze dikwijls bezig zijn. ....
Dat nu juist rechtsen zoiets moeten zeggen.
De groep waar de meeste laag- en ongeschoolden in zitten.
Best grappig.
Oud 4 mei 2020, 10:42   #124
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat jij echt twitter volgt, ze noemen uw grote held Vanranzig daar. Omdat hij daar juist met zijn volgelingen tekeer gaat tegen iedereen met een mening die afwijkt van de hunne. Ik moet zeggen sinds de coronacrisis is hij wat getemperd daar hij teveel in de kijker loopt.
Maar geloof me je krijgt van zijn aanhang de grootste bagger naar je hoofd geslingerd zelfs tot bedreigingen toe. Maar ja linkse mensen zien niet echt in hoe fout ze dikwijls bezig zijn.

Laat je geen blazen wijsmaken door je linkse medemensen controleer zelf eenw wat er staat, verdeel even je tijd tussen dit en Twitter. Praat alleen over zaken die je zelf gelezen hebt en de dingen die voorgedragen zijn door het partijbureau.
Dat is pot en ketel uiteraard. Het ene kamp zal dat wel van het andere zeggen.
In ieder geval: wat betreft alt-right heeft iedereen de plicht om daar tegenin te gaan.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 10:42   #125
Tavek
Banneling

Standaard

Rechts, de groep die van zijn eigen grote gelijk het meeste is overtuigd, en zich het ministe baseert op de feiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 10:43   #126
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Best grappig.
En over ‘rechtsen’ en ‘linksen’ spreken is framing.

Ik heb niks tegen rechtsen. Ik heb alles tegen alt-right.
Oud 4 mei 2020, 10:52   #127
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Best grappig.
Ben jij dan rechts?
PS. Dat kunnen de linkse leiders hun niet zo slimme achterban wijsmaken ja dat klopt. En ze trappen er maar al te graag in, nietwaar? Kojak.
Wat als ze morgen uwe Google moesten afpakken?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 mei 2020 om 10:55.
Oud 4 mei 2020, 10:54   #128
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij dan rechts?
Ben je links als je niet alt-right bent?
Oud 4 mei 2020, 10:54   #129
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dat is pot en ketel uiteraard. Het ene kamp zal dat wel van het andere zeggen.
In ieder geval: wat betreft alt-right heeft iedereen de plicht om daar tegenin te gaan.
Nee hoor u heeft toch alle apparatuur om zelf even een kijkje te nemen, ga u even vergewissen.
Oud 4 mei 2020, 10:55   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Rechts, de groep die van zijn eigen grote gelijk het meeste is overtuigd, en zich het ministe baseert op de feiten.
Mmm. Er zijn nochtans dramatische historische voorbeelden aan den andere kant ook he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 10:59   #131
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor u heeft toch alle apparatuur om zelf even een kijkje te nemen, ga u even vergewissen.
Het zal wel dezelfde discussie zijn als hier:

Vlaams-Nationalisten en alt-right (‘rechtsen’)
tegen
De rest (‘linksen’)
Oud 4 mei 2020, 11:08   #132
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Precies mijn punt, jullie kunnen het niet inzien, dat jullie allemaal dezelfde riedeltjes afdrammen zonder enige mogelijke nuance. Een echte discussie gaat als het volgt: De eerste stelt een stelling en de opponent ant woord "Ja maar ......" en geeft zijn mening over het aangehaalde feit.
Een discussie met een linkse gaat als volgt: De linkse haalt één van zijn vanbuiten geleerde riedeltjes aan , de opponent zegt "Ja maar ........" de linkse antwoord"Racist, xenofoon, facist, ongeletterde, nazi etc.
En dat mijn vriend is onmogelijk om in te zien voor een linksdenkende o zo intellectuele mens.
Oud 4 mei 2020, 11:10   #133
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies mijn punt, jullie kunnen het niet inzien, dat jullie allemaal dezelfde riedeltjes afdrammen zonder enige mogelijke nuance. Een echte discussie gaat als het volgt: De eerste stelt een stelling en de opponent ant woord "Ja maar ......" en geeft zijn mening over het aangehaalde feit.
Een discussie met een linkse gaat als volgt: De linkse haalt één van zijn vanbuiten geleerde riedeltjes aan , de opponent zegt "Ja maar ........" de linkse antwoord"Racist, xenofoon, facist, ongeletterde, nazi etc.
En dat mijn vriend is onmogelijk om in te zien voor een linksdenkende o zo intellectuele mens.
Je hebt het dan waarschijnlijk over separatisme of niet. Dat is geen links-rechts discussie.
Oud 4 mei 2020, 11:12   #134
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Iemand die zijn politieke strekking van de daken staat te roepen hoort niet als expert in een veiligheidsraad te zitten.
De experten van de veiligheidsraad moeten juist politiek neutraal zijn.
Ze moeten inderdaad politiek neutraal zijn in de zin dat ze hun politieke overtuiging niet overal tentoon gaan spreiden en daardoor als een achterlijk persoon overkomen. Men kan gerust vermoeden dat clowns zoals Mao Van Ranst eigenlijk met een verborgen agenda werken.

Dat de VRT hierin meegaat is natuurlijk geen wonder en hoeft niet te verbazen maar VTM en de gazetten, dat is natuurlijk wel vreemd.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 11:14   #135
Hoomer

Standaard

Citaat:
Het zal wel dezelfde discussie zijn als hier:

Vlaams-Nationalisten en alt-right (‘rechtsen’)
tegen
De rest (‘linksen’)
Anders, hier weet iedereen wat zowel links als rechts van elkaar wat ze gaan antwoorden omdat we al 15 jaar en langer met elkaar optrekken, dat heb je niet op Twitter daar weet je alleen wat de linkse o zo intellectuele medemens gaat aframmelen, nml. zijn door de partij opgelegde riedeltjes. Rechtse denkers komen daar regelmatig verrassend uit de hoek.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 mei 2020 om 11:15.
Oud 4 mei 2020, 11:14   #136
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook niet voor al dat getwitter en ik volg het ook niet, maar is het niet vooral Francken en zijn aanhang tegen Van Ranst. Kan ik wel begrijpen, Francken danst op een slappe (near alt-right) koord. In dat geval kan ik wel begrijpen dat niet politici hun verantwoordelijkheid opnemen en reageren.
Dus omdat Francken volgens u "near alt-right is zou Van Ranst zich als een extreem linkse idioot mogen uitlaten en ageren tegen Francken? Dat zijn nogal principes hoor. Mocht iedere zogenaamde expert viroloog zich uitlaten als Van Ranst dan zou men dit niet aanvaarden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 11:17   #137
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anders, hier weet iedereen wat zowel links als rechts van elkaar wat ze gaan antwoorden omdat we al 15 jaar en langer met elkaar optrekken, dat heb je niet op Twitter daar weet je alleen wat de linkse o zo intellectuele medemens gaat aframmelen, nml. zijn door de partij opgelegde riedeltjes.
Als er hier zijn die partijriedeltjes aframmelen dan moet je niet ver zoeken.

En ik heb nog nooit partijriedeltjes afgerammeld. Wat je wel al zal opgevallen zijn: ik ben tegen separatisme en tegen alt-right.
Oud 4 mei 2020, 11:30   #138
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze moeten inderdaad politiek neutraal zijn in de zin dat ze hun politieke overtuiging niet overal tentoon gaan spreiden en daardoor als een achterlijk persoon overkomen. Men kan gerust vermoeden dat clowns zoals Mao Van Ranst eigenlijk met een verborgen agenda werken.

Dat de VRT hierin meegaat is natuurlijk geen wonder en hoeft niet te verbazen maar VTM en de gazetten, dat is natuurlijk wel vreemd.
Zij moeten vooral objectief zijn.
En het is juist de VRT die Dictator MVR als eerste aan de zijlijn hebben gezet.

Het was ook de VRT die als eerste en in het begin zelfs als enige, de stellingen van Dictator MVR tegenover de stellingen in het staatsblad zette.

En ja, het vermoeden dat Dictator MVR met een verborgen agenda werkt bestaat al vanaf het begin.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 11:49   #139
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Mijn idee is niet dat Van Ranst in zijn "expertise" media-optreden "partij-achtig" doet, maar wel dat hij dingen uit zijn botten slaat die niet wetenschappelijk zijn. Ik heb er moeite mee te geloven dat hij niet weet dat die niet wetenschappelijk zijn, maar in beide gevallen is het problematisch:
- oftewel kent die vent zijn vak niet
- oftewel doet hij iets anders dan wetenschappelijke informatie verstrekken, wat nochtans is wat hij beweert van te doen. Maw, hij probeert misschien "mensen de naar zijn inzicht juiste dingen laten te doen door ze sinterklaasverhaaltjes wijs te maken". In welke mate die zever echter PVDA geinspireerd zou zijn is mij ver te zoeken. Dat was gewoon niet-specifiek-PVDA dommigheid. Geen specifieke PVDA zever.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 mei 2020 om 11:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 12:22   #140
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn idee is niet dat Van Ranst in zijn "expertise" media-optreden "partij-achtig" doet, maar wel dat hij dingen uit zijn botten slaat die niet wetenschappelijk zijn. Ik heb er moeite mee te geloven dat hij niet weet dat die niet wetenschappelijk zijn, maar in beide gevallen is het problematisch:
- oftewel kent die vent zijn vak niet
- oftewel doet hij iets anders dan wetenschappelijke informatie verstrekken, wat nochtans is wat hij beweert van te doen. Maw, hij probeert misschien "mensen de naar zijn inzicht juiste dingen laten te doen door ze sinterklaasverhaaltjes wijs te maken". In welke mate die zever echter PVDA geinspireerd zou zijn is mij ver te zoeken. Dat was gewoon niet-specifiek-PVDA dommigheid. Geen specifieke PVDA zever.
Ik vind dat hij de jongste tijd de vox populi naar de mond zit te praten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be